Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Multimedia, Internet en Design » school is vet
jasper
Addict

Bericht Geplaatst: 27 Sep 2006 08:11 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

voor modelleren op mijn opleiding (3d computer animation and visual effects) op de HKU moest ik een caracter in klei uitwerken.
en blijkbaar is het me tot nu toe best redelijk afgegaan. (vind ik)

Bericht Geplaatst: 27 Sep 2006 18:22 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Je had voor aanmelding toch ook al zoiets gekleit?

Vertel er eens wat meer over is het nu 'af' of ga je er nu een film mee maken of afbakken en in brons gieten 3d modelleren vertel vertel vertel!!!

Bericht Geplaatst: 11 Okt 2006 13:21 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

ok, kleine update.

de opdracht was: maak een 2d animatie die over eten/ drinken moet gaan en 12 sec moet/mag duren.
En geen computer voor de opname gebruiken. (nabewerken mag wel)

Ik heb een cut-out gemaakt (d.w.z. foto's uitknippen en frame voor frame verplaatsen a 25 fr per sec a 12 sec = 300 frames)

hier is ie http://student-kmt.hku.nl/~jasper5/12sec_jasperverboon_sorenson3_compr.mov

ik ben er niet zo tevreden over, maarja. Volgende keer in Maya. Smiley

Bericht Geplaatst: 11 Okt 2006 13:48 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

dat achtergrondmuziek is toch van LocoRoco? Die heb ik op mn psp, zo'n vette game lachen
Doet me denken aan een rommelig villa achterwerk animatietje alleen dannog korter Smiley

Bericht Geplaatst: 11 Okt 2006 13:55 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

12 sec. en dan 46,1mb...!! Effe wat beter comprimeren dan... Kun je in topkwaliteit nog wle onder de 1 mb krijgen.
Maar ik down hem wel effe, ben benieuwd...

Bericht Geplaatst: 11 Okt 2006 16:12 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

jasper schreef:

Volgende keer in Maya. Smiley

Alsjetmaarlaat! Knipoog

Bericht Geplaatst: 11 Okt 2006 16:36 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ghehe...moest 2 keer lezen voor ik hem snapte... Smiley

Maargoed, vind 12 sec. net te kort voor dit verhaaltje maar wel erg vet gedaan!

Hier issie wat kleiner: (moet je wel effe de extensie naar .mov hernoemen)
http://forum.interaddict.org/uploaded_files/1160580950_12sec_jasperverboon_768K_Stream.jpg

Bericht Geplaatst: 11 Okt 2006 16:42 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

@ tom

lol

@danny

hij doet 't niet

Bericht Geplaatst: 11 Okt 2006 16:44 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

het muziekje is trouwens van loco roco ja, mr zop.

De hele klas bestaande uit 11 man moesten allemaal 12 sec uit dat nummertje halen en dan achter elkaar zetten. dus daat gaat nog een drukke boel worden.

Bericht Geplaatst: 12 Okt 2006 01:11 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Egwel! Alleen de ekstentie hernoemen naar mof...is dat nou zoveel gevraaht!

Bericht Geplaatst: 12 Okt 2006 08:51 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Grappige animatie. De opdracht 'eten en drinken' wordt ieder jaar gedaan. Heb je deze van Egbert de Ruijter? Dat is een relaxte docent.
prins geert
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 12 Okt 2006 08:52 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ah de woensdagavondborrel....Toch maar eens wat minder drinken danny Gieren
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 12 Okt 2006 09:07 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

jasper schreef:
ok, kleine update.

de opdracht was: maak een 2d animatie die over eten/ drinken moet gaan en 12 sec moet/mag duren.
En geen computer voor de opname gebruiken. (nabewerken mag wel)

Ik heb een cut-out gemaakt (d.w.z. foto's uitknippen en frame voor frame verplaatsen a 25 fr per sec a 12 sec = 300 frames)

hier is ie http://student-kmt.hku.nl/~jasper5/12sec_jasperverboon_sorenson3_compr.mov

ik ben er niet zo tevreden over, maarja. Volgende keer in Maya. Smiley

Superveel werk [ik heb ook weleens video frame per frame bewerkt om er animatie in te verwerken], maar het ziet er goed uit hoor!

Bericht Geplaatst: 12 Okt 2006 10:21 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Dennums schreef:
Egwel! Alleen de ekstentie hernoemen naar mof...is dat nou zoveel gevraaht!

Hij doet 't idd gewoon als je 'm opslaat als .mov. Maar die Jasper is gewoon een lamme tak die te lui is om te lezen!!

Btw Danny, zei jij gisteren nog dat je niet zo'n zin had om het bont te maken?Smiley
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
jasper
Addict

Bericht Geplaatst: 12 Okt 2006 17:30 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

@ thijs: nee hoor ik ben niet een te lamme tak, maar ik ga nog wat kleur correcties d'r overheen knallen

@Michiel: Egbert de Ruijter is idd een van mijn leraren, coole gast idd

@xurk: thanks

Bericht Geplaatst: 20 Okt 2006 10:02 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

ok, we staan op you tube

type "cav animation"

Bericht Geplaatst: 20 Okt 2006 10:09 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik zie duidelijk kwaliteiten in skills, maar het is zeker een geinig filmpje.

Bericht Geplaatst: 20 Okt 2006 11:59 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Kunde beter meteen het filmpje embedden toch? Hebben de functie niet voor niets Tongsmiley

Bericht Geplaatst: 20 Okt 2006 14:43 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Damn, zitten wel echt goede dingen tussen ja!
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
jasper
Addict

Bericht Geplaatst: 28 Okt 2006 00:10 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

en nog een update van mijn maya werk (ja Tom)

de opdracht was: modelleer een werkkamer in 3d

het hoefde niet een gezellige kamer te zijn!

Bericht Geplaatst: 07 Mrt 2007 20:51 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

nog maar weer eens een update-je. Ik had als opdracht. Maak een "granny for hell" in maya. vervolgens uv-en en skinnen en dan ook nog een goede rig erin en blendshapes.

zoals je ziet ben ik nu aan het skinnen.

ps. het hoofd ga ik zeker nog aanpassen qua texture.

Bericht Geplaatst: 01 Nov 2007 21:52 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

ok het is weer een tijdje geleden. Ik ging met school naar een mocap studio.
voor de n00bs: een motion capture studio.

we moesten een verhaaltje in 1 minuut vertellen zonder lipsinc. Aangezien de meeste klasgenoten te vage shit willen maken over dromen enzo, heb ik een mime speler gemaakt.
Ik ga nog wel een aantal dingen aanpassen zoals de lengte van een aantal shots enzo. Maar bij deze alvast een preview:

http://student-kmt.hku.nl/~cavdump/CAV2/Jasper%20Verboon/Mocap_jasperverboon768K_Stream.mov

Bericht Geplaatst: 01 Nov 2007 23:23 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Heel cool ziet dat eruit zeg, met dat motion capturen. Snap wel pas achteraf wat het nut was van de eerste twee scenes, misschien dat je die wat duidelijker had kunnen maken.

Maar wel een vette studie is dat toch zeg. Echt vet om zulk soort dingen te maken lijkt me!
Dennums
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 02 Nov 2007 01:19 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Jezus Japie, wat ongelooflijk vet! Echt heel cool!

Enige wat ik er nog op aan te merken zou hebben is, als ik wil mierenneuken, idd de edit die wat strakker kan en als je eventueel het uiteenklappen van de piano op het eind, kan met dynamics toch vrij makkelijk, maar is eigenlijk ook niet nodig...misschien hoef je hem dan niet eens uit elkaar te laten klappen maar het filmpje eindigen voordat ie daadwerkelijk het mannetje raakt.

Maar chapeau, vette shit!

Bericht Geplaatst: 02 Nov 2007 10:55 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Heel vet zeg! Hamer

Als ik me dan mag voegen bij Danny. Zou idd vet zijn als ie nét boven zijn hoofd stopt, of op zijn punt in de grond blijft staan ofzo.

Mooi gemaakt man!

Bericht Geplaatst: 09 Mrt 2008 23:14 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

http://player.omroep.nl/?aflID=6625990&md5=7c31587eaed925c3d038f7ac78ea56f5

even doorspoelen naar 23:49

Bericht Geplaatst: 10 Mrt 2008 09:21 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Vet dat ze tegenwoordig de namen van de makers erbij noemen, of deden ze dat altijd al? Maar erg vet, best een lang stuk ook!

Bericht Geplaatst: 10 Mrt 2008 09:44 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Cool! Smiley

Dat namen noemen doen ze inderdaad nog niet zo heel lang. Mooi dat ze het nu wel doen...!
Tom
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 10 Mrt 2008 09:52 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Vet hoor! Smiley Willem had in zijn filmpje zijn eigen hoofd gedaan, die verrekte ijdeltuit, jij hebt gewoon je naam! Hamer

Bericht Geplaatst: 10 Mrt 2008 10:32 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Mooi gedaan japie!
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 10 Mrt 2008 11:11 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Goeie credits man, en haha wat een goeie animaties! De humor die het uitstraalt, beetje Monty Python, erg cool. Dit is er eentje voor je reel man!
jasper
Addict

Bericht Geplaatst: 12 Mrt 2008 12:27 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

nou nou, bedankt. Maar ik had dit in een weekje gemaakt. En ik ga dit niet in mijn reel zetten.
Ik ben nu wel bezig met mijn showreel dus als ie klaar is post ik m wel.
Ik zat wel te denken om Astrid Joosten mijn reel aan te laten kondigen.
Lijkt me wel dope. Alleen weet iemmand misschien hoe ik t beste spul kan rippen van 'uitzending gemist'?
Of moet ik beter de vara mailen voor dat stukje!?

Bericht Geplaatst: 12 Mrt 2008 12:38 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Camtasia downloaden (ken je dat?)

http://www.tomroes.com/camtasia.rar

En dan, voordat je op gaat nemen, bij de "bureaubladinstellingen > geavanceerd" eventjes je hardwareversnelling uit zetten, anders krijg je zwart beeld...

Bericht Geplaatst: 12 Mrt 2008 12:38 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

VARA bellen is uiteraard het beste. Anders kun je hem het beste 'opnemen' van je scherm met zoiets als Camtasia Studio, werkt perfect en makkelijker dan daadwerkelijk de stream te rippen, deze is nml behoorlijk beveiligd en lukte mij niet toen ik dat ooit probeerde...

Bericht Geplaatst: 12 Mrt 2008 12:55 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

thx ik ga wel ff checken. zit nu toch op 2 renders te wachten Gaaaap

Bericht Geplaatst: 12 Mrt 2008 13:02 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Haha, cool zeg! Gewoon met je naam erbij! Leuk filmpje ook, ik heb de vraag niet eens goed gehoord Smiley

Bericht Geplaatst: 20 Jun 2008 18:37 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Colin's bear animation loop

toch heeft hij wel iets. Jasper maak jij nog wel eens vette filmpjes?

Het verhaal achter Colin's bear animation loop

Quote:
Can you tell me a little about the class and why you created the video?

The course is called Animation Arts. I don't think it's too far-fetched to assume that this course would then be about the art of animating; I was wrong. The professor spent most of our time talking about modelling and it wasn't until the last four weeks that he even mentioned animation. Did he even know what course he was supposed to be teaching? Animation Arts is a mandatory third year course at my school (University of Ontario Institute of Technology) for all those in my program, Game Development and Entrepreneurship.

Unfortunately for the 55 of us in the class, our professor did not have an understanding (or at least he didn't demonstrate an understanding) greater than an above average student. He seemed to be learning it along side of us. This video is actually my final assignment.

Did you actually turn it in with the "Thanks for nothing" ending?

The version I handed in listed my student number as well as the professor's name instead of "UOIT" and "Thanks for nothing" respectively. One of my friends wanted to post the video on YouTube because he thought a lot of people would enjoy it, so I made the "director's cut" to show my displeasure for having spent a considerable amount of money for what was actually very little.

Did you get any response from your professor? What grade did you get for the project and class?

I believe I met all of the requirements of the assignment: to make a 10 - 15 second animation that included a walk cycle, though because I haven't received my mark I couldn't say for sure. (Editor's note: After our interview, he got his score: an A grade.)

A couple of my professors from other courses either approached me or sent me an email about the video -- and they seemed to enjoy it. They mainly were interested in how it made its way to game development studios. My dean even saw it, and she congratulated me. All that being said, I have no idea if the professor who the Bear Dance is about saw it. I would assume that he has, but when we presented the animations to the class, he played mine first and then after all of them, he said, "Let's watch the first one again." It most certainly wouldn't have been the first time he completely missed the point.

Have you been surprised by the popularity of the video and the remixes?

The response took me completely by surprise. Often friends find a way of being kinder to us than we deserve, but a lot of people did seem to enjoy it. I'm very grateful for having been given the opportunity to share this video with many others. And who knows, perhaps all the support it has been given will mean better things for the animation side of things at UOIT -- it made it to my dean after all. If that is the case, then I have a lot of people to send my thanks to.

The remixes are icing on the cake, I've laughed at all of them! But I wonder, could there be anything more psychotic than the BEAROLL 9 minute rendition?

Thanks, Colin!

Bericht Geplaatst: 23 Jun 2008 14:00 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

jazeker maak ik nog filmpjes.

Morgenavond upload ik de laatste versie van ons animatie filmpje van zo'n 3 minuten. Vele van jullie hebben al een ruwe versie ervan gezien maar nu zit er inmiddels ook geluid onder en is het volledig uitgerended.

Ik ga btw stagelopen bij Lemonade in amsterdam, waar ik ook zeker veel vette shit zal gaan maken.

maar nog ff geduld...

Bericht Geplaatst: 23 Jun 2008 14:07 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

alvast mijn tijdelijke showreel.

(komt nog wel een ander muziekje onder hoor Knipoog )

http://student-kmt.hku.nl/~cavdump/CAV2/Jasper%20Verboon/showreel/showreel_jasperverboon_2007-2008gecomprimeerd.mov

Bericht Geplaatst: 24 Jun 2008 15:55 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik vind echt dat je tof werk maakt (vooral je animaties van vorig jaar). En Astrid Joosten in het begin is echt goed! Maar als ik een kritische noot over je showreel mag geven: ik vind het jammer als je een stukje van een animatie laat zien, en dan later weer terug komt daarop. Dan lijkt het een beetje alsof je niet genoeg materiaal hebt. Terwijl als je je showreel wat korter maakt, lijkt het gewoon een selectie van je beste werk. Gewoon een tip, ik weet dat deze tijdelijk is.

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur