Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Algemeen en Actualiteit » Oorlog in Europa is zoooo 20e eeuw.
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 08 Aug 2008 16:17 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Toch...?

http://www.nu.nl/news/1692489/20/Russische_tanks_trekken_Tschinvali_binnen.html
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
Robert-Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 09 Aug 2008 02:00 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ja ik heb het d'r ook wel helemaal mee gehad... ga het ook niet meer bijhouden, ik heb het al zo druk.

Bericht Geplaatst: 09 Aug 2008 02:15 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Georgië is een trans-continentale staat. Niks Europa, niks 20ste eeuw. Oorlog is daar van alle tijden. Let God sort them out.

Bericht Geplaatst: 09 Aug 2008 12:19 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Wonen 70.000 mensen in dat hele landje Zuid Ossetië, waar hebben we het over...

ter vergelijking, Flevoland de kleinste Nederlandse provincie qua inwoners heeft er al 365.000

Bericht Geplaatst: 10 Aug 2008 03:01 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

gooi d'r een atoombom op.. overal vanaf.

Bericht Geplaatst: 10 Aug 2008 11:04 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

..volgende slachtoffer van de Bush-clan Boos
Waarom laten die georgiërs zich ook zo inspannen?
Zelfs de kalashnikov heeft die cia-marionette afgeschaft en de brakke m16 laten kopen... alle energiebedrijven in amerikaanse handen... enz enz.
een trieste vertoning.
dasjj
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 17 Aug 2008 10:33 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

http://www.nu.nl/news/1703909/20/_%27Rusland_wil_Baltische_vloot_met_kernkoppen_uitrusten%27.html

Ik vraag me echt af waar dit gaat eindigen Zweet

Bericht Geplaatst: 25 Aug 2008 14:49 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

dasjj schreef:
http://www.nu.nl/news/1703909/20/_%27Rusland_wil_Baltische_vloot_met_kernkoppen_uitrusten%27.html

Ik vraag me echt af waar dit gaat eindigen Zweet

nou dat gaat de goede kant op, ahum ahum...

Quote:
Moskou overweegt contacten met NAVO te verbreken

MOSKOU - Het beëindigen van de contacten met de NAVO is een van de opties voor Rusland. Dat heeft de Russische president Dmitri Medvedev maandag gezegd.

Medvedev stelde dat hij voor wat betreft de Russische banden met de NAVO een aantal opties overweegt. Hij wees erop dat de relatie met de alliantie drastisch is verslechterd door onder meer de onenigheid over Georgië.

Rusland informeerde de NAVO vorige week al dat het elke militaire samenwerking met NAVO-landen tot nader order stopzet. Rusland en de NAVO werkten tot nu toe samen op de terreinen van kleine antiraketsystemen, marinezaken en academische uitwisseling.

[url]http://www.nu.nl/news/1715462/21/Moskou_overweegt_contacten_met_NAVO_te_verbreken_(video).html[/url]

Bericht Geplaatst: 25 Aug 2008 16:21 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

ach hoort allemaal bij het zoeken naar een nieuwe balans in de wereld... vrij logisch, ben d'r verder niet bang voor dat Rusland een grote oorlog gaat beginnen tegen Navo landen.

Bericht Geplaatst: 25 Aug 2008 17:18 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Dat lijkt me ook niet, maar ik snap niet precies waar opeens die herbalancering vandaan komt. Dat er een tijdje iets broeide wist ik wel, maar dat daar echt oorlog uit zou komen, dat had ik niet verwacht.

Aan de andere kant vind ik het erg zwak van de EU en de VS dat we zo weinig tanden hebben laten zien. Rusland doet waar het zin in heeft (als reactie op een, mijns inziens, provocatie van de Georgiers) en de NAVO blijkt er eigenlijk totaal geen antwoord op te hebben.
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
Robert-Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 25 Aug 2008 17:40 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Toevallig heb ik een Russische vriendin met russiche tv thuis en heb ik die hele oorlog daar op russische zenders mogen volgen. En natuurlijk zijn die gekleurd, maar m'n vriendins moeder (half Georgies, kwart Oekraiens en kwart Russisch) vertelde toch even hoe de geschiedenis van dit probleem ontstaan is. En als je die geschiedenis kent van Georgie (het land van Stalin) en hun houding, dan begrijp je die russen wel.
Ik wil het ook wel uitleggen hoor, maar das weer een a4'tje vol tekst Smiley.

Bericht Geplaatst: 25 Aug 2008 17:59 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Robert-Jan schreef:
ach hoort allemaal bij het zoeken naar een nieuwe balans in de wereld... vrij logisch, ben d'r verder niet bang voor dat Rusland een grote oorlog gaat beginnen tegen Navo landen.

Dreigen met een atoomoorlog en uit de navo stappen is toch best zorgelijk vind ik. Wie gaat ze anders tegenhouden om een nieuw oostblok te vormen dan de Navo?
Je zag het in Georgië, zulk soort landen kan niets beginnen tegen zo'n grootmacht.

Bericht Geplaatst: 25 Aug 2008 19:15 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Dingen zijn niet zo zwart/wit en Rusland zal het niet zo ver laten komen. Georgie is wel degelijk een zwart schaap in deze discussie en China cirkelt daar ook nog rond.
En bovendien was de koude oorlog de meest uitgebalanceerde tijd,uit de wereldgeschiedenis. Dus als die zwart/witte stelling (die practisch onmogelijk is) weer zou komen, dan is er nog niks aan de hand.

Ik word wel moe van Nederlanders die denken dat Rusland de wereld wil veroveren en landjes wil inpikken, wat gewoon niet zo is.

Bericht Geplaatst: 25 Aug 2008 19:46 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

RJ, ik ben eigenlijk wel benieuwd naar dat a4tje.Knipoog Ik vraag me al de hele tijd af hoe het daar zit, want ik heb het gevoel dat we hier inderdaad alleen maar te zien of te horen krijgen dat Rusland de boeman is. Rusland is niet voor niks met die harde taal bezig lijkt me, dus vraag ik me af wat er nu precies aan de hand is met die twee gebieden die onafhankelijk willen worden.

En as always: wie zijn de USA om hier te veroordelen?
udo
Addict

Bericht Geplaatst: 25 Aug 2008 22:36 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik ben werkelijk verbaasd over het maat van propaganda en onbenulligheid bij de 'westerse' media: ' Two Minutes Hate' ... daily Monddicht

Condoleezza Hype dook zowaar ook weer op... uit het NIETS Gieren
RJ, zou me ook benieuwen!
In dit blog kan ik me enigzins vinden: gelukkig zijn nog niet alle media gelijk geschakeld Knipoog
http://weblogs3.nrc.nl/moskou/2008/08/22/georgie-en-saakajsvili/
Het NRC geeft geen enkel noot over de oh-zoo-cruciale rol van de olie/gaspipeline door georgië... belachelijk
http://timwhitelistens.blogspot.com/2008/08/oil-pipelines-in-south-ossetia.html
Door deze 'oorlog' moest georgië nog snel de navo in gemanipuleerd worden: zo simpel is het gore spelleke...
en het is ze nog gelukt ook... niet te vatten!

Robert-Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 25 Aug 2008 23:19 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Allereest is Georgie het land van Stalin. En alle Russen haten Stalin en vanuit die optiek zijn ze niet gelukkig met Georgie. Niet zoals in het westen waar enkel egoisten wonen. Westerse mensen haten ingewikkelde landen etc. of ze doen er zaken mee.
Georgie was een onderdeel van de Sovjetunie en als zodanig was er niets aan de hand.

Het verhaal:
Stalin besloot Ossetie te verdelen in noord en zuid. Noord hoorde bij de provincie Rusland en zuid hoorde bij de provincie Georgie.
Omdat het een onderdeel van de Sovjetunie was, leverde dit onder het sovjetbewind geen problemen op.
Stalin heeft destijds niet nagedacht over wat er zou gebeuren als de Sovjetunie zou vallen.
Ossetie bestaat namelijk voor 98% uit Russen die ook graag de russische trots uitdragen.
Dus Sovjectunie valt en zuid Ossetie valt opeens onder een land wat niet pro Russisch is, maar pro Amerika.
De Russen sturen een vredesdiplomaat naar Ossetie in 1988 om zo de vrede te bewaren.
Je snapt natuurlijk dat de Russen niet gecharmeerd waren, toen deze vredesdiplomaat aan tafel zat met Amerikaanse wapenhandelaren en hij binnen een paar maanden de eerste amerikaanse bassissen en legeropslagplaatsen zag ontstaan.
Dit ging tevens gepaard met een toename van gelden vanuit het westen en overnames van bedrijven door vooral Amerikaanse bedrijven.
Binnen een half jaar was het altijd zo pro Sovjectunie staatje Georgie opgeslagen naar een kapitalistisch land.
Georgie had altijd gezegd bij de Sovjetunie te willen horen. Als je je dan beseft dat Georgie ook 2x zo duur was om te onderhouden dan het opleverde, snap je natuurlijk dat de Russen hier niet blij mee waren.

Na een jaar of 20 aan toename van legeractiviteit in Georgie en steeds meer provocaties van Amerikaanse leger(technieken) begint Rusland zich steeds meer te irriteren.
Als er dan een onbewezen (maar blijkens uit beelden uit Georgie) massamoorden en onderdrukking worden gepleegd door Georgie in de provincie zuid ossetie en als je dit synchroon legt aan het feit dat deze provincie Russisch is en na een volkstemming 99% bij Rusland wilde horen. Snap je dat de Russen opkomen voor hun eigen volk.
Uit beelden en fora uit Ossetie heb ik mogen vernemen dat inderdaad deze dingen daar gebeurd zijn.

Het is niet democratisch zoals wij dat graag willen zien. Maar zij hebben nu gewoon genoeg van het steeds meer opdringerige westen.
En nu zijn ze weer krachtig genoeg om hier tegenin te gaan en laten ze zien dat ze hier niet op zitten te wachten en dat ze voor de vrede zullen strijden in de Kaukasus.

En natuurlijk stappen ze dan uit het overleg met de Navo. Diezelfde Navo beschuldigt hun van barbaars gedrag en iedereen ziet Rusland als een boeman, wat onzin is.
Amerika die alles natuurlijk schandalig vindt, omdat ze juist de grote steun achter het belabberde bewind van Georgie zijn om verschillende redenen.
Eerste reden is voor oorlogsdoeleinden richting Irak en Afganistan.
Tweede richting provocatie van Rusland
Derde om geld te verdienen
en vierde is de oliepijpleiding.
Dit verbaast toch niemand?
(En Georgie heeft Rusland de oorlog verklaard)

Dus de russen zetten hun kernkoppen weer braaf op de schepen en mogen volgens het vredesakkoord van de fransen wat is goedgekeurd door de NAVO, blijven in zuid Ossetie (wat volgens mij al aangeeft dat ze toegeven dat deze staat meer Russisch dan georgisch is).
Verder hebben landen als Wit Rusland als de steun geboden aan Rusland en zo zijn er nog een aantal voormalige sovjecstaten die deze steun hebben gegeven aan Rusland. Dat moet toch een teken zijn?
Het enige land wat altijd in de vernieling is gebracht door alles en iedereen is Polen. Zowel Europeanen als Russen of voormalig Russen begrijpen dat Polen altijd een verwijtende rol zal spelen, omdat Polen het enige land is wat echt altijd overal tussenin heeft gezeten.
Natuurlijk willen de brute Russen de boel strak onder controle houden en vertrekken ze niet zomaar, maar zorgen ze ervoor dat al het amerikaanse en al het communicatieve en militaire gedoe in Georgie wordt vernietigd.
Het is een sterk signaal, wat na het zwakker worden van USA de laatste jaren en de arrogantie van USA de afgelopen jaren, naar boven komt.
China houdt zich zoals altijd afzijdig, maar het is wel interessant hoe dit verder gaat.
Ook omdat de Duitsers en Fransen een stuk matigender spreken over de situatie in Georgie. Ze begrijpen de Russen, maar veroordelen een oorlog (wat deze landen de afgelopen decennia altijd hebben gedaan).

Daarnaast voelen de Russen zich in de steek gelaten door ex-sovjectstaten.
Ze noemen deze staat ook wel de hoer en sletstaten van het voornalige Sovjectunie. Profiteren, niets teruggeven, afgeven op het communisme, maar wel altijd voorkeursbehandelingen krijgen vanuit Kremlin en altijd de beste voorzieningen hebben en alle pretparken en vakantieoorden voor de gegoede communist waren in Oekrainie, Georige en de Baltische staten.
De baltische staten hebben zich ook al na de val verafschuwd en beledigend opgesteld tegen de Russen en zijn nu verworden tot een maffiose plek voor hoeren en hedonistische ellende in extrema. Zelfs ik word nu al onpasselijk als ik me weer besef hoe vreselijk Riga Letland is geworden en het is in de andere 2 hoofdsteden van de Baltische Staten minder erg, maar de russische cultuur hebben ze bij het grof vuil gezet en er enkel rotzooi voor terug gezet.

Nee, ik snap wel waarom Rusland zich zo opsteld. Het is goed dat ze de balans weer op scherp stellen!

Dit verhaal is overigens al jaaaaaren bekend en nog nooit door westerse media naar buiten gebracht, alleen vorige week na de inval, toen de meningen in het westen al gezet waren.

Rusland's doema heeft nu 100% voor een onafhankelijke staat gestemd,voor Zuid Ossetie, wat juridisch natuurlijk niks voorsteld, maar politiek wel.
Of Medvedev hierin zal toestemmen is de vraag, want dan krijgt hij natuurlijk vervolgens in zijn eigen Rusland proincies als Tsjetsjenie die moeilijk gaan doen.
Erkent Medvedev Zuid Ossetie wel als onafhankelijke staat, dan zal Amerika hier natuurlijk weer boos om worden.

Interessante ontwikkeling is het zeker, maar de mensen moeten eens leren te geschiedenis te kennen en eens op te houden te denken dat Rusland de wereld wil inpikken. Als je groot bent hoeft je niet altijd zo achterlijk en arrogant te zijn als Amerika.

Bericht Geplaatst: 25 Aug 2008 23:33 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Interessant om het eens vanuit dat oogpunt te bekijken, maar RJ, je begrijpt toch zelf ook wel dat een verhaal uit Russisch oogpunt óók gekleurd is? De waarheid zal uiteindelijk wel ergens in het midden liggen, en niet in één A4-tje samen te vatten zijn.

Overigens, RJ: het is Sovjet, niet Sovject Smiley

Bericht Geplaatst: 25 Aug 2008 23:38 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

tuurlijk begrijp ik dat het ook gekleurd is, maar het is wel hetzelfde verhaal maar totaal anders geinterpreteerd.
En Sovjetunie.. jaja Smiley

Bericht Geplaatst: 26 Aug 2008 14:43 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Bedankt RJ, dat is inderdaad een kant die je via de media niet mee krijgt.
Tom
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 26 Aug 2008 14:52 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Je doet nogal wat beweringen RJ. Hoe verdedig je de stelling bijv. dat de Baltische staten zijn verpauperd? Ik heb andere verhalen gehoord, van de inwoners zelf nl.

Bericht Geplaatst: 26 Aug 2008 16:13 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Het land is niet verpauperd, maar de cultuur wel. Daar hoef je maar een uurtje voor door de hoofdsteden te hebben gelopen.
Van oudsher hebben de baltische staten nooit bij de Sovjetunie willen horen, omdat ze zich verheven voelden boven alle anderen. Ze wilden graag westers en kapitalistisch zijn en hadden een extreem hoge onderwijsontwikkeling.
Toen ze kapitalistisch werden, kwam er een enorme ontwikkeling. Riga is een schitterende stad, echt werkelijk prachtig.
Maar als je er even rondloopt word je ongelukkig door alle hoerenlopers en achterlijk barbaars gedrag van buitenlanders etc. En de Letten willen alleen maar geld verdienen aan die stomme westerlingen en daarmee de eigenlijk cultuur ongeschikt maken.
Dat vind ik een culturele verpaupering. Qua financiele ontwikkeling... heel erg grote vooruitgang.
Ik ga d'r binnenkort weer heen met Piet, wil je mee Tom. Paar daagjes, opstappen in Dusseldorf (Weeze).

Bericht Geplaatst: 26 Aug 2008 16:21 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

http://www.nu.nl/news/1716845/21/Medvedev_erkent_onafhankelijkheid_Georgische_regio%27s.html

http://www.nu.nl/news/1715462/21/Moskou_voorbereid_op_verbreken_contact_door_NAVO_%28video%29.html

Bericht Geplaatst: 26 Aug 2008 17:23 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Wauw, voor 20 euro op en neer! Klinkt niet verkeerd Smiley

Bericht Geplaatst: 28 Aug 2008 10:02 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

RJ: mooie solo Knipoog
Georgië is idd helemaal niet zo'n 'homogene natie' als de 'media' doen denken.
Merkwaardig genoeg staat er in de wiki niets van de manipulaties:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Georgië
zou erbij moeten...
is blijkbaar gebeurd toen stalin de 'transkaukasische republik' weer verdeeld heeft:

grappige postzegel uit die korte periode
halve maan en hamer met sikkel Smiley
http://en.wikipedia.org/wiki/Transcaucasian_SFSR
uomo'd onore
Addict

Bericht Geplaatst: 28 Aug 2008 20:14 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Bericht Geplaatst: 28 Aug 2008 20:14 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

asjemenou

Laatst aangepast door uomo'd onore op 28 Aug 2008 20:16, in totaal 1 keer bewerkt
uomo'd onore
Addict

Bericht Geplaatst: 28 Aug 2008 20:15 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

oeps

Laatst aangepast door uomo'd onore op 28 Aug 2008 20:16, in totaal 1 keer bewerkt
uomo'd onore
Addict

Bericht Geplaatst: 28 Aug 2008 20:16 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

wtf

Bericht Geplaatst: 28 Aug 2008 20:38 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Gieren
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 28 Aug 2008 20:38 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

asjemnou!

Laatst aangepast door prins geert op 28 Aug 2008 20:40, in totaal 1 keer bewerkt
prins geert
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 28 Aug 2008 20:39 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

oeps
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 29 Aug 2008 01:02 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

damn, dit moet een grap zijn.. laat het een grap zijn Smiley

Bericht Geplaatst: 29 Aug 2008 12:20 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Hahaha, hoe krijgen ze het steeds weer voor mekaar Smiley
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie
Berichten van afgelopen:   

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur