Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Hardware en Gadgets » PC aansluiten op monitor en LCD TV
maurice
Addict

Bericht Geplaatst: 26 Mrt 2008 10:09 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik wil mijn pc aansluiten zowel op mijn monitor als op mijn LCD TV.
Van een vriend heb ik een videokaart in bruikleen, een GeForce3 ti500.
Deze heeft 2 uitgangen, VGA en DVI.
De TFT monitor heb ik op de VGA uitgang aangesloten en voor de LCD TV heb ik een DVI>HDMI kabel.

Als ik beide apparaten aan sluit geeft alleen de TFT monitor beeld.

Ik heb Powerstrip gedownload en daar in aangegeven "enable multiple monitors"

Helaas werkt het niet.

Wat is de gebruikelijke procedure voor het aansluiten van 2 monitors op 1 videokaart met 2 uitgangen?
Pim
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 26 Mrt 2008 10:13 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Als het goed is kun je bij je Nvidia settings, in dit scherm de combinaties selecteren:

maurice
Addict

Bericht Geplaatst: 26 Mrt 2008 10:53 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Is dit een standaard Nvidia tool?
ik heb voor die Geforce3 ergens een driver van internet geplukt maar deze software die je me laat zien is niet mee geinstalleerd.
Theimon
Addict

Bericht Geplaatst: 26 Mrt 2008 12:21 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Bij de originele nvidia driver komt nvidia settings mee (maakt niet uit welk OS). Dus een "driver ergens van het web plukken" of de officiele nVidia site doorhalen?

Gebruikelijk is om de boel aan te sluiten voordat je de pc aanzet. Als je dan boot zal de pc alles checken op nieuwe hardware en dus ook de tv detecteren. In je nvidia settings (ik ga er maar even vanuit dat je windows hebt: driver installeren, rebooten, rechtsklik op nVidia icon in je systray) kan je dan op het display tab diverse settings m.b.t. de tvout instellen.

(Powerstrip werd/wordt vooral gebruikt voor het software-matig clocken van videokaarten)

Bericht Geplaatst: 26 Mrt 2008 12:30 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

ik heb de driver "ergens van het internet" moeten halen omdat ik hem op de nvidia site niet kan vinden.
Geen GeForce 3, ook niet bij archived drivers:

Theimon
Addict

Bericht Geplaatst: 26 Mrt 2008 12:37 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Product type --> Legacy --> Geforce 3 (het is namelijk een nogal oud kaartje, vandaar legacy)

Bericht Geplaatst: 27 Mrt 2008 11:18 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Aah ok, ik dacht dat dat gewoon een productserie was. Zoveel weet ik dus van Nvidia kaarten Smiley

Inmiddels heb ik de juiste driver geinstalleerd met Nvidia control panel.

Als ik rechts klik op het Nvidia tray icon kan ik een display mode aangeven, daar kan ik alleen selecteren "single display" en aangeven welke monitor ik actief wil hebben, de tft of de tv.

In het Nvidia control panel kan ik onder multiple monitors niet aangeven dat hij 2 monitors simultaan gebruikt.

Ik kan dus alleen switchen tussen OF de tv OF de tft. Hij schakelt dan het beeld van de niet actieve monitor uit.

Komt dit omdat het een redelijke oude kaart is?
Mr.Zop
Site Admin

Bericht Geplaatst: 27 Mrt 2008 11:40 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

En als je het beeld op je pc uitschakelt? Soms kan de videokaart het niet aan om zoveel apparaten aan te sturen.

Bericht Geplaatst: 27 Mrt 2008 12:18 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Hij schakelt automatisch het beeld op mijn pc uit omdat ik MOET switchen.
Er is geen optie om simultaan te draaien.

Dat de kaart dit niet aan kan, ligt dat aan de hoeveelheid geheugen?
Theimon
Addict

Bericht Geplaatst: 27 Mrt 2008 12:28 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Eerder het totaal plaatje. Een Geforce3 is oud. Nu zijn er tegenwoordig voor weinig geld best aardige AGP videokaarten met D-sub + DVI te krijgen dus ik zou zeggen: ff lekker rondkijken op Tweakers' Pricewatch.

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur