Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Feedback » KAN IEMAND DIT FORUM MAKEN?!!?!?!?!?!?!?
Tom
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 06 Okt 2008 13:08 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Hoeveel reacties moet ik nog overnieuw typen voordat iemand de bug fixt waardoor posten onmogelijk wordt gemaakt?

Of dubbel dus. Pfff.

Bericht Geplaatst: 06 Okt 2008 13:59 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik was een tijdje terug (understatement) bezig met phpBB3 voor dit forum.
Kheb het alleen rete, rete, rete druk met mn master dus wat we kunnen doen binnen afzienbare tijd is een standaard phpbb3 forum pakken met de huidige posts maar zonder 'onze' layout. Dat een idee?

Bericht Geplaatst: 06 Okt 2008 16:32 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Wat is er mis dan? Weet je dat misschien? Want hij deed het altijd prima...

Bericht Geplaatst: 06 Okt 2008 16:38 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

- Tabellen in de database die corrupt zijn
- phpBB2 die langzamer en langzamer wordt naarmate de db groeit
- Queries die op de database worden uitgevoerd duren te lang en daardoor kaptie halverwege met executen. Gevolg is posts wie wel worden gemaakt in de DB maar niet een fatsoenlijke result-page opleveren.
- Servage die een gare host is
- Etc. etc.

http://www.interaddict.org/forum08/

Hier staat de oude zandbak nog, als ik (of bram, of iemand anders Knipoog) een goede migratie tool kan vinden voor alles wat we hier hebben naar phpBB3 om te zetten moet het zo gebeurd zijn.

Bericht Geplaatst: 06 Okt 2008 19:06 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Er zit een migratie ttol ingebouwd in phpBB 3 waarmee van phpBB2 naar phpBB3 gemigreerd kan worden Smiley Zo heb ik dat ook gedaan bij het kraak forum. Die draait op de zelfde server (wel andere DB server) en is veeeeeeeel sneller. O.a. omdat in phpBB3 een compressie methode zit ingebouwd. Dus niet alleen de database zal sneller worden, maar data kan ook veel snelelr naar de client verzonden worden. Ik heb alleen ook even geen tijd voor de migratie.
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 06 Okt 2008 19:57 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik vind het ook irritant, maar ook ik heb nog geen tijd om er aan te werken. Had voorgenomen me na deze trip er eens over te buigen.

Verder is het meestal zo dat als je een wit scherm krijgt, je post vrijwel altijd gewoon er staat.
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
Xurk
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 06 Okt 2008 21:14 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Inderdaad, wat Thijs net zegt. Dubbelposten hoeft helemaal niet, want een wit scherm = post gelukt.

Wat je dan moet doen is in de Active [of in het betreffende subforum] het topic opzoeken waarin je net gepost hebt en ook al staat er niet dat je er net in hebt gepost, deze openen. Dan zie je je post gewoon staan en als je vervolgens de Active ververst, staat het topic ook bovenaan met jouw naam erachter als laatste die erin gepost heeft. Als je het dan nóg een keer opent, komt het ook nog eens in de AT dat je het topic al gelezen hebt [de link kleur].

Het is inderdaad niet echt handig ofzo, maar al die dubbelposts die iedereen de laatste tijd maakt, hoeven dus eigenlijk helemaal niet Knipoog

Bericht Geplaatst: 06 Okt 2008 21:17 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Precies, maar wat gek dat iedereen daar nu pas last van heeft, wan ik heb dat al veel langer. Pff, jullie lopen achter! Tongsmiley

Bericht Geplaatst: 06 Okt 2008 23:36 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Nee, wit betekent niet dat het altijd goed is gegaan, vanmorgen heb ik nog een topic geopend. Die nooit is doorgekomen. Ik neem ontslag..ik ga wel naar fok Tongsmiley
kobuz
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 07 Okt 2008 10:06 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Wat Jan zegt, mijn posts worden ook meer niet dan wel gepost. Heel irritant en daardoor ook minder de neiging om te reageren.
Tom
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 07 Okt 2008 11:59 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Gelukkig, ik heb Kobuz en Jan aan mijn zijde. Bij mij komen ze ook vaak niet door.

Bericht Geplaatst: 07 Okt 2008 18:45 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Maar natuurlijk is het irritant! Maar dat maakt nog niet dat wij er opeens tijd voor hebben om een paar avonden dit forum te fixen Smiley

Maar wie zich geroepen voelt.... Je kan zo een account krijgen Smiley
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
kobuz
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 07 Okt 2008 19:04 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Hehe, begrijpelijk, maar moet je niet zeggen dat een wit scherm betekent dat je post door is Tongsmiley
Mr.Zop
Site Admin

Bericht Geplaatst: 07 Okt 2008 20:09 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Thijs, oude login werkt niet meer, kun je ff de nieuwe mailen? Ga ik eens wat zaakjes proberen

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur