Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Sport en Auto's » A1 Grand Prix - Seizoen 2006/2007
n de la phonque
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 29 Sep 2006 08:54 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

http://www.cpz.nl/action/pitcam/

It's on, mocht gisterenmiddag (viavia) al effe sneaken in pits. Heb toegang tot een apartementje naast 't circuit en kan dus direct uit bed stappen en't circuit opwandelen!!!!
Bram
Site Admin

Bericht Geplaatst: 29 Sep 2006 13:54 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

n de la phonque schreef:
http://www.cpz.nl/action/pitcam/

It's on, mocht gisterenmiddag (viavia) al effe sneaken in pits. Heb toegang tot een apartementje naast 't circuit en kan dus direct uit bed stappen en't circuit opwandelen!!!!


Sjonge!! Wat heb ik zin in het weekend. Ik zit nu al op het puntje van mijn stoel. Het is echt een zotte periode in de autosport openwiel klasse.

We hebben sinds een week het eerste nederlands F1 team ooit, tegelijkertijd met een hele interessante zitjesdans in die zelfde klasse die tot gevolg heeft dat we de laatste 3 races van dit seizoen mogen genieten van twéé Nederlandse racetalenten.
Jos Verstappen breekt met Jan Lammers in de A1 door gezeur om geld, 48 uur voordat de eerste A1 race van het tweede seizoen gaat beginnnen..... in Zandvoort notabene! ongeveer 80% van de 71.000 mensen die een kaartje heeft gekocht deed dat om Jos te kunnen zien rijden. Ik heb geen kaartje, maar moet bekennen toch wel wat teleurgesteld te zijn. Ik hoop dat Jeroen de fans tevreden kan maken en er niet in Sprintrace vanafvliegt en zo veel schade oploopt dat hij niet meer mee kan doen in de featurerace (worst case scenario...). Dat zou een teleurstelling zijn voor heel veel mensen. Er ligt een flinke last op Jeroens schouders.

||<-toenk!
_________________
- "If Murphy's Law can go wrong, it will"
- "If you cannot convince them, confuse them."
- "If at first you don't succeed, redefine success."
n de la phonque
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 29 Sep 2006 14:41 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Die 80% lijkt me wel wat overdreven hoor. Kijk maar naar hoeveel mensen er naar 't DTM kwamen kijken. Denk overigens dat Jeroen ver gaat komen, een rijder die zijn hoofd op cruciale momenten toch net even wat koeler kan houden! Hoe laat ga jij d'r heen?
Moet overigens wel zeggen dat 't DTM er wat berteft entourage (tenten, stands, promo babes etc..) beter uit zag.
Bram
Site Admin

Bericht Geplaatst: 29 Sep 2006 14:56 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik ga het vanaf de bank volgen. Ik wil geen seconde missen... Smiley Volgend jaar misschien.
Ik hoop dat hij zijn hoofd inderdaad zo koel houd. Ik had het idee dat hij toch wel wat last had van de druk, ook al probeerde hij zo relaxt mogelijk over te komen, toen ik een interview met hem zag.
_________________
- "If Murphy's Law can go wrong, it will"
- "If you cannot convince them, confuse them."
- "If at first you don't succeed, redefine success."
FerryvD
Addict

Bericht Geplaatst: 29 Sep 2006 15:00 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Bij de rookie-training had jeroen tot 2 keer toe de 2e tijd gereden, dus hij doet het nog niet zo slecht...
Vind het toch jammer dat jos niet rijdt, maar die laat zich weer leiden door het geld. Boos
n de la phonque
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 29 Sep 2006 15:01 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Dat zie je ook wel bij andere top rijders, niet altijd even behendig met het beantwoorden van media. Ik zou zeker de website van Zandvoort erbij houden. Dit is een link naar de pitcam maar ze hebben tijdens een race ook de Live Race-cam (staat links in het menu, afgezien van het commentaar wel super up to date en af toen leuker om naar te kijken dan TV).
Bram
Site Admin

Bericht Geplaatst: 29 Sep 2006 15:05 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik ga even een twee TV regelen voor de stream denk ik Smiley
Hier staat trouwens een hoop meer informatie die een duidelijker beeld kan geven over Jos zijn weigeren. Ik kan hem na dit allemaal gelezen te hebben niet echt ongelijk geven.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/26568858#26568858

De link verwijst naar een specifieke post.
_________________
- "If Murphy's Law can go wrong, it will"
- "If you cannot convince them, confuse them."
- "If at first you don't succeed, redefine success."
Koen
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 29 Sep 2006 15:08 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Kun je het effe copy pasten? Ik heb daar geen toegang.
_________________
'Listen very carefully, I shall say this only once'
n de la phonque
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 29 Sep 2006 15:11 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Hmm ja inderdaad. Raar, moet eerlijk zeggen dat ik dit er niet achter zou hebben gezocht.
Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 29 Sep 2006 15:17 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Prachtig Bram, je lijkt wel een echte presentator...Smiley
Te gek, er zit echte spanning in je verhaal zelf zoveel dat ik er zelfs een beetje nieuwsgierig naar begin te worden....
Bram
Site Admin

Bericht Geplaatst: 29 Sep 2006 15:32 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Koen schreef:
Kun je het effe copy pasten? Ik heb daar geen toegang.


Huub Rothengatter is de manager van Jos Verstappen

Quote:
Rothengatter: "Lammers en A1GP moeten ook hun verantwoordelijkheid nemen"
(28/9/2006)


Huub Rothengatter heeft wel eens beter geslapen. De emoties van de Jos Verstappen fans laten hem, net als Jos zelf, natuurlijk niet koud. "Jos en ik hebben vannacht tot laat in avond de reacties op het forum van de site zitten lezen en Jos heeft zoveel mogelijk vragen op de fanzone beantwoord", zegt hij terwijl hij door zijn thee roert en de ochtendkranten doorneemt. Rothengatter snapt de gevoelens van de fans maar wijst er nog maar eens nadrukkelijk op dat emoties niet tellen in de keiharde wereld van de autosport, zeker als het om zakelijke afspraken gaat.

"Speciaal voor de fans wil ik eens goed onze kant van het verhaal vertellen", vervolgt hij. "Ik heb er zelf ook veel moeite mee als ik aan de fans denk die kaarten hebben gekocht om Jos te zien schitteren. Ook wij zijn diep teleurgesteld. Wij hadden het graag anders gezien én ook anders verwacht. Want de A1 is een fantastische serie om in te rijden." Toch wil hij de emoties even aan de kant schuiven en realistisch openheid van zaken geven. "Wat is er nu precies aan de hand? Wij, Jos en ik als zijn manager, zijn een jaar geleden met Jan Lammers in zee gegaan om voor het A1 Team Netherlands te gaan rijden. Er zijn afspraken gemaakt, handtekeningen gezet en vol enthousiasme zijn we aan het werk gegaan. We hebben meegewerkt aan allerlei promotionele activiteiten, de races gereden, WK punten en prijzen gepakt, kortom, gepresteerd en alles gedaan wat je van een werknemer mag verwachten. Gedurende het vorig seizoen hebben we helaas moeten ervaren dat er financiële problemen waren. Wij merkten dat, omdat er niet of te laat betaald werd. Jos is werknemer en kreeg gewoon zijn salaris niet of in ieder geval veel te laat."

Rothengatter wil de A1GP organisatie niet direct iets verwijten als het gaat om het contract van Jos als coureur. "Nee, want de A1 is onze partner niet. Dat is Jan Lammers, hij is de teambaas van A1 Team Netherlands, met hém hebben we een overeenkomst. Het is dus zijn verantwoordelijkheid." Toch blijft bij Rothengatter het respect voor Lammers overeind staan, ondanks het dispuut. "Jan is zelf een goede coureur en heeft enorm veel ervaring in de autosport. Het is slim van hem geweest om de allerbeste Nederlandse coureur aan te trekken en die in zijn oranje auto te zetten. Hij wist dat de kans van slagen voor de A1 in Nederland het grootst was als Jos in de auto zou zitten. Nou, aan de reacties en de kaartverkoop voor Zandvoort te zien bewijst dat Jan gelijk heeft gehad. Maar als je dan als werkgever afspraken maakt met je werknemer dan moet je als baas niet alleen prestaties verwachten van je personeel maar ook je zakelijke verantwoordelijkheid nemen."

Hij vindt dat Jan Lammers zich niet moet verschuilen achter de A1 organisatie. Bij financiële problemen van een team zou de A1 namelijk bijspringen. Als Lammers zijn coureur niet kon betalen moest het geld dus van de A1 organisatie komen. Dat was de realiteit vorig seizoen. De A1 organisatie kwam vervolgens veel te laat met de betalingen over de brug waardoor Lammers het salaris niet of pas veel later kon betalen. Lammers vond dat hem dus niets te verwijten viel. Onzin, vindt Huub Rothengatter. En dan fel: "hij verschuilt zich ten onrechte achter een ander. Jos heeft afspraken met Jan en niet met de A1. Stel je wordt ontslagen en je krijgt geen salaris meer. Je moet een week later naar de tandarts die je vervolgens een rekening stuurt. Die betaal je niet met het argument dat je baas je niet meer betaalt. Wat denk je wat die tandarts zegt? Nou dan!"

Lammers moet nu niet de verbouwereerde teammanager gaan uithangen, vindt Rothengatter. "Hij wist al heel lang dat deze problemen eraan zaten te komen. Vanaf begin dit jaar, midden in het vorig seizoen nota bene, gaven we al aan dat we het zat waren om steeds op onze centen te moeten wachten. We hebben gemaild, besprekingen gevoerd en de irritaties liepen steeds verder op omdat er geen oplossing kwam. Wel steeds excuses en uitvluchten van Jan Lammers; aanloopproblemen, we hebben geen geld, enzovoorts. Tja, om dan maar eens de woorden van Jan te gebruiken, dat is dan ondernemersrisico. Hij is de ondernemer en Jos is personeel, die wil gewoon zijn salaris en graag op tijd. De betalingsmoraal is beneden peil en die verandert niet, is onze overtuiging. Omdat we geloven in het product A1 hebben we al in een vroegtijdig stadium bij Jan aan de bel getrokken om, ondanks de financiële problemen, verder met elkaar te gaan. Maar dan wel gewoon betalen."

Dat Jos Verstappen en Huub Rothengatter door sommigen worden afgeschilderd als geldwolven deert de manager niet. "Het enige dat we vragen is of er op tijd betaald kan worden. We vragen geen cent méér dan vorig seizoen. Toen we het principeakkoord met Jan sloten zei hij me dat hij blij was dat we eruit waren maar dat hij zich wel grote zorgen maakte of hij wel aan zijn financiële verplichtingen zou kunnen voldoen. Dan zeg ik: een gewaarschuwd mens telt voor twéé, in ons geval drie. Als je dat weet dan kunnen wij geen akkoord aangaan voor uitsluitend de grote lijnen maar moeten we ervoor zorgen dat de puntjes op de i gezet worden. Nu, die puntjes hebben te maken met de betalingsmoraal, je verplichtingen nakomen."

Rothengatter begrijpt best dat de fans zich in de steek gelaten voelen maar vindt niet dat Jos had moeten wachten tot ná Zandvoort. "Nee, we zijn al zo lang aan het bakkeleien. De A1 heeft uiteindelijk alles betaald, maar wel een half jaar te laat. Zakelijk gezien is het te gek voor woorden. Toen ze zich uiteindelijk realiseerden dat het van onze kant menens was hebben ze gauw deze week het restant overgemaakt. Dat heeft nog te maken met vorig seizoen! Weet je hoe lang dat al geleden is? En nu doen ze net of er niks aan de hand is. We hebben toch alles betaald, zeggen ze nu. Wij hebben altijd geloofd in de zakelijke integriteit van zowel de A1 als Jan Lammers. Als dan 48 uur voor het Zandvoort evenement het laatste geld van nota bene het afgelopen seizoen wordt betaald dan vraag ik je: wie drijft het hier nu eigenlijk op de spits? Juist om Zandvoort te redden hebben we ze de ruimte én het voordeel van de twijfel gegeven om het op te lossen. Als je dan zó laat betaalt en dan nóg geen garanties wilt afgeven voor het komende seizoen dan willen en kunnen we niet verder. En Lammers moet mij eens vertellen waarom hij geen garantie wil afgeven voor een bedrag waar hij al eerder met ons contractueel is uitgekomen."

De A1 Grand Prix op het circuit van Zandvoort is nu beschadigd, vindt Rothengatter tot zijn spijt. "En dat hadden ze kunnen voorkomen. Ik snap dat de fans aan ons vragen waarom dit juist nú gebeurt. Maar ze moeten dat ook maar eens aan Jan Lammers en de A1GP organisatie vragen die al maandenlang wisten dat dit eraan zat te komen. Rothengatter is er de man niet naar om altijd maar de publiciteit te zoeken. Hij houdt graag zoveel mogelijk binnenskamers. "Waarom wil ik dit verhaal op deze site aan de fans vertellen?", licht hij toe. "Omdat ik het gevoel heb dat we ons steeds moeten verdedigen. Als onwaarheden namelijk een eigen leven gaan leiden word ik daar erg moe van en kan ik dat simpelweg pareren met de nodige correspondentie van de afgelopen maanden. Dinsdagavond heeft Jan Lammers, na ons laatste gesprek, als eerste de publiciteit gezocht (De Telegraaf, red.). Toen vond ik dat we dezelfde avond de problemen kenbaar moesten maken op deze site, de officiële Jos Verstappen website. Als dan blijkt dat Lammers de volgende dag, 's woensdags, er ook nog eens een persbericht overheen gooit waarin zowat de letterlijke besprekingen van dinsdagavond vermeld staan wil ik nu en hier een strikt zakelijk weerwoord geven. En als ik dan aan al die fans denk doe ik dat ook met pijn in ons hart."

John ter Meer


Alle informatie posten kost een A4tje of 20, dus dat laat ik maar achterwegen.

Bottomline is dat Jos een bankgarantie wil omdat de betalingen die contratcueel zijn vastgelegd (qua datum en hoeveelheden) vorig seizoen consequent te laat waren (weken, zo niet maanden).
Hij heeft deze week de laatste betaling binnen gekregen van vorig seizoen.
Jan is op zijn pik getrapt want hij vind het veel te zakelijk en getuigen van een gebrek aan vertrouwen in de zakelijke kant van Team Nederland.
Op zich is het met dat in het achterhoofd best logisch dat Jan geen bankgarantie wilde geven (het is niet zo dat hij hem niet kón geven). je kunt alleen succesvol zijn als het team in balans is. Afleiding door 'bijzaken' zorgt voor te veel spanningen en leid af van waar het eigenlijk om gaat.....zo hard mogelijk rond de baan gaan.
Aan de andere kant moet een werkneme (Jos dus) er vanuit kunnen gaan dat hij zijn salaris krijgt om zich volledig op zijn werk te kunnen concentreren. het blijft een wereld waarin geld een belangrijke rol speeld, al is het gelukkig geen Formule1 wat dat betreft. Om een gezond team te zijn moet er allereerst en vruchtbare bodem gelegd worden. Zonder geld gaat het écht niet lukken. Daarom snap ik Jos zijn beslissing. Ik hoop dat Jan en cornuiten dit als een motivatie zien om hun zaken op een rijtje te krijgen, anders gaan er meer mensen opstappen.
_________________
- "If Murphy's Law can go wrong, it will"
- "If you cannot convince them, confuse them."
- "If at first you don't succeed, redefine success."
n de la phonque
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 29 Sep 2006 15:38 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

....en zal er evenveel talent staan te trappelen om in een A1 auto zich te bewijzen.
Maar snap het niet van Lammers, kan me ook eerlijk gezegd niet voorstellen dat hij zijn zaken niet heeft geregeld. Heb 'em nooit "echt" ontmoet maar hij kwam altijd over als een integer persoon.
Blijf wel vinden dat Jos alsnog MOET rijden dit weekend voor zijn nederlandse fans!
Bram
Site Admin

Bericht Geplaatst: 29 Sep 2006 17:27 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Het komt uiteindelijk doordat de A1 organisatie niet op tijd betaald aan Jan, maar dat is niet Jos zijn pakkie an.... Het is Jan zijn verantwoordelijkheid om op tijd te betalen. Jan doet me denken aan een oude baas van me. Echt een ontzetten 'likable' persoon. Erg sociaal en een goede prater, integer inderdaad op vriendschappelijk gebied. Gepassioneerd in zijn werk, maar niet zakelijk genoeg om een succesvolle zaak op te zetten (financieel gezien). Je kunt ook niet overal goed in zijn, maar neem dan in ieder geval iemand aan die er wel goed in is. Kost wat meer maar leverd op de lange termijn alleen maar geld op. Ik wed dat er genoeg bedrijven zijn maar al te graag hun logo op de auto zouden zien, maar daar moet wel iemand achteraan gaan.
Nu blijkt ook dat er verschillende bedrijven zijn die hebben aangeboden garant te staan voor Jos zijn salaris (Trust o.a.), maar daar wil Jan niet aan...uit principe. Pure koppigheid. Hij moet gewoon inzien dat lojaliteit zijn grenzen heeft. Hij vind dat Jos onvoorwaardelijk zou moeten rijden, al zou hij droog brood moeten eten. "For the greater couse"! Ik heb veel waardering voor die charmante en integere instelling, maar dat is gewoon niet hoe het er aan toe gaat in die wereld en er zullen maar weinig coureurs zijn die daar voor kiezen als ze keus hebben lijkt me. De reputatie van een coureur is toch ook gedeeltelijk afhankelijk van het algemene presteren van een team, wat weer beinvloed wordt door de financiele status.

Jan heeft gewoon niet het zakelijke (harde) karakter wat soms nodig is in de geldwereld die autosport heet.
_________________
- "If Murphy's Law can go wrong, it will"
- "If you cannot convince them, confuse them."
- "If at first you don't succeed, redefine success."
n de la phonque
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 29 Sep 2006 17:56 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Inderdaad, toch wel verdacht weinig stickers op de oranje A1 bolide.

Hier de trainigs resultaten:
http://www.a1gp.com/results/html/race12/Classification_Official%20Practice_2.HTML

Om eerlijk te zijn vind ik ze een beetje tegenvallen. Ruim een seconde langzamer dan de koploper. Ik hoor je al denken:".....hmm zou kunnen komen door meer vleugel (downforce, sneller in bochten)....". Ja, zou kunnen maar iemand die Zandvoort door en door kent zou beter moeten weten. Apart ook dat hij in zijn tweede ronde zijn snelste tijd reed en daarna steeds langzamer. Banden vergaan snel maar niet zo snel.
Bram
Site Admin

Bericht Geplaatst: 29 Sep 2006 18:17 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik heb het topic maar even afgesplitsts uit post je gevoel. Blijkbaar zijn er meer mensen die dit interessant vinden. Anders lullen wij het topic wel vol Smiley

Dat is een training. Daar kun je zowiezo weinig touw aan vastknopen. Morgen is pas echt te zien wat Nederland kan. Maar ik verwacht er niet te veel van. Het was gisteren voor het eerst sinds het einde van het vorige seizoen dat Jeroen in de bolide zat (rubber leggen voor het Stadhuis in Adam). Het zijn echt geen makkelijke auto's om te rijden... Geen tractioncontrol, geen ABS ... geen hulpmiddelen. Een 911 heeft volgensmij meer technologie aan boord. Ik denk dat, om realistisch te zijn, pas na de sprintrace echt kan blijken wat Jeroen kan doen. Dan is hij alle spanningen ook hopelijk weer vergeten.
_________________
- "If Murphy's Law can go wrong, it will"
- "If you cannot convince them, confuse them."
- "If at first you don't succeed, redefine success."
n de la phonque
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 29 Sep 2006 18:18 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Hmm geen gek idee een eigen topic Knipoog!
Floor
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 30 Sep 2006 00:55 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Stel vrienden van mij gaan er heen dit weekend!
Robert-Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 30 Sep 2006 02:50 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

het interesseert me helemaal niks, maar ik ga er morgen wel heen, is toch praktisch om de hoek.. lekker op de fiets, relaxt. Maar wat is er allemaal te doen daar?
_________________
Robert "mastermind" Jan visit http://www.myspace.com/durworhirnigerokt
Bram
Site Admin

Bericht Geplaatst: 30 Sep 2006 08:33 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Je zult de hele dag wel auto's rondjes kunnen zien rijden. Ik vermoed dat er meer klassen zullen rijden (clio cup misschien?).
Vast een hoop spectakel.
_________________
- "If Murphy's Law can go wrong, it will"
- "If you cannot convince them, confuse them."
- "If at first you don't succeed, redefine success."
n de la phonque
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 30 Sep 2006 09:19 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Waar woon je dan precies?

Zondag rijden in ieder geval de BMW 130i's (nieuwe leageu), de BRL's (benelux racing leageu: Ford Mondeo body met een v6 onder de kap: dik geluid en lijken op de Amerikaanse Nascar's) en na de A1 de Porsche gt3 cup (met of zonder Jeroen Bleekemolen).
Ga d'r zo heen, super veel zin, hoor hier op 't balkon de herrie al van de trainende GT3's (hmmm en het is erg druk, file's zijn al goed lang!).
Robert-Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 30 Sep 2006 13:08 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

mooi dat ik morgen lekker op de fiets ga.
_________________
Robert "mastermind" Jan visit http://www.myspace.com/durworhirnigerokt
Bram
Site Admin

Bericht Geplaatst: 01 Okt 2006 09:11 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Jeroen start vanaf p8 i.p.v. p9. Zwitserland is teruggezet.
_________________
- "If Murphy's Law can go wrong, it will"
- "If you cannot convince them, confuse them."
- "If at first you don't succeed, redefine success."
FerryvD
Addict

Bericht Geplaatst: 01 Okt 2006 15:31 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

:cry: Zo stom om door te blijven rijden op die regenbanden, als ze meteen tegelijk met duitsland en Frankrijk naar binnen waren gegaan hadden ze gewoon gewonnen. :cry:
Robert-Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 01 Okt 2006 20:08 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Damn die race was retespannend!!! Ik moet toegeven dat ik het leuker vond dan verwacht. Volgend jaar weer.
_________________
Robert "mastermind" Jan visit http://www.myspace.com/durworhirnigerokt
n de la phonque
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 01 Okt 2006 20:30 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Filmpjes volgen zo maar damn wat heb ik genoten. Pendelde op en neer tussen de grote tent op 't paddock bij de Tarzan bocht en tribune T2 tussen de Audi S bocht en Arie Luyendijk bocht. Zo vet toen hij lekker op gang kwam. Klassieke acties (buitenom in de Tarzan bied DE uitgangspositie voor de Hugenholtz en Gerlagh bochten) waaraan je kon zien dat hij Zandvoort goed kent. Heel vet, hoe hij 't lef had naar voren te rijden. Helemaal toen hij de koppositie pakte. Inderdaad jammer dat, toen Frankrijk in de rondte ging en Duitsland binnen was, ze niet de keuze maakte om weer op slicks te gaan rijden. Hij had de race kunnen winnen! Edoch vet resultaat voor zo'n jonge rijder, enne EXIT Verstappen, tabee!

....owja vergeet de flyby van de F16's en onze VOC minister Balkie die de nu al legendarische woorden sprak:".....gentlemen, for the pride of your country, start your engines!!..."
Bram
Site Admin

Bericht Geplaatst: 02 Okt 2006 09:12 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Echt vreemd om JP die woorden uit te horen spreken ja.
Weet een race zeg. Ik heb zitten springen op de bank. Van begin tot eind geweldig.

Ik weet niet of Jeroen had gewonnen als hij op slicks was gegaan. Er kan een hoop mis gaan bij een pitsstop, ook al is het niet echt Nederlands stijl. Daarbij lukt het hem om in het nat buitenom te gaan in de tarzanbocht, maar op slicks was dat geen optie. Daar was de baan op die plek veel te nat wat hem, bij een poging, vrijwel zeker in het grind had doen belanden. De enige kans die hij had gehad was slipstreamen, boosten en uitremmen, wat ook zeker geen veilige optie was geweest omdat er maar 1 drogele lijn was, ook op het rechte stuk.
Voor de enige andere plek waar je kunt inhalen geldt eigenlijk het zelfde (Audi-S), er was maar 1 droge lijn. Je hebt gezien wat er gebeurd als je met slicks op het nat rijd.... Dat was te veel risico geweest.

Ik denk dat ze maximaal hebben gepresteerd en inderdaad, wat mij betreft heeft Jeroen gewoon gewonnen. Respect!
We kunnen nog veel meer plezier aan Jeroen zijn kwaliteiten gaan beleven het komende seizoen denk ik.

Jeroen schreef:
"Toen ik buitenom in de Tarzanbocht Nicolas Lapierre voorbijging en ik op de eerste plaats lag hoorde ik duidelijk het gejuich van het publiek. Toen zat ik echt met kippenvel in de wagen, dat maakte heel veel indruk. Eén ding weet ik nu zeker, dit is mijn klasse en hier wil ik alles voor doen."


Leuk dat je nog had ge'sms't vanaf Zandvoort Niels! Ik zag het pas vannacht om half 1. Smiley
_________________
- "If Murphy's Law can go wrong, it will"
- "If you cannot convince them, confuse them."
- "If at first you don't succeed, redefine success."
n de la phonque
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 02 Okt 2006 10:09 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Jij had er ook echt bij moeten zijn! Zo vet die extase toen Jeroen de leiding overnam.

Nog effe over de mogelijk bandenwissel. Net toen duitsland binnen was en Frankrijk in't gras stond had de tijd om binnen te komen en had hij niemand hoeven inhalen. Hij was gewoon eerste gebleven. Snap de uitlag van Lammers wel:"......stress en kans op fouten tijdens een bandewissel..." maarja HALLO 't is toch autosport en dan heeft iedereen dar last van. Daar train je dan toch OOK op, lijkt mij Smiley .

Desalniettemin super resultaat voor Jeroen. Kan niet wachten op de volgende race.

(ps.: valt me wel tegen dat het nieuws er nauwelijks aandacht voor had.
ps. 2: jammer dat Maktoum de geldkraan dicht draait, lijkt me dat ze nu in ieder geval
de uitzendrechten moeten verkopen een grote sponsor en we zijn gegarandeerd van een volgend seizoen (op Zandvoort!) )
Robert-Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 02 Okt 2006 10:19 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik vond het alleen niet zo goed georganiseerd. Maar volgend jaar ga ik er weer lekker op de fiets heen.
Ik zat precies in die bocht waar alle spectakel plaatsvond.
_________________
Robert "mastermind" Jan visit http://www.myspace.com/durworhirnigerokt
Bram
Site Admin

Bericht Geplaatst: 02 Okt 2006 10:31 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik las dat het bier op was om 13:00 en je een half uur moest wachten op een hamburger. Da's niet zo netjes nee.
_________________
- "If Murphy's Law can go wrong, it will"
- "If you cannot convince them, confuse them."
- "If at first you don't succeed, redefine success."
Robert-Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 02 Okt 2006 10:39 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Inderdaad, kaarten ophalen duurde lang, in de rij staan ook, maar oke dat ben ik gewend. Alleen op het veld zelf, in de duinen, bij de eettenten was niets geregeld. Op een gegeven moment stond iemand 1 uur in de rij voor een hamburger en was 1 meter verder gekomen. Bier was op inderdaad en als er iets was gebeurd in de duinen was het een ramp geworden. Je kon nergens meer heen.
Op zo'n grote massa zijn ze niet berekend.
_________________
Robert "mastermind" Jan visit http://www.myspace.com/durworhirnigerokt
n de la phonque
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 02 Okt 2006 11:21 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Waar zat jij dan RJ (en wat betaalde je voor duinkaarten?, dacht dat ze op waren namelijk)? Tsja wat is goed geregeld. Je punt betreffende de duinen kan ik wel inkomen. Daar is Zandvoort niet echt op berekend. Enige manier om dat enigzins te beteugelen is minder duinkaarten verkopen en extra paden aanleggen en meerdere ingangen.
Robert-Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 02 Okt 2006 11:47 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik had 4 maanden geleden ofzo die kaarten besteld, Piet is niet meegegaan dus ik had zelfs 1 kaart over.
Ik stond bij het hek meteen bij de eerste bocht aan de andere kant dan van de pitstop. En kon alle auto's de bocht uit zien vliegen en andere auto's inhalen, wat veel gebeurde op die stukken.
ik vond het gaaf!
en fiesten was ook relaxt.

Ik betaalde 40 euro voor 3 dagen en zijn uiteindelijk maar 1 dag gegaan.. helaas, volgend jaar beter.
_________________
Robert "mastermind" Jan visit http://www.myspace.com/durworhirnigerokt
n de la phonque
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 02 Okt 2006 12:25 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Dus bij de tarzan bocht. Mooie plek, had je ook zicht op de bocht na de Tarzan (Hugenholtz)? Zat zelf dus in dat witte motorhome/paleis met meerder verdiepingen daar tegenover of op een tribune waar je tenminste wel die heerlijk herrie mee kreeg.
Bram
Site Admin

Bericht Geplaatst: 02 Okt 2006 15:50 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

We zijn overigens nog 3 jaar verzekerd van A1GP races op Zandvoort. Er is vandaag een contract gesloten.
Er zijn over het hele weekend 180.000 mensen geweest.
_________________
- "If Murphy's Law can go wrong, it will"
- "If you cannot convince them, confuse them."
- "If at first you don't succeed, redefine success."
n de la phonque
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 02 Okt 2006 16:00 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Cool!
Maarre hoe zit t dan met meneer Maktoum Hasher Maktoum al Maktoum (jaja Smiley )?
Bestaat de A1gp uberhaupt nog wel drie jaar? Hoop het wel!
Marinho
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 29 Feb 2008 04:22 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

De beste posts worden de laatste tijd gemaakt door spambots Gieren
_________________
"Everyone knows that women are not equipped for golf or space travel. Space is a vacuum, not a place that needs to be vacuumed."
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie
Berichten van afgelopen:   

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls