Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Media, Cultuur en Reizen » Summer of Love VN-artikel
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 12 Aug 2008 18:01 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Heb net dit artikel zeer gebiologeerd zitten lezen:
http://www.vn.nl/Maatschappij/ArtikelMaatschappij/1988,TheSummerOfLove.htm

Het zomerartikel van VN volgens mij.

Had er al wat over gehoord. Erg mooi verhaal over het begin van house in Nederland.

Soms ook nog herkenbaar ook, maar dan 20 jaar later. Zoals dat het het begin was van een eigenlijk niet-ideologische periode. Puur hedonisme.

Aan de andere kant ook wel mooi om te lezen hoe out-of-touch schrijfster Hiske Dibbets (41) is. In een poging iets te zeggen over de scene vandaag de dag heeft ze het over clichés als Tiësto en trance, gabber en JunkieXL. En over een drug met 'batterijenzuur'. Ik kan d'r verzekeren dat ze d'r dochter van 16 niet graag aan de Crystal Meth heeft.

Het woordje 'minimal' kom je in het artikel niet tegen, noch enige andere bij-de-tijdse culturele verwijzing. Maakt het artikel misschien nog wel authentieker als een beschrijving vanuit de ogen van iemand van 20 jaar geleden. Aan de andere kant was een kadertje van iemand die d'r wel verstand van heeft wel leuk geweest. Smiley

Anyhow, ik heb het met plezier gelezen.
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
uomo'd onore
Addict

Bericht Geplaatst: 12 Aug 2008 21:46 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ze lijkt me ook out-touch met de scene van toen... Summer of Love was de dood van house, zelfde als met disco na de Disco Sucks Rally... De Europeanen, en dan metname de Britten en de Belgen, hebben het vol overgave de nek omgedraaid. De heuse house is van 1984 - 1988 (eigenlijk wat eerder als je de NY Garage scene meeteld) met het hoogtepunt in 1986. Grappig dat de enige 2 house tracks bij het artikel (Jack Your Body en Love Can't Trun Around) uit de hoogtij van 1986 zijn. Reese en Santionio is uit 1987, en is detroit techno, maar goed. Hoe dan ook, na 1988 werd house rave, en dat was muzikaal en 'idelogisch' toch al weer wat anders.

Bericht Geplaatst: 12 Aug 2008 21:54 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Maar toch een leuk artikel om te lezen Smiley
Berichten van afgelopen:   

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur