Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Hardware en Gadgets » Nieuw systeem advies.
Theimon
Addict

Bericht Geplaatst: 21 Jul 2007 18:14 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Yay for Linux \o/ dit had ik met een Windows bak nooit kunnen bedenken...alle nieuwe hardware ingebouwd, BIOS ingesteld (Phoenix BIOS i.p.v. jarenlang AMI BIOS...ff wennen), booten....vergeet ik van dvd te booten.
Maar geen nood, mn Ubuntu startte gewoon op. Hij kon alleen X niet starten omdat de driver de kaart niet herkende. Ff de nieuwste erop geknald en hup! We hebben een go!! Echt geniaal, alles wordt perfect herkend, dualcore, RAM etc. geen enkel probleem.
Uiteindelijk komt er toch een nieuwe verse installatie op, al is het maar voor het idee, maar ik vind het toch frappant.

Huidige nieuwe spekjes:
Mobo: GigaByte GA-M55S-S3
CPU: AMD Athlon 64 X2, 4200+, Socket AM2, Boxed <--------met een fucking stille stock koeler!!!!!!!!
RAM: Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x
Video: Club3D GeForce 8500 GT, 256 MB, DDR2, PCI Express x16
PSU: Enermax EG565AX-VE Active FMA 535W
DVDRW: NEC AD-7170S, Serial ATA150, Zwart, OEM
HDDs: Maxtor 6L250S0 (SATA 250GB), Maxtor 6L080J4 (ATA 80GB) Maxtor 6Y120P0 (ATA 120GB)
Muis: Logitech Optical Wheel Mouse, Zwart, OEM
KB: Logitech Media Keyboard, Zwart, Retail

Nu alleen nog een WD Raptor en dan zijn we wel weer ff klaar met upgraden denk ik zo...

Bericht Geplaatst: 25 Jul 2007 13:02 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik heb alles binnen en in elkaar gezet, als ik de stroom achter aanzet gaat er een lampje branden op het moederbord, er gebeurt verder niks, als ik an de voorkant op de powerknop druk dan gaat alles aan, ventilators gaan draaien en binne 1 sec. valt alles weer uit, er gebeurt ook nu niks.

Weet iemand wat dit kan zijn, heb ik al iets kapot ?

Bericht Geplaatst: 25 Jul 2007 13:21 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Alle kabels goed? Eventuele instellingen op het moederbord gecontroleerd? Processor goed gemonteerd?

Probeer eens zoveel mogelijk los te halen, en dan stap voor stap aan te zetten.
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
Niels
Junior Addict

Bericht Geplaatst: 25 Jul 2007 13:31 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Hamer 1 klein kabeltje was het probleem, iedereen bedankt voor zijn hulp, ik laat straks nog wel een keer weten hoe alles loopt

THX

Bericht Geplaatst: 27 Jul 2007 15:23 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

PC doet het prima, hij draait echt heerlijk, echt een wereld van verschil met mijn p4 1,8 Smiley

Ben ook blij dat hij het vrij wel in een keer deed, want soms had ik niet echt het gevoel dat ik wist waar ik mee bezig was.

Verder doet colin McRae Dirt het niet, hij laat het kleine vensterje zien, daarna gaat ie over op full screen en dan crashed hij, ook in safemode. Ik denk dat ie opstart in 640*480 en dat kan mijn monitor niet aan.

Heb ook even op de codemasters forums gekeken en zie ook dat de helft van de mensen het spel niet aan de gang krijgen, beetje jammer

Bericht Geplaatst: 12 Aug 2007 13:37 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ben erg blij dat ik voor de wat oudere videokaart ben gegaan, microsoft heeft donderdag bekend gemaakt dat alle direct x 10 kaarten van dit moment al niet meer zullen gaan werken met direct x 10.1

Volgens microsoft zal er niet veel veranderen aan direct x 10.1 ten opzichte van direct x 10. Maar ben toch blij dat ik geen 270 euro heb uitgegeven aan een direct x 10 kaart die nu al niet meer zou werken met de volgende versie van direct x, en laat staan latere versies (met wellicht wel belangrijke veranderingen).

Bron
http://hardware.slashdot.org/article.pl?sid=07/08/11/0524250&from=rss
http://www.theinquirer.net/?article=41577

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur