Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Multimedia, Internet en Design » Twitter: De volgende hype?
Tom
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 17 Feb 2008 14:42 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik zie net een filmpje over Twitter, dat het sinds Las Vegas helemaal de hemel ingeprezen wordt...

Gebruikt iemand het al? Heb je er iets aan? Wat kun je er mee?

Bericht Geplaatst: 17 Feb 2008 15:10 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik heb het al heel vaak langs zien komen, maar nog niks mee gedaan...

Van dat filmpje word je ook echt niks wijzer trouwens....
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
Marinho
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 17 Feb 2008 15:11 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Twitter? Dat was in 2007 toch al een hype?

Bericht Geplaatst: 18 Feb 2008 01:07 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Waarom? Waarom zou je dit in hemelsnaam leuk vinden? Ik snap het niet..
Tom
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 15 Mei 2008 10:55 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Was net op een meeting waar iedereen aan de Twitter zit... Het heeft iets gays, maarja, toch maar geregistreerd Stommerd

Bericht Geplaatst: 15 Mei 2008 11:08 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik vind twitter vooral een gay-klinkende naam...
Addict

Bericht Geplaatst: 15 Mei 2008 12:51 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Quote:
Twitter is a free social networking and micro-blogging service that allows users to send "updates" (or "tweets"; text-based posts, up to 140 characters long) to the Twitter website, via short message service (e.g. on a cell phone), instant messaging, or a third-party application such as Twitterrific or Facebook.

Updates are displayed on the user's profile page and instantly delivered to other users who have signed up to receive them. The sender can restrict delivery to those in his or her circle of friends (delivery to everyone is the default). Users can receive updates via the Twitter website, instant messaging, SMS, RSS, email or through an application. For SMS, four gateway numbers are currently available: short codes for the United States, Canada, and India, as well as a United Kingdom number for international use. Several third parties offer posting and receiving updates via email.

Lijkt me een logisch vervolg op functies zoals de wie wat waar van Hyves.
"Ik ben nu hier en ik doe dit en dat"
Xurk
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 15 Mei 2008 13:21 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

prins geert schreef:
Ik vind twitter vooral een gay-klinkende naam...

Waarschijnlijk omdat je in het Engels iemand voor een twit kunt uitschelden ["You twit!"] en omdat het woord het geluid van een tsjirpend vogeltje betekent.

Zelf heb ik me er een tijdje terug op geregistreerd in het kader van onderzoeken wat voor mobiele diensten er op de RIA zouden komen die ik voor mijn afstudeeropdracht aan het onderzoeken / realiseren ben. Kort erna kreeg ik steeds berichten dat mensen me nu aan het "followen" zijn op Twitter, dus eens iets meer naar gekeken. Als dienst via webbased op hun website of op de mobiele telefoon vind ik het echt niets aan - het eerste is gewoon niet leuk en het tweede kost veel moeite en geld[?] - maar wat ik wél interessant vind zijn onder andere de AIR applicaties die ontwikkeld zijn voor Twitter Smiley
Zo heb je bijvoorbeeld twhirl en Twitterrific. Om je blog automatisch als feed naar Twitter te laten posten heb je twitterfeed en twittervision [mash-up tussen Google Earth en Twitter] is toch best cool gedaan...

Als micro-blog is het dus vind ik alleen leuk als je bijvoorbeeld twhirl gebruikt en in een soort van MSN-venster steeds van alle mensen die je "followt" daarin hun nieuwste posts ontvangt, vaak met linkjes naar leuke / interessante sites of filmpjes. Maar dat sommige mensen het gebruiken om hun iedere activiteit ["Going to the toilet", "Back from the toilet" etc.] te loggen vind ik onbegrijpelijk.

Ik weet dat het topic al een paar maanden oud is, maar ik zie het nu pas: Twitter is volgens mij inderdaad al een jaar geen hype meer, maar het begint nu pas een klein beetje door te breken [juist vanwege de niet-telefoon gerelateerde uitvindingen] heb ik het idee.

Bericht Geplaatst: 15 Mei 2008 17:41 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Elk moment weten wat mijn vrienden doen lijkt me geweldig... Gaaaap
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie
Berichten van afgelopen:   

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur