Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Media, Cultuur en Reizen » Welke film heb je als laatste gezien? [deel 2]
Sjoerd
Addict

Bericht Geplaatst: 13 Aug 2007 18:20 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Scent of a woman.

Pacino's beste, als je 't mij vraagt..
Rudeless
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 13 Aug 2007 20:01 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Kink Kong
Keivermakelijk, op de lange aanloop na.

RAWK!
Michel
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 13 Aug 2007 22:42 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Blood Diamond

Puike film met 'n dikke Hollywood saus er over heen. Vermakelijk door hoeveelheid actie en de sterke personages. Daarnaast heeft de film ook iets oprechts door de verwijzing naar de barre omstandigheden van de bewoners van Afrika. Daardoor houd je er een beetje een dubbel gevoel aan over.

Wouter
Addict

Bericht Geplaatst: 13 Aug 2007 23:02 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

The Last King Of Scotland

Erg boeiende en indrukwekkende film, zeker omdat hij op historische feiten gebaseerd is. En bij het einde moest ik mezelf echt even overtuigen dat, hoe pijnlijk het er ook uitzag, het maar een film is.
kobuz
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 14 Aug 2007 00:34 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Cool runnings, lekker makkelijk, lekker lachen. Sanka!? ROFL
Theimon
Addict

Bericht Geplaatst: 14 Aug 2007 00:53 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

V for Vendetta

Goede film, onderhuidse verwijzingen naar 1984 (zowel boek als film) en kritieken die je door kan trekken naar de huidige maatschappij. Ik was aangenaam verrast.

Bericht Geplaatst: 14 Aug 2007 08:35 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

La Tigre e la Neve (The tiger and the snow)

Met de zelfde hoofdpersoon (Roberto Benigni). Het is niet zo'n goede film als La Vita et Bella maar toch zeker wel de moeite waard om te kijken, alleen al omdat Roberto Benigni zo'n prachtig figuur is. Ik heb verschillende keren hardop gelachen.
Michel
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 14 Aug 2007 21:36 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

An Inconvenient Truth

Eindelijk heb ik 'm dan gezien. Indrukwekkende film. En het is ook zeker een eyeopener. Maar ik kreeg toch ook steeds het gevoel dat Al Gore hiermee zijn teleurstelling van zijn verloren verkiezingsstrijd wil verzachten. Het ego van Al Gore staat soms te veel op de voorgrond. Ondanks dat is het wel een film die je gezien moet hebben.

Laatst aangepast door Michel op 17 Aug 2007 09:14, in totaal 1 keer bewerkt
Rudeless
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 15 Aug 2007 16:09 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Off Screen
Wat traag, maar door sterk acteerwerk goed te doen.

RAWK!
Michel
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 17 Aug 2007 09:13 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

The Simpsons Movie

Hilarisch! Het is eigenlijk een uit de kluiten gewassen aflevering. De scherpe humor is meesterlijk.

Rudeless
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 17 Aug 2007 23:36 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ex Drummer, nog een keer.
Ben nu helemaal fan, moeilijk harde film. Koen Mortier is good busy.

RAWK!
Maartje
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 18 Aug 2007 10:02 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Gisteren toch maar eens Alexander gekeken.
Tja, hij was iets minder slecht dan ik verwachtte, maar toch is het een rare film.
Rudeless
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 19 Aug 2007 13:16 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Planet Terror
Doet u maar. Vet dat een zombiefilm zo goed gedraaid is. Veel horror bestaat bij de gratie van een B-film uitstraling, toch is er helemaal niks mis met mooi verfilmde gore. De Manchetta trailer vooraf is über.

RAWK!
Michel
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 20 Aug 2007 10:06 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Johnny English

Ik had er meer van verwacht. Flauwe humor, slap verhaal. Jammer, want Rowan Atkinson is echt wel een held.

Xurk
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 20 Aug 2007 23:03 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Rudeless schreef:
Planet Terror
Doet u maar. Vet dat een zombiefilm zo goed gedraaid is. Veel horror bestaat bij de gratie van een B-film uitstraling, toch is er helemaal niks mis met mooi verfilmde gore. De Manchetta trailer vooraf is über.

Ik heb 'm eergisteren ook in de bioscoop gezien, leuke film als je het expres zeer foute plot, acteerwerk en ongeloofwaardigheid op bepaalde plekken kan waarderen lachen Toch vind iK Death Proof leuker, doordat 'ie zo lekker stoer is, maar Rose McGowan voert Planet Terror's cijfer enigszins op met haar sexiness Mmm

Bericht Geplaatst: 20 Aug 2007 23:29 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Idiocracy

Niet de laatste maar toch wel een vermelding waard. Fanta-futuristische film met een niet al te inderukwekkend verhaal. Toch was het een plezier om naar te kijken diir de effort die gestoken is in de decors.
Rudeless
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 21 Aug 2007 12:33 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Xurk schreef:
Rudeless schreef:
Planet Terror

Ik heb 'm eergisteren ook in de bioscoop gezien, leuke film als je het expres zeer foute plot, acteerwerk en ongeloofwaardigheid op bepaalde plekken kan waarderen lachen Toch vind iK Death Proof leuker, doordat 'ie zo lekker stoer is, maar Rose McGowan voert Planet Terror's cijfer enigszins op met haar sexiness Mmm

I vond Death Proof ook de betere van de 2.

Gisteren:
Black Sheep
In het gegeven van zombie-schapen had meer gezeten.

Cadence
Matige militaire film met Sheen sr. en Sheen jr.

RAWK!
Michel
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 22 Aug 2007 13:04 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ex Drummer

Wat een heerlijk platvloerse film. Mooi gefilmt, leuke personages, goede soundtrack en ook nog een productie uit Belgie. Mijn avond kon niet meer stuk, ik ga 'm meteen kopen.

Wouter
Addict

Bericht Geplaatst: 22 Aug 2007 19:15 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

The Bourne Ultimatum

Ik vond hem ook wel vet vanwege de actie, maar het is de langverwachte ontknoping van de trilogie en er zaten niet echt verrassende elementen in.

The Condemned

Leuke actiefilm a la Steven Seagal, lekker voorspelbaar. En Vinnie Jones Worship

Event Horizon

Vermakelijk maar toch behoorlijk blaatverhaal. Wel veel superfreaky scenes die het erg spannend maken.

Sunshine

Had een beetje zo'n Armageddon verwachting van deze film. Toch vond ik het belangrijkste plot van de film heel erg blaat, hoewel er een erg goede sfeer in de film zit.
Wouter
Addict

Bericht Geplaatst: 23 Aug 2007 12:01 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Reign Over Me

Goede film met erg goede rol van Adam Sandler

Zodiac

Erg goede film over een seriemoordenaar in de 60's en 70's. Het niet zo zeer een sensationele film aangezien het merendeel van de film over het vinden van het bewijs waarmee ze de seriemoordenaar kunnen pakken. Maar de obsessie van de hoofdrolspelers zijn redelijk aanstekelijk waardoor de film toch lekker wegkijkt.

Disturbia

Erg spannend met een goede rol voor David Morse (vond dat ie af en toe die Hannibal-blik van Anthony Hopkins had).
Rudeless
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 23 Aug 2007 23:43 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

300
"Immortals...we'll put their name to the test."
"Tonight we die in hell."
"Hoe! Hoe! Hoe!"
Sinds Rambo niet meer zulke vermakelijke one-liners gehoord.

RAWK!
Bram
Site Admin

Bericht Geplaatst: 24 Aug 2007 00:01 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Naar 300 ben ik erg benieuwt! Ik heb er even snel doorheen geskipt en zag indrukwekkende beelden!
Xurk
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 24 Aug 2007 00:11 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Rudeless schreef:
300
"Hoe! Hoe! Hoe!"

"Die" moet alleen wel "dine" zijn Tongsmiley En niet echt een one-liner, maar wel oh zo leuk om te horen / na te doen: "This is SPARTA!" Ja-knikker

Bericht Geplaatst: 24 Aug 2007 08:03 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik vond deze vooral het vetst:

Pers: "My arm!" (nadat hij afgehakt is)
Stelios: "It's not yours, anymore!"

Leonidas: "Dilios, I trust that "scratch" hasn't made you useless."
Dilios: "Hardly, my lord, it's just an eye. The gods saw fit to grace me with a spare."
Rudeless
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 24 Aug 2007 21:51 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Xurk schreef:
Rudeless schreef:
300
"Hoe! Hoe! Hoe!"

"Die" moet alleen wel "dine" zijn Tongsmiley En niet echt een one-liner, maar wel oh zo leuk om te horen / na te doen: "This is SPARTA!" Ja-knikker

300 is ls comedy eigenlijk beter dan als actiefilm. In het begin is het nog wel spannend maar het wordt al snel een parodie op zichzelf en daardoor lachwekkend. Al die cgi is weliswaar knap gemaakt, maar haalt het bij lange na niet bij echte beelden. Het is een comic verfilming, dus dan mag het eigenlijk weer wel.

RAWK!
Michel
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 26 Aug 2007 02:09 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

1408

Een film met diepe dalen en hoge pieken. Maar uiteindelijk had er toch meer in gezeten. Het is het allemaal net niet. Maar goed, heb me prima vermaakt verder.

Theimon
Addict

Bericht Geplaatst: 26 Aug 2007 14:00 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

The Departed.

Te gekke film. Leuke verhaallijn, goed geacteerd en blijft je boeien van begin tot eind Smiley

Bericht Geplaatst: 26 Aug 2007 14:45 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Rudeless schreef:
Xurk schreef:
Rudeless schreef:
300
"Hoe! Hoe! Hoe!"

300 is ls comedy eigenlijk beter dan als actiefilm. In het begin is het nog wel spannend maar het wordt al snel een parodie op zichzelf en daardoor lachwekkend. Al die cgi is weliswaar knap gemaakt, maar haalt het bij lange na niet bij echte beelden. Het is een comic verfilming, dus dan mag het eigenlijk weer wel.

Vond 'm ook niet zo goed als ik vooraf had gehoopt. Wat ik er van wist was dat het een superlompe strip was, wat ik altijd kan erg waarderen (strips als Slaine of Hard-boiled bijvoorbeeld). Ik had me dus ingesteld op één grote, schitterend in beeld gebrachte slachtpartij, en dat viel wat tegen vond ik. De gevechten zijn mooi in beeld gebracht verder, met dat trucje van versnellen en vertragen (ging op den duur een beetje vervelen), maar het leek alsof ze zelf terughoudend waren met bloed en geweld. Wat voor zo'n film echt een minpunt is.

Bericht Geplaatst: 26 Aug 2007 15:29 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik vind het een super knap gemaakte film. Ik denk dat echt moeilijk is om de sfeer van het beeld consequent zo te houden.
Ook de manier waarop het Engels is uitgesproken is goed doordacht. Het maakt het goed verstaanbaar, resoluut en tijdloos. Wat mij betreft is het een klassieker die ik zeker nog een keer ga kijken.
ROnald
Addict

Bericht Geplaatst: 26 Aug 2007 23:00 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Simpsons The Movie.
vet. Smiley
prins geert
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 27 Aug 2007 08:43 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik vond the simpsons ook erg leuk.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 27 Aug 2007 10:39 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Gisteren na Zomergasten de documentaire Pretpark Nederland gezien, van Michiel van Erp. Wilde hem al langer zien, maar man man wat voldeed ie aan de verwachtingen! Wat een briljant historisch document is die film zeg!!

Quote:
Nederlanders geven 600 miljard per jaar uit aan vrije tijd. Michiel van Erp maakt een rondreis langs unieke Nederlandse evenementen waar drommen landgenoten samenkomen. Het geeft een vermakelijke, verbazende en ontroerende kijk op de vermaaksindustrie van modern Nederland en zijn naar georganiseerd vermaak hunkerende bewoners. Van de Libelle Zomerweek, waar iedere dag duizenden bezoekers hun creativiteit botvieren, tot de Gay Pride, waar met name vrouwen uit de provincie zich vergapen aan excentrieke homo's. Van de mislukte lancering van een nieuwe attractie in de Efteling tot de vechtpartijen om de meest gewilde plaats bij het Prinsengrachtconcert. Het hedendaagse Nederland, dat soms trekken vertoont van een groot nationaal pretpark in de open lucht, wordt met verwondering en warm mededogen in kaart gebracht. Nederlanders geven 600 miljard per jaar uit aan vrije tijd. In deze eerste lange bioscoopdocumentaire van regisseur Michiel van Erp maakt hij een rondreis langs unieke Nederlandse evenementen waar drommen landgenoten samenkomen.

Trailer: http://www.a-film.nl/trailer.php?id=1288

Heb 'm mezelf meteen maar cadeau gedaan...!
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
koos en ivo
Addict

Bericht Geplaatst: 27 Aug 2007 11:17 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Die heb ik ook gekeken, die gast van dat chocolade event in zutphen.. Huilen

Bericht Geplaatst: 27 Aug 2007 13:03 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Heb 'm ook gezien, het was een mooi toetje van 't weekend. Briljant inderdaad, vooral ook die gast van Bataviastad.

Lonja
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 27 Aug 2007 14:53 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Oh shit!! Die had ik willen zien, helemaal vergeten Duhh

Bericht Geplaatst: 27 Aug 2007 15:05 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

gemist,, maar ik heb hem meteen maar besteld. Laat ik lekker door school betalen en in de les kan ik hem vast wel laten zien. Althans ik hoop dat het wel zo'n informatieve film is.

Bericht Geplaatst: 27 Aug 2007 18:35 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

koos en ivo schreef:
Die heb ik ook gekeken, die gast van dat chocolade event in zutphen.. Huilen

Ik twijfelde soms wel even of dit geen zogenaamde 'mockumentary' was, wat een gast(en).

Bericht Geplaatst: 27 Aug 2007 20:30 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Daan schreef:
Anders kijk je hem gewoon op http://www.uitzendinggemist.nl/ Lonja Smiley.

Da's best lastig voor mij, omdat ik slechthorend ben. Ik kan televisie vaak moeilijk verstaan. Als Nederlandstalige films op een publieke omroep uitgezonden worden zijn ze via teletekst ondertiteld. Vandaar dat ik hem graag op TV wilde zien.
Maar bedankt voor het meedenken iig Smiley

Bericht Geplaatst: 30 Aug 2007 09:55 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Shooter

Ik wist niet dat de gepimpte versie van Rambo gemaakt was. Knipoog Eigenlijk is het ook niet meer dan dat. Een dikke Hollywood film, met de bekende blikken, quotes en acties. Pluspuntje is misschien dat over het verhaal op zich nog wel is nagedacht.

Beatle
Addict

Bericht Geplaatst: 30 Aug 2007 13:15 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Lonja schreef:
Ik wil pretpark nederland graag zien, op tv als het even kan[red. strekking van het verhaal]

Hij wordt vanavond herhaald

22:40 op nederland 2

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur