Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Interaddict Blog » Hans Teeuwen bij Bimbo's en Boerka's
Tom
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 31 Aug 2007 14:21 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Iemand toevallig gisteren dit nieuwe NPS-programma gezien? Ondanks het feit dat het veel te chaotisch verliep vond ik het heel vet in elkaar zitten.

Dit stukje waarin Hans Teeuwen zich moet verantwoorden voor de regel:

'voor straf laten pijpen door de meiden van halal' tégen De Meiden van Halal was vooral vet. Damn, wat is die gast ad rem...

Bericht Geplaatst: 31 Aug 2007 16:53 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Damn hoe goed die gast kan improviseren zeg!!
Robert-Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 31 Aug 2007 17:15 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Van een vriend van me kreeg ik dit mailtje voor volgende week vrijdag:
Beste mensen,

Mag ik jullie attenderen op de uitzending van een documentaire die ik eerder dit jaar heb gemaakt?

'Teeuwen & Smeenk: het tragische verhaal van een veelbelovend cabaretduo', wordt komende vrijdag vanaf 23.35 uur op Nederland 3 uitgezonden door de VARA.

Veel kijkplezier,

Helmut Boeijen

Bericht Geplaatst: 31 Aug 2007 17:31 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Vind de adremheid heel erg tegenvallen eigenlijk. Hij doet vooral leuk maar inhoudelijk zegt hij 'ik beledig mensen omdat ik dat grappig vind en de mensen erom moeten lachen'. Eigenlijk is dat heel platvloers.

Bericht Geplaatst: 31 Aug 2007 17:55 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik vind het van Hans Teeuwen altijd een beetje jammer dat hij zichzelf zo leuk vindt. Het komt ook een beetje over dat hij zelf vindt dat omdat hij grappig is, hij daarom ook niet serieus hoeft in te gaan op de vragen die gesteld worden. Soms zegt ie dan tussendoor wel ineens iets scherps maar verder een hoop geblaat.
Tijdens de uitzending hetzelfde, soms komt ie ineens met iets goeds maar meestal is het een hoop geblaat en geprovoceer.

Bericht Geplaatst: 31 Aug 2007 18:41 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik vind dat onberekenbare juist wel iets hebben. Ook omdat ik er van overtuigd ben dat 't een heel intelligente gast is... Compleet gestoord, maar da's een ander verhaal.

Als je luistert naar dit gesprek zegt ie een paar dingen waar ik volledig achtersta, en waar die halalmeisjes heel dom op ingaan: "Oh, je hebt een moeilijk woord geleerd", "we ask for the news, not the weather" en "Wanneer heb je die one-liner bedacht?" (oid) En maar dezelfde vraag blijven herhalen.

Dit terwijl hij een paar dingen zegt waar wel wat inzit: gelovigen denken het monopolie op De Waarheid te hebben, je moet tegen beledigingen kunnen, instituties moeten belachelijk gemaakt worden anders worden ze te machtig, gelovigen hebben een kort lontje en willen nog wel eens hypocriet zijn, etc.

Da's meer inhoud dan mensen beledigen puur om het lachen, nl. ook een beetje dingen aan de kaak stellen...

Bericht Geplaatst: 31 Aug 2007 19:51 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

.....hmm hij zegt toch juist dat hoe machtiger ngroter je wordt hoe beter je tegen 'strengere' toetsing moet kunnen?
Dennums
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 31 Aug 2007 21:57 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Absurd hoe je dit niet een geniaal stuk tv kunt vinden... Ik vond Hans T namelijk echt wederom briliant! En die wijven van Halal...en misschien wel een groot deel van de moslimgemeenschap opzich...bewijzen des te meer hoe goddamn weinig humor ze hebben... "maar waarom beledigt u ons...?" Kappuh nou!

Vond het moment vooral sterk waarin Hans zegt dat ie het, wat vooraf ging aan dit stuk, ook beledigend vond toen die jongen met baard vertelde dat hij niet naar meisjes in korte rokjes kon kijken omdat ie dat onrein vind en wegliep... "Dat is net zo beledigend...alleen bij mij valt er tenminste nog wat te lachen..."

Ik hou van die man!

Bericht Geplaatst: 31 Aug 2007 22:19 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Maar om nou te zeggen dat ie goed kan improviseren. Hier geeft ie alleen zijn mening, dat noem ik geen improviseren.

Ik vind het ook raar dat hij bij zoiets niet zichzelf is (denk ik). Hij doet nog steeds zijn dingetje zoals ie op het podium doet. Je zag ook echt dat ie moeite had om stil te zitten.
n de la phonque
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 01 Sep 2007 07:53 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Maar juist de manier waarop hij die mening weet te verkondigen in zijn repliek op die dame's is iets wat 'ie toch wel echt ter plekke d'r uit flapt.
Tom
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 01 Sep 2007 10:12 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

FLoortje, Hans Teeuwen IS geschift. Niet alleen op 't podium.

Bericht Geplaatst: 01 Sep 2007 11:38 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Tom schreef:
Ik vind dat onberekenbare juist wel iets hebben. Ook omdat ik er van overtuigd ben dat 't een heel intelligente gast is... Compleet gestoord, maar da's een ander verhaal.

Als je luistert naar dit gesprek zegt ie een paar dingen waar ik volledig achtersta, en waar die halalmeisjes heel dom op ingaan: "Oh, je hebt een moeilijk woord geleerd", "we ask for the news, not the weather" en "Wanneer heb je die one-liner bedacht?" (oid) En maar dezelfde vraag blijven herhalen.

Dit terwijl hij een paar dingen zegt waar wel wat inzit: gelovigen denken het monopolie op De Waarheid te hebben, je moet tegen beledigingen kunnen, instituties moeten belachelijk gemaakt worden anders worden ze te machtig, gelovigen hebben een kort lontje en willen nog wel eens hypocriet zijn, etc.

Da's meer inhoud dan mensen beledigen puur om het lachen, nl. ook een beetje dingen aan de kaak stellen...

Hij maakt een makkelijke grap 'omdat het rijmt', waarom zou het niet terecht zijn dat ze zich beledigd voelen? Je mag wel provoceren tot je erbij neervalt maar als iemand er dan aanstoot aanneemt is dat maar ouderwets en bekrompen. Dat dikke mens in haar minirokje mag wel zijn wie ze is, maar die baardmans met zijn vrouw in de niqaab mogen dat niet omdat ze dat dikke mens in haar minirokje niet hoeven te zien?
Dat Hans teeuwen dan de Moslimwereld in het geheel aan de kaak stelt vind ik maar zwakjes, omdat de manier waarop ze het opnemen juist heel netjes is: ze nodigen hem nb. uit om het in een gesprekje recht te zetten en hij tiert maar door over de moslimwereld dit en moslimwereld dat. Beetje xenofobisch als je het mij vraagt.

Bericht Geplaatst: 01 Sep 2007 12:02 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Hij zegt toch: iedereen voelt zich wel eens beledigd, leer maar er mee om te gaan? Daarnaast zegt hij dat gelovigen, en vooral moslims, daar vaak moeite mee hebben.

Hij maakt zowel christenen, als joden, als moslims belachelijk, en die laatsten schijnen daar vooral nog aan te moeten wennen.

Vervolgens heb je die niqaab die enerzijds kwaad is dat ze wordt geweigerd op een school, terwijl ze vindt dat ze vrij moet zijn hoe zich te gedragen en te kleden, maar weigert ze tegelijkertijd in één ruimte te zijn met mensen die niet aan háár kuisheidsnormen voldoen. Hoe hypocriet is dat?

En hij zegt niet alleen "omdat het rijmt", maar ook omdat kuisheid en pijpen zo leuk contrasteren.

Dat jij zo'n moraalridder bent zeg... Had je het net zo erg gevonden als 't ipv die meisjes over moeder Theresa of een groep nonnen was gegaan?

Bericht Geplaatst: 01 Sep 2007 12:06 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Go Hans Teeuwen! Vind echt dat ie die halal-wijven goed op hun plaats zet vooral omdat zij juist dat hautaine toontje hebben. Aan geloof, vooral aan de islam, zou je niet mogen komen omdat dat mensen zou beledigen.

Hans Teeuwen gaat daar enorm scherp op in, op de manier die Tom al heeft samengevat. Die meiden van Halal snappen volgens mij het hele principe van een vrije samenleving echt niet.

Briljant stukje TV inderdaad.
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
prins geert
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 01 Sep 2007 12:09 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Moet wel zeggen dat dasjj een punt heeft dat mensen wel degelijk het recht hebben om zich beledigd te voelen. Er is een verschil tussen vrijheid van meningsuiting en onnodig kwetsen. Voor mij is de vrijheid van meningsuiting heilig, maar ik vind wel dat daarbij vaak het, inderdaad ouderwetse en oubollige, fatsoen verloren wordt. Wat Teeuwen doet lijkt daar een beetje op; hij beledigd bewust mensen en vindt het dan een beetje raar dat ze zich beledigd voelen. Een belediging kan alleen maar beledigend zijn als er ook een partij is die zich er door beledigd voelt.

[edit] alhoewel ik me hier niet tegenover teeuwen stel, hij heeft gelijk dat hij die vervelende wijven aanpakt. Smiley
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 01 Sep 2007 12:35 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

De oproepkraaier van Nederland is op televisie en iedereen is weer in rep en roer. Leuk dat iedereen dan gelijk weer een mening heeft. Een eigenschap die goed is, maar tegelijkertijd weer zo'n issue wordt. Ik vind dit, ik vind dat. Probeer ook de luchtigheid van dit optreden in te zien. Het is wel de klasse van Teeuwen. Hij neemt het met een korreltje zout. Maar tussen de regels door verkondigd hij wel een boodschap.

dasjj
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 01 Sep 2007 12:38 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Tom schreef:
Hij zegt toch: iedereen voelt zich wel eens beledigd, leer maar er mee om te gaan? Daarnaast zegt hij dat gelovigen, en vooral moslims, daar vaak moeite mee hebben.

Hij maakt zowel christenen, als joden, als moslims belachelijk, en die laatsten schijnen daar vooral nog aan te moeten wennen.

Vervolgens heb je die niqaab die enerzijds kwaad is dat ze wordt geweigerd op een school, terwijl ze vindt dat ze vrij moet zijn hoe zich te gedragen en te kleden, maar weigert ze tegelijkertijd in één ruimte te zijn met mensen die niet aan háár kuisheidsnormen voldoen. Hoe hypocriet is dat?

En hij zegt niet alleen "omdat het rijmt", maar ook omdat kuisheid en pijpen zo leuk contrasteren.

Dat jij zo'n moraalridder bent zeg... Had je het net zo erg gevonden als 't ipv die meisjes over moeder Theresa of een groep nonnen was gegaan?

Het zijn twee dingen die hij door elkaar haalt wat mij betreft. Enerzijds heb je die drie keurige meiden die zoiets hebben van kappe-nou met je smerige praatjes. Op het schoolplein kreeg je dan gewoon een klap op je bek van een grote broer (en dan bedoel ik echt niet per se een moslim grote broer). Netjes dat ze hem de kans geven het in een gesprek te nuanceren.
Maar hij snijdt in feite een heel ander issue aan met nietszeggende oneliners als 'MACHT CORRUMPEERT ALTIJD', dat heeft hier gewoon niks mee te maken. Het is een soort van oud zeer waar hij ze mee confronteert maar waar wat nu helemaal niet aan de orde is.

@michel: ik vind het juist gek dat wat die man ook zegt hij door sommige mensen sowieso op handen wordt gedragen.

Bericht Geplaatst: 01 Sep 2007 12:51 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik draag hem niet op handen. Het is een soort mascotte van onze samenleving geworden. Hij zal zich zelf ook niet al te serieus nemen. En dat is precies wat hij probeert uit te stralen. Neem het allemaal niet te serieus, het is al ingewikkeld genoeg.

Tom
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 01 Sep 2007 14:44 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

dasjj schreef:

Maar hij snijdt in feite een heel ander issue aan met nietszeggende oneliners als 'MACHT CORRUMPEERT ALTIJD', dat heeft hier gewoon niks mee te maken. Het is een soort van oud zeer waar hij ze mee confronteert maar waar wat nu helemaal niet aan de orde is.

Ik denk dat ie bedoelt dat als je de islam en moslims níet belachelijk zou maken, ze te machtig worden doordat ze nooit worden tegengesproken. Zo kunnen mensen gaan denken dat er maar één waarheid is.

Als het katholieke leiding in de middeleeuwen goed belachelijk was gemaakt, had de Inquisitie nooit plaatsgevonden, zeg maar.

Je hebt wel gelijk dat dat eerder een filosofische discussie is, die met de drie chicks niks te maken heeft. Maar een niveau hoger vind ik het een goed argument corrumperende macht tegen te gaan. Kijk naar Poetin momenteel: die wordt ook veel te weinig belachelijk gemaakt waardoor het gevaar bestaat dat ie te machtig wordt, en zich van niemand meer iets hoeft aan te trekken... IMHO Smiley

Bericht Geplaatst: 01 Sep 2007 15:40 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik vind het totaal niet briljant of geniaal.

Die meiden van Halal zijn zo dom bezig met met hun schoolpleinpraat, Hans Teeuwen reageert niet ad rem, en ik zie geen improvisatie. Het lijkt juist wel of hij bij zichzelf denkt 'ach, laat ik nou maar een beetje aardig blijven'.

Beide partijen overtuigen voor geen meter, jammer, ik had het van beide partijen wel willen horen.

Dus Tom: overgewaardeerd Knipoog

Maar goed, dit is dus de 'dialoog' waar het altijd zo om te doen is...

Bericht Geplaatst: 01 Sep 2007 16:59 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik krijg juist ook het idee dat Teeuwen juist best wel zin zou hebben de dialoog een keer echt aan te gaan...die wijven geven hem alleen de kans niet omdat ze alleen domme vragen stellen die niets met zijn opmerkingen te maken hebben. Leuk dat ze een hoofddoek dragen maar van interviewen hebben ze duidelijk geen 'kaas' gegeten...daarnaast zitten ze met zijn 3-en elkaar ook de hele tijd in de weg waarbij je zou verwachten dat het doel zou zijn elkaar juist aan te vullen...

Bericht Geplaatst: 01 Sep 2007 20:18 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Waarom doen jullie net alsof Hans Teeuwen een of andere volksheld is?
Hij is gewoon een beroepsmaloot die er af en toe op heldere momenten iets zinvols uitflapt. Het enige jammere is dat de meeste mensen hier kennelijk die 3 goede dingen die hij zegt onthouden en vergeten dat hij de rest van de tijd gewoon random onzin spuwt.

Bericht Geplaatst: 02 Sep 2007 02:51 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Sterre schreef:
Waarom doen jullie net alsof Hans Teeuwen een of andere volksheld is?
Hij is gewoon een beroepsmaloot die er af en toe op heldere momenten iets zinvols uitflapt. Het enige jammere is dat de meeste mensen hier kennelijk die 3 goede dingen die hij zegt onthouden en vergeten dat hij de rest van de tijd gewoon random onzin spuwt.

Ja-knikker

Bericht Geplaatst: 02 Sep 2007 18:35 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Quote:
Wat Teeuwen doet lijkt daar een beetje op; hij beledigd bewust mensen en vindt het dan een beetje raar dat ze zich beledigd voelen.

Nou nee, maar ik proef een toon bij die meiden dat ze eigenlijk liever hebben dat ie z'n mond houdt. Ze geven niet aan op zich respect te hebben voor zijn standpunt, maar het niet eens te zijn met zijn methode. Ze vallen hem aan op het feit dat ie uberhaupt op groffe wijze z'n standpunt verkoopt.

En nietszeggende one-liners als "Macht corrumpeert altijd"?! Ik ben daar eigenlijk van overtuigd hoor, daarom ben ik er ook zo voor dat er goed hard tegen heilige huisjes wordt aangeschopt. Over religie en vooral over de islam zou je geen grappen mogen maken.

Ik denk dat er op scherpe en humoristische wijze overheen pissen uiteindelijk de samenleving meer goeds brengt dan het betuttelend afwijzen van die manier.

Stap 1 voor een normale samenleving met moslims, atheisten en christenen is volgens mij dat iedereen begint z'n lange tenen wat in te krimpen. Pas dan kan je een normaal gesprek voeren. Hans Teeuwen helpt daarbij.
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
Laurens
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 02 Sep 2007 23:17 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Door er heel hard op te trappen ja Smiley

Ach, ik vind het wel meevallen, maar het klinkt wel leuk

.

Bericht Geplaatst: 03 Sep 2007 00:39 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

ik dacht precies hetzelfde

Bericht Geplaatst: 03 Sep 2007 09:31 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik erger me dermate aan het belerende toontje van de burka-dames dat ik alleen maar sympathie voor Teeuwen kan opbrengen. Verder blijft het natuurlijk een oneindige discussie of het nodig is om mensen te beledigen. In het geval van Teeuwen is het een stijlmiddel voor zijn grappen, ik heb daar geen bezwaar tegen.

Bericht Geplaatst: 03 Sep 2007 18:56 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Thijs R. schreef:

En nietszeggende one-liners als "Macht corrumpeert altijd"?! Ik ben daar eigenlijk van overtuigd hoor,

Nou, leg uit! (mij zegt het dus niets)

Laurens schreef:

Door er heel hard op te trappen ja

Ach, ik vind het wel meevallen, maar het klinkt wel leuk

Ik denk dat dus niet: volgens mij polariseert dat de verstandhouding alleen maar.

Bericht Geplaatst: 03 Sep 2007 21:06 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Die one-liner is niet nietszeggend, maar het is ook niets nieuws.

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur