Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Algemeen en Actualiteit » De dag dat de dollar valt: €1,- = $1.5846
Tom
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 20 Sep 2007 17:18 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/afleveringen/24877874/

Vandaag?

Quote:
De koers van de euro ten opzichte van de dollar is donderdagochtend voor het eerst gestegen tot boven de 1,40 dollar. De Europese munt noteerde donderdag vlak voor de opening van de Europese beurzen 1,4031 dollar.

De dollar begon woensdag al sterk te dalen na de renteverlaging in de Verenigde Staten. Door de lagere rente wordt de dollar voor valutahandelaren minder aantrekkelijk. De verkoop van de Amerikaanse munt ging donderdag onverminderd voort.

Momenteel is ie al 1.5846
http://money.cnn.com/data/currencies/

Als dit feestje doorzet worden de Albert Heijn Hamsterweken in ieder geval een succes. De Britse Pond vergaat het trouwens niet veel beter, dus als er nog mensen een weekendje Londen in de planning hadden...

Laatst aangepast door Tom op 14 Apr 2008 15:53, in totaal 4 keer bewerkt
Robert-Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 21 Sep 2007 01:11 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik zou vandaag naar londen vliegen, maar had geen zin... voorlopig kan ik nog geen zin hebben, volgend jaar kost me dat meteen weer een bak extra geld..
En bovendien is Londen nog steeds onbetaalbaar hoor :p.

Bericht Geplaatst: 21 Sep 2007 10:45 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Voor nu is dit natuurlijk heerlijk voor de Europese en Aziatische economie. Maar als de daling aanhoud (wat het al een hele tijd doet, alleen niet zo sterk als nu) zal het goed zijn voor niemand. EDe US moeteen beetje op gaan passen denk ik.
Tom
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 21 Sep 2007 10:50 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Volgens mij is 't juist slecht voor de Europese economie: export naar de VS, de grootste exportpartner, wordt minder door een duurdere euro. Alleen grondstoffen, verhandeld in dollars, en reisjes worden goedkoper...

Bericht Geplaatst: 21 Sep 2007 11:55 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik ga ff een weekendje naar NY organiseren denk ik lachen met lege koffers heen en een 'nothing to declare' kop terug.

Bericht Geplaatst: 28 Sep 2007 18:40 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

1.4261

ROFL

Bericht Geplaatst: 28 Sep 2007 20:51 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Wow. Vroeger, lang geleden, kon ik me nog herinneren dat 1 dollar altijd strak 2 gulden 50 was. (begin jaren '90). Daarvoor was het zelfs 3 gulden 50.

Dat is nu nog maar 1 gulden 50! Echt te bizar!
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
Marinho
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 29 Sep 2007 02:17 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Mr.Zop schreef:
Ik ga ff een weekendje naar NY organiseren denk ik lachen met lege koffers heen en een 'nothing to declare' kop terug.

Dan mag je voor mij een iPod Touch meebrengen Ja-knikker

Bericht Geplaatst: 29 Sep 2007 16:06 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Gisteren inkopen online gedaan in USD, niet normaal hoeveel je bespaart ten opzichte van als je het in Euro's zou hebben moeten kopen.
Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 29 Sep 2007 20:26 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Wat voor feest denk je dat ik hier heb. Smiley

De SRD is gekoppeld aan de US dollar.
Dus de koers is hier nu 3.95, voor 1 euro krijg je bijna 4 Surinaamse Dollar.

Jammer dat ik op t moment niet beschik over euro's Tongsmiley
Mr.Zop
Site Admin

Bericht Geplaatst: 30 Sep 2007 12:46 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Switch-blade schreef:
Gisteren inkopen online gedaan in USD, niet normaal hoeveel je bespaart ten opzichte van als je het in Euro's zou hebben moeten kopen.

Invoerrechten? Engeltje

Bericht Geplaatst: 30 Sep 2007 14:26 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Mr.Zop schreef:
Invoerrechten? Engeltje

Dan is het nog steeds goedkoper, 44,95 Euro vs 39,95 USD + 8 USD invoerrechten voor de meeste dingen die ik had besteld, kan een enorme hoop schelen als je veel koopt.
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 30 Sep 2007 23:15 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik heb toch in de afgelopen 10 jaar regelmatig wat uit Amerika besteld en daar gekocht, maar kan me niet herinneren dat ik ook maar een cent invoerrechten heb hoeven betalen.
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
uomo'd onore
Addict

Bericht Geplaatst: 30 Sep 2007 23:25 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Dan heb je enorm geboft, en alles onverzekerd en als gift laten verzenden, of nooit iets met een waarde hoger dan 45 euro besteld ofzo?

Bericht Geplaatst: 01 Okt 2007 00:15 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Thijs R. schreef:
Ik heb toch in de afgelopen 10 jaar regelmatig wat uit Amerika besteld en daar gekocht, maar kan me niet herinneren dat ik ook maar een cent invoerrechten heb hoeven betalen.

Westcoast hoef ik nooit invoerrechten te betalen, eastcoast wel..heel bizar.
Maar als er gitaren en effecten en versterkers, speakerkasten etc. over gevlogen worden, dan gaat er vaak bij de duane een belletje rinkelen Smiley.

Bericht Geplaatst: 01 Okt 2007 09:43 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Sta dus op het punt een Iphone over te laten komen, wat zal ik doen aageven of niet?
junnie
Addict

Bericht Geplaatst: 01 Okt 2007 09:51 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Zo genaaid, die dollar koers... Aangezien ons bedrijf eigenlijk vooral in dollars betaald wordt, scheelt dit ons zo onzettend veel geld Boos

Bericht Geplaatst: 01 Okt 2007 10:50 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

n de la phonque schreef:
Sta dus op het punt een Iphone over te laten komen, wat zal ik doen aageven of niet?

Hoe doe je dat? Laat je iemand in de VS een iPhone kopen en dan opsturen? Hou me op de hoogte van de ontwikkelingen, ok? Smiley

Bericht Geplaatst: 01 Okt 2007 11:03 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Waarom een iphone? Iedereen in europa heeft onderhand al zo'n ding over laten komen, ik snap er niks van. Geen UMTS maar dat langzame amerikaanse EDGE3 vind ik toch wel het grootste nadeel. Ik zou gewoon wachten op V2 die waarschijnlijk dunner is, wel toegespitst op europese snelle netwerken is, meer opslagruimte heeft en een beter scherm heeft (deze reageert na een tijd intensief gebruik minder goed). Daarbij is met de firmware update de unlock weer tegengegaan, ik voorzie een psp strijd: 'to upgrade or not to upgrade?' Smiley (zie ook 9to5mac.com, macrumors.com en gizmodo). Nee, ik laat wel een 16GB iPod touch met een heleboek bicycle decks (kaarten) overkomen als gift Smiley

Bericht Geplaatst: 01 Okt 2007 11:05 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Mr.Zop schreef:
Waarom een iphone? Iedereen in europa heeft onderhand al zo'n ding over laten komen, ik snap er niks van. Geen UMTS maar dat langzame amerikaanse EDGE3 vind ik toch wel het grootste nadeel. Ik zou gewoon wachten op V2 die waarschijnlijk dunner is, wel toegespitst op europese snelle netwerken is, meer opslagruimte heeft en een beter scherm heeft (deze reageert na een tijd intensief gebruik minder goed). Nee, ik laat wel een 16GB iPod touch met een heleboek bicycle decks (kaarten) overkomen als gift Smiley

Dat was ik ook van plan, maar hoezo die kaarten? Zodat het minder opvalt bij de douane?

Bericht Geplaatst: 01 Okt 2007 11:08 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

hahahaha lachen
Nee, ik vind die kaarten gewoon kontschoppen en hier kosten ze een fortuin per pakje en daar hooguit 2 dollar.

Bericht Geplaatst: 01 Okt 2007 15:21 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Een vriend van me is ook goed over de zeik, hij heeft nu nog zo'n $80.000 op z'n nettelleraccount staan en $40.000 op z'n pokerstars account. Hij wacht nog maar eventjes met cashen.
Mr. Seen
Addict

Bericht Geplaatst: 02 Okt 2007 17:42 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

ik ga daar morgen eventjes een laptopje kopen, die zijn daaor zoiezo goedkoper, en nu is het al helemaal lachen
Tom
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 02 Okt 2007 18:01 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

[zeikmodus]sowieso [/zeikmodus]

Bericht Geplaatst: 01 Nov 2007 17:15 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Hoe ver gaan we nog?

1.4454

Bericht Geplaatst: 01 Nov 2007 21:58 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Jep 1 SRD is nu 0.25 euro cent!!
Hiephoi!! Gaan met die banaan, zolang ik EURO's krijg vind ik het goed!

1 liter bier kost nu nog maar 1 euro 75 cent.
Tom
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 08 Nov 2007 21:40 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

1.4677

Mooie tijden Bwhaha

Bericht Geplaatst: 21 Nov 2007 19:11 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

1.4834

Bericht Geplaatst: 21 Nov 2007 19:54 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Bram
Site Admin

Bericht Geplaatst: 21 Nov 2007 20:44 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Vooral die laatste is geweldig!
Tom
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 28 Feb 2008 19:25 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Waarom is dit niet in de kranten?! Hij is dik over de 1,50 Hamer

1.5218

Bericht Geplaatst: 28 Feb 2008 20:03 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Heb 't al een paar keer langs zien komen hoor...

Vette usericon Bram Smiley
Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 29 Feb 2008 00:26 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Op t moment wordt hier een schijnkoers gehanteerd! BELACHELIJK alle wisselakantoren werken eraan mee. De koers staat hier nu op 4.16.

Maarja toch lekker om 416 SRD in je hand te krijgen tegenover 100 Euro.
Een fles kwaliteitsbier PARBO kost hier 6.5 SRD. (1.5 EURO)

Dus ik denk dat ik mij vanavond maar eens ga uitleven van 55 SRD!
(13.22 euro)
Xurk
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 29 Feb 2008 16:42 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Misschien een beetje egoïstisch van me, maar ik kan die dollar niet ver genoeg zien zakken momenteel Smiley Ik ga namelijk in de zomer na mijn afstuderen een maandje naar Amerika en wil dan redelijk veel euro's meenemen, zou lekker zijn als die dan keer 1.5 worden gedaan naar dollar, of zelfs nog meer lachen

Offtopic: Post Bram eigenlijk nog? Viel me een paar dagen geleden op dat ik al een tijdje geen posts van hem heb gezien... Maar goed, inderdaad vette avatar Smiley

Bericht Geplaatst: 29 Feb 2008 16:56 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Londen wordt ook steeds goedkoper. In een jaar van 1,52 naar 1,31...

Bericht Geplaatst: 17 Mrt 2008 13:23 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

The euro clawed its way to another record high in trading Monday, crossing US$1.59

http://www.chron.com/disp/story.mpl/ap/fn/5624924.html

Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 17 Mrt 2008 15:53 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Tentenkampen in L.A.

Xurk
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 16 Apr 2008 22:42 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Jan schreef:
Kon de oude topic niet vinden.

Maar het is zo ver, morgen de 1.6 ? Smiley

Van XE.com:

Live rates at 2008.04.16 21:39:54 UTC
1.00 EUR = 1.59472 USD
Euro......United States Dollars
1 EUR = 1.59472 USD
1 USD = 0.627068 EUR

Nu moet het nog even drie maanden zo blijven [of verder zakken], c'monnnn Zweet [/cartman]

Bericht Geplaatst: 16 Apr 2008 22:59 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Minder is alleen dat de benzineprijzen precies het tegenovergestelde doen als de dollar... Ik moet gewoon 1.60 p/l betalen aan de pomp gisteren. De eerste keer dat ik tankte was dat bijn 30 cent minder (jaar of 4 geleden).
Pim
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 17 Apr 2008 12:09 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

De euro stijgt niet alleen tegenover de Dollar, maar ook tegenover de pond, yen, rouble etc.

£1 was €1,50, nu nog maar €1,25..

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie
Berichten van afgelopen:   

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur