Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Hardware en Gadgets » Nieuw systeem advies.
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 07 Jul 2007 11:26 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Geachte nerds... Smiley

Zoals duidelijk moet ik dus een nieuw systeem hebben. Het staat er al volgt voor:

CPU
- Ik wil een Intel Core 2 Quad Q6600

Moederbord
- Ik wil een Asus moederbord
- Intel Chipset
- Goede onboard sound! 1394, 1Gbit Lan, PCIe.

Geheugen
- 2Gb denk ik...?

Zodra ik 't moederbord weet kan ik over de rest nadenken. Als de prijs het toelaat, denk ik nog na over een snelle Hard Disk voor windows. Videokaart laat ik ook van de totaalprijs afhangen.

Dus vooral het moederbord! Welk o welk?
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
Bram
Site Admin

Bericht Geplaatst: 07 Jul 2007 11:53 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik zou persoonlijk niet voor de quad processor gaan maar voor de Duo. Qua prestaties merk je nauwlijks verschil. Er zijn bijna geen programma's die ook daadwerkelijk alle vier de cores kunnen gebruiken. Niet echt een goede prijs/prestatie verhouding.

http://tweakers.net/reviews/687/3 potentieel?

edit ik heb eerlijkgezegd nog nooit echt goed geluid horen komen uit onboard audio. Een X-fi kaartje kost bijna niets en klinkt veel beter over het algemeen.
dasjj
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 08 Jul 2007 16:23 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Heb je al 'n nieuwe gekocht Thijs, want misschien moet je toch eens naar AMD kijken, morgen gaan de prijzen flink naar beneden.

http://core.tweakers.net/nieuws/48326/Maandag-prijsverlaging-voor-AMD-desktopchips.html

Quote:

Model Kloksnelheid Tdp Nu 9 juli Reductie
6000+ 3,0GHz 125W $229 $169 -26%
5600+ 2,8GHz 89W $179 $149 -17%
5200+ 2,6GHz 65W $169 $129 -24%
4800+ 2,5GHz 65W $129 $109 -16%
4400+ 2,3GHz 65W $115 $89 -23%
4200+ 2,2GHz 65W $102 $79 -23%
4000+ 2,1GHz 65W $99 $69 -30%

kun je voor relatief weinig geld best n dikke pc mee samenstellen

Een vraagje van mijn kant: qua videokaarten, wat kun je het beste nemen, een oudere goedkope maar dikke dx9 kaart (zoals de x1950), of een dx10 (zoals de 8500GT), zouden die dx10 kaarten bij oudere (dx9 ) spellen slecht presteren of zijn ze alleen maar beter?

Bericht Geplaatst: 08 Jul 2007 16:33 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Nee nee, nog niks gekocht hoor!

Ik wil het toch eens met een Intel proberen. Ik heb nu al 15 jaar een PC, maar alleen op mijn laptop ooit een Intel gehad. Eigenlijk heb ik mijn buik een beetje vol van kleine rottigheidjes die ik met AMD/VIA combinaties altijd had, dus ga ik nu gewoon eens voor andere A-merken als Intel en Asus. Die hebben natuurlijk ook hun bugs, maar ik ben eigenlijk gewoon niet tevreden geweest over de PC's die ik de laatste 6 jaar had.

Ik zat aan die Quad te denken, omdat ik er toch wel goede dingen over lees. Nog niet veel programma's maken er volop gebruik van, maar ik ben een enorme multitasker, dus dan zou het goed uit kunnen komen. Ik vind het wel rlxt om 3 zware dingen naast elkaar te kunnen doen. Als er toch geld tegenaan moet, maakt mij die 100 ballen extra niet echt uit.

Bram: Ik zat eigenlijk even te wachten op de best buy guide van juli, maar die laat nogal op zich wachten...
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
Bram
Site Admin

Bericht Geplaatst: 08 Jul 2007 17:12 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

VIA is een grote bug. AMD staat daar los van.
Maargoed. Er bestaat geen twijfel over wie op dit moment de beste processoren levert, qua prijs/prestatie.
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 08 Jul 2007 17:13 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Dit is 'n reactie op de post hieronder...

Als ik het me goed herinner heb ik gehad: AMD 333, 500, 1400, nog een 1400, 2600. In combinatie met Gigabyte, Chaintech en Abit moederborden. Veel VIA-chipsets met problemen die pas na 2 bios-updates en maanden wachten waren verholpen. Vooral de afgelopen jaren veel problemen gehad met m'n Gigabyte moederbord met VIA chipset en AMD 2600. Ben 'r klaar mee...
dasjj
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 08 Jul 2007 17:16 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Thijs R. schreef:

Eigenlijk heb ik mijn buik een beetje vol van kleine rottigheidjes die ik met AMD/VIA combinaties altijd had, dus ga ik nu gewoon eens voor andere A-merken als Intel en Asus....

Da's toch eigenlijk best wel onzin. Amd is ooit begonnen als prijsvechter maar dat is nu allang niet meer aan de orde. Qua prijs/prestatie gaat het gelijk op. Ik weet niet wat voor systemen je gehad hebt en wie ze samengesteld heeft maar waarschijnlijk is daar iets niet goed gegaan.
Heb al jarenlang een AMD systeem en herken niets maar dan ook niets van je kleine rottigheidjes.

Bericht Geplaatst: 08 Jul 2007 18:33 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Anders neem je toch een AMD met een Asus nForce based mobo? Die bestaan ook he Knipoog

Edit: anders doe je ff wat inspiratie op in de Tweakers Best Buy Guide? Ik zit nu zelf te kijken naar een eenvoudige upgrade. Ik zal nu zelf wel van Asus afstappen waarschijnlijk, maar prijs- en feature technisch moest Asus ff het onderspit delven tot nu toe, maar ik ben nog niet helemaal uitgezocht en daarbij, financieel is het ook nog ff inpassen. In september moet er ook nog een tekening afgemaakt worden namelijk dus dat gaat me ook nog wat kosten....

Bericht Geplaatst: 09 Jul 2007 00:16 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Quote:
Edit: anders doe je ff wat inspiratie op in de Tweakers Best Buy Guide?

Quote:
Bram: Ik zat eigenlijk even te wachten op de best buy guide van juli, maar die laat nogal op zich wachten...

Die Best Buy Guides zijn inderdaad een goede inspiratie. Maar misschien laat ik me gewoon eens verleiden door de marketing, en ga ik voor die Quad... Smiley Even eens een lijstje maken.
Niels
Junior Addict

Bericht Geplaatst: 09 Jul 2007 09:20 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik ben ook bezig met het zelf samenstellen van een pc. In tegenstelling tot thijs heb ik alleen maar intel pc's gehad en er verder nooit probelemen mee gehad. Verder moderbord en videokaart van Asus ook nooit problemen mee gehad. Maar wat is eigenlijk het verschil tussen AMD en Intel ?

Bericht Geplaatst: 09 Jul 2007 10:02 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Soms is het prestatie, soms is het prijs, soms is het marketing en soms is het smaak. Er is een tijd geweest dat Intel Pentiums veel beter waren dan de AMD's van die tijd, en er was een tijd dat Intel het nog slechts van marketing moest hebben om hun spullen te verkopen.

Ik twijfel toch nog.. Misschien wacht ik even tot 22 juli, want dan schijnen de prijzen van de Intels naar beneden te gaan. Die van AMD zijn als 't goed is 8 juli ofzo omlaag gegaan.
Bram
Site Admin

Bericht Geplaatst: 10 Jul 2007 10:32 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

De best-buy guide van juli is uit.
Daarin wordt o.a. geopperd om te wachten tot eind juli met het kopen van een Intel processor. Dan komt de C2D 6750 uit, met een FSB van 1333Mhz t.o.v. de C2D 6600 met een FSB van 1066Mhz. Voor de zelfde prijs. Hij schijnt aardig wat sneller te zijn. De alle C2D's en quadcores van intel die nu op de markt zijn zit overigens een bug. Die zal er met de 6750 ook wel uit zijn. Ik geloof dat het iets was met floating point berekeningen die de boel lieten crashen. Er zijn wel softwarematige fixes voor. Als ik het artiekel vind zal ik het even posten.

Het prijsverschil tussen AMD en Intel is wel enorm zeg. Prestaties ook, maar de vraag is of dit niet een prachtig moment is om een AMD te kopen. Volgensmij onder de productieprijs.
Niels
Junior Addict

Bericht Geplaatst: 12 Jul 2007 14:53 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

thx bram voor je reactie

Weet iemand een site waar ik moederborden kan vergelijken ? Wat hier snap ik vrij weining van. Verder heb ik al gekeken naar processor en denk dat ik voor de Core 2 Duo E6850 ga.

Verder heb ik nog 2 vraagjes, deze processors draait op 3ghz, is dit per core of de 2 samen ? En verder is het Socket 775, als ik voor een moederbord ga kijken kan ik dan alle Socket 775 moederborden kiezen of zit er onderling ook nog verschil in ?

Bericht Geplaatst: 12 Jul 2007 16:12 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Iedere core draait op 3Ghz afzonderlijk. Da's een lekkere processor!
Toevallig, omdat je deze processort kiest en niet de 6800, heeft deze een FSB nodig van 1333Mhz. Niet alle S775 moederboards hebben dat. Dus daar moet je goed op letten.
Asus maakt eigenlijk altijd goede moederboards zolang ze geen VIA chepsets gebruiken.
Ik zou voor onderstaande gaan. Het is een bewezen goed board. Wordt ook aanbevolen in de Best-Buy guide van Juli (op tweakers.net)

http://tweakers.net/pricewatch/156225/Asus-P5K-P35-(ATX-Sound-LAN-SATA-II-RAID-1394).html
Niels
Junior Addict

Bericht Geplaatst: 15 Jul 2007 15:22 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Hey ik heb een systeem samengesteld graag zou ik weten of ik de "beste" keuzes gemaakt heb, en of ik niks vergeten ben.

Processor: Core 2 Duo E6850 Klik
Koeler: Scythe Infinity SCINF-1000 Klik
Kast: Antec LifeStyle Sonata III Klik
Moederbord: Asus P5K, P35 (ATX, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394) Klik
Geheugen: Kingston KHX8500D2K2/2G 2GB 2X1GB PC2-8500 Klik
Harddisk: Seagate Barracuda 7200.10, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB) Klik
Videokaart: Asus GeForce 8800 GTS 320MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) EN8800GTS/HTDP/320M Klik

De totaalprijs is via de pricewatch van tweakers iets meer als 1000 euro, iets wat me erg meevalt, mijn budget was 1500 euro, dus misschien dat ik er nog een mooie monitor bijkoop.

Ik heb de meeste onderdelen uit de best buy guide gehaald, alleen twijfel ik nog over de videokaart, is dit iets of kan ik beter voor een andere gaan, 250 euro is wel ondegeveer wat ik uit wil geven aan een videokaart.

Verder heb ik gekozen voor 1066 geheugen, op de asus site staat dat dit erin pas, maar op andere sites zie ik iets anders. Heeft het verder ook nut om er 4GB werkgeheugen in te doen ?

Alvast bedankt voor jullie reacties

Bericht Geplaatst: 15 Jul 2007 15:32 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Het ligt helemaal aan wat je met de videokaart wil doen. Om te gamen is het een superkaart. De beste keus op dit moment denk ik. Maar als je enkel wil video en fotobewerken is de kaart behoorlijke overkill.
Verwacht in ieder geval niet te veel van de DirectX10 ondersteuning. Er schijnt nog niet een kaart te zijn die het echt effectief weet te gebruiken.

Dit systeem zou ik ook wel lusten Mmm
Niels
Junior Addict

Bericht Geplaatst: 15 Jul 2007 15:47 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

De kaart is inderdaad ook om te gamen, dat was ik vergeten te melden, iig bedankt voor je reactie.

Denk dat ik hem dan zo ga bestellen

Thx Smiley

Bericht Geplaatst: 15 Jul 2007 17:35 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

4 gig werkgeheugen heeft geen zin (mss als je VISTA draait)
Theimon
Addict

Bericht Geplaatst: 15 Jul 2007 17:40 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Jan schreef:
4 gig werkgeheugen heeft geen zin (mss als je VISTA draait)

Zelfs dan is het overkill. 2GB in Dual Channel is voldoende over het algemeen.

Bericht Geplaatst: 15 Jul 2007 18:22 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Dat zag ik even over het hoofd inderdaad. Alleen als je veel renderd, databases draait of CAD dingen doet heb je daar wat aan.
Niels
Junior Addict

Bericht Geplaatst: 16 Jul 2007 09:51 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik heb hem zo besteld als ik heb gepost heb, iedereen bedankt voor zijn reacties.

Ik heb nog 2 vragen, moet ik nog van die pasta kopen om tussen de processor en het moederbord te smeren ? en moet ik nog vanalles in gaan stellen in de bios of gaat dit automatisch ? (hoe ingewikkeld is dit ?)

Bericht Geplaatst: 16 Jul 2007 11:28 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Lol, de pasta wordt geleverd bij de processorkoeler. En die moet tussen de processor en de koeler! Dat je dit goed doet is belangrijk. Er mag niet te veel op zitten. Ongeveer de dikte van een vloeitje x2. Het moet gelijkmatig verdeeld worden.

De bios zal zichzelf waarschijnlijk helemaal automatisch aanpassen aan de hardware. Je kunt misschien nog wel wat finetunen.
Niels
Junior Addict

Bericht Geplaatst: 16 Jul 2007 11:42 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Thx, zal met google eens zoeken hoe dat pasta smeren dan presies gaat Smiley

Zo kom ik er wel uit, thx bram

Bericht Geplaatst: 16 Jul 2007 12:32 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Dus: Niet hard gaan lopen smeren met die pasta! Het gaat erom dat minimale oneffenheden worden opgevuld. Een dun laagje werkt dus vele malen beter dan een dikke laag!
udo
Addict

Bericht Geplaatst: 16 Jul 2007 12:47 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Verwacht niet teveel van een 8800gts 320mb en dx10/d3d10 Zweet
zelfs een 8800gtx is zeker niet genoeg voor b.v. crysis!
probeer anders op tijd de kaart weer te verkopen, als je tegen okt. dx10-games überhaupt wil spelen...
dx10/d3d10 (sm 4.0) is een resourcenkiller - niet qua 3d-nieuwtjes/verbeteringen (niet anders als dx9c, dus sm 3.0), maar door vista/hdcp als ballast: gewoon te gek voor woorden...
kan iedereen raden, een zo goedkoop mogelijk vga-kaart te kopen!
dx10 is een kat in de zak... wacht die 2-3 maanden af tot de eerste echte dx10/d3d10-demo's Knipoog
NU bv. een x1950pro/gt voor ca. 115€ is een prima 'interim'kaartje Knipoog
http://tweakers.net/pricewatch/155508/PowerColor-Radeon-X1950-Pro-256MB-DDR3-(PCI-e-2x-DVI).html
Bram
Site Admin

Bericht Geplaatst: 16 Jul 2007 12:54 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Lijkt me een verstandig advies. Nvidia vond het belangrijker om als eerste een dx10 kaart op de markt te brengen dan een goede dx10 kaart op de markt brengen. Voor dx9 applicaties is hij wel een van de snelste. Maar of dat het extra geld waard is valt te bezien.

Als je het mij vraagt zou je gewoon geen Vista moeten draaien. Het heeft voor mij geen enkele meerwaarde gehad. Slechtere driver ondersteuning, lechtere performance, je wordt doodgegooid met allerlei beveiligingsmeldingen terwijl Vista helemaal niet veiliger is dan XP.... XP kan nogsteeds alle wensen vervullen.
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 16 Jul 2007 13:07 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ja ik vind Vista ook echt tegenvallen. Het ziet er allemaal prachtig uit, maar het werkt traag en omslachtig. Nou moet ik zeggen dat dat in eerste instantie ook mijn beeld van XP was, maar toen ik erachter kwam dat al die Disney-dingen en kutmelding af te zetten waren, werkte het fantastisch...

Dus misschien dat Vista nog een beetje gladgestreken moet worden, en dat ik m'n weg d'r nog in moet vinden.
Niels
Junior Addict

Bericht Geplaatst: 16 Jul 2007 17:22 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Mijn oude Geforce FX 5200 pas zeker niet in de nieuwe computer anders zou ik deze kaart nog even kunnen gebruiken

Bericht Geplaatst: 16 Jul 2007 17:41 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Nee, die is AGP. Je nieuwe systeem heeft geen AGP slot. Alleen PCIe. Maar de kaart die Udo oppert is super snel en kost relatief weinig! Een betere prijs/qualiteit verhouding is er op dit moment denk ik niet in het DirectX9 sigment.

Jouw FX5200 is een trage kaart. Je weet niet wat je meemaakt met die Radeon 1950. Welke spellen speel je of wil je kunnen spelen?
Theimon
Addict

Bericht Geplaatst: 16 Jul 2007 17:48 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Edit: Never mind, hier stond een overbodige vraag.....

Bericht Geplaatst: 16 Jul 2007 18:18 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

nou begin ik te twijfelen of ik toch niet tijdelijk voor de goedkopere moet gaan.

Welke spellen ik wil spelen weet ik eigenlijk niet, heb al een jaar of 2/3 geen pc games meer gespeeld omdat deze pc eigenlijk niks meer aan kan, maar zit te denken aan collin mcrae dirt en iets als medieval total war 2

Direct x 10 is toch alleen voor vista beschikbaar, en ik denk dat ik het eerste jaar nog niet overstap naar vista, er moet eerst genoeg fatsoenlijk werkende software en drivers voor zijn.

Bericht Geplaatst: 16 Jul 2007 19:12 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Er is net een nieuwe versie van McRae uit (DIRT). Ik heb hem hier draaien op mijn Nvidia 7600GT. Ik speel Battlefield2 met alles op hoog 1600x1200 super vloeiend, maar Colin McRae DIRT is way to heavy voor deze kaart. Die speel ik nu op 1024x768 alles op medium.

Ik snap je punt, maar als je binnen een jaar de komende videokaarten wil kopen, de high end kaarten dan, betaal je +/-400 euro. Een jaar later koop je de zelfde kaart voor de helft van de prijs. Daarom zou ik nu nog een kaart van +/- 150 euro kopen en over een jaar of anderhalf of wat pas een nieuwere videokaart.
Niels
Junior Addict

Bericht Geplaatst: 17 Jul 2007 17:08 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik heb toch gekozen voor een goedkopere vieokaart, deze was op voorraad, ik heb nu alles binnen behalve de processor, en dat kan nog wel een week duren Huilen

Ik heb verder alles al aangesloten, in het begin leek alles moeilijker als het echt was, toch heb ik er weer een hoop vragen bijgekregen.

de SATA2 hardeschijven hebben 1 jumper, deze zit er standaard in, als ik em laat zitten dan staat hij op 1,5 gb/sec als ik hem weghaal dan staat hij op 3gb/sec. Ik neem aan dat dit de snelheid is, maar waarom zou je hem op een lagere snelheid laten draaien ?

En verder denk ik alles goed aangesloten te hebben, kan het goed misgaan als er iets verkeerd zit ?

Bericht Geplaatst: 17 Jul 2007 17:25 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Jouw mobo ondersteund SATAII (3Gb/s). Oudere moederboards ondersteunen het mogelijk niet daarom zit de jumper er op (SATA I).

Let goed op dat je de frontpanel aansluiting van USB en Firewire niet verkeerdom aansluit. Op veel moederboarden zijn die aansluitingen vrijwel het zelfde en dus ook verkeerdom aan te sluiten. Als ze verkeerd zitten creer je kortsluiting op het moederboard....
Niels
Junior Addict

Bericht Geplaatst: 17 Jul 2007 17:44 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

thx, weg met die jumpers dus, de kast heeft geen firewire aansluiting dus die kan ik niet fout doen.

Bericht Geplaatst: 20 Jul 2007 17:38 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

De computer heeft trouwens wel firewire, maar die zit aan de achterkant, in dat blok waar ook de interne netwerkaartuitgang zit en de uitgang van de internet soundblaster etc.

Ik kwam er gister ook achter dat mijn processor sowiso pas leverbaar is na het weekend Boos kan echt niet wachten

Bericht Geplaatst: 20 Jul 2007 18:51 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik had een meevallertje, of eigenlijk 2, maar goed...ik had een nieuwe voeding besteld, een Enermax. Ik ben zeer tevreden over mn huidige psu'tje, ook Enermax, een 350W, zeer constant en zeer stabiel, dus een stukje merkentrouw kon geen kwaad. Nu is het model wat ik wilde blijkbaar niet echt algemeen verkrijgbaar en zeer variabel in prijs.
Nu was iComputers een van de goedkoopste maar die had een levertijd van 6-10 dagen...vooruit dan maar, eergister besteld: ligt er vandaag al een briefje van de TNT in de bus. Morgen 2e afleverpoging.
Ik had bij Azerty een AMD64 X2 4200+ besteld, de standaard 89W TDP versie. Nu heb ik die hardware binnen, blijkt dat ze de 65W TDP hebben geinstalleerd Knipoog Om ff aan te geven waarom ik daar zeer blij mee ben, de volgende link: http://azerty.nl/producten/zoek/?SPECIFICATIE[24][%2B%3D]=4200+&GROEP_ID=257&SORTERING=merk_asc

Bericht Geplaatst: 20 Jul 2007 18:57 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Hmmm, geproduceert op 85Nm en 65Nm ofzo? Die je nu gebt zal wel wat meer overclock potentieel hebben lijkt me!
Theimon
Addict

Bericht Geplaatst: 20 Jul 2007 19:13 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Bram schreef:
Hmmm, geproduceert op 85Nm en 65Nm ofzo? Die je nu gebt zal wel wat meer overclock potentieel hebben lijkt me!

De 65W is een nieuw model, vandaar ook het prijsverschil. Het is een zuinigere processor dan de 89W TDP. Minder verbuik is minder warmte etc.
Dus uiteindelijk zal ie ook wel beter overclocken, maar voorlopig hou ik m stock. 2,2GHz Dual Core is vlot genoeg. Sowieso al een wereld van verschil met mn huidige 1,8GHz singel core. Smiley

Bericht Geplaatst: 21 Jul 2007 01:34 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik zou het maximale eruit halen, klagen en mijn geld terugeisen zonder dat je moeite maakt om het produkt terug te sturen. Smiley
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie
Berichten van afgelopen:   

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur