Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Hardware en Gadgets » TV werkt niet meer op pc sinds nieuwe monitor
FerryvD
Addict

Bericht Geplaatst: 20 Jul 2007 23:46 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik heb pas een Samsung 226BW gekocht, een 22" computer monitor.
Sinds ik die heb aangesloten op mijn pc kan ik mijn tv geen signaal meer geven via de computer, hij reageert nergens op. Zelfs al sluit ik alleen de tv aan.

Mijn videokaart is een GeForce 7900 GTX, beide schermen wil ik als het kan met DVI aansluiten.

Wat kan het probleem zijn dat ik niks meer zo op mijn tv, en vooral: hoe los ik het op.
Bram
Site Admin

Bericht Geplaatst: 21 Jul 2007 01:48 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Heb je de drivers al opnieuw geinstalleerd? Het kan niets met je nieuwe beeldscherm te maken hebben. Ik neem tenminste aan dat je erg geen software voor hebt hoeven installeren.

Wat nog zou kunnen zijn is dat je videokaart geen twee DVI schermen ondersteund. Al lijkt me dat bijzonder onwaarschijnlijk voor een high end kaart.
Theimon
Addict

Bericht Geplaatst: 21 Jul 2007 08:54 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Geeft de videokaart misschien een te hoge resolutie door voor de tv? Bij mn oude kaart heb ik dat een keer gehad op mn tv-out (geen DVI). Door een te hoge resolutie besloot de tv zwart beeld te geven. Door de juiste standaard aan te geven (destijds 800x600 geloof ik) kreeg ik wel gewoon beeld.

Bericht Geplaatst: 21 Jul 2007 11:00 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik heb de nvidia drivers al opnieuw geinstalleerd, van me monitor nog niet.

En ik kan geen resolutie geven aan mijn tv, omdat ie er niet eens bij staat bij het menu voor meerdere schermen. (tv is een HD-Ready LG)

Ik gebruik trouwens vista ultimate als dat nog iets uit zou kunnen maken.
Bram
Site Admin

Bericht Geplaatst: 21 Jul 2007 11:20 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Je beeldscherm heeft geen drivers nodig lijkt me.
FerryvD
Addict

Bericht Geplaatst: 21 Jul 2007 11:35 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Lijkt mij ook geen vereiste, voorheen werkte alles in een keer(andere monitor).

Ook als ik mijn tv als enige monitor aansluit krijgt ie geen signaal, kabel al geprobeerd om te wisselen maar dat hielp ook niet.
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 21 Jul 2007 11:48 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Is het niet zo dat je hem misschien op clone hebt ingesteld, waardoor de resolutie die je aan je monitor geeft ook die van je TV wordt?

Je zou eens kunnen proberen om de resolutie van je eigen monitor op 800x600 te zetten. Doet de TV het dan wel?
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
FerryvD
Addict

Bericht Geplaatst: 21 Jul 2007 12:01 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

ook geen succes.
FerryvD
Addict

Bericht Geplaatst: 21 Jul 2007 12:18 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Nou heb ik even mijn oude monitor aangesloten (analoog) en die werkt wel meteen.
Heb nou 2 schermen naast elkaar werken op 1680x1050.
Maar waarom lukt dit niet met mijn tv Verdrietig
FerryvD
Addict

Bericht Geplaatst: 21 Jul 2007 12:42 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Wissel ik de kabel van mijn samsung 226bw met mijn tv, terwijl die dualscreen staat met mijn oude monitor krijg ik beeld op mijn tv. (jeeh!)

Instellingen klopte niet dus opende ik mijn nVidia control panel, met als direct gevolg dat signaal naar de tv weer verdwenen was, werd ook niet meer herkend als monitor. (terug bij 0)

Het lijkt mij dus dat dit komt door de ForceWare die ik hier gebruik.
(158.24)

Kan ik nog ergens oudere versies downloaden??
Theimon
Addict

Bericht Geplaatst: 21 Jul 2007 13:43 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

FerryvD schreef:

Kan ik nog ergens oudere versies downloaden??

http://tweakers.net/meuktracker?Query=nvidia+forceware&CatID=79&osId=572&x=511&y=12

Bericht Geplaatst: 21 Jul 2007 13:55 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Dank je, maar ik had het al gevonden... zonder succes wederom. Huilen
FerryvD
Addict

Bericht Geplaatst: 21 Jul 2007 15:08 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

De s-video aansluiting is ook al geen optie... die gaat maar tot 1024x768. Monddicht
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie
Berichten van afgelopen:   

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur