Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Hardware en Gadgets » Netwerkprinter instaleren
Koen
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 10 Sep 2007 14:09 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Allo allo,

Gezien het feit jullie er nogal wat verstand van hebben, hier mijn vraag maar eens Smiley

We hebben hier een Canon iR2016i staan, en die moet aangesloten worden op een laptop. Dus geen heel netwerk, alleen de laptop.
Op dat apparaat zit een RJ45 connector aansluiting, en nu zit de laptop verbonden met de printer, met een cat5 UTP kabel.

Nu krijg ik ze niet verbonden met elkaar. de laptop blijft staan op " netwerk adres verkrijgen", maar vind de printer dus niet.
Ik heb op die printer wel een MAC adres gevonden, misschien heeft het daar iets mee te maken? En daar kan ik ook netwerkinstellingen (TCP/IP en DHCP enz enz instellen)
Maar ik weet niet, waar ik wat moet instellen.

Bericht Geplaatst: 10 Sep 2007 16:30 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Er zit gegarandeerd ook een Parallele of een USB aansluiting op de printer. Die zou ik gebruiken. Je moet sowieso een cross utp kabel hebben om de printer via de lan poort direct op je laptop aan te sluiten.
Koen
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 12 Sep 2007 10:23 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

en met een USB kabel is het praktisch plug & play?

Bericht Geplaatst: 12 Sep 2007 11:03 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Als de drivers standaard al in Windows zitten wel. Anders moet je eerst even de drivers installeren.
Koen
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 18 Sep 2007 11:04 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Nou, het bleek dat de printer de USB niet ondersteunde (was iemand van Canon NL hier) en die kerel heeft die printer geïnstaleerd. (gewoon de UTP kabel gebruikt.)

Nu wil ik er een wireless router tussen gooien, maar snap de instellingen niet echt meer Smiley
Ik kan met 2 laptops met wireless receivers wel connecten naar het netwerk waar de printer aanhangt, maar ik weet even niet welke instellingen ik waar moet invoeren.

Wie kan me even helpen?

Bericht Geplaatst: 18 Sep 2007 11:12 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Weet je het IP van de printer?
Koen
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 18 Sep 2007 11:17 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Dat kan ik zelf invullen...

Heb hem nu op 192.168.0.2 staan.

Bericht Geplaatst: 19 Sep 2007 01:57 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Koen schreef:
Nou, het bleek dat de printer de USB niet ondersteunde (was iemand van Canon NL hier) en die kerel heeft die printer geïnstaleerd. (gewoon de UTP kabel gebruikt.)

Nu wil ik er een wireless router tussen gooien, maar snap de instellingen niet echt meer Smiley
Ik kan met 2 laptops met wireless receivers wel connecten naar het netwerk waar de printer aanhangt, maar ik weet even niet welke instellingen ik waar moet invoeren.

Wie kan me even helpen?

was iemand van Canon NL er, om een printer te istalleren.. ROFL
Dat slaat echt alles!
Voor printer in LAN heb je een printerserver nodig (sommige routers/printers hebben die al, anders informeren en bij kopen)

Laatst aangepast door udo op 19 Sep 2007 08:20, in totaal 1 keer bewerkt
Koen
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 19 Sep 2007 06:55 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Weet ik het wie er was Tongsmiley

Maar goed, het is me gelukt. Heb nu dus dat ding aan een router hangen, en de twee laptops hangen er via wireless aan, en kan er nu dus mee printen.

Nou moet het ook kunnen om te scannen met dat apparaat en een bestand op te geven op dat apparaat, zodat je dat in een map op je PC kan zetten...

Bericht Geplaatst: 19 Sep 2007 08:18 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

mooi zo!
zijn jullie de gebruiksaanwijzing soms kwijt, want dat staat er meestal met plaatjes enz. goed in?
Koen
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 19 Sep 2007 12:55 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Nee, die hebben we wel, maar ja, je kent het wel hè, t is stoerder om te zeggen dat je het zelf gedaan hebt Knipoog

Ik ben de handleiding nu aan het doornemen...

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur