Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Onzin » Wat is het langst dat je wakker bent geweest?
prins geert
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 27 Jun 2008 16:13 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Quote:
Depending on how sleep is defined, there are several people who can claim the record for having gone the longest without sleep:

Thai Ngoc, born 1942, claimed in 2006 to have been awake for 33 years or 11,700 nights, according to Vietnamese news organization Thanh Nien. It was said that Ngoc acquired the ability to go without sleep after a bout of fever in 1973,[35] but other reports indicate he stopped sleeping in 1976 with no known trigger.[36] At the time of the Thanh Nien report, Ngoc suffered from no apparent ill effect (other than a minor decline in liver function), was mentally sound and could carry 100 kg of pig feed down a 4 km road,[35] but another report indicates that he was healthy before the sleepless episode but that now he was not feeling well because of the lack of sleep.[36]

In January 2005, the RIA Novosti published an article about Fyodor Nesterchuk from the Ukrainian town of Kamen-Kashirsky who claimed to have not slept in more than 20 years. Local doctor Fyodor Koshel, chief of the Lutsk city health department, claimed to have examined him extensively and failed to make him sleep. Koshel also said however that Nesterchuck did not suffer any of the normally deleterious effects of sleep deprivation.[37] People who claim not to sleep are usually shown to sleep when studied in sleep laboratories with EEG. Nesterchuck reports experiencing drowsiness at night, commenting that he attempts to sleep "in vain" when he notices his eyelids drooping. Many people experience microsleep episodes during sleep deprivation, in which they sleep for periods of seconds to fractions of a second and frequently don't remember these episodes. Because microsleep is frequently not remembered, microsleep or a related phenomenon may be responsible for lack of sleep and/or lack of memory of sleep in individuals like Nesterchuk and Thai Ngoc.

Randy Gardner holds the Guinness World Record for intentionally having gone the longest without sleep. In 1965, Gardner, then 18, stayed awake for 264 hours (about 11 days) for a high school science project.[38] He experienced significant deficits in concentration, motivation, perception and other higher mental processes during his sleep deprivation. However, he recovered normal cognitive functions after a few nights' sleep.
On May 25, 2007 the BBC reported that Tony Wright beat the Guinness World Record by staying awake for 11 days and nights.[39] The Guinness Book of Records has, however, withdrawn its backing of a sleep deprivation class because of the associated health risks.

A 3-year-old boy named Rhett Lamb of St. Petersburg Florida has a rare condition and has only slept for one to two hours per day in the past three years. He has a rare abnormality called an Arnold-Chiari malformation where brain tissue protrudes into the spinal canal. The skull puts pressure on the protruding part of the brain. It is not yet known if the brain malformation is directly related to his sleep deprivation. Rhett checked into a hospital for an experimental surgery to relieve the issue.[citation needed]

Ik had het een beetje druk en ben voordat ik gister ging slapen ongeveer 40 uur wakker geweest. Ik voelde me eigenlijk best goed en had er niet echt veel last van, minder dan ik verwacht had iig. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit zo lang wakker ben geweest en vraag me af wat het langst is dat jullie zonder zlaap zijn geweest.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 27 Jun 2008 16:16 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ook zoiets ongeveer. En toen wilde ik niet slapen (om de jetlag te voorkomen) en ben ik als een zombie (over de slaap heen) door de stad gaan lopen. Heel bizar was dat. Gebeurt alleen maar als ik bezig ben met een coole website. Adrenaline houdt me dan wakker.

Bericht Geplaatst: 27 Jun 2008 16:24 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Kan het me niet precies herinneren maar ben wel meerdere malen van 's ochtends vroeg die nacht erna wakker gebleven, die gehele dag en nacht erna ook om dan 's ochtends vroeg weer te gaan pitten. Dat zal dan dus rond de 48 uur liggen.

Maar slopender was bijv. Berlijn waar jij ook bij was. De hele trip amper slapen om vervolgens de laatste nacht over te slaan en half trippend in de trein uiteindelijk pas 's nachts weer te gaan slapen. En toen uit pure ellende mijn hele bed onder heb gekotst terwijl ik toen al zeker 30 uur niet meer had gezopen. Killing!

Bericht Geplaatst: 27 Jun 2008 16:32 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Volgens mij vorig jaar zomer, ten minste, dat is de laatste keer dat ik me kan herinneren erg lang niet geslapen te hebben. Ik ging op vakantie, was op vrijdag vroeg op gestaan, 6 of 7 uur ofzo, omdat ik 's avonds naar iemand toe zou gaan waarmee ik samen zou reizen. We zouden daar vroeg gaan slapen en dan 's ochtends heel vroeg vertrekken. Dus vroeg op om 's avonds te kunnen slapen. Maar 's avonds waren we allebei niet moe, dus toen hebben we het maar gewoon laat gemaakt en om 3 uur 's nachts of zo vertrokken. Om 5 uur 's middags kwamen we aan op de plaats van bestemming, ik was hartstikke moe maar had honger en ik dacht na het avondeten wel te gaan slapen. Maar na het avondeten voelde ik me weer heerlijk, en het was heel gezellig, en licht toen ik naar bed ging, een uur of 5 zondagochtend denk ik zo.

Dus van vrijdagochtend tot zondagochtend niet geslapen= ongeveer 45 uur denk ik. En dat heb ik ook helemaal nooit meer ingehaald, het is bij korte nachten gebleven die vakantie.

Normaal slaap ik juist heel veel en trek ik het eigenlijk niet eens om een nacht kort te slapen, laat staan 2 nachten achtermekaar door te halen.

Bericht Geplaatst: 27 Jun 2008 16:46 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Een keertje van vrijdagochtend tot zondagavond.
Robert-Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 27 Jun 2008 19:35 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

48 uur schat ik zo, maar er zijn ook mensen die niet kunnen slapen en dus al 20 jaar niet geslapen hebben.. dus ik weet niet in hoeverre dit een record is...

Bericht Geplaatst: 27 Jun 2008 21:50 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

zonder drugs zo'n 32 uur volgens mij

met... pff.. geen idee maar wel langer

Bericht Geplaatst: 27 Jun 2008 23:46 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Het langst zonder slaap, sinds ik in Suriname ben. Ongeveer 5 uur..
Michel
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 28 Jun 2008 11:20 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Van weinig slaap word ik snel kribbig. Ik kan dan moeilijk van dingen genieten. Ik heb echt mijn slaap nodig. Maar het langste zonder slaap, dat zal wel op een van die festivals zijn geweest. Waarschijnlijk tijdens Oerol. Een hele nacht doorhalen op het strand tijdens een bunkerfeest. En dan de zon zien opkomen.

Xurk
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 28 Jun 2008 15:51 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik ben ook iemand die zijn slaap heilig vindt, maar als het echt moet, voor bijvoorbeeld deadlines, dan sla ik makkelijk een nacht over.

Het langste wat ik ooit wakker ben gebleven is denk ik iets van 50 uur ofzo, toen ik in 2002 naar Campzone [LAN-party op het Lowlands terrein in Biddinghuizen] was. Tegen het einde van het evenement ging ik met vrienden die mee waren "het maximale" uit de laatste paar dagen halen door twee nachten achter elkaar niet te gaan slapen Bwhaha Vervolgens wel in de auto terug naar huis al zitten indutten en thuis hard gecrasht.

Bericht Geplaatst: 29 Jun 2008 16:22 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

vanochtend om zes uur
Witnie
Junior Addict

Bericht Geplaatst: 29 Jun 2008 16:22 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

oh, dat was de vraag nie...
net om 5 uur
Bram
Site Admin

Bericht Geplaatst: 29 Jun 2008 18:19 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik ben een paar keer drie dagen achter elkaar wakker gebleven, drie nachten niet slapen dus. Komt neer op zo'n 4 dagen wakker zijn. 48 uur deed ik een jaar of twee elke maand wel een keer. Toen ik nog veel muziek maakte. Na +/-24 uur komt de ergste vermoeidheid. Daarna gaat je lijf in overlevingsmodus en wordt je juist heel scherp en is de vermoeidheid weg. Je ruikt, proeft en hoort beter. Ik denk dat het adrenaline is wat daarvoor zorgt.

Muziek maken ging altijd een stuk beter in overlevingsmodus. Nu gaat dat niet meer. 3 dagen wakker blijven kost 5 dagen om weer helemaal de ouwe te worden. Zo veel tijd heb ik nu niet meer. Bovendien heb ik er ook niet echt behoeften meer aan.
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 30 Jun 2008 00:58 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Nachten overslaan doe ik ook niet meer zo vaak. Wekenlang maar 4 uur per nacht slapen is bij mij eerder regel dan uitzondering. Heb ook niet veel meer nodig.

Volgens mij was Berlijn inderdaad de laatste keer dat ik me recent kan herinneren. 11.00 tot 22.00 of zo.

Toen ik een jaar of 17 was kwam het vaker voor. Vaak bij de IJzeren Man ofzo chillen en overslaan. Wel lijp... Zijn altijd memorabele nachten!
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie
Berichten van afgelopen:   

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur