Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Hardware en Gadgets » Tips voor veel nieuwe electronica?
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 18 Jul 2008 11:59 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Jeee!! Het geld van de verzekering is eindelijk overgemaakt, voor die inbraak.

Dat betekent dat ik eindelijk weer een laptop en een fototoestel kan gaan kopen... Zat er al een tijdje op te wachten!

Iemand nog tips voor een goed lappie?

- max 700 ballen
- XP, geen Vista, Linux of Mac
- Firewire, WiFi, TV-out
- Als het kan energiezuinig en licht

En camera? Daar iemand nog een idee over?
- Digitale SLR
- +/- 400
- Redelijk consumentvriendelijk.
- Als er standaard een groothoeklens bijzit, dan is dat fijn.
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"

Laatst aangepast door Thijs R. op 18 Jul 2008 22:29, in totaal 2 keer bewerkt
Theimon
Addict

Bericht Geplaatst: 18 Jul 2008 13:22 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Voor je laptop: kan het nog algemener?

Ff lekker de Tweakers Pricewatch doorkijken, ff je eisen aangeven en scroll door een paar honderd modellen......
OS maakt niet uit, kan je later altijd nog veranderen.

Bericht Geplaatst: 18 Jul 2008 13:28 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Tsja, wat wil je weten? Smiley

Het valt me inderdaad op dat al die dingen op elkaar lijken. Er is in 2 jaar eigenlijk maar weinig veranderd. Wat ik niet snap is dat er niet een soort tussenmodel is tussen een Asus EEE en een 'gewone' goedkope laptop.

Dus eigenlijk de laptop die ik eerst had, maar dan kleiner, zuiniger en mooier Smiley.
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
Theimon
Addict

Bericht Geplaatst: 18 Jul 2008 13:31 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Thijs R. schreef:
Tsja, wat wil je weten? Smiley

Wat wil je hebben? Heb je de Pricewatch uberhaupt al bekeken? Je kan vrijwel alle features aangeven als filter! Zoekt en gij zult vinden.

Bericht Geplaatst: 18 Jul 2008 13:35 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Vista, werkt perfect hoor. Zou niet meer terug willen naar XP eigenlijk.

Zolang je 3 gig werkgeheugen hebt, is t harstikke stabiel, nooit meer problemen ermee eigenlijk.

Ik vind het startmenu ook veel relaxter in VISTA, gewoon intypen wat je wilt hebben.

Maargoed, is niet de topic. Verkopen ze dan nog laptops met XP erop?
Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 18 Jul 2008 13:37 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

En koop geen ASUS laptop.

Wat een kanker dingen zijn dat!
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 18 Jul 2008 13:44 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik had eerst een Asus, en was daar supertevreden over.

Ik wil eigenlijk deze wel:
http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/laptop_studio_15?c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs

Geen 17" meer. Is superrelaxed om naar te kijken, maar ik moet hem 3 maanden op m'n rug dragen.... Dus dan maar 15, denk ik.
Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 18 Jul 2008 13:52 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Did I say ASUS, I meant ACER.
Sorry ben nog net maar wakker...

Mousepad, is extreem kut. Tapping, is zo gevoelig dat wanneer je typt dat je muis overal klikt. Dus je moet tapping uitzetten.

Als je pc warm wordt dus na een paar uurtjes, valt de muispad gewoon compleet weg. Je moet dan een externe muis aansluiten. Of je moet wachten totdat je pc is afgekoeld.

Beetje amateuristisch.
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 18 Jul 2008 14:03 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Acer wil ik ook zeker niet nee. Heb ooit de verhalen van je broer gehoord, en was voorgoed genezen Smiley

Maar die Dell is wel cool, ben alleen een beetje bang dat zij de Apple onder de PC's zijn. En daar heb ik niet zo'n zin in. (Het begint al met de uitbreidingen, die wel erg prijzig zijn, en niet in lijn met wat ze op de frontpage beloven)
Mr.Zop
Site Admin

Bericht Geplaatst: 18 Jul 2008 14:23 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Thijs R. schreef:

- Digitale SLR
- Max 400
- Redelijk consumentvriendelijk.
- Als er standaard een groothoeklens bijzit, dan is dat fijn.

Een digitale slr voor max 400 euro en liefst met groothoeklens? Smiley
Damn dude, dat zijn nogal wat wensen, dat wordt sowieso tweedehands dan.
Nieuw kun je voor ~500 een Nikon D40 met kitlens (10-55 mm) en zoomlens (55 - 200mm) kopen.

Bericht Geplaatst: 18 Jul 2008 14:27 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Mag standaard met groothoek, hoeft niet, dan koop ik die erbij. Heeft ie 't wel, koop ik later een standaard lens erbij...

De body van een D40 heb je al voor 300 ballen hoor...! Maar is idd +/-, niet zozeer max 400. Een mooi ding van 450 mag ook, maar liefst dat ik het een beetje geleidelijk uitgeef. Dat ik niet volgende maand meteen al m'n geld er doorheen jos door te dure shit te kopen Smiley.
http://www.kieskeurig.nl/product/FEA99F192E1924D9C125722800467947.htm

En deze? De Olympus E-410. 350 ballen.
http://www.kieskeurig.nl/product/37A26F1EEC2231DBC12572B200330EB9.htm
maurice
Addict

Bericht Geplaatst: 18 Jul 2008 15:12 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Jan schreef:

Zolang je 3 gig werkgeheugen hebt, is t harstikke stabiel, nooit meer problemen ermee eigenlijk.

3 gig! Holy crap!

Het is toch eigenlijk een leip argument: Ja met 3 gig werkt het wel.
Dus waar het op neer komt is dat je extra geld uit moet geven om te compenseren voor het ongemak wat vista op een gemiddeld/standaard systeem brengt?
kobuz
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 18 Jul 2008 17:38 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Of vista is gemaakt met het oog op het steeds groter en goedkoper wordende geheugen. Ik neem het rockstar ook niet kwalijk dat de nieuwe gta het niet op mijn oude xbox doet (hoewel...).
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 18 Jul 2008 18:41 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ja ik zag er al een van alles bij elkaar 800 euro. Had alles wat ik wilde. Ga 'm na 't weekend maar eens bestellen! (Eerst even een bedrijf oprichten Smiley)
Wouter
Addict

Bericht Geplaatst: 18 Jul 2008 21:34 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ben dat gemekker over het geheugengebruik ook zo zat. Over 5 jaar wanneer Windows Uber1337 uit is dan zal deze ook standaard 10GB geheugen gebruiken. Dat noemen ze ontwikkeling.

Gelukkig hoef ik nog maar een weekje uit te zitten bij MyCom en dan ben ik weg daar!

En het is jammer dat Dell geen winkels heeft. Het zijn prima spullen die ze verkopen alleen als er ook maar iets is met "je Dell" dan heb je gelijk een hoop gezeik, kosten en moeite.
maurice
Addict

Bericht Geplaatst: 19 Jul 2008 10:52 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Wouter schreef:
Ben dat gemekker over het geheugengebruik ook zo zat. Over 5 jaar wanneer Windows Uber1337 uit is dan zal deze ook standaard 10GB geheugen gebruiken. Dat noemen ze ontwikkeling.

Ja dat is leuk die onwikkeling. Maar schijnbaar bepaalt microsoft daar de standaard in want een standaard pc op het moment heeft geen 3 gig werkgeheugen. Dat is mijn punt.
dasjj
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 19 Jul 2008 11:39 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

maurice schreef:
Jan schreef:

3 gig! Holy crap!

Het is toch eigenlijk een leip argument: Ja met 3 gig werkt het wel.
Dus waar het op neer komt is dat je extra geld uit moet geven om te compenseren voor het ongemak wat vista op een gemiddeld/standaard systeem brengt?

Dat valt echt wel mee hoor. Met 2 gb kun je ook al lekker gaan en volgens mij is het tegenwoordig sowieso al moeilijk om een nieuwe computer met minder werkgeheugen te kopen. De systeemeisen gaan omhoog (logisch) maar hardware wordt ook goedkoper.

Maar Thijs wat zijn nou je redenen om een nieuw systeem met winXP te kopen?? Ik begrijp echt niet waarom je dat zou willen, die shit wordt uitegefaseerd dat weet je toch

Bericht Geplaatst: 19 Jul 2008 13:13 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Omdat Vista nog steeds kut werkt. Er zijn meerdere programma's die nog steeds gezeik geven met Vista.

Plus dat het te zwaar is. En ik sommige dingen irritant vond werken toen ik het vorig jaar had geïnstalleerd.

Maargoed, volgens mij moet ik er toch aan gaan geloven...
Theimon
Addict

Bericht Geplaatst: 19 Jul 2008 18:53 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Vista bak kopen, XP erop knallen, klaar. Support gaat nog wel ff door, dus geen probleem lijkt me zo. Het veeleisende, logge Vista is nog geen gemeengoed. Dus lekker XP blijven knallen.

Bericht Geplaatst: 19 Jul 2008 19:35 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

dasjj schreef:

Maar Thijs wat zijn nou je redenen om een nieuw systeem met winXP te kopen?? Ik begrijp echt niet waarom je dat zou willen, die shit wordt uitegefaseerd dat weet je toch

Denk dat dit wel zal meevallen. Met name in de bedrijfswereld worden massaal pc's afgenomen met win xp of 2000 licenties erbij. Het is eerder afwachten tot de nieuwe windows er is, en als die niet zoals beloofd kleiner en gebruiksvriendelijker wordt zal windows xp blijven overheersen.
Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 20 Jul 2008 16:39 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Thijs R. schreef:
Omdat Vista nog steeds kut werkt. Er zijn meerdere programma's die nog steeds gezeik geven met Vista.

Plus dat het te zwaar is. En ik sommige dingen irritant vond werken toen ik het vorig jaar had geïnstalleerd.

Vorig jaar gaven de meeste programma's inderdaad nog gezeik met VISTA. Nadat SP1 uit is gekomen, heb ik eigenlijk geen enkel probleem meer met programma's.

Ik ben een windows VISTA gebruiker die geloof goedkeurd. Ik ben een REBEL
Henk
Addict

Bericht Geplaatst: 20 Jul 2008 17:31 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Je wil niet weten hoeveel programma's niet werken op Vista in de embedded systems richting (compilers, programmers etc.). Ben dan ook meteen weer overgestapt op xp. Ook SP1 hielp niet.
Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 20 Jul 2008 20:36 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

ach Henk...... Gieren
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 20 Jul 2008 21:03 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Jan schreef:

Vorig jaar gaven de meeste programma's inderdaad nog gezeik met VISTA. Nadat SP1 uit is gekomen, heb ik eigenlijk geen enkel probleem meer met programma's.

Hoeveel meer doe jij met je PC behalve wat internetapplicaties, Word en MSN?

D'r is nog steeds gezeik met Squeeze. En met veel andere kleine video-dingetjes.

Quote:

Ik ben een windows VISTA gebruiker die geloof goedkeurd. Ik ben een REBEL

En eentje die langzaam z'n Nederland uit de brugklas moet overdoen Smiley
udo
Addict

Bericht Geplaatst: 21 Jul 2008 00:10 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Vista?
=> DRM Monddicht
Kijk ff ook bij de prof. dellekes met je btw-numerke Knipoog
die zijn beter en goedkoper... Tongsmiley
Camera: Olympus SP-570 UZ?
http://www.dpreview.com/news/0801/08012204olysp570uz.asp

De Olympus E-420 maakt wel vette shots:
http://www.dpreview.com/news/0805/08051601olye420samps.asp
dasjj
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 21 Jul 2008 14:40 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Thijs R. schreef:

Thijs ik moet je nu gelijk geven: neem geen Vista. En koop ook geen $!@#$ Acer!!! Boos

Gister met de automatische updates SP1 geïnstalleerd, crashte en nu start ie niet meer op, systeemherstel start niet meer en de enige optie is formateren en opnieuw beginnen Hamer Boos
Met een fokking automatische update!!!! Acer biedt geen service omdat ik destijds geen boot DVD heb gebrand.... (met een OEM windows krijg je geen cd'tje om van te booten) (Deze error heb ik)

Zit nu ergens achter een pc'tje een usb boot iets te zoeken zodat ik in ieder geval nog mijn bestanden kan redden.

Als iemand hier een snelle tip voor heeft... bij voorbaat zeer veel dank...

Bericht Geplaatst: 22 Jul 2008 05:33 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Snelle tip voor Dasjj: nooit belangrijke shit op dezelfde partitie als je OS. Sterker nog: nix op je OS-partitie behalve het fucking OS zelf!
Dat is Les Nummer 1 voor iedere computergebruiker.

Bericht Geplaatst: 22 Jul 2008 08:57 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Thijs R. schreef:

En eentje die langzaam z'n Nederland uit de brugklas moet overdoen Smiley

Ik zie dat een opfriscursus voor jou ook geen kwaad kan. Smiley
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 22 Jul 2008 09:29 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Dat is de taal van de straat. Je weet tog.
dasjj
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 22 Jul 2008 09:35 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Theimon schreef:
Snelle tip voor Dasjj: nooit belangrijke shit op dezelfde partitie als je OS. Sterker nog: nix op je OS-partitie behalve het fucking OS zelf!
Dat is Les Nummer 1 voor iedere computergebruiker.

Nou erg snel en nuttig is die tip niet Theimonn Tongsmiley

Windows opnieuw installeren en alle crap software verwijderen is een ramp.

Ben nu mijn eigen muziekskes van t afgelopen jaar kwijt da's het enige dat echt jammer is.

Heb gisteren verscheidene dingen geprobeerd maar het mocht helaas niet baten. Heb nu het plan om op mijn readyboost stickje (RB. werkte idd voor geen meter Tongsmiley ) een bootable OS"je te installeren voor noodgevallen ...

gisteren meerdere malen gedacht 'hmmm die MACS die hebben dit gekut niet he....' )

Bericht Geplaatst: 22 Jul 2008 18:59 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ook die macs hebben dat gekut..

Maar in het verleden heb ik toch op veel manieren ook data van een laptop af kunnen halen. Weet je zeker dat je alle manieren hebt geprobeerd? Zoals die kant en klare Linux-distri's voor recovery in combinatie met een externe hard disk enzo?
Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 23 Jul 2008 05:00 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik heb zo een relaxte boot cd, met een mini versie van win98 erop, alle crap, hdd recovery, password reset, ghost met netwerk ondersteuning. Eigenlijk alles....wat je ooit nodig hebt.

Maar kan de torrent niet vinden...kut he.

Vergelijkbaar met deze:
http://thepiratebay.org/tor/3897722/Ultimate_Boot_CD_4.1.1
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 23 Jul 2008 11:12 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Win98? Kan die NTFS aan dan?
Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 23 Jul 2008 12:20 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Jep alleen wel met een tooltje.

Google maar eens. NTFS win98.
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 29 Jul 2008 15:16 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

De notebook en de telefoon zijn geworden...

Inspiron 1525 CORE 2 DUO T5750 2.00GHz,667,2M
Memory Dual Channel 3.0GB (1X2GB + 1X1GB) 667 MHz DDR2 SDRAM
Display 15.4" Widescreen WXGA (1280x800)
Hard Drive 250GB Serial ATA (5400RPM)
LCD Back Cover Ruby Red Microsatin
Battery Inspiron Primary 9-cell 85WHr Li-Ion
Optical Drive 8xDVD+/-RW Drive including SW
En de gebruikelijke cardreader, 1394 en WiFi.

In 't rood dus.. 737,- incl alles.

En als telefoon:

http://www.sonyericsson.com/cws/products/mobilephones/overview/c702

GPS, spatbestendig, 3MP camera, HSDPA...! En verder alle functies die mijn oude vertrouwde k750i ook had. (MP3s, Radio, Google Earth, Gesprekken opnemen, voicerecorder)

Voor 275,-.
udo
Addict

Bericht Geplaatst: 05 Aug 2008 14:25 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Uitstekende gsm!
Ik heb de k770i (wel in super chic metalic applegrey Tongsmiley ) en: dik spijt: had op deze moeten wachten - werkelijk een aanrader!
die blogfunctie is super GnaGna
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie
Berichten van afgelopen:   

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur