Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Sport en Auto's » [Fiesta] Problemen en reparatie
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 17 Jan 2008 17:11 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

[Gesplitst uit een andere topic. Nieuw probleem onderaan]

Hmmmm.. Het zou wel eens kunnen zijn dat we vandaag onze laatste rit in onze auto hebben gemaakt. En mocht dat niet het geval zijn, dan kijken we waarschijnlijk tegen een flinke rekening aan...

Koppeling doet heel moeilijk. Versnellingsbak lijkt nogal naar de tering.. Kut met een grote K dus... Huilen
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"

Laatst aangepast door Thijs R. op 07 Feb 2008 16:22, in totaal 1 keer bewerkt
Roalt
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 17 Jan 2008 21:20 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Balen van die auto, wat is er precies gebeurd dan?
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 18 Jan 2008 02:20 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

De versnellingsbak was al langer een zorgenkindje. Hij ging altijd slecht terug in z'n 1 en 2, en de laatste maand zat er een ratel in die bak.

Vanochtend kwam ik opeens niet meer in een andere versnelling, omdat de koppeling volgens mij niet goed ontkoppelt. Als je de koppeling inhoudt en de auto staat in versnelling, dan rijdt ie nog steeds...

Dus met de motor af de auto in z'n drie gezet, en zonder te schakelen naar de garage gereden. Morgen horen we waarschijnlijk of het nog de moeite van het repareren waard is..
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 29 Jan 2008 21:22 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ons lieve schatje is ernstig ziek, en staat op het punt te overlijden... Verdrietig Neeee! Huilen Huilen Huilen Huilen

De koppeling zou moeten worden vervangen, wat 400-450 euro kost...

Eigenlijk hadden we de beslissing al genomen, omdat ik dacht dat 400 euro ook ongeveer de prijs is wat dat ding op zou leveren.

Maar hij is nu eigenlijk meer waard geworden dan toen wij 'm kochten, omdat we er al het eea aan onderhoud aan hebben gedaan.. Op Marktplaats staan vergelijkbare auto's nu voor 700 euro...

Het is zo'n moeilijke beslissing... Huilen. We hebben eigenlijk allebei niet echt een auto nodig, en hij kost best wel veel geld.. Maar het is zo fijn om 'm toch te hebben! (En ik ben er inmiddels heel erg aan gehecht.. Smiley)

Jij of Bram hebben toevallig niet zin in een middagje klussen + cursus auto fixen? Knipoog
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 07 Feb 2008 16:20 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Om hier maar te vervolgen...

We hebben hem dus laten maken, omdat mij meerdere malen verteld is door de garage dat een ouder probleem met de versnellingsbak opgelost zou worden. Zoals eerder vertelt schakelt ie dus al vanaf dag 1 slecht terug naar z'n 2 (geknars), en gaat ie nooit lekker in z'n achteruit (altijd even mikken).

Ik heb het meerdere keren gevraagd of dit ook opgelost zou worden met die reparatie van 400 euro, en zij zeiden dat dat zo was. Omdat de auto dan toch wel echt een stuk degelijker zou zijn dan daarvoor (verder is er namelijk weinig mis mee), besloten we 'm dus te laten repareren. Bij een eventuele verkoop zouden we 't terugverdienen.

Maar nu is het dus niet opgelost!! Hij rijdt weer, dat is fijn, maar de reden dat we 'm lieten repareren ipv naar de sloop brachten is dus niet gehaald! Hij schakelt exact hetzelfde als hij de afgelopen 2 jaar al heeft gedaan..

Ik weet niet precies wat ik ermee aanmoet. Van onze achterliggende gedachtengang is niets terechtgekomen omdat hun inschatting niet klopte. Die reparatie heeft nu ongeveer evenveel gekost als die auto nog waard is...

Wat nu dan weer? Toch een beetje kut zo...

Laatst aangepast door Thijs R. op 07 Feb 2008 16:29, in totaal 1 keer bewerkt
Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 07 Feb 2008 16:26 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Je hebt toch garantie bij de monteur? Ben je niet teruggeweeest dan?
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 07 Feb 2008 16:31 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ja maar het directe probleem is dus opgelost... Dus wat zou ik uberhaupt van ze willen...?
Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 07 Feb 2008 16:39 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Het lijkt er eigenlijk gewoon op dat je gearbox naar de klote is? Platen zijn versleten, gaat echt veel geld kosten. Nieuwe versnellingsbak. Ze hadden ze je dit moeten vertellen, daar kan je misschien nog mee aankomen?
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 07 Feb 2008 16:49 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ja precies. Dat was me eerder al verteld door anderen, maar zij zeiden dus dat het zo ook opgelost zou zijn.

Maar m'n versnellingsbak vervangen ga ik toch niet doen. Dus weet ik niet precies wat ik dan wel moet....
Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 07 Feb 2008 20:13 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

We rijden de bak gewoon naar de tering in polen ergens als ik terug ben!

A bung?
Maartje
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 07 Feb 2008 20:42 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Oprijden en wegflikkeren. Geld verdien je er toch niet meer aan, dat was sowieso een illusie volgens mij...

Bericht Geplaatst: 07 Feb 2008 21:13 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Klinkt als het zelfde probleem wat ik had met de Ford die ik van Roalt had gekocht. Een 'synchromesringetje' wat er tussenuit is. Een ringetje wat er voor zorgt dat de tandwielen gelijk koment te staan bij het schakelen naar een volgend tandwiel (als ik het goed begrepen heb). Dat betekend dat een nieuwe versnellingsbak de meest betaalbare oplossing is om het te repareren. Dan wil je mogelijk ook gelijk maar nieuwe koppelingsplaten (mogelijk de oorzaak van het kapot gaan van de versnellingsbak?).

Reken op 400 en 600 euro als je het laat doen.
ik zou het zeker niet doen. Iets verdienen aan de auto ga je sowieso niet doen. Zelfs al is de auto 110% was leverde hij nog niet meer als 800 euro op. Simpelweg omdat mensen 9 van de 10 keer liever een modernere auto kopen als ze meer uit zouden moeten geven.
Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 07 Feb 2008 22:46 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Weg gaan die bak dus even goed afraggen de komende maanden.

Heb toch mijn rijbewijs hier gehaald (helemaal niet waar
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 07 Feb 2008 23:15 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik had geprobeerd het goed uit te leggen, maar dat is me nog niet gelukt Smiley

Onze intentie was dus nooit om die versnellingsbak weer 100% te krijgen, omdat dat veel te veel zou kosten.

Omdat de garage toen zei dat het 400 euro ging kosten om de auto weer rijdbaar te maken, hebben we het alleen gedaan omdat ze zeiden dat daarmee het oude probleem ook meteen was opgelost!

Dat was dus niet zo. En met 'winst' bedoel ik dus dat we de reparatie minstens zouden terugverdienen. Bovendien zou we ons niet meer druk hoeven maken dat die bak er misschien mee ophoudt.

Dat is nu een stuk lastiger. Hij is niet in waarde gestegen, en dus mogen we blij zijn als we quitte spelen. (Op 400 euro). Bovendien rijden we er nog steeds onzeker in rond...

(Als we hem uberhaupt zouden verkopen).

Ik ga 'm zeker niet kapot rijden. Heb er net 400 ballen aan uitgegeven!
Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 08 Feb 2008 00:52 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Dan weet ik wel een andere oplossing; je moet gewoon een beetje die koppelingsplaten rekken, dus gewoon een beetje "inrijden". Je weet toch, beetje oprekken...kan je wel aan mij overlaten in een ritje naar Duitsland.

Je kan het nu vergelijken met een stroef oud-oma-kutje, je weet toch die moet je altijd ook een beetje oprekken. Die stroefheid eruit halen...soms sneuvelen daarbij wat heupjes maar daarna "rijdt" het een stuk lekkerder.

Geen probleem hoor! Gewoon aan mij overlaten!!
Lonja
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 08 Feb 2008 01:03 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Oud-oma-kutje? Ik heb er vast minder ervaring mee dan jij, maar het lijkt me toch eerder toepasbaar op 12-jarigen....

Bericht Geplaatst: 08 Feb 2008 02:32 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Wat weet jij nou daarvan inderdaad Smiley

Hoe kan ik een auto nou vergelijken met een jong kutje....mijn god. JIj bent echt pervers.....
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 08 Feb 2008 15:00 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Welke opties er ook zijn... Ik zal jou nooit in de buurt van mijn auto laten jan Smiley
Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 08 Feb 2008 16:52 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Thijs heb jij mijn avatar al eens goed bekeken?
kobuz
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 08 Feb 2008 17:08 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Dat klinkt alsof je gewoon in de zeik genomen bent door je garage. Ze zeiden dat ze iets op zouden lossen en dat hebben ze niet gedaan. Hoe dat dan weer op te lossen zou ik ook niet weten. De kosten 50-50 lijkt mij het minste, maar daar kan je nu natuurlijk ook niet meer mee aan komen.
Maartje
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 08 Feb 2008 21:24 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Thijs R. schreef:
Ja maar het directe probleem is dus opgelost... Dus wat zou ik uberhaupt van ze willen...?

Is het niet waarschijnlijker dat jij het verkeerd hebt begrepen? Het probleem waarvoor je hebt betaald, is opgelost, maar nu had jij nog gewild dat de andere problemen gratis opgelost zouden zijn? Zoals een nieuwe versnellingsbak die ze er ook maar even bij zouden doen? Knipoog

Bericht Geplaatst: 08 Feb 2008 22:07 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Het begint eindelijk langzaam duidelijk te worden wat m'n probleem is merk ik, maar NEE, het is niet dat IK het verkeerd heb begrepen!

Ik heb het ze twee keer gevraagd. Ze is het nog een keer na gaan vragen zelfs...

Toen zei ze: "Ja, als we die koppeling repareren is ook die knars er uit."
Ik zei: "Ok, als dat zo is, dan willen we 'm wel laten repareren".

De auto rijdt weer. Hij schakelt ietsje soepeler. Maar je moet nog steeds oppassen als je met een beetje vaart gaat terugschakelen naar z'n 2. ("KRRRRRRRKKK")

Het zure is dat ik natuurlijk snap dat er niet zomaar alsnog een reparatie kan worden gedaan. Het enorm kutte is alleen dat ze van tevoren zeiden dat dat andere probleem ook zou worden opgelost met dezelfde reparatie.
Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 08 Feb 2008 23:39 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Maarja, als je in termen van "knarsen", hoe gaan ze je dan begrijpen ? uhmmm

Durf duidelijk taal te spreken, voor een journalist Smiley
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 09 Feb 2008 00:04 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Met die term kwam zij.

Ik zei: "Als je terugschakelt naar z'n twee, hoor je de tandwielen "krrrrrk" doen.

Smiley
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 20 Feb 2008 16:53 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Nou, onze auto kan definitief naar de sloop Bah! Bah! Bah!. Stelletje mongolen hier in Amsterdam.

Quote:
AMSTERDAM - Amsterdam heeft woensdag vergaande maatregelen aangekondigd om de luchtkwaliteit in de stad te verbeteren. Het college van burgemeester en wethouders wil het meest vervuilende gemotoriseerde verkeer uit de stad weren, zoals personenauto's op lpg en benzine van een bouwjaar voor 1992 en dieselauto's zonder roetfilter.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/article506117.ece/Amsterdam_pakt_vuile_autos_streng_aan
n de la phonque
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 20 Feb 2008 17:05 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Dit was een paar weken geleden toch al bekend?! Maar kom op zeg, zit nu bijna wekelijks een dag of twee in Brussel en daar zou een dergelijk maatregel wel uitmaken maar hier in A'dam vind ik dit zwaar overdreven. Dat betekend dus ook geen eendjes en oude klassieke Mercedesen en Volvo's. Denk niet dat ze dit voor elkaar gaan krijgen!
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 20 Feb 2008 17:18 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Idd, zo ongeveer op 09 Feb... De dag dat ik m'n auto ophaalde.
Floor
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 20 Feb 2008 19:04 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Maaaarrr.. Wanneer wordt het ingevoerd? Tegen die tijd is onze auto waarschijnlijk toch al dood...

Maar zeker belachelijk. Onze auto is veel zuiniger dan welke nieuwe SUV dan ook.
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 20 Feb 2008 19:11 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

1 januari 2010.

En vanaf vandaag onverkoopbaar, als we dat zouden willen.
Floor
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 20 Feb 2008 19:37 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

We kunnen hem toch buiten Amsterdam verkopen....?
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 20 Feb 2008 20:52 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ga jij dat doen?
n de la phonque
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 21 Feb 2008 01:01 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Damn, Thijs wacht nog effe, kan ik je nog die drift 'n slip curses geven. Desnoods koop ik 'm wel van je voor de gein.....
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 21 Feb 2008 03:47 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik hoorde wel iets over een sloopsubsidie van 500 euro. Dat zou ik ons geval heel mooi uitkomen. Voor al die mensen in mooie oldtimers en oude mercedesen is het echt kutgein.
n de la phonque
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 21 Feb 2008 07:51 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Jammer voor 't oog inderdaad maar die dingen zijn wel echt smerig.
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 21 Feb 2008 09:34 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Gewoon geen nieuwe parkeervergunningen meer voor uitgeven. Dat is toc het eerlijkst? Duurt wat langer, maar verder zelfde effect.
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie
Berichten van afgelopen:   

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur