Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Hardware en Gadgets » Post je desktop
Rudeless
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 27 Nov 2006 15:12 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

(werk)

RAWK!
kobuz
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 27 Nov 2006 17:05 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Bram schreef:
Daar is de skin natuurlijk op gebaseerd. MediaPortal is ooit ondstaan uit XBMC, gemaakt door de zelfde mensen in eerste instantie dus. Nu zijn er wel veel meer mogelijkheden met MediaPortal.

Ik heb overigens ook een XBOX met XBMC staan.

Vooral handig als ik eens een keertje een filmpje na 12 uur aanzet. Wel zo aardig voor de buren als ik het volume kan controleren (heb logitech setje met volume control op boxen zelf Boos).
Bram
Site Admin

Bericht Geplaatst: 27 Nov 2006 18:34 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Het vollume waarvan?
Theimon
Addict

Bericht Geplaatst: 30 Dec 2006 14:21 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Click to enlarge!

Uiteindelijk toch maar Beryl/Emerald erop gedonderd. Ik wilde wat meer transparantie her en der. En dan kan het ook nog eens regenen op je desktop Knipoog
Theme=Amaranth
Emerald Theme= TiSkin Classic
Icons= G-Flat SVG 0.99
Conky als een soort Sysmetrix

Bericht Geplaatst: 07 Jan 2007 16:03 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Maar weer een desktopje dan, tegenwoordig (nieuwe 21'' monitor) op 1600x1200 met vergrootte fonts...

Wallpaper komt van http://www.pixelgirlpresents.com/desktops.php?page=16&cat=&res=
Super veel hele mooie wallpapers.
Theimon
Addict

Bericht Geplaatst: 20 Jan 2007 22:04 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Weer een lekker donker themaatje hier..... [small]click to enlarge[/small]

Beryl Theme: Scaled Black Mod (standaard in Emerald)
GTK Theme: Digital Dark 2 (gnome-look.org)
Icon Theme: OSX3.1 (gnome-look.org)
Wall: niet zeker meer waar vandaan, maar hier nog aanwezig voor de liefhebber Knipoog

Bericht Geplaatst: 22 Jan 2007 14:24 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ziet er erg gelikt uit! Ze gaan wel rap vooruit met de 3d desktops in Linux. Werkt die ook onder KDE?

Mijn desktop. Ik ben terug bij Windows Classic onder Vista.
De background komt van www.vladstudio.com
Vista gebruikt 50MB minder RAM bij gebruik van de classic skin. Dat vond ik toch wel erg veel. Het is merkbaar sneller.

Theimon
Addict

Bericht Geplaatst: 22 Jan 2007 21:25 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Yep, Beryl is ook voor KDE. Mocht je echter een Ati kaart hebben dan moet je flink wat workarounds en troep gaan doen, dta werkt nog niet vlekkeloos. Maar voor nVidia kaarten is de support wel goed.
Bij de Ubuntu desktops en afgeleiden is het wel aan te raden om versie 6.10 (Edgy Eft) te draaien. Bij 6.06 (Dapper Drake) moet je een XGL op je X server draaien om de boel te laten werken, waardoor je weer workarounds moet toepassen om andere OpenGL apps en games goed te laten draaien. Vandaar dat ik nu over ben op Edgy (ook vanwege nieuwere Gnome etc.)

50MB winst vanwege een basic skin, dat is nogal...eigenlijk absurd...

Bericht Geplaatst: 26 Jan 2007 11:26 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik heb een nieuwe PC op mijn werk. De skin, icons en wallpaper zijn de default van de laatste versie van Xpize.

Ik heb er vandaag even een Videokaart en 512MB geheugen bijgeprikt om dual screen te kunnen werken. De goedkoopste kaart was gewoon een Nvidia 6600 met 256MB ram (39 euro) Hamer
Maargoed, wel een lekker pctje nu.

Bram
Site Admin

Bericht Geplaatst: 30 Jan 2007 15:01 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik heb mijn desktop wat meer geminimaliseerd met RocketDock. Sinds de laatste versie van RocketDock is het ook mogelijk om vensters te minimaliseren naar het dock. Erg handig. Nu kan de taskbar vrijwl continu verborgen blijven.
Ook heb ik nu Vista IconPack 3.0 geinstalleerd en gebruik ik UberIcon en TaskSwitch XP.

Theimon
Addict

Bericht Geplaatst: 30 Jan 2007 18:43 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Heel rustig, mooi opgeruimd (en natuurlijk een donker theme, altijd goed Knipoog) Lekker rustig werken zo.
Ik heb zelf een beetje zitten kijken naar een dock app voor Linux. Er zijn meerdere progjes die dat doen, kwestie van de beste er uit te kiezen. En ook wat mooie iconen er bij zoeken natuurlijk. Ik zit nog een beetje in tweestrijd, van de ene kant wil ik van mn taskbars af, van de andere kant vind ik het ook prima werken vanwege het overzicht.

Keuzes.....keuzes......

Bericht Geplaatst: 05 Feb 2007 21:37 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Theimon schreef:
Yep, Beryl is ook voor KDE. Mocht je echter een Ati kaart hebben dan moet je flink wat workarounds en troep gaan doen, dta werkt nog niet vlekkeloos. Maar voor nVidia kaarten is de support wel goed.
Bij de Ubuntu desktops en afgeleiden is het wel aan te raden om versie 6.10 (Edgy Eft) te draaien. Bij 6.06 (Dapper Drake) moet je een XGL op je X server draaien om de boel te laten werken, waardoor je weer workarounds moet toepassen om andere OpenGL apps en games goed te laten draaien. Vandaar dat ik nu over ben op Edgy (ook vanwege nieuwere Gnome etc.)

50MB winst vanwege een basic skin, dat is nogal...eigenlijk absurd...

Heb je een link voor die workarounds om XGL/Beryl aan de praat te krijgen met een Ati kaart. Het wil niet lukken Boos Het screenshot laat zien wat er mis gaat. Wanner ik inlog via de Xgl sessie is de computer erg traag en Beryl wil niet laden. XGL volgensmij ook niet.

Het is me inmiddels wel gelukt om zo'n beetje al het andere werkend te krijgen. Dus ook shares maken voor op het windows netwerk en schares van het windows netwerk benaderbaar (read/write) krijgen. Zelfs TightVNC naar UtraVNC server werkt!

Theimon
Addict

Bericht Geplaatst: 05 Feb 2007 22:02 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Beryl Main Page
Beryl Wiki

Ik ben nu weer ff terug naar Ubuntu 6.06, ik was weer ff wat te...."enthousiast" met wat kernel configs Knipoog dus ik heb mn Edgy gewrecked. Maar op zich is dat voor Beryl geen probleem aangezien ik nu de nVidia 9629 driver draai. Alles in de 9xxx serie heeft de GLX_texture_from_mipmap extension dus zonder tussenkomst van XGL of AIGLX kan het boeltje draaien, heb het echter nog niet geinstalleerd.

Edit: Deze guide is vrij duidelijk en geeft ook aan met een link of je driver up to date is. (misschien laad je niet de goede driver waardoor OpenGL voor geen meter werkt)

Bericht Geplaatst: 06 Feb 2007 01:14 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ga ik mee stoeien, bedankt!
Ik heb nu toch al een desktop waar ik aardig mee uit de voeten kan. Smiley

Ubuntu Edgy 6.10
Standaard meegelverd theme
SLED 10.1 (Suse) main menu (Slab)
Wallpaper via google gevonden

Ik heb gedesklets ook draaien, maar nog niet naar m'n zin.
Icons en themes komen nog Smiley
Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 06 Feb 2007 04:24 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik heb nog ooit KDE gedraaid op mijn xbox maar dat schoot niet echt op aangezien er maar 64 mb shared videomemory inzit. Verder is typen in openoffice zonder toetsenbord ook geen succes, je hebt er geen bal aan maar wel tof dat het kon.
Bram
Site Admin

Bericht Geplaatst: 08 Feb 2007 02:05 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Jeuj!!

Ik heb Beryl en XGL aan de gang op Ubuntu. Was flink stoeien, maar dan heb je ook wat. Ik gebruik de SVN/CVS versie.... Damn wat vet. Morgen screenshots, nu pitten. Als je dit ziet vraag je je echt af waar Microsoft mee bezig is, al is het nog niet helemaal bugvrij.

iemand een idee met welk tooltje ik een filmpje kan capturen van mijn desktop?
Theimon
Addict

Bericht Geplaatst: 08 Feb 2007 19:10 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Beryl is nog niet final op dit moment dus het kan nog enigszins buggy zijn. Daarom installeer ik het nu nog niet. Op de Beryl repo's staat nu beta9, ik wacht dus nog ff. Wel vet dat je het aan de praat hebt, welke How-To heb je nu gevolgd (altijd handig voor het nageslacht Knipoog)?

Voor die video capture, volgens mij zit het in Beryl zelf, zie bijvoorbeeld dit linkje (inclusief YouTube vid.): http://www.saguratus.com/nick/beryl/layers/ (zelf nooit geprobeerd dus weet niet zeker of het allemaal werkt)

Bericht Geplaatst: 08 Feb 2007 23:57 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Er was niet een HowTo die het van a tot z voor elkaar kon krijgen.
Ik kan wel even in het kort documenteren hoe ik het heb gedaan Smiley Het zijn dus fragmenten uit verschillende howtos.
Voor alle duidelijkheid. Met mijn Ati Radeon X800 GTO2 PCIe werken de door Ati geleverde drivers niet. 3D acceleratie is slecht en ik heb last van artifacts.

Met onderstaande configuratie werkt OpenGL zelfs ook in games, alleen niet fullscreen, wel windowed dus.

Ik log voor het gemak in op de root account met
Code:
sudo -s

Dan hoef je in deze terminal sessie maar een keer je wachtwoord in te voeren (weet jij vast al, maar handig voor anderen misschien)

1. Uiteraard eerst even de library updaten
Code:
apt-get update
apt-get dist-upgrade

2. Ik heb de fglrx driver uit de standaard repository geinstalleerd
Code:
apt-get install xorg-driver-fglrx

3. Toen de restricted modules geinstalleerd
Code:
apt-get install linux-restricted-modules-`uname -r`

4. Module list geupdate
Code:
depmod -a

5. Mijn xorg.conf geconfigureerd met 'aticonfig'
Code:
aticonfig --initial
aticonfig --overlay-type=Xv

Als je nu in de xorg.conf kijkt staan er twee entry's voor 'Section "Monitor"' en 'Section "Screen"'. Ik heb na bovenstaande stappen alles nog een keer hergeconfigureerd omdat het niet wilde werken. Ik weet niet precies waarom, ik vermoed door de dubbele entrys in xorg.conf
Code:
dpkg-reconfigure xserver-xorg

Daarna heb ik Composite en AIGLX disabled in mijn xorg.conf
Code:
gedit /etc/X11/xorg.conf

Helemaal onderaan toevoegen....
Code:
Section "ServerFlags"
        Option  "AIGLX" "off"
EndSection

Section "Extensions"
        Option      "Composite" "false"
EndSection

Ook mijn HorzSync en VertRefresh waarden waren weg. Die heb ik dus opnieuw toegevoegd om weer refreshrates te kunnen kiezen. Deze waarden zijn voor elk beeldscherm anders en kunnen er voor zorgen dat je geen beeld krijgt bij het opstarten.
Code:
Section "Monitor"
   Identifier   "Generic Monitor"
   Option      "DPMS"
   HorizSync   30-115
   VertRefresh   50-160
EndSection

Voor de installatie van Beryl en XGL heb ik de volgende howto gebruikt.
http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=291464&highlight=XComposite+extension+%3A+failed

Mijn shutdown en restart buttons zijn nog zoek, maar da's een bekend probleem waar ik de oplossing al voor heb gevonden ,maar nog niet geimplementeerd.
Theimon
Addict

Bericht Geplaatst: 09 Feb 2007 07:07 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Quote:
Mijn shutdown en restart buttons zijn nog zoek, maar da's een bekend probleem waar ik de oplossing al voor heb gevonden ,maar nog niet geimplementeerd.

Tja, via cli gewoon sudo shutdown now of sudo reboot now werkt ook prima. De oplossing was iig een optie toevoegen aan xorg.conf geloof ik, iets van "Systemmenu" "True", maar dat weet ik niet helemaal zeker meer.

Bericht Geplaatst: 10 Feb 2007 13:24 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Vol:
Leeg:

Wederom een redelijk donker thema.

Ubuntu 6.06 LTS met Gnome.
Theme is Murrina Weakness (gnome-look.org)
Iconset is Buuf (gnome-look.org), een van de beste iconsets die er te vinden zijn imho.
Wallpaper komt van deviantart, maar welke het precies ook alweer was......te vinden in de Vector Wallpaper afdeling in ieder geval.
Font is Frutiger Linotype.

Bericht Geplaatst: 10 Feb 2007 14:44 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Aangename Icons, hoe installeer ik die? Importeren in een theme wil niet.
Theimon
Addict

Bericht Geplaatst: 10 Feb 2007 14:53 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Bram schreef:
Aangename Icons, hoe installeer ik die? Importeren in een theme wil niet.

Haal ze hier op: http://www.deviantart.com/deviation/38475969/ , klik op download en let ff op de filename. Verander ff de underscores naar punten (Buufxxx_tar_bz2 <--> Buufxxx.tar.bz2)

En dan (Gnome manier): System --> Preferences --> Theme --> Install Theme.. --> ff browsen naar de juiste locatie, file selecteren en we hebben een go.

Bericht Geplaatst: 11 Feb 2007 17:50 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Bedankt, ik had een andere te pakken.

Mijn desktop nu.

Leeg met het Gnome Main Menu (klikbaar)

Vol

3D (Met MediaPortal via VNC)

Wallpaper: komt van -> pixelgirl (veel vette wallpapers)
Theme: Emerald - Scaled Black
Beep Media Player skin: SmartAMP (Winamp skin)
Bram
Site Admin

Bericht Geplaatst: 21 Feb 2007 17:55 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Desktop leeg... Zonder Beryl want die doet het even niet.

Mijn zelf gefabriceerde splashscreen Smiley

Ik heb hem gisteren op KDE-look.org geplaats en hij staat nu al op de vierde plaats bij "highest rating". Niet slecht voor een eerste post daar Smiley

U ziet...
Kubuntu Feisty 7.04 Herd4
Wallpaper
Gorilla SVG 1.4 Icon theme
Custom color scheme (voor vensters, maar die zie je nog niet dus Smiley)
en het MicroCaramba-sparcle sysmonitortje voor SuperKaramba

Cool! Mijn spalshscreen is in twee dagen de hoogst gewaardeerde geworden lachen
http://www.kde-look.org/index.php?xcontentmode=35
Bram
Site Admin

Bericht Geplaatst: 01 Mrt 2007 18:35 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik ebn een van de weinigen die regelmatig van desktop wisselt geloof ik Smiley

Kubuntu Feisty Fawn Herd4 (up to date)
Wallpaper van Vladstudio
Quintessential Media Player (onder Wine, voor Windows dus. Eindelijk een relaxte player gevonden die werkt)
Vista Iconpack (KDE-Look.org)
Beatle
Addict

Bericht Geplaatst: 01 Mrt 2007 20:35 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ja, ik ben hartstikke lui, ik heb nou ook die foto van die harde schijf maar verder doe ik er niks aan, ik heb ook echt geen flauw idee wat dat ubuntu en gnome en al die programmas zijn waar jij het de hele tijd over hebt.

Bericht Geplaatst: 01 Mrt 2007 21:42 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Quintessential Media Player is zeker het uitproberen waard (voor de Windows en Linux gebruikers, al draait hij dus niet native onder Linux)! Helemaal als je even de moeite neemt een skin naar jouw smaak te installeren.
Theimon
Addict

Bericht Geplaatst: 01 Mrt 2007 22:10 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Bericht Geplaatst: 02 Mrt 2007 00:05 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Da's Windows toch?
Beatle
Addict

Bericht Geplaatst: 02 Mrt 2007 01:00 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Nou das vet.

Bericht Geplaatst: 02 Mrt 2007 20:43 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Bram schreef:
Da's Windows toch?

Yep lachen

Geinig deskje maar ik zou niet meer terug willen. Dit was de laatste voor mn switch naar Linux Smiley

Bericht Geplaatst: 03 Mrt 2007 14:02 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Heb een zooitje prachtige Grind House desktops gevonden. Ik krijg nu automatisch dagelijks een andere te zien.

RAWK!
Bram
Site Admin

Bericht Geplaatst: 02 Apr 2007 00:11 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Nog steeds Kubuntu 7.04 Feisty Fawn (Beta1 inmiddels). Beryl werkt op het moment weer eens niet (fuck de Ati drivers Boos )

Bram
Site Admin

Bericht Geplaatst: 22 Apr 2007 17:42 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Beryl werkt weer. Ik heb maar een Nvidia kaart gekocht, want het schoot echt niet op.

Icons: GANT for KDE 0.2
Wallpaper: GANT Halloween (via google gevonden)
Donker color scheme van KDE-look

Kmenu is Tasty Menu, Te vinden op KDE-apps.org
Verder zie je VLC die Lost speelt en Audacious die Woost speelt.
Bram
Site Admin

Bericht Geplaatst: 23 Apr 2007 00:54 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Omdat het wat offtopic ging heb ik een splitsing gedaan aar het volgende topic...

Waarom Linux?
Theimon
Addict

Bericht Geplaatst: 23 Apr 2007 06:10 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik kan eindelijk binnenkort weer eens een desktopje hier neerzetten. De nVidia drivers en de agpgart drivers kregen een conlfict met de i2c kernelmodules. Daar heb ik een fucking lange tijd mee lopen klooien. Nieuwe kernels, iedere keer andere configs....zoveel reboots...het leek windows wel.
En toen uiteindelijk het verband met i2c gevonden. Dat conflict zorgde ervoor dat mn AGP kaart werd gezien als een PCI, probeer dan nog maar eens een beschaafde performance uit je kaart te halen Nietlachen Maar goed! Het zootje doet het dus weer inclusief Beryl (helaas met "Black Window Bug...)

Bericht Geplaatst: 02 Mei 2007 16:47 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Apps: Firefox (Themed met Vista Black), Amsn, OpenFTD, XChat, Terminal, Thunderbird en Audacious
GTK theme: Elegance
Icon theme: Micro
Beryl theme: Real Minimal Widget Style
Skydome: Klikkerdeklik, en daar dan eentje van
Wall: Inconstruct

Bericht Geplaatst: 02 Mei 2007 17:06 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Nice! Toch weer terug bij Feisty?
Xurk
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 02 Mei 2007 17:12 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Offtopic: Grappig, op deze pagina zijn er maar twee users naast Bram en Theimon die ook desktops hebben gepost ia-smiley

Bericht Geplaatst: 02 Mei 2007 17:31 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Bram schreef:
Nice! Toch weer terug bij Feisty?

Yep, maar als Gentoo 2007 uitkomt ga ik die wel ff checken. Minder troep en meer gespitst op jouw machine aangezien je de boel compileert met jouw specs. Toch performance winst....

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur