Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Interaddict Blog » Interaddict TV - Muziekaanraders!
dasjj
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 03 Okt 2006 18:10 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Rock on
of liever alleen linkjes?

Bericht Geplaatst: 14 Okt 2006 17:15 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

scratch-les van egyptian lover, en een 12 jarige ice-T aan de mic lachen

Bericht Geplaatst: 15 Okt 2006 22:01 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Blijft leuk, rappende dames van de oude school.
uomo'd onore
Addict

Bericht Geplaatst: 15 Okt 2006 22:16 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Nog zo eentje:

uomo'd onore
Addict

Bericht Geplaatst: 07 Jan 2007 21:44 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Fairlight CMI:

Herbie Hancock imponeert Quincy Jones

Herbie Hancock imponeert Tatyana Ali en nog wat grut.

Ruichi Sakamoto

Keith Emerson

Peter Gabriel

Bram
Site Admin

Bericht Geplaatst: 29 Mrt 2007 18:32 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik kan deze muziek blijven luisteren Love Vooral het eerste liedje waarmee Terra Naomi de YouTube award voor beste song heeft gewonnen. Voor alle duidelijkheid, zij is vrij recent via youTube bekend geworden. Ze is gewoon een huiskamer gitaristje.

Check voor de gein eens hoe vaak haar liedjes wel niet gecovered zijn op youtube.....

www.terranaomi.com
Xurk
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 29 Mrt 2007 20:56 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

@Bram: Heb je dat bovenste liedje op MP3? Echt mooi inderdaad!
@Simpsons jumpstyle: geweldig Bwhaha

Bericht Geplaatst: 29 Mrt 2007 22:10 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Echt heel mooie muziek maakt die Terra Naomi zeg, das nou talent!

Vind die Simpsons/jumpstyle niet zo. Toch een beetje beeldjes achter elkaar plakken en klaar is kees. Als ze de sprongetjes nou nog ook ff op de beat hadden ge-edit, was het een stuk beter geworden.
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
Bram
Site Admin

Bericht Geplaatst: 30 Mrt 2007 08:51 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Hier wat meer info over d'r...
http://en.wikipedia.org/wiki/Terra_Naomi

Ze is dus een Amerkaanse die op het moment in de UK woont.
Ik heb nog niets op MP3, ik denk dat ik de CD gewoon bestel. Als ik op internet een opkomend artiest tegenkom koop ik eigenlijk altijd een CD.
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 30 Mrt 2007 12:36 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Tjsa. CD's vind ik zo'n gedoe. Maar de torrent van haar staat op Oink, nog 16:34 minuten en dan is ie binnen.....

Terwijl ik eigenlijk best zo'n artiest zou willen supporten. Maar met een CD doe ik toch niks.
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 30 Mrt 2007 12:47 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ze heeft er trouwens al een (hippie) clip van.

Bram
Site Admin

Bericht Geplaatst: 17 Apr 2007 18:04 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Wat staat er toch enorm vette muziek op hyves. Het houd niet op...

Andy McKee - "Rylynn"

Erik Mongrain - Airtrap

Andy McKee - "Drifting"

Jake Shimabukuro plays "While My Guitar Gently Weeps"

Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 17 Apr 2007 21:18 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Die laatste is steengoed maar rete-oud Smiley.

Wat een mooie muziek zeg! Het voegt ook echt iets toe om bijv die Andy McKee hem te zien spelen. Als achtergrondmuziek is het mooi maar saai, maar als je zo'n beer van een kerel zo'n gitaar ziet beroeren alsof het z'n vriendin is, krijgt het nummer toch opeens een heel andere context.

Waar YouTube voor gemaakt is...! Prachtig!

Edit>> Heb trouwens je Erik Mongrain vervangen met de hele versie..!
Bram
Site Admin

Bericht Geplaatst: 18 Apr 2007 14:57 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Wat die Andy McKee doet in drifiting is technisch wel zo super ingewikkeld. Ik werd helemaal opgewonden van toen ik het de eerste keer keek. Hij doet het zo simpel lijken.

Daarnaast zijn de liedjes die hij schrijft ook nog eens spectaculair goed.
prins geert
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 20 Apr 2007 09:56 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

gister in de pimp draaiden ze deze:

zooo vet! Eigenlijk ook best een goed nummer, beetje invloed van hiphop uit die tijd erin enzo..
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 20 Apr 2007 11:13 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Die ken ik nog wel ja.. Bizar nummer....
Dennums
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 20 Apr 2007 11:35 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

prins geert schreef:

Wtf is de pimp?

Bericht Geplaatst: 20 Apr 2007 12:23 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik denk de rode pimpernel...
prins geert
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 20 Apr 2007 12:34 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Gister had ivo ook al problemen met mijn urban-lingo....Natuurlijk is dat de pimpernel.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 20 Apr 2007 12:44 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Falco is ook gewoon goed!

Over die clip:
Quote:

De inmiddels naar de Dominicaanse Republiek geëmigreerde zanger overleed 6 februari 1998 aan hoofdverwondingen die hij had opgelopen bij een auto-ongeluk in de buurt van Puerto Plata. Dezelfde stoere motorrijders die destijds in de clip van Rock me Amadeus hadden gefigureerd, droegen tijdens de begrafenis zijn kist.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Falco_%28muziek%29

Bericht Geplaatst: 20 Apr 2007 12:57 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

prins geert schreef:
Gister had ivo ook al problemen met mijn urban-lingo....Natuurlijk is dat de pimpernel.

2urb4u eh?
uomo'd onore
Addict

Bericht Geplaatst: 20 Apr 2007 18:48 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

prins geert schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=Ya_k3j1kxXg

zooo vet! Eigenlijk ook best een goed nummer, beetje invloed van hiphop uit die tijd erin enzo..

Is trouwens van Bolland en Bolland Smiley Jeanny ook, en die is echt heel veel beter dan Amadeus... Z'n magnum opus, geen twijfel. De Bollands en Falco hebben ook nog Jeanny part 2 (Comming Home) gemaakt, maar toen was Falco al (weer, hij was al eerder een keer uitgerancheerd, na der Kommisar) op z'n retour... Check die 808 conga's, de drama druipt er vanaf:

dasjj
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 11 Mei 2007 18:59 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

nep Hamer

Bericht Geplaatst: 11 Mei 2007 20:57 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

dasjj schreef:
nep Hamer
http://youtube.com/watch?v=SHd_U00q3vo

Indrukwekkend, maar 't blijft een vocoder. Maar goed, het zal voor een gospelkoortje op een pleintje in Brooklyn vast beter uitkomen dan een Roland VP330 Knipoog

uomo'd onore
Addict

Bericht Geplaatst: 14 Mei 2007 23:47 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Sodeju... een drumcomputer, een sampler, een rompler en een libido van heb-ik-jou-daar:

Bram
Site Admin

Bericht Geplaatst: 15 Mei 2007 16:39 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

De talkingheads blijft toch een van de beste bands ooit, in mijn beleving. In elk nummer zit wel wat waanzin. Onderstaande clip komt uit hun film "Stop Making Sense".
Just thought I should share Smiley

uomo'd onore
Addict

Bericht Geplaatst: 15 Mei 2007 19:43 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Talking Heads zijn gaaf. David Byrne's stem en dan die teksten... pfew...
Laurens
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 26 Mei 2007 17:32 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Altijd een vette clip gevonden, altijd goed nummer geweest. Nu hoef ik niet meer (hoe ironisch) hele dagen MTV te kijken voor dat dit nummer eens langs komt (hobbie van mij op de middelbare school) lang leve internet!

Of zou ik dit al eens gepost hebben?

Bericht Geplaatst: 26 Mei 2007 17:55 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

uomo'd onore schreef:
prins geert schreef:

Is trouwens van Bolland en Bolland Smiley Jeanny ook, en die is echt heel veel beter dan Amadeus... Z'n magnum opus, geen twijfel. De Bollands en Falco hebben ook nog Jeanny part 2 (Comming Home) gemaakt, maar toen was Falco al (weer, hij was al eerder een keer uitgerancheerd, na der Kommisar) op z'n retour... Check die 808 conga's, de drama druipt er vanaf:

Heb ik hier al eens eerder gezegd: Jeanny is gewoon een fantastisch nummer, ik heb hem op plaat! hahahaha en die clip: dramatisch die ogen die openen van haar, hij in een dwangbuis....

Volgens mij is er ook een Jeanny part. 3. Is het niet bij twee dat dat riedeltje dan achterstevoren gespeelt wordt? Ik dacht het wel, en daaraan hoor je maar weer hoe geniaal die nummers zijn Smiley

Bericht Geplaatst: 28 Mei 2007 11:33 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Laurens schreef:
uomo'd onore schreef:
prins geert schreef:

http://www.youtube.com/watch?v=XBW2ZO8Vrac

Heb ik hier al eens eerder gezegd: Jeanny is gewoon een fantastisch nummer, ik heb hem op plaat! hahahaha en die clip: dramatisch die ogen die openen van haar, hij in een dwangbuis....

Volgens mij is er ook een Jeanny part. 3. Is het niet bij twee dat dat riedeltje dan achterstevoren gespeelt wordt? Ik dacht het wel, en daaraan hoor je maar weer hoe geniaal die nummers zijn Smiley

Van een deel 3 wist ik niet... Ik ga op zoek Smiley Wel weet ik van de 12" versie, die ronduit kut is omdat er allemaal latin drumcomputer percussie bij zit.
Laurens
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 28 Mei 2007 12:25 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

http://de.wikipedia.org/wiki/Jeanny

En nu nog meer hits uit de jaren '80

Nooit geweten dat deze New York Doll Bill Murray wist te strikken voor zijn clip, hij past er wel bij! (heb de clip ook nooit meer gezien na 1990 waarschijnlijk, of het nummer gehoord)

Bericht Geplaatst: 31 Mei 2007 19:40 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

het liedjestopic is stuk uhmmm

Me-ga-vet gewoon. Smiley
Waarom is deze muziek er toch niet meer?! Waar en wanneer is het genre synthifunk toch uit het collectieve geheugen verdwenen als zijnde de beste muziek die er is? En was dit kwade opzet?!

Bericht Geplaatst: 31 Mei 2007 20:17 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

oh genieten!

/ is dit nou een 303?

Bericht Geplaatst: 31 Mei 2007 20:21 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Hehe, leuk die forum reclame! Knipoog !

n de la phonque
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 31 Mei 2007 20:26 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Huh hoe bedoel je 303? Ik hoor er geen.

Laatst aangepast door n de la phonque op 01 Jun 2007 10:20, in totaal 1 keer bewerkt
Bram
Site Admin

Bericht Geplaatst: 31 Mei 2007 22:50 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

dasjj schreef:
het liedjestopic is stuk uhmmm ....

Dat is een bug in de forum software. Hij kijkt soms een post te ver vooruit, wat soms resulteerd in het niet bestaan van een topic-pagina wanneer een post de eerste op een pagina is.

Zoek naar het topic in de "Google Custom Search" box en je kunt er gewoon in komen.
dasjj
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 01 Jun 2007 08:58 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

n de la phonque schreef:
Huh hoe bedoel je 303? Ik hoor erg geen.

de baslijn toch?

Bericht Geplaatst: 01 Jun 2007 10:24 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Wat betreft sound vind ik 'em te gladjes voor een echte 303. Meer het idee dat 't een Jupiter of een Trident is. Ook als je goed luisterd naar wat hij speelt dan is het zeker geen 303. Er zitten van die typische funk slides en triolen in die je met een 303 niet kunt spelen (lees: syncen vanwege de eigen step-sequencer).
uomo'd onore
Addict

Bericht Geplaatst: 01 Jun 2007 12:21 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Gave track... die 12" waar deze op staat (Freak-a-Zoid, ook een geniaal nummer) zit steevast in m'n platentas.

Een Amerikaanse band met Japanse synths? Echt niet Knipoog Die baslijn is zeker geen 303 nee, dit krijg je sowieso door de sequencer inderdaad niet voor elkaar. Ik zou eerder zeggen een Moog, of misschien een Sequential of Oberheim.

Een goed geprogrammeerde 303 (dus niet met de typische acid-filter-sweeps) klinkt zo:

http://clone.nl/2690074397e0d86ddf8ebe61bb14972e.m3u
Robert-Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 03 Jun 2007 16:38 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

ik was gisteren op rock am ring, stond op de backstage van een metalband die daar speelde... maar ik zag de smashing pumpkins een van de beste optredens en meest intense optredens in jaren geven. Wat is die man getalenteerd, geen technisch goede zanger, maar een briljant songwriter en iemand die echt een sfeer neer kan zetten en vol zit met emotie, wat hem ook een moeilijk persoon maakt. Sprak nog wat muzikanten uit zijn omgeving die me daar meer over vertelde, over hoe hij vroeger was, tijdens siamese dream. Social skills: 0.. maar damn, kwam ik toch dit filmpje op youtube tegen.
Wat wil je nog meer? Je rockster loopt over straat en een straatmuzikant geeft hem een gitaar en tussen een klein groepje mensen gaat hij 1. een liedje van de bee gees uitzoeken en 2. deze ook zingen.. midden in de stad en iedereeen mag een doen...
damn, daar had ik ook bij willen zijn.

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur