Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Algemeen en Actualiteit » Paddo's worden verboden
Tom
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 10 Okt 2007 09:25 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

http://www.depers.nl/binnenland/default.aspx?Id=110929&

Quote:
De verkoop van paddo's wordt verboden. Minister van Volksgezondheid Ab Klink (CDA) neemt dat besluit nog deze week, meldt het AD woensdag. De bewindsman vervult daarmee de wens van een Kamermeerderheid, die een verbod wilde naar aanleiding van de dood van een 17-jarig Frans meisje in maart. Zij sprong onder invloed van hallucinogene paddestoelen van een brug in de IJ-tunnel in Amsterdam.

Ik pleit voor een Nationale Paddo-dag, voorafgaand aan het verbod, waarop ELKE Nederlander er een paar eet. Dat wordt pas feest Smiley

Bericht Geplaatst: 10 Okt 2007 09:42 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ho ho, het gaat alleen om verse paddo's hè. ->

http://www.nu.nl/news/1267605/10/%27Klink_gaat_paddo%27s_verbieden%27.html

Quote:
'Klink gaat paddo's verbieden'
Uitgegeven: 10 oktober 2007 07:30
Laatst gewijzigd: 10 oktober 2007 07:40

AMSTERDAM - De verkoop van paddo's wordt verboden. Minister van Volksgezondheid Ab Klink (CDA) neemt dat besluit nog deze week, meldt het AD woensdag.

De bewindsman vervult daarmee de wens van een Kamermeerderheid, die een verbod wilde naar aanleiding van de dood van een 17-jarig Frans meisje in maart. Zij sprong onder invloed van hallucinogene paddestoelen van een brug in de IJ-tunnel in Amsterdam.

Het verkoopverbod gaat gelden voor verse paddo's, die nu nog te koop zijn in smartshops. Klink overlegt volgens de krant nog met minister van Justitie Ernst Hirsch Ballin (CDA) of deze paddestoelen als harddrug onder de Opiumwet kunnen komen te vallen. Gedroogde paddo's vallen daar nu al onder. In de meeste andere landen zijn alle soorten paddo's verboden.

Ambulances

De afgelopen jaren steeg het aantal ernstige incidenten met paddo's flink, constateerde de GGD in een rapport. In 2004 rukten ambulances nog 55 keer uit na ongelukken waarbij paddo's in het spel waren, vorig jaar was dat al 128 keer.

Het besluit om de drugs helemaal te verbieden, wordt door Klink genomen op grond van een rapport van het RIVM over de risico's van paddo's, schrijft de krant. De landelijke vereniging van smartshops waarschuwde al eens dat verse paddo's door een verbod in het illegale circuit zullen terechtkomen 'met alle gevolgen van dien'.

Cohen

De Amsterdamse burgemeester Job Cohen zei vorige maand nog dat hij een verplichte bedenktijd wil voor toeristen die paddo's willen kopen. In die tijd kan de koper informatie verzamelen over het effect van de paddestoelen. Met de maatregel moeten impulsaankopen worden tegengegaan.

Nadat in maart in Amsterdam het Franse meisje omkwam, scheurde in juli een 27-jarige Deen onder invloed van alcohol, wiet en een paddo met een auto op de Amsterdamse camping Zeeburg rakelings langs tenten waarin kinderen lagen te slapen.

ZIE OOK: 08/10/2007 Toerist loopt naakt over straat in Amsterdam
06/10/2007 Brit valt vriend aan na eten paddo's
03/10/2007 Nicolette Kluijver gebruikt paddo's met toeristen
17/08/2007 Duitser bewusteloos na drugscocktail
23/07/2007 Ook smartshops willen leeftijdsgrens voor paddo's
23/07/2007 Trippende Deen scheurt rakelings langs tenten
14/07/2007 Fransman slacht hond tijdens paddotrip
13/07/2007 Toerist springt uit raam na eten paddo's

(c) Novum

Laatst aangepast door Maartje op 10 Okt 2007 09:43, in totaal 1 keer bewerkt
Bram
Site Admin

Bericht Geplaatst: 10 Okt 2007 09:42 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

@Maartje: Gedroogde paddos zijn dus al verboden...

Crosspost van mij met het kraak-forum

Ik heb allerlei hallicugenen op in mijn jongere jaren, op paddestoelengebied heb ik zo'n beetje elke soort die te plukken of kopen is in Den Bosch en omstreken wel geprobeert (ook wel ver daarbuiten eigenlijk). Op basis van die ervaringen en wat ik om me heen zie en heb gezien vind ik een verandering in omgang met het beleid rondom Paddestoelen geen slecht idee. Het gemak waarmee er over gedacht wordt en vooral waarmee het gebruikt wordt is irreel en vragen om problemen.

Het zou sowieso moeilijker te krijgen moeten zijn. Wat Job Cohen voorstelde (3 dagen bedenktijd) is best een leuk idee maar in de praktijk vrijwel niet controleerbaar uit te voeren. Wat dat betreft is verbieden denk ik nog een betere optie, maar ook weer niet de oplossingen. Dan komt het in het illegale cirquit en is alle controle op de distributie weg. Veel betere voorlichting lijkt me het belangrijkste punt van verbetering. De regering staat toe dat het verkocht wordt en zouden dus veel meer bezig moeten zijn met het werven van kennis m.b.t. dit onderwerp en het verspreiden van voorlichting.

Paddos op de opiumlijst zetten vind ik eigenlijk ook maar waanzin. Dan zouden klaprozen er ook op moeten.

Een feit blijft dat deze drugs vaak niet serieus genoeg genomen wordt. Niet door Nederlanders maar voor de buitenlandse toeristen weten vaak niet waar ze aan beginnen. In Nederland wordt je er nog min of meer mee opgevoed. Kennis over het gebruik van psylosibine wordt steeds meer algemene kennis binnen 'de Nederlandse cultuur'. Maar voor buitenlanders is het vaak 'bij de maan linksaf'....of 'bij de IJ-tunnel naar beneden'...

Laatst aangepast door Bram op 10 Okt 2007 09:46, in totaal 1 keer bewerkt
Maartje
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 10 Okt 2007 09:44 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Oh, ik dacht juist die niet... Weet er verder ook niks van, dus bij deze: Monddicht

Bericht Geplaatst: 10 Okt 2007 10:01 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Vroeger ook behoorlijk vaak op een beschouw het wel als een waardevolle ervaring.

Ben het echter wel met Bram eens dat er veel te licht over gedacht wordt. Vooral toeristen hebben geen idee waar ze aan beginnen, het is nu eenmaal vrij heftig en geen tussendoortje wat je even 's middags in A'dam Centrum neemt zonder te weten wat het met je doet.

Heb dan ook geen idee wat een juiste maatregel zou zijn. Kan me voorstellen dat een optie misschien nog zou kunnen zijn dat er maar 2 of 3 afneemplekken in A'dam zijn die goed gecontroleerd worden en de juiste voorlichting geven. Al geloof ik eerlijk gezegd niet zo in voorlichting... Verbieden is misschien de enige manier al heeft dat weer iets betuttelends waar ik me de laatste tijd zo enorm aan erger.

Toevalligerwijs had ik juist met Thijs besloten het toch weer eens te gaan proberen, daar moeten we nu dan maar mee opschieten. Al ben ik er eerlijk gezegd nog niet helemaal over uit of ik het nog wel aandurf nu ik niet meer zo naief en onbevlekt ben als vroeger...Smiley

Bericht Geplaatst: 10 Okt 2007 10:14 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik heb het nooit geprobeert. Maar ben nu al te laat om het te ontdekken. Eerlijk gezegd weet ik niet of ik het aandurf aangezien ik van nature al een levendige fantasie heb. Als ik het zou doen, dan wil ik het met figuren proberen die het al eerder hebben gedaan.

Lonja
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 10 Okt 2007 10:15 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik zelf heb nooit paddestoelen gegeten, eigenlijk om dezelfde reden als Michel, wil het wel nog een keer gaan doen maar had er eerst geen haast mee, nu wel dus eigenlijk. (zie daar al weer het eerste negatieve effect van zo'n verbod, dat is eigenlijk helemaal niet verstandig)

Verder vind ik het een stom plan, er zijn andere mogelijkheden zoals inderdaad die wachttijd van 3 dagen, betere voorlichting of wat Danny zegt 2 of 3 heel goed gecontroleerde verkooppunten, en er is vast wel meer te bedenken.

Dan zal het nog steeds wel eens fout gaan, maar de gevolgen zijn niet meer te overzien als het illegaal is, niemand heeft nog controle op hoeveel van wat er aan wie wordt verkocht en ik ben bang dat vooral jonge mensen het interessanter gaan vinden omdat het verboden is en er ook niet meer goed over nadenken omdat als ze eenmaal de kans krijgen om er aan te komen die ook meteen maar grijpen omdat als ze erover na gaan denken er niet aan kunnen komen op het moment dat ze willen.
Straks komen er illegale paddodealers die het een rotzorg zal zijn of mensen weten waar ze aan beginnen en alleen maar zo veel mogelijk en zo groot mogelijke porties willen verkopen. Paddestoelen worden alleen maar gevaarlijker op deze manier, maar de kans dat er kleine Franse meisjes zichzelf van bruggen donderen is misschien nóg iets kleiner geworden dan die al was, dus hoera we zijn weer vriendjes met Frankrijk nu.

Voor de duidelijkheid: Ik ben het er ook niet mee eens hoe het nu gaat hoor, iedere minderjarige mongool kan zonder problemen paddo's kopen nu. Ze zouden het sowieso al veel strenger moeten controleren zodat het echt alleen aan meerderjarigen verkocht wordt.

Bericht Geplaatst: 10 Okt 2007 10:26 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Het zou al een bult schelen als ze kleinere porties zouden verkopen denk ik.

Het is gewoon belangrijk om goede voorbereidingen te treffen. creëer een relaxte omgeving. doe het alleen met mensen samen bij wie je je op je gemakt voelt. en ik hoorde van een huisgenoot zelfs een tip om er 1 iemand bij te hebben die nuchter blijft. die kan alle spullen van iedereen bijhouden eventueel en dat soort dingen. mijn 1e paddo-ervaring was veruit de meest heftige en ik heb continu tegen een bad trip aangezeten, maar een vriend van me bleek niet te kunnen trippen, dus die was nuchter en die heeft ons (de andere 2 gingen ook bijna fout) continu op ons gemak gesteld.

toen maakten we wel ook verschillende beginnersfouten. de grootste fout was de omgeving, midden overdag in een druk winkelend centrum van eindhoven (waaronder de heuvelgalerie) is geen goed idee. daarna nog een aantal keren gedaan met wat meer verstand en meegenomen ervaring en dat is uitstekend bevallen.

Bericht Geplaatst: 10 Okt 2007 10:28 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

OPvallend dat overal waar ik er over lees vooral (maar niet alleen) de mensen die er ervaring mee hebben niet stellig tegen een verbod zijn. Ik geloof dat het grootste gedeelte van de mensen het er toch wel over eens zijn dat er iets moet veranderen op dit gebied.
Ik had eigenlijk verwacht dat ik hier wat conservatiever tegenover zou staan dan de gemiddelde mening is. Ook op het kraak-forum schetst zich dit patroon.
Dennums
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 10 Okt 2007 10:33 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Op het moment dat het verboden wordt verdwijnt het wel naar de achtergrond en interesseert het de regering een stuk minder, zoals nu het geval is met andere drugs. De incidenten zullen blijven maar worden niet meer uitvergroot. Iedereen blij...
Het is nu zo makkelijk te krijgen zodat het ook lijkt alsof je een kop koffie gaat drinken... Misschien is het illegaal maken wel de beste voorlichting, dan beseffen jongeren tenminste dat het heftig zal worden omdat het anders niet verboden zou zijn.
In ieder geval weer iets om later tegen iemands kinderen te vertellen over "vroegah..."

Bericht Geplaatst: 10 Okt 2007 11:17 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik ben voor een verbod voor toeristen, zoals in Zwitserland het geval is, en minderjarigen.

Maar waarom paddo's wél en xtc níet verkrijgbaar zijn snapte ik nooit, vind het toch een stuk heftiger...

Bericht Geplaatst: 10 Okt 2007 11:53 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Het was al een heel gedoe om gedroogde paddos te verbieden, aangezien ze gewoon in het wild groeien door heel Nederland. Je kunt de natuur moeilijk verbieden paddo's te groeien. Overal waar Pitriet en koeienstront is vind je tussen september en begin December kaalkopjes.
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 10 Okt 2007 12:36 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Volstrekte waanzin dit. Uit een onderzoek bleek al een tijdje terug dat er eigenlijk nergens in het land incidenten met paddo's zijn, behalve in Amsterdam Centrum. Ook al is het effect heel heftig..

Naja. Nu moet je ze binnenkort dus op dezelfde manier verkrijgen als XTC enzo. Erg irritant, duurder ook, maar 't is blijkbaar niet anders. Het drugsbeleid in Nederland is gebasseerd op de waan van de dag.

Maar zaterdag dus he D.? Wordt me wat Smiley
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
Robert-Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 10 Okt 2007 12:54 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik heb de meest fantastische tij d gehad met paddo's. Wel heftig, maar o zo gaaf!
ik wil het ook wel weer een keer doen.

Bericht Geplaatst: 10 Okt 2007 13:14 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik hoor bij Lonja, als in dat ik ze graag nog een keer wil proberen met wat vrienden, maar het er niet echt van gekomen is. Dat zou dus eigenlijk op korte termijn wel moeten gaan gebeuren dan.

Bericht Geplaatst: 10 Okt 2007 15:01 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Aiai, D paddo's? Damn na die "bijna doodservaring" Engeltje hmmm mij niet gezien hoor, hahaha.
Dennums
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 10 Okt 2007 15:22 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Bijna doodservaring? Kan me daar niets van herinneren.. Al is het elke keer in weze een bijna doodservaring op spititueel vlak...Tongsmiley

Het enige waar ik een beetje bang voor ben is dat ik nu daadwerkelijk te wijs ben geworden om er naief in te stappen zodat ik bij voorbaat al de kans loop mezelf erin te verliezen omdat ik er teveel bij nadenk... Aan de andere kant nemen we dan verse paddo's, die volgens mij toch minder heftig zijn, en kan ik me beperken tot een halve portie om mee te beginnen. Vroeger namen we altijd meteen een hele portie gedroogde, dus in die zin niet gek dat we er altijd zo hard van gingen...Smiley

Bericht Geplaatst: 10 Okt 2007 16:14 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Gedroogde paddo's zijn exact even heftig als verse. Het ferschil zit hem niet in of ze gedroogd zijn of niet, maar in de concentratie werkzame stoffen die per paddestoel kunnen verschillen. Verse lijken misschien minder heftig omdat ze niet zo ranzig zijn (ik vind verse zelfs wel lekker!).

Kaalkopjes zijn nog het beste te doseren. De ene mexicaanse/hawaiaanse (grote paddestoel) bevat meer werkende stof dan de ander. Dit is bij kaalkopjes ook wel zo, maar in mindere mate.

Ik heb persoonlijk toch meestal meer kunnen genieten van een papertripje of kaalkopjes. Je neemt veel minder overbodige stoffen, die je lijf ook nog moet verwerken, waardoor het effect een stuk voorspelbaarder is en je lijf tijdens de trip minder snel gaat zeuren om vocht of voedsel. Iets wat tijdens het trippen nog wel eens lastig kan zijn om te constateren (wat je lijf nou precies van je wil).

Het is overigens bijna psyloseizoen! In de boschebroek kun je ze plukken. Even wachten tot het volle maan is geweest en het wat kouder+vochtiger is aan de grond. Als het s'nachts een graad of vijf is willen ze wel uit de grond gaan poppen. Volle maan helpt dus ook.
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 10 Okt 2007 16:27 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Quote:

Het is overigens bijna psyloseizoen! In de boschebroek kun je ze plukken. Even wachten tot het volle maan is geweest en het wat kouder+vochtiger is aan de grond. Als het s'nachts een graad of vijf is willen ze wel uit de grond gaan poppen. Volle maan helpt dus ook.

Hey Bram. Mocht je nou op pad gaan, en zeker weten dat je ze vindt (of al gevonden hebt), ga ik graag met je mee voor een filmpje + artikel voor De Pers. Is vet man, paddo's zoeken bij Volle Maan lachen.
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
Tom
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 10 Okt 2007 16:41 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Helaas heb ik dat al een half jaar geleden gedaan Thijs... Alhoewel ze toen niet eens groeide, en ik gewoon gekochte Mexicaanse in de veengrond heb geduwd Bwhaha

Bericht Geplaatst: 10 Okt 2007 16:51 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik heb al een jaar of 7 geen paddos meer op en heb eerlijk gezegd ook niet echt de behoefte om het nog te doen. Ik heb genoeg leerstof op gedaan met trippen om nog even mee vooruit te kunnen Smiley

Het zoeken vind ik nog wel leuk om eens te doen. De sfeer die daaromheen hangt is al best spannend. Een soort treasure hunt en een waardevol ritueel voor het eten van de stoeltjes Smiley. Zelfs al vind je niks, dan is het nog wel leuk om te doen ondanks de mogelijke teleurstelling. Heel primair.
Mexicaans in de grond proppen is daar natuurlijk niet mee te vergelijken.
maar trippen met een camera erbij lijkt me al helemaal niks.
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 10 Okt 2007 17:31 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Tom: Heb je gelijk in, maar dat was geensceneerd paddo's zoeken met een deskundige. Dit zou 's nachts paddo's zoeken met een 'gebruiker' zijn. (Je hoeft ze van mij niet op camera op te eten hoor. Desnoods vreet ik ze zelf op... Smiley
kobuz
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 10 Okt 2007 18:53 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik snap niet waar ze mee bezig zijn hier in Nederland. Het gaat om 128 incidenten op een jaar? Waarvan misschien niet eens alleen de paddo's de schuld hebben? Hoeveel (veeeeel) zwaardere incidenten per jaar zijn er wel niet met Alcohol? Niet echt consequente regelgeving of wel? Kom met een betere regelgeving ipv zomaar wat verbieden. Net zoals met de cannabis, dat gaat ook rap bergafwaarts. Over een paar jaar: homohaat, geen wietje meer, geen paddootje meer, nergens meer roken; er is straks geen reden meer voor de toerist om naar Nederland te komen. Hamer
dasjj
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 10 Okt 2007 19:08 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

ik zal die toeristen echt niet missen maar ik vind het frappant om te zien dat met alle maatregelen tegen alcohol het drankgebruik onder jongeren nog nooit zo problematisch is geweest. Wanneer kijkt men toch eens naar de realiteit om te zien dat zoiets averechts werkt!

Bericht Geplaatst: 10 Okt 2007 19:30 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Hadden ze niet eerst een 3-dagen regel voor ogen? Zodat je eerst 3 dagen de tijd hebt om informatie te zoeken en je te "bezinnen" voordat je ze daadwerkelijk kan kopen?
Op zich geen slecht idee, en je weert er ook meteen de weekend-toeristen/trippers mee Smiley

Bericht Geplaatst: 10 Okt 2007 22:02 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Job Cohen was met dat idee gekomen ja. Maar hoe ga je zoiets in praktijk toepassen? Lijkt me vrij lastig te controleren zonder dat het bakken met geld kost.
kobuz
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 11 Okt 2007 21:12 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

@dasj: Jou niet en misschien niemand niet, maar volgens mij tast dit wel degelijk (samen met andere factoren) de nederlandse identiteit aan. Of die nou bestaat of niet.

Het is gewoon treurig hoe vrijdenkend Nederland naar de knoppen word geholpen tegenwoordig.
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 12 Okt 2007 13:56 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ah, bijval! Ik lees overal alleen maar hoe "Nederlanders" tegenwoordig graag de overheid de touwtjes in handen willen geven. Een tijdje terug schenen wij nog een vrijdenkend volk te zijn dat graag de eigen boontjes wel dopte. Vandaag de dag worden "we" blijkbaar graag aan het handje genomen?

Ik zie dat het nu officieel is trouwens?
http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2007/10/12/121007_paddos_verbod.html

Dwz: Het is officieel dat er een voornemen is.
Sterre
Addict

Bericht Geplaatst: 12 Okt 2007 16:20 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik vind het ergens wel een goed idee. Er moet wel iets veranderen, want veel mensen onderschatten het effect van paddo's wel (ikzelf ook). Nu is een verbod misschien wel vervelend voor de mensen die er wel verantwoord mee om gaan en erover na hebben gedacht voor ze zoiets doen. Maar misschien zet het anderen wel aan het denken voor ze padoo's nemen.

Bericht Geplaatst: 12 Okt 2007 19:04 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

kobuz schreef:
@dasj: Jou niet en misschien niemand niet, maar volgens mij tast dit wel degelijk (samen met andere factoren) de nederlandse identiteit aan. Of die nou bestaat of niet.

Het is gewoon treurig hoe vrijdenkend Nederland naar de knoppen word geholpen tegenwoordig.

Wat mij niet en niemand niet?! Ik zeg juist dat een verbod averechts werkt uhmmm
Maar laten we wel wezen, het is toch loos om op drugsvakantie naar Nederland te gaan?

Bericht Geplaatst: 13 Okt 2007 01:08 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik denk dat ik binnenkort maar eens een paddestoelmaraton ga houden dan.

Bericht Geplaatst: 13 Okt 2007 14:37 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

dasjj schreef:
kobuz schreef:

Wat mij niet en niemand niet?! Ik zeg juist dat een verbod averechts werkt uhmmm
Maar laten we wel wezen, het is toch loos om op drugsvakantie naar Nederland te gaan?

doelde op de toeristen Knipoog
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 14 Okt 2007 15:51 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Nou, vannacht een goede trippie nacht gehad. En wederom kan ik me niet voorstellen wat er nou zo verschrikkelijk aan is.

Overigens zei de man van de smartshop dat we na het verbod ook nog steeds langs konden komen. Zal 't ietsje duurder zijn denk ik, maar het zal toch wel blijven kunnen.
Dennums
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 14 Okt 2007 16:32 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Na eigenlijk een bijzonder relaxte dag te hebben gehad hadden Koos en ik toch een beetje het idee dat de avond weinig zou gaan opleveren. Ik had me toen dan ook niet kunnen indenken dat ik een uur later ballentrippend op de bank bij de overbuurman zou liggen, compleet gefascineerd door het plafond en het tafelkleed...
Was een stevige trip, in het begin zelfs iets te heftig maar uiteindelijk weer zo enorm relaxed. Blijft vreemd spul!

Bericht Geplaatst: 14 Okt 2007 17:51 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Alleen jammer dat de realiteit dan weer zo hard aankomt he? Smiley. Gisteren was ik er heilig van overtuigd dat de jaren '60 terug waren van weggeweest, en dat de revolutie bij Mattijs op de bank zou gaan beginnen.

Maarja. Om 5.30 realiseerde ik me dat we voornamelijk heel ver heen waren Smiley
Dennums
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 14 Okt 2007 18:21 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Je draafde inderdaad wel door in het gevoel dat het voor eeuwig zo zou mogen zijn...eerlijkheid gebiedde me te zeggen dat me dat gisteren ook wel leuk zou lijken... Knipoog
En de realiteit is dat ik me vandaag zwaar relaxed voel, naar Oudekerk ben gevaren en net heerlijk op kantoor met harde muziek effe wat gedaan wat ik nog moest doen... Voelt ook wel goed...Smiley

Bericht Geplaatst: 14 Okt 2007 22:02 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Was inderdaad een goeie trip. Smiley Echt een bijzondere ervaring!
Robert-Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 14 Okt 2007 22:50 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Paddestoelen zijn zo gaaf dat ik d'r nu ook al weer zin in heb. Ik kan me nog herinneren dat ik een week lang iedere avond effe een stukje nam en zo licht spacend de week doorkwam. van 11 tot 5 uur spacen en daarna slapen.. heerlijk.
don't worry heb dat 1 week gedaan en toen was het over en sindsdien nooit meer en das toch al zo'n 8 jaar geleden ofzo... ik zou het wel weer willen doen!

Bericht Geplaatst: 14 Okt 2007 23:33 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Bij spuiten en slikken zag ik net deze link voor een petitie voorbij komen: http://reddepaddo.nl/

Bericht Geplaatst: 15 Okt 2007 15:56 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

We (Lonja en ik) zijn net even wezen zoeken. Het is helaas wat te warm en niet echt vochtig genoeg. We hebben er maar twee gevonden (kaalkopjes) maar hebben die natuurlijk laten staan. Er stonden nog een soort of drie vier die sterke gelijkenis tonen.
Ik heb al jaren geen padestoelen meer op en heb ook eigenlijk niet echt de intentie om het op korte termijn weer te doen. Maar het zoeken heeft toch ook wel wat Smiley

Kenmerken zijn het tepeltje bovenop, de kleur (die varieerd afhakelijk van de temperatuur, vochtigheidsgraad en voedingsstoffen), een licht plakkerig vliesje om het kopje en de donkere lamellen.
Ik zou niet aanraden om zonder gids te gaan plukken. Er zijn misschien wel 100 soorten die er heel veel op lijken en ze zijn niet allemaal ongevaarlijk. Nog een duidelijke indicator is dat ze groeien in en om 'Pitriet' waar de grond flink vochtig is en koeienvlaaien in de buurt zijn.

Geen super goede foto, maar een aantal van de kenmerken die ik noem zijn te zien.

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie
Berichten van afgelopen:   

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur