Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Multimedia, Internet en Design » Server 2003 Admin
Colin
Addict

Bericht Geplaatst: 04 Jul 2006 08:51 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Kan ik iemand soort mini admin maken.

Hij hoeft alleen exchange settings na te kijken maar mag eigelijk geen rechten hebben om zichzelf rechten te geven aan mappen/stations.

Ik kom er namelijk niet uit, heb al heel veel kwa permissies uitgeschakeld maar toch blijft het gewoon werken..

User is member of:

Domein Controllers
Domein USers
Exchange Domain
MAil Operators
Remote Desktop Users

Bericht Geplaatst: 04 Jul 2006 09:46 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Geef je de rechten met een group policy of op de user zelf? Niet dat het uitmaakt, maar via een GP is netter natuurlijk. Waarschijnlijk staat er ergens op een hoger niveau een minder strenge restrictie, kan dus een hereditary probleem zijn.
Bram
Site Admin

Bericht Geplaatst: 04 Jul 2006 09:52 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik neem aan dat je doelt op het enkel inzichtelijk maken van Active Directory op een Domein Controller/Exchange server....(?)
Volgensmij is er geen mogelijkheid om een 'read only' admin te maken voor Exchange. Als voor iemand de configuratie inzichtelijk is heeft die persoon ook de rechten om aanpassingen te doen, dus ook in het DC gedeelte.

Misschien is er een Third Party tooltje waarmee het wel kan. Ik ken er zelf geen.
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie
Berichten van afgelopen:   

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur