Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Media, Cultuur en Reizen » Welk liedje luister je op dit moment?
dasjj
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 09 Mei 2007 19:42 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

cerrone- not too shabby (jamie lewis goes disco mix)
lekker mixje is dat. ik moet een fout-uurtje samenstellen mensen wie roept er wat? denk disco / mambo kurt

Bericht Geplaatst: 11 Mei 2007 19:06 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

ik kan me niet langer meer inhouden.

* beste clip allertijden
* best ballad allertijden
* beste cover allertijden
* beste nederlandse popsong allertijden.

Bericht Geplaatst: 13 Mei 2007 18:29 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Hii, ik wilde ook net een youtubie posten. Goed nummer btw!

Cocorosie covert Kevin Lyttle's Turn Me On

Bericht Geplaatst: 13 Mei 2007 18:59 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

dasjj schreef:

* beste clip allertijden

De clip was nog niet geladen, dus ik hoorde en zag nog niks maar ik dacht: Nou nou nou nou nou nou nou, dat zal wel allemaal wel, beste clip, ballad, cover én nog Nederlands óók!.... maar toen ik de eerste tonen hoorde, de beelden zag wist ik het... het is helemaal waar.

Ik heb misschien nog wel een gesigneerde foto van Piet Veerman liggen (nee, al jaren kwijt natuurlijk)

Bericht Geplaatst: 16 Mei 2007 21:22 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Cold War Kids - Tell Me In The Morning

Goeie plaat man, die Robbers & Cowards. Je moet er ff doorheen, maar dan is ie ook wel supervet!
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
Michel
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 16 Mei 2007 21:53 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Sioen - Communicate

slin
Junior Addict

Bericht Geplaatst: 17 Mei 2007 21:29 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

jeff buckley - sweet thing (live)

oh jeff.. Bwhaha

Bericht Geplaatst: 17 Mei 2007 21:57 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Maar goed dat ie zo vroeg is doodgegaan... Smiley
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 18 Mei 2007 11:53 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

DD: http://www.myspace.com/jaspervergeer
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 18 Mei 2007 13:07 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Doet ie zelf.
uomo'd onore
Addict

Bericht Geplaatst: 18 Mei 2007 13:08 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

looskuh schreef:

Klinkt niet slecht... Ik vind de productie wel een tikkeltje corny. Beetje erm... cheapo groovebox / vsti presets, zal ik maar zeggen, dat is wel jammer. Doet 'ie dat zelf of heeft 'ie daar iemand voor?

Laatst aangepast door uomo'd onore op 18 Mei 2007 13:07, in totaal 1 keer bewerkt
Roalt
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 18 Mei 2007 13:20 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik vind het wel leuk klinken, doet me een beetje denken aan de stijl van de Travolta's op Club Nouveau.
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 18 Mei 2007 13:29 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Wow. Ik reageerde blijkbaar ZO snel op je, dat m'n post eerder is dan de post dan waar ik op reageerde Smiley.

Maar doet ie dus zelf ... Smiley
uomo'd onore
Addict

Bericht Geplaatst: 18 Mei 2007 14:21 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik zie 't ja. Misschien omdat ik een edit deed?

Hoe dan ook, ik vind het wel erg tof van 'm dat 'ie electro-accoustisch is gegaan, en 't nu kennelijk ook allemaal zelf doet. 't Blijft een goede zanger, vind ik.
Floor
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 18 Mei 2007 14:27 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Bizar zeg. Smiley

Maar ik vind het leuk klinken! Doet ie goed!
slin
Junior Addict

Bericht Geplaatst: 18 Mei 2007 15:23 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

looskuh schreef:

pardon. you wanna mess with me? Monddicht

Oh en jasper's song is relaxed, had nog wat andere dingetjes van m gehoord. Blijkbaar had ie een tijd geleden ook zo'n electrohitje in België.. weet niet of dat dit nummer was. Maar erg leuk inderdaad..

Bericht Geplaatst: 18 Mei 2007 18:24 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

looskuh schreef:

het begint een beetje nietszeggend maar wordt gaandeweg steeds leuker, met als klap op de vuurpijl een VOCODER STUKJE!!!
Held! Worship

Ik heb zoiets van helemaal oppompen met compressie en diepe bassen: overproduceren en de hele trucendoos opentrekken, maar dat is mijn smaak. Smiley

Bericht Geplaatst: 18 Mei 2007 18:28 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ja precies, die cheesyness, de trucendoos en wat niet meer maakt het juist wel een vrolijk geheel... Klinkt de tekst ook lekker cynisch bij.
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 18 Mei 2007 18:41 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

slin schreef:
looskuh schreef:

pardon. you wanna mess with me? Monddicht

Bring it on!

Ach tjsa. Jeff Buckley. Prima materiaal voor de liefhebber om weer eens iemand heilig te verklaren, maar als ie niet zo jong dood was gegaan, zou zijn status ook nooit dergelijke mythische proporties hebben aangenomen.. denk ik..

Dat bedoelde ik ermee te zeggen. Of je ook "Verdrietig" zou hebben gepost als ie nog leefde, en een matige 2e CD had uitgebracht, maar daarmee wel big in Japan werd. En toen een derde CD had gemaakt voor de fans, die een matig commercieel succes was maar het goed deed bij de critici, en dat ie dan dit jaar wel op Pinkpop zou staan enzo....

Nouja, we zullen het nooit weten Tongsmiley.

Laatst aangepast door Thijs R. op 18 Mei 2007 18:47, in totaal 1 keer bewerkt
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 18 Mei 2007 18:47 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Maar ook ik vind Halleluja wel een mooi nummer hoor Knipoog.
slin
Junior Addict

Bericht Geplaatst: 18 Mei 2007 20:17 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ehm ik vind Sweet Thing live at sin-e gewoon belachelijk mooi. Bwhaha En tja.. inderdaad, zo'n fucking mooie gast die te vroeg is gestorven, get's me everytime.. Knipoog

Oh en Hallelujah is volgensm ij origineel van Leonard Cohen.

Bericht Geplaatst: 18 Mei 2007 20:51 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Jeff Buckley was voordat hij dood was al geniaal en superieur in zijn genre. Mixte latin, met pop, rock en voegde er ali kahn's invloeden uit de pakistaanse cultuur aan toe. iets wat later muse, coldplay, radiohead etc. ook gingen doen.
Hallelujah is geniaal, maar damn die man was echt briljant.
Als ik thuis ben ga ik jasper's liedje een luisteren.

Bericht Geplaatst: 18 Mei 2007 21:28 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

dasjj schreef:
looskuh schreef:

het begint een beetje nietszeggend maar wordt gaandeweg steeds leuker, met als klap op de vuurpijl een VOCODER STUKJE!!!
Held! Worship

Ik heb zoiets van helemaal oppompen met compressie en diepe bassen: overproduceren en de hele trucendoos opentrekken, maar dat is mijn smaak. Smiley

Ja die vocoder is okay, de compositie ook. Maar het zou een stuk dikker kunnen. Trucendoos helemaal open inderdaad, en als 'ie de spullen niet heeft dan moet 'ie maar wat van kenissen lenen als 'ie gaat afmixen. Het mag en kan méér Conny Plank Smiley
Robert-Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 19 Mei 2007 00:26 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Compositorisch zit het wel goed in elkaar, maar dat wisten we wel van Jasper. Een liedje kan hij wel maken. Verder is het melodisch niet echt baanbrekend, maar dat zal z'n insteek ook wel niet zijn en het klinkt heel poppy, wat ik niet zo extreem van hem verwacht had. Maar aan het einde van het nummer heb ik toch niet het gevoel dat ik naar iets slechts geluisterd heb, wat ik normaal wel bij dit soort liedjes heb. Eigenlijk zou hij er een band bij moeten zoeken en zo 10 nummers bel elkaar moeten plukken en eens kijken of dit a la viva la fete,maar dan met een mannenstem en iets minder ruig dan viva la fete, maar wel weer intelligenter, zou kunnen uitvoeren op een podium. Leuk om weer eens iets van Jasper te mogen horen!

Bericht Geplaatst: 19 Mei 2007 02:28 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik ben vooral erg enthousiast over het nummer.
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 19 Mei 2007 13:23 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

GEKKENHUIS!!!

D'r is gewoon een nieuwe single van Interpol uit, en ik wist het niet eens!

Nu 'm nog op goede kwaliteit vinden... Smiley
R. de Coppio
Addict

Bericht Geplaatst: 19 Mei 2007 20:48 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Cannet Heat - Going up the country ROFL

Bericht Geplaatst: 22 Mei 2007 18:18 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Cannet Heat - Going up the country Cheer

Bericht Geplaatst: 22 Mei 2007 18:27 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Bericht Geplaatst: 24 Mei 2007 00:19 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Die single van Interpol klinkt echt goed, maar misschien iets te toegankelijk ofzo. Maar wel een lekkere mee-blèrer Smiley
slin
Junior Addict

Bericht Geplaatst: 24 Mei 2007 10:53 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

the Smashing Pumpkins - Drown

HEERLIJK.

Bericht Geplaatst: 24 Mei 2007 12:42 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Net m'n ouwe Dopplereffekt 12"s terug gevonden. Die muziek blijft echt geniaal, in al z'n eenvoud...

uomo'd onore
Addict

Bericht Geplaatst: 24 Mei 2007 12:46 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

dasjj schreef:
ik kan me niet langer meer inhouden.

* beste clip allertijden

Gek misschien, maar hoor jij ook een Jon & Vangelis sound? 't mist alleen een Yamaha CS80...
dasjj
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 24 Mei 2007 16:06 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet zo bekend ben met het werk van Jon & Vangelis, maar een associatie met Chariots of fire is natuurlijk niet te ontkennen. Naast de top-noeringen die ik al gaf staat dit nummer ook hoog in het lijstje beste symfonische-synthipop, maar zoals ik aangaf: ik ben daar niet zo in thuis, zonde eigenlijk.

Bericht Geplaatst: 24 Mei 2007 16:45 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Smiley

Bericht Geplaatst: 24 Mei 2007 22:42 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Krause - I lost my tampon
smèrrig

Bericht Geplaatst: 25 Mei 2007 16:52 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Arctic Monkeys - Yellow Brick Road
Arctic Monkeys - 505

Nog drie dagen Rockon!!

Bericht Geplaatst: 26 Mei 2007 17:18 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

1. UB40 - Can't Help Falling In Love [1993] (3:29)
2. Nirvana - Smells Like Teen Spirit [1992] (5:01)
3. Sir Mix-A-Lot - Baby Got Back [1992] (4:22)
4. Coolio - Gangsta's Paradise [1995] (4:00)
5. Mr. Big - To Be With You [1992] (3:2Chill
6. House of Pain - Jump Around [1992] (3:30)
7. Spin Doctors - Two Princes [1993] (4:17)
8. Ace of Base - The Sign [1994] (3:06)
9. Vanilla Ice - Ice Ice Baby [1990] (4:26)
10. Alanis Morissette - You Oughta Know [1995] (4:0Chill
11. No Doubt - Don't Speak [1997] (4:23)
12. U2 - Hold Me, Thrill Me, Kiss Me, Kill Me [1995] (4:45)
13. Crash Test Dummies - Mmmm Mmmm Mmmm Mmmm [1994] (3:55)
14. Deep Blue Something - Breakfast At Tiffany's [1995] (4:11)
15. Ini Kamoze - Here Comes The Hotstepper [1995] (4:10)
16. Snow - Informer [1993] (4:30)
17. Luniz - I Got 5 On It [1995] (4:13)
18. Madonna - Ray of Light [1998] (5:20)
19. All 4 One - I Swear [1994] (4:1Chill
20. Soul Asylum - Runaway Train [1993] (4:26)
21. Boyz II Men - End of the Road [1992] (5:52)
22. Blind Melon - No Rain [1993] (3:36)
23. Spin Doctors - Little Miss Can't Be Wrong [1992] (3:54)
25. The Verve - Bittersweet Symphony [1998] (5:5Chill
26. Four Non Blondes - What's Up [1993] (4:16)
27. Will Smith - Gettin' Jiggy Wit It [1998] (3:51)
28. Presidents of the U.S.A. - Lump [1995] (2:11)
29. Pras, Ol' Dirty Bastard & Mya - Ghetto Supastar [1998] (4:25)
30. Soundgarden - Black Hole Sun [1994] (5:20)

Er zitten zelfs een paar goede nummers tussen! Soundgarden - Black Hole Sun was vroeger echt mijn lijflied op de middelbare school, heb hem naturlijk ook ergens liggen en Luniz - I got 5 on it heb ik ook altijd al wel goed gevonden.... ja ja lang leven de jaren '90

Bericht Geplaatst: 26 Mei 2007 18:10 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Best wel een vette lijst inderdaad Ja-knikker

Ik luister wat K's Choice, namelijk:
- Believe
- Not An Addict
- Butterflies Instead
- If You're Not Scared

Bericht Geplaatst: 31 Mei 2007 14:14 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ook een verdienste: zelfs vals is dit nog een heel vet nummer:

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie
Berichten van afgelopen:   

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur