Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Hardware en Gadgets » Verbinding met Wireless Netwerk valt niet meer te herstellen
Xurk
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 19 Mrt 2007 16:17 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

In mijn studentenhuis maken wij gebruik van een draadloos netwerk, waarbij onze Speedtouch modem via kabels naar twee Wireless Access Points bovenaan de trap en in een gang loopt. Via één van deze WAPs heb ik dus Intenet. Mijn wireless netwerk adapter in mijn PC is van Sitecom.

Het ging altijd prima, maar sinds afgelopen donderdagavond heb ik geen verbinding meer, deze viel gewoon "ineens" weg. Normaal gesproken doe ik dan op het icoontje in de taakbalk rechtermuisknop "Repair" [of voor Nederlandse XP-gebruikers "Herstellen"] en dan lost dat alles op, maar nu werkt het niet.
De handelingen die ik te zien krijg zijn hetzelfde als normaal [zoiets ongeveer]:
1. Disabling wireless network adapter
2. Enabling wireless network adapter
3. Connecting to wireless network
4. Renewing your IP address

Normaal komt er na stap vier te staan dat het gelukt is en ik verbonden ben met het netwerk, maar nu duurt het erg lang en komt er te staan dat het niet gelukt is, omdat "Renewing your IP address" niet voltooid kon worden.
Ik vind het erg vreemd, want mijn huisgenoten hebben nog wel Internet. Ik heb van alles gedaan zoals ipconfig /release, ipconfig /renew, ipconfig /flushdns en nog meer van die zooi, maar het helpt niet. Ook heb ik de WAP waarop ik altijd toegang verkrijg al een paar keer ge-reset, maar het helpt niet. Bij de modem kan ik niet komen, want het kamertje waar deze staat heeft de huisbaas op slot staan. Via speedtouch.lan kan ook niet, want ik kan dus niet verbinden met het netwerk.

Weet iemand iets hoe ik het op zou kunnen lossen? Het is erg vervelend, want niet alleen kan ik nu niet lui surfen, forummen en downloaden, maar ik kan ook bepaalde dingen voor school niet doen, evenals werk voor klanten waarvoor ik websites maak. Met als gevolg dat ik vandaag naar school ben gegaan met een hele zooi dingen op een USB-stick en hier van alles loop te doen ehmmok
Als iemand iets post, ik kan waarschijnlijk morgen pas replyen, aangezien ik thuis geen Internet meer heb...

Bericht Geplaatst: 19 Mrt 2007 16:51 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Als je geen ip krijgt heeft het meestal iets met het signaal te maken. Als je bijvoorbeeld een verkeerde key invoert dan blijft ie ook daar hangen (omdat de encryptie van het signaal dan niet klopt).

Is niet gewoon je Sitecom adapter naar de tering? Kan je niet de USB-adapter van iemand even lenen, om het daarmee te proberen? Je hebt geen laptop he? (Anders kon je eens proberen met een ander netwerk te verbinden).

Gooi je adapter bij apparaatbeheer weg, en zoek eens naar nieuwe drivers. Dit wil nog wel eens de instellingen van je adapter resetten, nadat deze misschien "vervuild" zijn geraakt?
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
Roalt
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 19 Mrt 2007 16:54 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Als je nou je pc aansluit op het draadje naar het AP en dan de router checkt? Ik denk dat het toch aan de instellingen o.i.d. van je wireless adapter ligt, of misschien is ie gewoon gaar. Maken jullie gebruik van mac-filtering? Oh, Thijs is me voor...
Xurk
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 19 Mrt 2007 17:22 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Thanks voor de reacties Smiley [ik zit nog steeds op school, als zowat enige nog in het gebouw]

Ik heb inderdaad geen laptop, anders had ik wel wat meer uit kunnen proberen inderdaad... ik heb nu bij de website van Sitecom een paar verschillende drivers gedownload, omdat ik niet het precieze model van mijn product weet. Ze staan allemaal op mijn USB-stick, dus zo dadelijk maar uitzoeken welke erbij hoort en dan maar hopen dat het iets oplost.
En anders inderdaad een kaart van een huisgenoot uitproberen, aangezien anderen wel Internet hebben. Maar dan blijf ik het vreemd vinden dat het van de één op het andere moment "stuk" ging, aangezien de PC niet uit is geweest of iets dergelijks, ik was TV aan het kijken en toen ik er weer achter ging zitten had ik geen verbinding meer ["Limited connectivity"].

Een klasgenoot zei ook dat WinSock XP Fix misschien wil helpen, dus dat neem ik ook mee naar huis... iemand ervaring mee, en of het verstandig is om te proberen [m.a.w. dat ik niet nog meer stuk maak]?

Bericht Geplaatst: 20 Mrt 2007 16:29 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik heb gisterenavond thuis dus bij Apparaatbeheer alles van mijn kaart weggegooid en ik heb de juiste drivers die ik gisteren hier [op school] gedownload heb geïnstalleerd, maar zonder resultaat.

Kan iemand nog iets over die WinSock XP Fix zeggen, voordat ik naar huis ga? Of zou mijn kaart echt overleden zijn? Smiley

Bericht Geplaatst: 20 Mrt 2007 16:32 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Kijk of je uiteindelijk altijd terug kan gaan naar hoe het was vóór die fix. Zodat je niet alles verneukt.

Maak een backup of herstelpunt bijvoorbeeld.

Maar ik verwacht dat je kaart gewoon naar de tering is.
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
Xurk
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 20 Mrt 2007 23:03 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Hmm, héél bizar... ik heb niets gedaan, ik zat een verslag te typen voor school en in Photoshop te spelen, ineens kwam het ballonnetje rechtsonderin mijn beeld "Wireless network connected", voor het eerst sinds donderdag [en mijn PC staat zowat 24/7 aan]... Hamer
Nu maar kijken hoe lang dat stand houdt.

Bericht Geplaatst: 24 Mrt 2007 02:30 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Vage, vage shit zeg... Doet ie 't nog?
Xurk
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 24 Mrt 2007 12:57 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Jep, nog steeds Hamer Niet altijd even snel en af en toe valt de verbinding 10 seconden weg, maar dat is niets nieuws, alleen dat 'ie 5 dagen lang weg was..

Gelukkig was ik nog geen nieuwe kaart gaan kopen, aangezien het blijkbaar gewoon aan het netwerk ligt; een andere jongen bij mij in huis had nu het probleem dat hij met zijn laptop op de gang verbinding had, maar op zijn kamer [twee meter verderop van waar hij op de gang stond] maar geen verbinding kreeg, terwijl er bij "View Wireless Networks" staat dat de signaalsterkte zeer sterk was uhmmm

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur