Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Games » pokertoernooi - hoeveel spelers per tafel?
Pim
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 15 Jan 2007 18:50 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik wil een pokertoernooi organiseren met vrienden bij ons in huis.. En ben nu in dubio hoeveel spelers er aan een tafel gaan.

Mijn huisgenoot wil 10 man per tafel, zo gaat het bij bijna alle toernooien, dus daar zullen ze wel goede redenen voor hebben.

Ik wil liever 7 man per tafel, omdat dat praktischer is. We hebben niet zulke grote tafels, en het lijkt me leuker..

Ik heb het een beetje rondgepeild, en tot nu toe vinden de meeste vrienden minder mensen per tafel leuker..
Het liefst doe ik het aantal deelnemers gedeelt door het aantal tafels. Dat zijn bij ons dus 6 a 7 man per tafel.

Wat zijn jullie meningen?

thodekroo
Junior Addict

Bericht Geplaatst: 15 Jan 2007 19:28 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

10 spelers per tafel hoeft helemaal niet. Ik ben al op een aantal grote troenooien geweest (van 50 tot 100 man) en daar zitten er ook vaak 8 of 9 aan een tafel. Maar net wat het meest praktisch is. heb je b.v. 24 spelers maak je 4 tafels van 6. Het is meestal ook wat leuker om met tafels van 7 of 8 te werken omdat je dan iets meer aan spelen toe komt.
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 15 Jan 2007 23:03 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Echt niet 10, da's veel te veel...

Maarten zegt trouwens: "Maak jullie borst maar nat, want Remmers trekt hier net 24 euro van de tafel"
Danny: "En als je dat toch typt, moet je er wel bijzetten dat ik tweede was... En Joris laatste. Smiley"
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
R. de Coppio
Addict

Bericht Geplaatst: 15 Jan 2007 23:30 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

looskuh schreef:
Echt niet 10, da's veel te veel...

Maarten zegt trouwens: "Maak jullie borst maar nat, want Remmers trekt hier net 24 euro van de tafel"
Danny: "En als je dat toch typt, moet je er wel bijzetten dat ik tweede was... En Joris laatste. Smiley"

He maar jongens dan hebben jullie de Coppio nog niet gezien in deze tijden.
Knipoog

Bericht Geplaatst: 15 Jan 2007 23:55 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Was net echt een heel erg vette pot poker. Weliswaar 2de geworden maar dat maakt dan niet meer uit omdat ik voor mijn gevoel bijzonder goed gepokerd had en head-to-head de kaarten en de hoeveelheid chips tegen had dus mocht niet klagen.

Maar om terug te komen op de vraag:

Ook zonder het gemak zou ik zeggen dat 6 a 7 man beter is omdat je dan veel leuker (en meer) speelt. Dus als het ook nog eens makkelijker is qua indeling is het helemaal logisch.
Ben er dan wel voor om dat aantal per tafel zoveel mogelijk te behouden dus zodra er 6 of 7 mensen weg zijn tafels bij elkaar voegen.
Uiteraard met 1 hoofdtafel waar uiteindelijk de finale gespeeld gaat worden waarvan je weet dat als je daaraan zit je er niet meer weg zult komen tenzij je de finale haalt...
Heb er al wel erg veel zin an!!!

Bericht Geplaatst: 16 Jan 2007 10:30 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Pokeren, die nieuwe hype! En elkaar dan lekker kapot schieten.

Quote:
Dode bij schietpartij op sociëteit in Amsterdam

AMSTERDAM - Bij een schietpartij in een sociëteit aan de Jacob van Lennepkade in Amsterdam Oud-West is zondagochtend een man om het leven gekomen. Dit heeft de politie gemeld. De identiteit van de man is nog onbekend.

Volgens de politie kwamen even voor 07.30 uur een aantal gemaskerde en met vuurwapens gewapende mannen de sociëteit binnen.

Zij bedreigden de aanwezigen en eisten geld. Tijdens de overval ontstond vermoedelijk een worsteling waarbij door één van de overvallers meerdere keren is geschoten.

Het slachtoffer werd daarbij dodelijk getroffen en overleed ter plekke.

Op het adres waar de schietpartij plaatsvond, zit de Sociëteit Reyes, waar regelmatig pokertoernooien worden gehouden. Reyes wordt ook wel een denksportvereniging genoemd. Zo kan er worden geschaakt en gedamd. Of er op het moment van de overval een pokertoernooi plaatsvond, is nog niet duidelijk.

Reyes heeft oud-Ajacied Winston Bogarde in het bestuur, zo meldt AT5 zondag. De Amsterdamse zender baseert dat op gegevens van de Kamer van Koophandel. Bij Reyes gaat het vaak om grof geld. Spelers zouden minimaal 1000 euro moeten inleggen, aldus AT5.
kobuz
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 16 Jan 2007 14:31 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ja, lekker die dingen aan elkaar koppelen zonder dat je weet wat er precies gebeurd is.... Whatever
Dennums
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 16 Jan 2007 14:35 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Precies, een gokhuis waar om 1000 ballen inleg wordt gespeeld kan moeilijk tot de hype gerekend worden...Smiley

Bericht Geplaatst: 16 Jan 2007 14:53 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Dat snap ik natuurlijk ook wel. Maar nu we het toch over pokeren hebben. Ik gooi het even in de groep.
kobuz
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 16 Jan 2007 14:56 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik vind het wel jammer dat ze in het nieuws nu pokeren koppelen aan criminaliteit, terwijl het verschijnlijk een ordinaire overval was op een plek waar veel cash aanwezig was.
Michel
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 16 Jan 2007 15:18 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Het is ook crimineel. Kijk alleen al naar de figuren die er aan mee doen.
Beatle
Addict

Bericht Geplaatst: 16 Jan 2007 16:09 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Uhuh, ik speel ook wel eens een potje poker en ze noemen mij niet voor niks "Boksbeugel Beatle".

Bericht Geplaatst: 16 Jan 2007 17:48 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Michel schreef:

Alle pokeraars zijn crimineel ja Ja-knikker
Thijs
Addict

Bericht Geplaatst: 16 Jan 2007 22:52 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

ho, poker is tot een bepaalde mate legaal!

http://www.justitie.nl/onderwerpen/opsporing_en_handhaving/kansspelen/poker/

Bericht Geplaatst: 17 Jan 2007 09:41 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

kobuz schreef:
Michel schreef:

Alle pokeraars zijn crimineel ja Ja-knikker

Dat zeg ik ook niet. Maar het is net als bij de Hells Angels een bepaald clubje mensen die alle criminele activiteiten compleet ontkennen. Maar in de tussentijd zweren er ondehuids allerlei nare zaakjes.
kobuz
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 17 Jan 2007 10:39 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Snap echt niet wat je bedoelt. "Een bepaald clubje mensen." Ik weet niet hoeveel mensen jij kent die pokeren, maar ik ken er best wel wat en daar is niemand van crimineel. En daar spelen ook geen "onderhuidse nare zaakjes."
Michel
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 17 Jan 2007 10:51 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Heb het over gasten die in achterkamertjes om harde knaken dit spelletje spelen.
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 17 Jan 2007 12:41 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Zoals.... Smiley
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
Sietse
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 17 Jan 2007 13:02 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Geen zin om de topic door te lezen, maar ik zou iig 6 personen per tafel doen. vind ik relaxter, overzichtelijker. en ik heb een autistisch trekje dat ik liever met een even aantal aan tafel zit. Smiley
Dennums
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 17 Jan 2007 13:31 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Dus zodra er iemand uitvliegt zit je meteen in zak en as? Tongsmiley

Het blijft een gok/kansspel waar in ieder geval geld in omgaat. Uiteraard zijn er dan genoeg mensen, zoals bij elke vorm van gokken, die met groot geld smijten en geld wit kunnen wassen. Dus om nu per definitie pokeren crimineel te vinden gaat echt compleet nergens over.

Gisteren overigens een erg goed tafeltoernooitje gewonnen online..Had per ongeluk op Pot-Limit geklikt maar moet zeggen dat dat me opzich ook wel bevalt. Dan heb je iig geen last van de wannoos die de hele tijd all-in gaan en de pot wordt toch wel opgedreven...

Bericht Geplaatst: 18 Jan 2007 02:16 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Moet je om meer geld spelen Knipoog

Ten minste dat is mijn ervaring. Gister een toernooi van 11 dollar gewonnen, die gaan meestal niet zo hard gelijk. Soms een of twee, maar die zijn er dan zo uit.

Ben ik nu ook crimineel? ROFL
Dennums
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 21 Jan 2007 22:15 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Jammer dat die online tafeltoernooitjes (NL met playmoney) niet een juiste afspiegeling van de werkelijkheid zijn want die gaan me toch altijd verdomd goed af... Wordt elke keer 2de of eerste. Net ook ook weer een potje 2de en een potje eerste...

Aan de andere kant vrijdag wel 2 echt tafeltoernooitjes achter elkaar gewonnen, toch meen ik 45 echte euros gewonnen... Smiley

Bericht Geplaatst: 22 Jan 2007 00:38 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik begon net aan een potje, maar lang duurde het niet. Iedereen ging pre-flop all in, ik ook maar. Ik hoopte op een tien voor een straat, die komt.. Blijkt iedereen een straat te hebben, maar 1 dude een aas, dus een hogere. Ben ik om eoa vage reden de enige die wegmoet, terwijl de rest allemaal nog munten overhoudt... Snap er niet veel van...

Dealer: looskuh has joined the table.
Dealer: Game #54268913898 starts.
Dealer: ** Dealing down cards **
Dealer: ** Dealing Flop ** [ Ks, Jh, 9s ]
Dealer: ** Dealing Turn ** [ Th ]
Dealer: ** Dealing River ** [ 7c ]
Dealer: tiger1844 shows a straight Nine to King .
Dealer: tahoe507 shows a straight Nine to King .
Dealer: looskuh shows a straight Nine to King .
Dealer: ChelseaClub shows a straight Ten to Ace .

Dealer: gormalaus doesn't show
#54268913898: tiger1844 wins 730 playchips from side pot #4 with a straight, Nine to King.
#54268913898: tahoe507 wins 456 playchips from side pot #3 with a straight, Nine to King.
#54268913898: tiger1844 wins 456 playchips from side pot #3 with a straight, Nine to King.
#54268913898: tahoe507 wins 970.50 playchips from side pot #2 with a straight, Nine to King.
#54268913898: tiger1844 wins 970.50 playchips from side pot #2 with a straight, Nine to King.
#54268913898: ChelseaClub wins 319.40 playchips from side pot #1 with a straight, Ten to Ace.
#54268913898: ChelseaClub wins 3643.75 playchips from the main pot with a straight, Ten to Ace.

Ah: Weer goedgemaakt met een nieuwe all-in die ik won Knipoog.
Tom
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 22 Jan 2007 08:44 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Zo te zien moest je eruit omdat je de laagste all-inner was, of niet?

Bericht Geplaatst: 22 Jan 2007 10:31 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik denk 't ja. Ging toch met bijna 1000 chippies all-in...
Dennums
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 22 Jan 2007 11:58 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Lijkt me logisch... Jij had de laagste all-in dus moest eruit. Degene met de straat tot A's had ong. net zoveel als jij net iets meer waardoor de anderen met straat tot K en meer munten er gewoon in mogen blijven... Wel een nare pot is dat geweest...kan alleen online met playmoney..Smiley

Bericht Geplaatst: 22 Jan 2007 13:04 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Damn Pim, je weet met al die shared documents in mijn gmail de spanning wel aardig op te bouwen...kan haast niet wachten... Denk dat ik ook maar de eerste ronde all-in ga om er vanaf te zijn...Knipoog

Bericht Geplaatst: 23 Jan 2007 18:30 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

ik heb er zin an!

Bericht Geplaatst: 23 Jan 2007 21:26 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Om nog meer in de stemming te komen Tongsmiley

Lonja
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 23 Jan 2007 23:54 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

We vroegen ons hier net af (nee, ik doe niet eens mee, maar goed) of je zelf mag bepalen bij wie je gaat zitten of dat dat dmv loting bijvoorbeeld bepaald wordt? Want anders kunnen mensen bijvoorbeeld met zijn tweeen bijvoorbeeld afspreken "als ik met mijn wenkbrouw frons niet mee gaan" om zo samen in de finale te komen.

Bericht Geplaatst: 24 Jan 2007 00:31 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Je krijgt volledig random een stoel en een tafel toegewezen zodat je zelfs geen zicht hebt op degene voor of na je...

Bericht Geplaatst: 24 Jan 2007 01:00 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

En wie bepaalt dat? Want diegene moet dan wel dood als ie de pot wint, dat begrijp je wel he. Zal ik die taak op me nemen? Geheel belangeloos natuurlijk?
Cadeautip: Engeltje

Bericht Geplaatst: 24 Jan 2007 15:21 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Wat moet jij met een envelop..?

( ROFL )
Lonja
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 24 Jan 2007 15:59 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Hoe flauw, ik vond het ook erg zwak dat Theo Maassen daarmee aan kwam zetten.

Bericht Geplaatst: 26 Jan 2007 11:07 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Und? Zijn we d'r klaar voor? Smiley
prins geert
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 26 Jan 2007 11:19 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Moe, gaar en overwerkt Smiley

BenderklaarvoorBenderklaarvoorBenderklaarvoorBenderklaarvoorBenderklaarvoor!
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 26 Jan 2007 11:29 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Gisteren 3 sit&go's op een rij gewonnen, net effe zwaar de boot in gegaan met een flush King high...een ander had ook 2 ruiten in de hand met een a's, dat zijn nasty handen...hoop niet dat ik vanavond zoiets tref want dan lig ik eruit..Smiley Nu nog maar een laatste generale...Tongsmiley

Bericht Geplaatst: 26 Jan 2007 11:37 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Oewh das echt nasty ja. Ik huiver al bij de gedachte dat ik zo'n hand vanavond zou hebben.

Stiekem ben ik enorm bang voor dat tournooi vanavond. Staan toch een hoop emotionele credits op het spel he Smiley
Dennums
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 26 Jan 2007 12:06 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Net tweedes geworden... Was weer spannend... Smiley Het enige wat vanavond echt kut is, is dat je eigenlijk de ballen moet hebben om in het begin agressief te spelen om zo je stack zwaar te verhogen... Probleem is dan dat je ook de kans loopt er snel uit te liggen en dat is het laatste wat iedereen wil ben ik bang... Maarja, zoals ze op tv zeggen: When you limb you never win... Tongsmiley

Bericht Geplaatst: 26 Jan 2007 12:16 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

En het begint om 21 uur toch? Dus om 20.30 uur aanwezig....?
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie
Berichten van afgelopen:   

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur