Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Media, Cultuur en Reizen » Welke film heb je als laatste gezien? [deel 2]
Marinho
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 29 Aug 2008 17:33 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

'Walk Hard' al gezien? Nóg vetter Smiley

Bericht Geplaatst: 29 Aug 2008 18:04 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik zag afgelopen april op de terugweg van een snowboardvakantie in de bus een film en moest er vandaag ineens aan denken. Zoals zo vaak wilde ik toen op IMDb een beejte erover gaan lezen [cijfer, trivia, user comments en het forum ervoor], maar ik kan er maar niet opkomen hoe de film ook alweer heette of wie erin speelde...

Volgens mij was het een bekende acteur die de hoofdrol speelde. Hij was schizofreen maar "zag" zijn andere persoonlijkheid ook echt. "Samen" pleegden ze moorden, gewoon omdat ze daar op geilden. Nadat hij betrapt wordt door één of andere gast, wil die gast dat hij hem leert om zo te moorden. Hij neemt hem op sleeptouw maar houdt hem een beetje aan het lijntje waarna hij hem op het einde van de film vermoordt. De dochter van de hoofdrolspeler heeft ook iemand vermoord [dit vertelt ze niet maar hij heeft het door] maar hij wist haar sporen uit. Ook is hij bang dat zij net zo op moorden geilt als hij.

Iemand? Tongsmiley

Bericht Geplaatst: 30 Aug 2008 12:22 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Dat is Mr Brooks.

Bericht Geplaatst: 31 Aug 2008 08:52 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik heb gister Running Scared gezien. Zieke shit zeg..
Xurk
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 31 Aug 2008 11:43 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

BrownB schreef:
Dat is Mr Brooks.

Thanks! Dat was het ja, ik dacht al dat het iets met "Mr" was Smiley

Bericht Geplaatst: 31 Aug 2008 14:14 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Sietse schreef:
Walk the Line: had ik ook nog niet gezien. werd blijkbaar tijd. vond 't een geweldige en indrukwekkende film.

Plaza buitenfilm? Daar heb ik de helft iig gezien. Toen moest ik naar de trein.

Bericht Geplaatst: 04 Sep 2008 09:33 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Elegy

Wie Penélope Cruz in vol ornaat wil zien moet zeker naar deze film gaan. God, wat een mooie vrouw is dat toch! Verder is het een boeiende film met een prachtige cast. Dennis Hopper heeft bijvoorbeeld een relatief kleine rol, maar die speelt ie met verve. Prima film.

jasper
Addict

Bericht Geplaatst: 04 Sep 2008 10:35 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

get smart

wel gelachen, maar niet goed.

Bericht Geplaatst: 05 Sep 2008 14:26 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Napoleon dynamite maar weer 's. Vermoeiende film zeg Smiley

Bericht Geplaatst: 06 Sep 2008 12:39 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Eva schreef:
Sietse schreef:
Walk the Line: had ik ook nog niet gezien. werd blijkbaar tijd. vond 't een geweldige en indrukwekkende film.

Plaza buitenfilm? Daar heb ik de helft iig gezien. Toen moest ik naar de trein.

ow, nee, ik heb 'm thuis zitten kijken op dvd. Als ik had geweten dat ie bij plaza draaide was ik 'm zeker daar gaan kijken.

Batman Begins: de oude Batman films heb ik nooit een reet aan gevonden, dus deze heb ik nooit hoeven zien. Maar na een hoop gezeur aan mijn kop dat dit een hele andere film is en veel vetter en dat ik 'm móest zien ben ik 'm dan toch maar gaan kijken toen ik 'm van een collega in mijn handen geduwt kreeg. Supervet! echt een coole film. Nu snel dan toch maar The Dark Knight in de bios gaan checken.

Bericht Geplaatst: 06 Sep 2008 13:50 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Zou ik zeker doen, want de The Dark Knight is écht goed. En je weet dat ik over het
algemeen ook niet zo'n fan ben van stripfiguurtjes op het filmdoek.

Ik heb dus als laatste (noemenswaardige) film "The Dark Knight"gezien. Goede film, goede acteurs.

Bericht Geplaatst: 06 Sep 2008 17:17 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik heb 'm afgelopen week voor de derde keer in de bios gezien... Tongsmiley Ja, een beetje overdreven, maar deze laatste keer was vooral doordat het een uitje van mijn werk was @ de Pathé IMAX in Amsterdam en dat wilde ik graag eens meemaken Smiley Geen spijt van, wat een mooi [en groot!] beeld en het geluid stond erg hard maar was ook glashelder!

Bericht Geplaatst: 07 Sep 2008 17:24 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Into the Wild

Ik had hem op mijn lappie staan en vond dat het er met mijn Amerika trip in het vooruitzicht toch maar eens van moest komen.
Ik verwachtte een vrij 'stille' film die zich vooral afspeelt in eenzamheid en in het hoofd van de hoofdrolspeler.
Niet is echter minder waar. De gehele film draait vooral om de reis die voorafgaat aan het onvermijdelijke nare einde. De ontmoetingen die hij heeft op bijzondere plekken langs de westkust van de US.
Grappig dat er ook plekken langskomen waar ik wellicht de komende weken terecht ga komen, zoals een erg leuk hoofdstuk in Slabcity. Als ik daar zo'n meisje tegen kom blijf ik er wonen! Fakkit dat ze maar 16 was, maakt tussen de hippies toch niet uit!!

Bijzonder vette film dus met het nare eind als donkere schaduw over het hele verhaal. Vooral omdat ie daadwerkelijk van plan was weer weg te gaan uit Alaska en alle mensen weer te gana opzoeken.

Erg onder de indruk en zeer zeker een aanrader voor de roadmovieliefhebber! Salvation Mountain here I come!!

Bericht Geplaatst: 07 Sep 2008 18:41 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik vond het ook een prachtige film! En het einde is ergens wel voorspelbaar,maar heel mooi en puur gebracht.

Bericht Geplaatst: 08 Sep 2008 13:18 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

wall-e, geniaal vond ik m. Qua techniek en het verhaal is ook niet disney-safe geschreven vond ik. Mensen die niks meer kunnen maar alleen dik zijn en de aarde die een grote vuilnishoop is geworden.

you don't mess with the Zohan is echt een complete waste of time.

Bericht Geplaatst: 08 Sep 2008 16:21 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Postal

Film van het spel (of is het spel van de film?) Hoe dan ook geniaal.
BrownB
Addict

Bericht Geplaatst: 08 Sep 2008 21:14 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Geniaal in kutheid welteverstaan. Deze Uwe Boll film is alleen onder invloed uit te houden.

Bericht Geplaatst: 09 Sep 2008 10:37 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ach, je moet films niet zo serieus nemen.
udo
Addict

Bericht Geplaatst: 09 Sep 2008 22:26 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

In case anyone missed the pop-culture reference of the title, it is from the 1976 film Network. Peter Finch deservingly won Best Actor for his role.

Quote:
"We all know things are bad -- worse than bad -- they're crazy.

It's like everything everywhere is going crazy, so we don't go out any more. We sit in the house, and slowly the world we're living in is getting smaller, and all we say is, 'Please, at least leave us alone in our living rooms. Let me have my toaster and my TV and my steel-belted radials, and I won't say anything. Just leave us alone.'

Well, I'm not going to leave you alone.

I want you to get mad!

I don't want you to protest. I don't want you to riot. I don't want you to write to your Congressman, because I wouldn't know what to tell you to write. I don't know what to do about the depression and the inflation and the Russians and the crime in the street.

All I know is that first, you've got to get mad.

You've gotta say, 'I'm a human being, goddammit! My life has value!'

So, I want you to get up now. I want all of you to get up out of your chairs. I want you to get up right now and go to the window, open it, and stick your head out and yell,

"I'm as mad as hell,

and I'm not going to take this anymore!!"

http://nl.youtube.com/watch?v=q_qgVn-Op7Q
BrownB
Addict

Bericht Geplaatst: 09 Sep 2008 23:16 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Uhhh ja? Waar verwijs je naar? Network is over het algemeen een belangrijke verwijzing naar de excessen van de (Amerikaanse) media. Ik zag vandaag nog een fragment intercut met een rant tegen Hillary in een youtube filmpje dat de senior advisor van de Clintons liet ziet tijdens zijn masterclass op de uvt.

Edit: Oh ja en Henk: wat een domme opmerking. Zeg dan dat (en waarom) je het niet met me eens bent.

Bericht Geplaatst: 09 Sep 2008 23:31 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik heb Leon eergisteren weer eens gekeken. Ik had hem lang geleden al gezien, maar Lonja nog nooit. Blijft een mooie film.

Volgens mij heb ik dit al eens gedaan, maar een zijn weer een zooi films bij gekomen. Dus doe ik het nog maar eens. Mijn "Classics" map. Allemaal absolute aanraders. "Tony Gatliff" en "Tim Burton" zijn regiseurs. Alle films van hun zijn classics, dus heb ik alles van hun in die mapjes gezet.

Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 10 Sep 2008 05:09 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Lost in translation, zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz, ik vond die film zo mega -saai.
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 10 Sep 2008 07:51 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik vond dat een bijzonder vette film...
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
Mr. Seen
Addict

Bericht Geplaatst: 11 Sep 2008 15:46 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

zie onderzijde

Laatst aangepast door Mr. Seen op 11 Sep 2008 15:47, in totaal 1 keer bewerkt
Mr. Seen
Addict

Bericht Geplaatst: 11 Sep 2008 15:46 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik ga vanavond naar een van deze maar ik weet niet welke,

-wanted
-mirrors
-Bangkok dangerous

Ik hou niet van jappen die vechten en de meid waar ik mee ga houd niet van te enge films.
Welke moet ik pakken?
jasper
Addict

Bericht Geplaatst: 11 Sep 2008 16:04 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

iig niet Bangkok dangerous , die andere ken ik niet

Bericht Geplaatst: 11 Sep 2008 16:38 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

ook niet wanted, dus dan moet je naar mirrors Knipoog

Bericht Geplaatst: 11 Sep 2008 17:31 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Iig niet naar Mirrors, dat is een horror..

Mr. Seen
Addict

Bericht Geplaatst: 11 Sep 2008 17:59 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Mummy 3
Sietse
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 11 Sep 2008 23:24 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

The Dark Knight kom net thuis van de bios...DAMN! wat een vette film weer. En the Joker, hoe vet is die rol neergezet.

Bericht Geplaatst: 11 Sep 2008 23:55 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Bij gebrek aan goede films in de "dichtbij bios" toch maar besloten om naar de "wat verder weg bios" te gaan om batman te zien. Maar de tijd stond verkeerd op de site waardoor hij al een uurtje bezig was toen we daar aan kwamen.

het alternatief was uiteindelijk:

Get Smart

Steve Carell is erg grappig.
Tikkeltje voorspelbaar plot maar ik heb behoorlijk vaak gelachen. Erg goed te doen.
Michel
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 12 Sep 2008 12:00 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Vantage Point

Leuke idee om een gebeurtenis vanuit verschillende personages te bekijken. Alleen aan het eind valt de film door allerlei Hollywood clichés in elkaar. Goed geprobeerd, volgende keer beter.

Rudeless
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 17 Sep 2008 22:28 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

The Visitor
Aardig drama over een professor die een paar vluchtelingen probeert te helpen

Deception
13 ie dozijn thriller

Kung Fu Panda

Burn After Readiing
Mijn god wat een fantatische Coen film weer. Tranen over mijn wangen van het lachen. Een cast met alleen maar hilarische types. Clooney, Pitt en McDormand zijn verwikkeld in een strijd om het domste personage. De scenes over het amateurisme bij de CIA zijn geweldig, met name de allerlaatste (tevens het slot van de film). Malkovich zet zichzelf schaamteloos voor lul...puur genieten. Deed me erg aan Fargo denken, omdat het verhaal ook over een stelletje nitwits gaat die zich inlaten met misdaad. Film van het jaar.

RAWK!
Michel
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 21 Sep 2008 00:59 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ben X

Intense Belgische film over een autistische jongen. Wat vooral erg sterk is dat mede door montage en geluid de gevoelswereld van deze jongen wordt weergegeven. Alles wordt aan het eind pas echt prijs gegeven. Het is typisch zo'n film die je helemaal uit moet zitten voordat je klaar staat met je oordeel.

Rudeless
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 23 Sep 2008 16:47 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Michael Clayton
Gewoon goed vermaak, zonder al te veel pretenties. Moest aan The Future Of Food denken.

RAWK!
Mr. Seen
Addict

Bericht Geplaatst: 23 Sep 2008 23:25 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Jean de Florette
Manon des sources: Jean de Florette 2e partie

Mooi twee-luik over een klein dorpje en een man van buitenaf die het als boer probeert te maken. Hij is echt goed op weg maar lijkt te gaan falen. En dat terwijl het hele dorp weet hoe hij zijn problemen op kan lossen. Maar niemand helpt hem. Die onwil keert zich later tegen het dorp.
Mooi en droevig verhaal, echt de moeite waard.
Eva
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 25 Sep 2008 11:44 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik moest gisteren mee naar Batman..

Bericht Geplaatst: 25 Sep 2008 23:15 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

3:10 to Yuma

Een prima Western. Christian Bale speelt zijn rol, zoals gewoonlijk, met volle overtuiging. Maar Russel Crowe als bad guy is niet goed gekozen. Ik vind het een overschatte acteur. Ondanks dat maakt het de film niet minder. Alhoewel het verhaal typisch Hollywood is, is het wel onderhoudend en tot het eind spannend.

Rudeless
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 26 Sep 2008 08:36 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

A Guide To Recognizing Your Saints
Mooi tijdsbeeld. Beetje Bronx Tale meets Do The Right Thing.

RAWK!
Koen
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 26 Sep 2008 15:24 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Mirrors. Ik had geen idee wat voor film het was en als ik dat van te voren geweten had, was ik er ook niet heen gegaan.

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur