Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Interaddict Blog » Ochtend of avondmens, of nachtmens?

Wat ben jij?
Ochtendmens
15%
 15%  [ 2 ]
Avondmens
30%
 30%  [ 4 ]
Nachtmens
53%
 53%  [ 7 ]
Totaal aantal stemmen : 13

Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 06 Sep 2007 13:16 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Hier staat een soort van testje over of je een avond of een nachtmens bent. Tegelijkertijd wordt het gebruikt voor onderzoek naar slaappatronen.

Er kwam bij mij al snel uit dat ik een extreem nachtmens ben Smiley

http://chrono.biol.rug.nl/
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"

Laatst aangepast door Thijs R. op 06 Sep 2007 17:27, in totaal 1 keer bewerkt
prins geert
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 06 Sep 2007 13:32 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik ben een neutraal type...
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 06 Sep 2007 13:44 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Kappuh nou... Evenals altijd vul ik deze lijst weer in met mijn alter-ego Henkie van den Borg, henkie@hotmail.com...worden de resultaten naar je mail gestuurd, wat irritant!

Ik ben opzich een erg lui persoon dus als ik me zou kunnen onderdompelen in ledigheid zou ik een extreem nachtmens zijn... Ik ben dan echter wel overdag altijd in een soort sluimerstand, waar ik dan weer doodongelukkig van wordt...
Ik denk dat ik me het best zou voelen als ik elke dag op tijd naar bed ga en elke ochtend om 9 uur mijn bed uit zou gaan... Ritme is voor fitheid het belangrijkst en dat heb ik nog nooit gehad...dus kan er nog geen duidelijk oordeel over geven...

Bericht Geplaatst: 06 Sep 2007 13:45 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik absoluut extreem laat als ik de kans krijg. Ik heb er geen moeite mee om het dag te zien worden (en daar hoef ik niet lazerus voor te zijn). Nachten zijn heerlijk. Alleen de volgende dag ben ik gaar want ik wordt eigenlijk zelden later dan 11 uur wakker (meestal rond 9 uur) en ga dan ook uit bed. Op de niet-werkdagen dan.
Xurk
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 06 Sep 2007 14:04 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Leuk dit soort testjes Smiley Al weet ik allang dat ik redelijk extreem ben wat opblijven betreft, zelfs als ik de volgende dag vroeg op moet - en wanneer ik de kans krijg, uitslaap tot [soms in] de middag.

Quote:
Op werkdagen: 97.2% van de mensen staat eerder op dan u;
96.3% van de mensen gaat eerder naar bed dan u.
Op vrije dagen: 90.7% van de mensen staat eerder op dan u;
90.5% van de mensen gaat eerder naar bed dan u.

Chill

Ik heb die andere test ook gedaan welke getipt wordt als je met bovenstaande klaar bent:
Quote:
Uw MEQ score is 33. U bent een redelijk avond type.

Bericht Geplaatst: 06 Sep 2007 14:08 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Als ik mijn tijd vrij zou kunnen indelen zou ik een nachtmens zijn. Heerlijk doorwerken tot het licht wordt. Ik zou het denk ik ook juist wel prettig vinden om rond 04:00 op te staan, lekker rustig overal.

Maar, ik heb nu dus een redelijk normaal slaap/waak-ritme denk ik, hoewel ik wel laat in bed lig. 01:00 te bed, 07:30 op.

Bericht Geplaatst: 06 Sep 2007 14:40 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik weet zo ook wel dat ik een nachtmens ben..

Dennums schreef:
Kappuh nou... Evenals altijd vul ik deze lijst weer in met mijn alter-ego Henkie van den Borg, henkie@hotmail.com...worden de resultaten naar je mail gestuurd, wat irritant!

TIP van de dag: www.mailinator.com

uomo'd onore
Addict

Bericht Geplaatst: 06 Sep 2007 14:42 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

"Uw MEQ score is 28. U bent een uitsluitend avond type."

M'n vriendin stoort zich enorm aan mijn slaap-waak ritme... Zij gaat meestal om 23.00 uur naar bed en staat om 7 uur op, ik ga om 03.00 naar bed en word zonder wekker rond 10 uur wakker... Soms probeer ik 't wel om er een normale dag indeling op na te houden, maar langer dan een paar dagen hou ik dat ritme helaas niet vol.

Bericht Geplaatst: 06 Sep 2007 14:52 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Quote:
Uw MEQ score is 26. U bent een uitsluitend avond type.

Ik ben nu vrij en ik vind het zó moeilijk om een beetje normaal mee te komen in het dagritme. Ik neem me iedere avond voor om om 10 uur wakker te worden, maar dan word ik om 9 uur wakker, voel me keimoe, denk nog even een uurtje te gaan slapen, word om half 1 wakker en kan vervolgens 's nachts niet slapen. Ik wil er geen wekker voor zetten want ben vrij. Gaaaap Ben ook echt zo'n enorme slaapkop, buiten mijn ritme om.

Bericht Geplaatst: 07 Sep 2007 08:56 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Uw MEQ score is 23. U bent een uitsluitend avond type.

Bericht Geplaatst: 07 Sep 2007 10:14 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

"Uw MEQ score is 51. U bent een neutraal type."

Terwijl ik het idee had dat ik toch wel een ochtendmens ben (alleen niet uit volle overtuiging Smiley). Ik heb niet echt problemen met opstaan, ben na een paar minuten echt wel wakker.
Maartje
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 07 Sep 2007 10:30 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Maar:

'Vroeg opstaan niet gezond'
Uitgegeven: 6 september 2007 15:03

TOKIO - Generaties lang is gepredikt dat het goed zou zijn voor "den werkenden mensch" om vroeg op te staan. Maar uit wetenschappelijk onderzoek blijkt nu dat dat juist ongezond is.

Volgens onderzoek van verscheidene Japanse universiteiten kan vroeg opstaan het risico vergroten op hart- en vaatziekten, zoals hoge bloeddruk en beroertes.

De studie, waarvoor is gekeken naar meer dan 3000 Japanners, wordt deze week gepresenteerd op het Wereldcongres van de Wereldfederatie van Slaaponderzoek- en Slaapgeneeskundeverenigingen.

(c) ANP

http://www.nu.nl/news/1224977/83/%27Vroeg_opstaan_niet_gezond%27.html

Het voelt ook best ongezond voor mij om elke dag om 5.30 op te staan....
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 07 Sep 2007 10:50 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik vulde in dat als ik het echt allemaal zelf mocht weten, ik om 04:00 naar bed zou gaan en tot 11:00 zou willen slapen. Maar maatschappelijk druk weerhoudt mij hiervan Smiley
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
Robert-Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 07 Sep 2007 11:01 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik slaap al maanden niet meer dan 5 uur per nacht. Iedere dag ben ik brak en denk ik vroeg te gaan slapen, maar voor 2 uur lig ik er echt nooooooit in.
Wel eens geprobeerd en vervolgens heb ik helemaal niet geslapen.

Bericht Geplaatst: 08 Sep 2007 02:35 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

ik ga eigenlijk nooit voor 1 of 2 uur slapen. Maar aangezien ik er redelijk vaak tussen 3 en 4 uit moet om te gaan werken ben ik dan wel helemaal naar de klote. En op die dagen lig ik dan wel eens om 5 uur 's middags al in mn bed. Puur om een paar nachten in een keer in te halen.
Roalt
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 08 Sep 2007 09:48 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Uh, dat werk wat je moet is toch niet vliegen he? Want dan hoop ik dat ik nooit bij jou in een vliegtuig kom te zitten. Knipoog
Sietse
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 08 Sep 2007 15:59 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Robert-Jan schreef:
Ik slaap al maanden niet meer dan 5 uur per nacht. Iedere dag ben ik brak en denk ik vroeg te gaan slapen, maar voor 2 uur lig ik er echt nooooooit in.
Wel eens geprobeerd en vervolgens heb ik helemaal niet geslapen.

dat heb ik ook heel lang gehad. Ik was dan rond een uur of 8 moe en dacht ik, nu is het te vroeg (ik word dan midden in de nacht wakker en kan dan niet meer slapen) maar een uur later was ik over mijn slaap heen en vervolgens was het alweer 3 uur voor ik 't in de gaten had.
Ik ben wel iemand die zijn slaap hard nodig heeft, dus ik probeer wel regelmatig op tijd te bed te gaan, dan probeer ik een uur of 10 aan te houden, maar meestal word het dan nog 00:00 uur. Maar die 2 a 3 uur die ik dan eerder in mijn bed lig dan normaal voel ik de volgende dag meteen. Als het me wel lukt om rond een uur of 10 a 11 in bed te liggen, dan slaap ik meestal nog pas na 12-en, maar als het wel lukt, dan voel ik me de dag erna wel echt fit.
Ik heb wel gemerkt dat tv kijken vanuit bed geen goed idee is. Daar val ik alleen bij in slaap als ik echt moe ben, anders houd het me alleen wakker.
Wat wel werkt bij mij is Norah Jones. Op tijd mijn bed in, zachtjes op de achtergrond Norah Jones op zetten en lezen. Dan val ik altijd echt heerlijk in slaap.

ik ben een avond mens. was een aantal jaren geleden een nachtmens, maar nu niet meer. scheelde veel toen ik begon met elke dag naar school te gaan.
Als ik nu een week vrij heb, dan val ik wel meteen terug in mijn oude patroon. tot diep in de nacht tv kijken/gamen, zo lang mogelijk slapen.

Bericht Geplaatst: 09 Sep 2007 00:49 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik ben een extreem nachtmens maar dat wist ik al. Heb maar zo'n 3 uur per nacht aan slaap nodig, dus ik kan wel zeggen dat ik de dag en nacht goed benut Smiley

Bericht Geplaatst: 09 Sep 2007 16:32 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Je hebt 24 uur in een dag zitten. Jij kan toch gewoon (als mens) bepalen welke van die 24 uur jij wilt slapen. Natuurlijk duurt het even voordat je ritme er op is aangepast. Maar in mijn ogen bestaat een dag of een nachtmens niet. Jij bent degene die kiest om op bepaalde tijden te gaan slapen en kan precies je lichaam na training erop af stellen welke van de 24 uur dat gaan worden.

pfff nachtmens, ochtendmens, dagmens....gelul
Sietse
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 09 Sep 2007 23:12 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

een mens heeft wel daglicht nodig. En de een meer dan de ander, dus gelul is het zeker niet.

Bericht Geplaatst: 24 Jan 2008 14:54 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Jan schreef:
Je hebt 24 uur in een dag zitten. Jij kan toch gewoon (als mens) bepalen welke van die 24 uur jij wilt slapen. Natuurlijk duurt het even voordat je ritme er op is aangepast. Maar in mijn ogen bestaat een dag of een nachtmens niet. Jij bent degene die kiest om op bepaalde tijden te gaan slapen en kan precies je lichaam na training erop af stellen welke van de 24 uur dat gaan worden.

pfff nachtmens, ochtendmens, dagmens....gelul

Ieder persoon heeft een ander biologisch ritme wat slapen/waken betreft. De een draait zijn rondje in 20 uur, de ander in 28 uur, maar we moeten allemaal in het 24 uurs-ritme meedraaien. Dit zou aangeboren/biologisch bepaald zijn, niet aangeleerd dus ook moeilijker af te leren of te trainen.

Zij met een kort ritme zijn vroeg op, zij met een lang ritme laat, of gaan vroeger of later naar bed.

Een echte 24-uurseconomie zou dus eigenlijk moeten betekenen dat we van dat 24-uursritme afkomen, zoals eerder geopperd op dit forum.

En Norah Jones is de dochter van Ravi Shankar, en waarom ik dit topic omhoog gooi? Geen idee.

Bericht Geplaatst: 25 Jan 2008 02:47 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Bek houe kut...een beetje tegen mijn statement ingaan.

Kijk maar uit anders kom ik je daar even uit Eindhoven meppen...
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie
Berichten van afgelopen:   

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur