Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Hardware en Gadgets » [Windows XP] Opstartproblemen
Koen
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 20 Jan 2008 12:55 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Mensen,

Op de pc van mijn pa het volgende opstart probleem;
Na het scherm van Dell komt het opstartscherm in beeld van veilige modus, met of zonder netwerk of opdrachtprompt enz.

Als ik dan veilige modus kies, krijg ik heel even het windows XP opstart scherm te zien, en vervolgens start de pc meteen weer opnieuw op, en komt hij bij dat schermpje van veilige modus weer..

Schiet niet echt op dus.

Ik heb hem geboot vanaf de Windows XP cd, om proberen te herstellen, maar dan kom ik in die herstelconsole, waar ik niet echt mee overweg kan (nooit gedaan). Toen wilde ik windows maar opnieuw installeren op de huidige C: (1 partitie)
Dus even de installatie gevolgd, maar toen hij vroeg wat ik waar wilde installeren, kreeg ik 2 schijven in beeld;

[ - ] Partitie 1 - 31mb (25mb beschikbaar)
[ c: ] Partitie 2 - 33gig (25gig beschikbaar)

Op partitie 1 kan ik windows niet installeren (komt hij zelf mee) en op de 2e geeft hij iets van een fout aan, en die kan hij alleen maar formateren. Maar dat wil ik liever niet, omdat er nog wat op de schijf staat.
Stel dat het zootje niet meer te redden is, kan ik de schijf dan nog wel aan een andere PC hangen om te redden wat er te redden valt, en daarna formateren? Of wat else?

Ik hoor het graag!
Bram
Site Admin

Bericht Geplaatst: 20 Jan 2008 14:16 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Je kunt vanuit het veilige modus opstart scherm ook nog kiezen voor "Gebruik laatst bekende werkende configuratie". Dit wil nog wel eens helpen. Zo niet...dan denk ik dat je het beste Windows opnieuw kunt installeren.
Koen
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 20 Jan 2008 22:10 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik heb me even verdiept in die hersteldinges van Microsoft zelf, en het is me uit eindelijk gelukt.

Die optie van Bram hielp ook niet meer, de optie van Daan was ook meer mijn volgende optie.

Heb uit eindelijk met BOOTCFG / REBUILD het een en ander kunnen doen, en nog wat zitten klooien, en nu start hij gewoon windows weer op zoals die op C: staat.

Ik krijg alleen nu nog in het begin een keuze menu welke windows ik wil booten, maar ik heb er maar een. Heb dat menu in boot.ini maar op 3 seconden gezet...

Ik blij, vader blij.

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur