Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Hardware en Gadgets » Intern geheugen: welke soort en waar te bestellen?
Marinho
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 29 Okt 2007 17:25 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik heb nu 2x512 MB (PC3200 DDR SDRAM), maar ik wil er nog een extra GB bijhangen. Maar aangezien er zoveel soorten geheugen zijn en ik geen idee heb welke ik moet hebben, vraag ik het maar even hier Smiley

En waar kan ik dit het beste (goedkoopste) bestellen?

Bericht Geplaatst: 29 Okt 2007 18:59 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

De tweakers.net pricewatch is je grote vriend...zou ik zeggen.
Als je niet gaat overclocken maakt het eigenlijk niet zo veel uit welk geheugen je neemt. Als je een beetje extra snelheid leuk vindt, neem dan C2 geheugen (CAS 2). Maar daar heb je alleen wat aan als je je oude geheugen er uit knikkert.

Geheugen is super cheap nu, dus misschien kun je net zo goed 2 GB kopen als je het geld er voor over hebt.
Marinho
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 29 Okt 2007 19:04 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Maar ik moet dus DDR SDRAM hebben, en geen DDR2 of DDR3 hè?

Bericht Geplaatst: 29 Okt 2007 19:40 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Je moet de specs van je mobo checken, het kan zijn dat dat wel ddr2 ondersteund. Als het alleen ddr ondersteund gaat ddr2 en 3 niet werken. Ik heb laatst 1 gb. besteld bij www.interngeheugen.com, goeie snelle service iig. Ze hebben daar trouwens ook een geheugen wizard, kun je meteen zien welk geheugen je nodig hebt.
Bram
Site Admin

Bericht Geplaatst: 29 Okt 2007 20:21 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

DDR SDRAM is inderdaad gewoon DDR geheugen (ofwel DDR1)
Theimon
Addict

Bericht Geplaatst: 30 Okt 2007 02:40 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Het slimste is om het zelfde type/merk aan te houden. Dan weet je namelijk dat het gaat werken. Check ook of je mobo de totale hoeveelheid aan kan, meerdere slots bezet wil niet altijd zeggen dat je mobo de boel ook goed uitleest. Ook kan het zijn dat je mobo de boel zelf gaat terugclocken.
Stap 1 is bepalen wat je er nu in hebt hangen.
Stap 2 is de handleiding van je mobo checken.
Stap 3 is de QVL (quality vendors list) en specs checken op de website van je mobo-fabrikant
Stap 4 is de Pricewatch checken.

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur