Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Hardware en Gadgets » iso naar .mov of .avi
jasper
Addict

Bericht Geplaatst: 12 Aug 2008 09:47 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ok, misschien een domme vraag maar hoe kan is een iso file (wat een filmpje is) omzetten naar een movje of een avi-tje?

Bericht Geplaatst: 12 Aug 2008 10:24 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

google op ISO file en lees. Smiley

Je kan bij voorbaat een iso bestand niet zo maar omzetten.
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 12 Aug 2008 11:13 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Dan is het handig om te weten dat een .iso geen filmpje is, maar een image-bestand. In dit geval hoogstwaarschijnlijk een image van een VCD, wat weer MPEG1 is.

Dus ja, heel makkelijk.

Download PowerISO, open de iso. Kijk welke bestanden erin staan, en probeer de MPG te vinden. Sleep die eruit en sla 'm ergens op.

Vervolgens kan je die gewoon in Premiere laden.
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
Rudeless
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 12 Aug 2008 11:17 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Iso bestand kan DVD video bevatten. Dat kun je omzetten met Handbreak, maar ik weet niet of dat ook voor windows bestaat.

RAWK!
Theimon
Addict

Bericht Geplaatst: 12 Aug 2008 12:43 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Een iso kan allerlei soorten bestanden bevatten, niet alleen vcd (maakt er iemand nog vcd's? ouderwetse crap, hoe kom je hier op?!). Een image is gewoon een 1 op 1 kopie van een disc medium. Mounten met Daemon Tools (let op bij installatie datje geen search bar crap installeert) is voor Windows de fijnste optie. Eventueel met Alcohol 120%, maar dat is geen freeware en voor een iso ook niet nodig..

Bericht Geplaatst: 12 Aug 2008 14:32 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

De meeste iso's die ik tegenkom zijn nog steeds VCD's. Gebeurt me echt te vaak.

Anders is het een DVD, is MPEG2, moet je de VOB uitpakken, en die kan je weer omzetten met SUPER (C) naar een DV Avi.
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
Theimon
Addict

Bericht Geplaatst: 12 Aug 2008 15:11 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Meeste iso's die ik zie zijn linux distro's, software pakketten en dvds.

Enniehoe: doom9.org voor video conversion tutorials.

Vcd's zijn echt enorm achterhaald. DVD9 en HD-avi is wat hedendaags veel wordt verspreid. VCDs waren 7 jaar geleden nog redelijk te noemen. Tegenwoordig is het niet om aan te zien.

Bericht Geplaatst: 12 Aug 2008 16:04 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

ik voel me een beetj gestresst, Zoë huilt maar Jolanda is niet thuis...en ik snap niet wat ik moet doen Smiley
Theimon
Addict

Bericht Geplaatst: 12 Aug 2008 16:25 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Jan schreef:
ik voel me een beetj gestresst, Zoë huilt maar Jolanda is niet thuis...en ik snap niet wat ik moet doen Smiley

Misschien deze melding in een ander topic zetten? Smiley

Bericht Geplaatst: 12 Aug 2008 16:46 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik weet wat iso's zijn Thijmen Smiley. Ik heb het erover als filmbestanden in een iso zitten. Mij valt gewoon nog op hoe vaak dat nog steeds VCD's zijn. En ja, MPEG1 is inderdaad enorm achterhaald...

Maargoed, boeie, eerst maar eens kijken of jasper zelf nog een keer gaat reageren Knipoog

En op Jan moet je niet letten, dat doet ie wel vaker. Misschien haar even knuffelen en kijken of ze honger heeft Jan?
Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 12 Aug 2008 20:58 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Uiteraard snap ik die dingen wel. Smiley

Ben maar eten voor dr gaan maken, maar kon fles niet vinden. Dus andere fles gepakt, tof ding, een groene. Ding maakt een raar piepgeluidje van achteren waar je aan kon draaien. Ik denk, ow waarschijnlijk kan je daarmee het luchtgehalte bepalen wat binnenkomt. Dus ik draai eraan, flikkert de hele onderkant van die fles eruit met inhoud en al.
Vervolgens Zoë maar in bad gedaan, hier is geen warm water in Suriname. Dus wanneer ze moet baden met koud water is dat een heel gekrijs en gespetter. Zoë eruit gehaald en op bed in slaap gevallen met haar.

Jolanda komt thuis: In de voorzaal melk over de vloer, keuken onder de poedermelk, en badkamer en huis compleet nat. Maar ik lig lekker met Zoë te slapen.

Ik ben maar een amateur. Smiley

Dit verhaal is slecht voor mijn stoere reputatie op het forum Tongsmiley
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 13 Aug 2008 03:45 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik vind het wel mooi. Smiley

Ik snap alleen niet hoe je met een baby bij je kan slapen. Ga je dan niet erg makkelijk in je slaap op 'r liggen?

(Ik ben voorlopig niet eens een amateur, maar een toeschouwer...)
Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 13 Aug 2008 04:49 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Deze is fantastisch, je gaat niet op je kind liggen, trust me Smiley
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie
Berichten van afgelopen:   

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur