Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Sport en Auto's » voetbal finale bepaald door loting
Mr. Seen
Addict

Bericht Geplaatst: 16 Jun 2008 22:00 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik meen me te herinderen dat er ooit lang geleden een belangrijke voetbal finale uiteindelijk is beslist door een loting.
Nou zit ik te zoeken en ik krijg er niks over gevonden wat voor wedstrijd dat precies geweest is.
Weet iemand toevallig om welke wedstrijd t hier kan gaan en wat de toedracht was?
FerryvD
Addict

Bericht Geplaatst: 16 Jun 2008 22:12 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Nederland heeft wel ooit een ek of wk bereikt door een loting, ik dacht dat het tussen nederland en ierland ging in 92 ofzo, maar daar moet marijn maar even opheldering over geven Smiley
Marinho
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 16 Jun 2008 22:18 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Als ik me niet vergis Italiƫ-Sovjet Unie, halve finale EK 1968. Niet beslist door loting, maar door het opgooien van een muntje. Een finale is volgens mij nog nooit via loting beslist.

Nederland-Ierland was in december 1995, en gewoon een play-off in Liverpool: 2-0.

Bericht Geplaatst: 16 Jun 2008 22:22 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Zoals ik al zei:

Quote:
In the 1968 European Football Championship the semi-final between Italy and the Soviet Union finished 0-0 after extra-time. Penalty shoot-outs had not been invented and it was decided to toss a coin to see who reached the final, rather than play a replay. Italy won, and went on to become European champions.

http://en.wikipedia.org/wiki/Coin_flipping

Bericht Geplaatst: 16 Jun 2008 22:25 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Wikipedia:
Quote:
Where a replay or playoff was not possible, ties were previously decided by drawing of lots. Examples include Italy's win over the USSR in the semi-final of the 1968 European Championship. Israeli Yosef Dagan is claimed by some to have invented the shootout, after watching the Israel national football team eliminated from the 1968 Olympic semi-finals due to a coin toss.

http://en.wikipedia.org/wiki/Penalty_shootout_%28football%29#Criticisms_and_alternatives
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 16 Jun 2008 22:26 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Dammit..! Naja. Bij jou is het parate kennis.. Dat is veel meer waard Smiley
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
Mr. Seen
Addict

Bericht Geplaatst: 16 Jun 2008 22:42 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Dat was degene die ik zocht ja, dankjewel.
Wel redelijk zuur trouwens, om er zo uitmikt te worden.
maurice
Addict

Bericht Geplaatst: 17 Jun 2008 14:44 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Thijs R. schreef:
Dammit..! Naja. Bij jou is het parate kennis.. Dat is veel meer waard Smiley
Vlak jezelf niet teveel af thijs. In the real world telt alleen het resultaat.
Wat heb je er aan om weetjes te onthouden. Beter steek je energie in iets wat een verschil maakt.
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie
Berichten van afgelopen:   

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur