Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Hardware en Gadgets » Post je desktop
Bram
Site Admin

Bericht Geplaatst: 02 Mei 2007 17:37 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Is dat verschil merkbaar ja?
Maakt gentoo eigenlijk gebruik van Apt?En zijn de repos een beetje up to date/vergelijkbaar met die van Ubuntu?
Theimon
Addict

Bericht Geplaatst: 02 Mei 2007 18:21 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Bram schreef:
Is dat verschil merkbaar ja?
Maakt gentoo eigenlijk gebruik van Apt?En zijn de repos een beetje up to date/vergelijkbaar met die van Ubuntu?

Zeker, op zich kan je die optimalisaties ook toepassen in Ubuntu, maar slechts bij apps die je later installeert, of misschien een custom kernel. Die moet je namelijk voor iedere ./configure aangeven door middel van een export. Het gaat om optimalisaties voor gcc, toegespitst op je cpu. Ook kan je nog gebruik maken van USE flags, die ook weer toespitsen op bepaalde apps bij compileren. Je bouwt je OS van de grond af op.

Gentoo maakt gebruik van Portage. Portage leest make.conf uit waar al je USE flags en CFLAGS in staan.

Repos zijn zeker net zo up to date, sommige apps worden wel gemasked, maar die kan je unmasken etc. Je kan ook kiezen uit een stable of een unstable repo etc. etc.
Veel keuzes (waar het om draait bij Gentoo) en meer controle over wat er wel en niet op je systeem komt. Maar wel meer werk. Het is niet zoals bij Ubuntu....live cdeetje erin en 12 minuten later een werkend kadaver.

Bericht Geplaatst: 21 Mei 2007 12:14 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Bericht Geplaatst: 22 Mei 2007 02:45 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ok, ik vind het ook leuk dat PSV heeft gewonnen ....

maar is dit niet een beetje overdreven.......? Whatever
Sietse
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 22 Mei 2007 15:52 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

nope...Knipoog

Bericht Geplaatst: 22 Mei 2007 21:21 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Mwa, vind het een behoorlijke foute achtergrond "Wij trekken ten strijde"nou nou nou.

Hier:

Bericht Geplaatst: 22 Mei 2007 22:21 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik kan het niet laten...

klikbaar

klikbaar
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 23 Mei 2007 10:03 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Chicago.. nog 3 dagen!
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
Sietse
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 24 Mei 2007 14:41 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Laurens schreef:
Mwa, vind het een behoorlijke foute achtergrond "Wij trekken ten strijde"nou nou nou.

jij bent niet op de hoogte van de tekst van het clublied van PSV neem ik aan? en dat ie fout is weet ik ook wel, daarom vind ik 'm juist vet. Smiley

Bericht Geplaatst: 25 Mei 2007 16:57 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Bram schreef:
Ik kan het niet laten...

klikbaar

Je mist alleen Heart nog Knipoog

"When your powers combine, I am Captain Planet!"

Bericht Geplaatst: 25 Mei 2007 19:55 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

of:

Tongsmiley
Bram
Site Admin

Bericht Geplaatst: 21 Jun 2007 17:28 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Zelfs op een 'oude' (4 jaar) laptop draait Kubuntu Feisty als een trein.
Pentium 4 2.8GHz, 512MB, 32MB ati video, 40GB HDD.
Op 1 pakketje wat ik moest installeren om Wifi aan de gang te krijgen werkte ALLES out of the box. Beryl was een kwestie van binnentrekken en draaien. Kubuntu draait veel beter dan WIndows. Met XP op deze latop voelt het alsog je achter een Pentium 2 zit.

Kubuntu Feisty 7.04
Beryl met Aero minimal theme
Vista cursor theme
Cristal Icon theme
"Wireless Network Information" in de systray
dasjj
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 21 Jun 2007 18:05 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Xurk schreef:
Bram schreef:
Ik kan het niet laten...

klikbaar
[img][/img]

Je mist alleen Heart nog Knipoog

"When your powers combine, I am Captain Planet!"

Lol Smiley

Bericht Geplaatst: 30 Jun 2007 19:28 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

U ziet:
Ubuntu 7.04 (Gnome) met de H-K Suite als GTK theme en Beryl theme.
Verder nog Cairo clock met Swiss Station Clock skin en Amora als icon set.

De wallpaper vind je hier

Open apps: Firefox, Xchat, Audacious, Amsn en OpenFTD.

Eindelijk ook een donker theme waarbij je Firefox niet hoeft aan te passen...

Bericht Geplaatst: 15 Aug 2007 03:56 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Met mijn nieuwe hardware kan ik eindelijk een fatsoenlijke dualboot doen. Ik heb Kubuntu weer geinstalleerd na een korte affaire met OpenSUSE (zeer volwassen installatie interface!, maar lang niet zo eenvoudig in gebruik).

Compiz Fusion is ZO GEIL. Neem me mijn Frans niet kwalijk, maar echt, wat ziet dat er gelikt uit.... Mmm Voor alle duidelijkheid zijn Compiz en Beryl gefuseerd tot 1 project met Compiz Fusion als resultaat. De screenshots geven geen duidelijk beeld van de geliktheid maar voor nu is het wat ik kan laten zien. Ik ga z.s.m. even een filmpje maken.

Kubuntu Feisty Fawn 7.04
Wallpaper van KDE-look
Superkaramba Widged van KDE-look
Isonset van KDE-look
Plastik theme
Default KDE colors & fonts
Bram
Site Admin

Bericht Geplaatst: 21 Aug 2007 19:58 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Bewegend screenshot!
Het capture programma wat ik gebruik werkt niet 100% lekker samen met een 3D desktop. vandaar dat het beeld soms wat flikkert. Maar het idee lijkt me duidelijk. Een kleine demo, van lang niet alle features, van Compiz Fusion op Kubuntu. Wat je hieronder kunt zien gebruik ik dagelijks.

Theimon
Addict

Bericht Geplaatst: 21 Aug 2007 23:40 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Vet! Ziet er gewoon goed uit Smiley Laat goed zien wat er zoal kan met Compiz. Chapeau! Chill

Bericht Geplaatst: 22 Aug 2007 00:41 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik heb Compiz niet zelf gemaakt hoor! Tongsmiley
Ik moest mezelf wel inhouden tijdens het caputuren, anders doe ik alles veel te snel. Ik ben er al zo aan gewent.
Theimon
Addict

Bericht Geplaatst: 22 Aug 2007 08:45 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Bram schreef:
Ik heb Compiz niet zelf gemaakt hoor! Tongsmiley

I know, maar de "presentatie" ziet er wel goed uit, vandaar Smiley

Hier wil Compiz nog niet draaien zoals het hoort, opties niet oppikken.......tikkie eigenwijs is ie. Maar dat krijg ik nog wel uitgezocht.
Zo niet ga ik wel weer naar Beryl Knipoog

Bericht Geplaatst: 22 Aug 2007 11:44 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Je hebt verschillende workspaces, zie het als multimonitor maar dan op 1 monitor. Je hebt gewoon meer plek om troep op te smijten. Nu heb je dit al standaard in de meeste window managers, alleen met Compiz wordt het mooier verpakt in plaats van kaal te switchen van Desktop 1 naar 2 etc.
Verder is Compiz vooral eyecandy, maar ja......Windows Vista is ook niet meer dan dat. Qua functionaliteit schiet je er niet veel mee op.

Bericht Geplaatst: 22 Aug 2007 12:23 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Het selecteren van vensters zoals dat in windows met alt+tab gebeurt gebruik ik veel. Daar zie je twee manieren van gedemonstreerd in de screencast.
Ook het sorteren van vensters op verschillende desktops werkt heel prettig. Ik heb vaak wel 10 vensters open, met programeren bijvoorbeeld.

Zonder de muis ook maar aan te hoeven raken kan ik in een paar handelingen alle 4 de workspaces gebruiken en heel eenvoudig switchen.
Ik vind het ook prettig om b.v. een workspace voor muziek te gebruiken. Daar staat de map met muziek open en Amarok (mediaspeler voor KDE). Op een andere workspace kan ik dan met een lege desktop werken. Dit kan in windows ook wel, maar dan staat in no time de taakbalk vol en wordt het lastig intuitief een venster te kiezen. In Compiz kun je per venster en per workspace bepalen wat er in de taakbalk komt te staan. Default wordt alles op alle desktops in de taakbalk weergegeven.

Maar inderdaad. Eyecandy is het ook. Ik vind het een tof idee dat de capaciteit die mijn computer bied ook benut wordt. In dit geval voor het kijkplezier. Het mooie aan Compiz/Beryl/Fusion is dat de eyecqandy op geen enkele manier invloed heeft op de verdere [erformance van de computer omdat de rekenkracht van de videokaart wordt gebruikt voor de weergave van de desktop.
Theimon
Addict

Bericht Geplaatst: 08 Sep 2007 17:58 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Hoezee, eindelijk een stable release van Compiz Fusion op de frikandel (notabene een GIT release Tongsmiley). Ik had de keuze om zelf te compilen of een install scriptje te gebruiken. Toch voor het scriptje gegaan, ook al krijg ik dan wat bloatware mee (KDE libs en shit) maar goed, ik wilde ff een stukje eenvoud. Dit heb ik gebruikt.
En het draait nu zoals het hoort. Dus wie weet binnenkort weer eens nieuwe screenies. Ik heb er nu een nieuwe Raptor inzitten (eindelijk) en wil de boel fris installeren op die WD. Nu komt Ubuntu 7.10 op 18 oktober uit dus ik wacht die af. Fris en nieuw dus (kernel, Xorg, Gnome etc. etc.)

Bericht Geplaatst: 10 Sep 2007 20:32 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Bericht Geplaatst: 10 Sep 2007 20:56 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Alleen hij switched om het halfuur, allemaal wallpapers van www.interfacelift.com

Bericht Geplaatst: 11 Sep 2007 00:10 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Mooie stad is 't toch...
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
Rudeless
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 19 Sep 2007 08:18 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Mr.Zop schreef:

Alleen hij switched om het halfuur, allemaal wallpapers van www.interfacelift.com

Leuke link, ben al icoontjes aan het downen.

RAWK!
Theimon
Addict

Bericht Geplaatst: 30 Sep 2007 17:58 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Het was weer ff geleden dus hier gaat ie weer Smiley
Leeg (qliquebaar)

Plus linkjes naar een vol screenie en uiteraard een kubus.

Men ziet Gentoo Linux 2007.0 2.6.22-gentoo-r8/Gnome 2.18 met onder andere:
Het Orbital GTK Theme Pack
Nouve XT version 2 Iconset
Nuove XT Firefox Theme
Compiz Fusion GIT met Emerald, te weten met het Light Coffee Theme
De wall komt hier vandaan: Zedzbeton 3.0 (zie Related)
Verder nog actieve apps: XChat, Firefox, Terminal, Audacious OpenFTD, en Conky

Bericht Geplaatst: 24 Okt 2007 19:38 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

De screenshots-wekker ging weer af...

U ziet....
- Kubutu 7.10 Gutsy Gibbon RC
- Compiz-Fusion
- Emerald (standaard inbegrepen theme)
- Green Gnome Icon Theme (KDE-look.org)
- Superkaramba
=> dbClock 1.0
=> verschillende Furius-Themes
- Wallpaper = Linux World Revolution (KDE-look.org)

Programma's die ik regelmatig gebruik...
- Check Gmail
- CompizIcon
- Aptana IDE (heerlijke programeer interface, al is hij wat traag -> Java)
- Songbird
- Firefox
- Evolution Mail
- Enemy Territory::Quake Wars Demo (native, draait geweldig!)
- OpenOffice,org
- The Gimp
- etc. etc.
Mr.Zop
Site Admin

Bericht Geplaatst: 24 Okt 2007 20:27 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik zit echt te genieten hier, de vernieuwde front row is ook super Smiley

Bericht Geplaatst: 25 Okt 2007 03:46 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Bram! Erg strak! Heel gaaf Bling

Bericht Geplaatst: 25 Okt 2007 10:14 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Thanx Smiley KDE is de bom! Ik ben super benieuwd wat KDE4 ons allemaal gaat brengen. Duurt niet lang meer. Ik heb natuurlijk al het een en ander gezien. Ik geloof dat hij over +/- een maand stable wordt verklaard. Dan zal het nog wel even duren voordat alle applicaties ook gebruik gaan maken van wat KDE4 te bieden heeft.
Theimon
Addict

Bericht Geplaatst: 23 Nov 2007 22:07 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

(Yay for Copy/Paste Knipoog direct van GoT)

Leeg (qliquebaar)

Plus linkjes naar een vol screenie en uiteraard een kubus.

Men ziet Gentoo Linux 2007.0 2.6.23-gentoo-r2/Gnome 2.20 met onder andere:
Darkwood GTK Theme
Nouve XT version 2 Iconset
Nuove XT Firefox Theme
Compiz Fusion GIT met Emerald, te weten met het Scaled Black Mod
De wall komt hier vandaan: Darkwood Wall Pack

Bericht Geplaatst: 29 Nov 2007 17:24 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Fanboy? Neeeh Tongsmiley

Bericht Geplaatst: 05 Jan 2008 22:30 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Mijn huidige XP desktop (al werk ik veel meer onder Linux)

Laurens
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 08 Jan 2008 00:54 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Bericht Geplaatst: 11 Jan 2008 18:19 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Vandaag XFCE voor het eerst uitgeprobeert als Window Manager (wat is het toch heerlijk dat je met 1 simpele apt-get je complete desktop ervaring kunt veranderen). Wat is XFCE snel zeg Smiley ! Het heeft eigenlijk alles wat gnome mist als je het mij vraagt. Ik blijf een KDE liefhebber maar ben zeker te spreken over deze WM.

U ziet...

Kubuntu Gutsy met Xfce
Wallpaper-bron weet ik niet meer
Yaquake als makkelijk toegankelijke console
Konsole
Firefox
Compiz-Fusion + Emerald
Theimon
Addict

Bericht Geplaatst: 10 Feb 2008 10:53 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Leeg (qliquebaar)

Plus linkjes naar een vol screenie
Men ziet Gentoo Linux 2007.0 2.6.24-gentoo-r1/Gnome 2.20 met onder andere:
Dyne GTK Theme
Black White Vista 2 Iconset
Nuove XT Firefox Theme
Compiz Fusion GIT met Emerald, te weten met het Dyne Emerald Theme
De wall komt hier vandaan: My Concrete Playground

OpenFTD, Audacious, Xchat etc.....the works.
App font is Segoe Condensed, title bar en terminal font is snap (onderdeel van artwiz).

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur