Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Multimedia, Internet en Design » Digitale Spiegelreflex kopen bij de Media Markt...?
Floor
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 14 Okt 2008 21:35 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik ga zeer binnenkort een digitale spiegelreflex aanschaffen, zit alleen nog een beetje te twijfelen welke en waar ik hem ga kopen.
Ik was vanmiddag bij de Media Markt en daar is bijvoorbeeld de Nikon D40 € 333,-, waar hij bij de BCC € 380,- kost. Goede prijs dus, maar is het slim om zo'n dure aankoop wel bij de Media Markt te doen?

En iemand nog adviezen over goede camera's? Ik zag bijvoorbeeld ook een hele mooie Sony staan met veel zoom, maarja, is Sony dan wel het juiste merk...? Zat meer aan Nikon of Canon te denken...
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 15 Okt 2008 06:20 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Maakt geen reet uit. Internet of winkel is op zich nog wel het overwegen waard, maar voor 333 bij de Mediamarkt: Doen!

Zo'n dumpwinkel is het nou toch ook weer niet? Het is alleen een ritje met de metro...
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
Marinho
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 15 Okt 2008 13:07 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Precies, ik heb mijn SLR ook bij de MediaMarkt gekocht. Er wordt wel eens gezegd dat je bij zo'n winkel de grootste kans op dode pixels en andere defecten hebt, maar dat lijkt me grote onzin. En anders heb je altijd nog garantie, net als bij elke andere winkel. Ik heb in ieder geval nog nooit problemen gehad met mijn camera.

En 333 euro voor een Nikon is natuurlijk een behoorlijk scherpe prijs Smiley

Bericht Geplaatst: 15 Okt 2008 13:54 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Floor, de d40 is een kut-toestel!! Koop het niet!

Het is wel spiegel-reflex maar lenzen zijn moeilijk te vinden en hij kent niet de hoeveelheid mogelijkheden die de andere spiegel-reflex camera's hebben.

Liever koop je een d70 of een andere versie maar NOOIT de d40. Het gaat zeker een toestel zijn waarvan je spijt gaat krijgen.
Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 15 Okt 2008 13:58 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Hier heb je een review, waar de ontbrekende dingen van de camera positief worden beschreven. In de aard van: Prijs, kwaliteit, om kosten te besparen is dit en zus en zus weggelaten.

http://www.letsgodigital.org/nl/camera/review/121/page_1.html

Trouwens hij is online te vinden voor 285 euro....

Het is zeker een toestel dat ik persoonlijk af zou raden.

Ik ben zelf in het bezit van de d70. En dat is pas een echte camera. Het is ook geen budget dan.
Mijn nadeel is inderdaad ook dat de camera slecht 6 mega-pixels heeft, dit is voor hele grote formaat afdrukken (posters) wel een beetje zuur.
Pim
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 15 Okt 2008 14:01 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik ga btw deze kopen:

Casio EXILIM EX-FH20
http://www.dpreview.com/news/0809/08091601casio_fh20.asp

Hij schiet 40 foto's per seconde op 7 MegaPixel..
30 beelden per seconde op HD resolutie(1280x720)
200 frames per sec op 480 × 360
en 1000 frames p/sex op 224 × 56

Dus wel vet om lekker mee te experimenteren.

Mr.Zop
Site Admin

Bericht Geplaatst: 15 Okt 2008 14:15 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Jan schreef:
Floor, de d40 is een kut-toestel!! Koop het niet!

Het is wel spiegel-reflex maar lenzen zijn moeilijk te vinden en hij kent niet de hoeveelheid mogelijkheden die de andere spiegel-reflex camera's hebben.

Liever koop je een d70 of een andere versie maar NOOIT de d40. Het gaat zeker een toestel zijn waarvan je spijt gaat krijgen.

Jan, wat lul je nou allemaal.
Ik HEB een D40 met een 18-55 en een 55-200mm nikkor en het is een geweldig ding.
Geweldige prijs/kwaliteit verhouding, ligt lekker in de hand en objectieven die op een D70 passen, passen ook op een D40.
De D40 kent genoeg mogelijkheden om er goede foto's mee te schieten, hij heeft geen live-view nee, maar wie heeft dat nodig?
Echt een riedeltje non-argumenten wat je daar op somt Jan. Floor, ik zou gewoon voor de D40 gaan, als ik er mooie foto's mee kan schieten kan jij het ook. En de reden dat die zo goedkoop is is omdat het gewoon al een oud toestel is. Niks mis mee.

http://flickr.com/photos/29794203@N02/sets/72157606882949614/
http://knitel.nl/pleinfeest

En sowieso:
http://flickr.com/cameras/nikon/d40/

Bericht Geplaatst: 15 Okt 2008 17:33 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Wtf Jan? Die D40 is geweldig voor die prijs!

En Floor, als je 'm voor 285 online kan krijgen, dan is dat ook het overwegen waard. Je computer kostte honderden euro's meer en die heb je ook online besteld.

Al mijn foto's komen uit die D40...
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 15 Okt 2008 18:27 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Oeps, ik wist niet dat er D40 bezitters waren op het forum. Ja, die stoot ik wel tegen de borst dan.

Maargoed, ik vergeleek hem met mijn camera. Dan komen de gebreken aan bod van de camera.

Mijn excuses...
Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 15 Okt 2008 18:33 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Je bespaart nu, maar op het moment dat je lenzen gaat kopen, ga je toch een beetje balen. Deze zijn redelijk duur omdat er een autofocus motor in de lenzen gebouwd moet zitten. Dit zijn redelijk specifieke lenzen die waarschijnlijk over 5 jaar niet meer gemaakt zullen worden.
Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 15 Okt 2008 18:45 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Laat maar, ik wist niet dat deze camera zo populair was. Hij wordt al 2e camera op flikcr inderdaad aangegeven.

Gewoon kopen Floor.

Mijn eerste indruk was denk ik verkeerd omdat ik een nogal barre review had gelezen...
Floor
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 15 Okt 2008 20:48 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Hmm oke, bij dat Media Markt deel hebben jullie me overgehaald.

Maar ik twijfel nog steeds. Het klinkt heel stom, maar ik vind de D40 niet mooi... Smiley Ik weet niet, het voelt niet als 'mijn' camera. (Misschien omdat zoveel mensen hem al hebben...)

Iemand nog suggesties voor iets vergelijkbaars? Iemand ervaring met Sony? Ik heb nu een Sony A200 op het oog, en die heeft toch net iets meer. Een lens van 18-70 mm, brandpunt 27-105, 3,9 optische zoom, meer ISO waarden en hij heeft beeldstabilisatie. Hij kost 400,- bij de Media Markt...

Aan de ene kant vind ik dat ik best wat meer uit mag geven aangezien je zo'n aankoop niet ieder jaar doet. Aan de andere kant ben ik echt een leek op fotografie gebied en heb ik bijna geen eisen, dus uiteindelijk boeit het ook niet zoveel. Wat te doen....?
Tom
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 15 Okt 2008 22:51 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik heb ook een D40, niets dan lof... Heb er echter niet al te veel verstand van Smiley

Het is overigens de 5de populairste camera op Flickr: http://www.flickr.com/cameras/

Bericht Geplaatst: 16 Okt 2008 01:31 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Hoor van iedereen dat Sony-camera's zuigen... Maar nooit zelf geprobeerd. Wacht maar tot Maarten hier langskomt.

Dat de D40 niet als 'jouw' camera voelt is een lulargument. Dat is een kwestie van wennen.

Het enige jammere vind ik dat de ISO niet lager gaat dan 200, maar daar staat weer tegenover dat ie wel op 1600 schiet, plus nog een softwarematige ISO die ze Hi1 noemen. Nog een standje gevoeliger. (Als ik het goed begrepen heb)

Dat die Sony wat meer zoom (70 ipv 55) heeft zou mij geen reet boeien. Moet je maar een stap naar voren doen.
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie
Berichten van afgelopen:   

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur