Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Algemeen en Actualiteit » De dag dat de dollar valt: €1,- = $1.5846
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 17 Apr 2008 14:31 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Hmmm.. Iemand daar een verklaring voor? Wij leven gematigder of zo? Langzamere groei?

Het is dus eigenlijk: De dag dat de euro stijgt... Ook niet goed, worden we weer veel te duur door...
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
Pim
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 17 Apr 2008 16:04 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Mensen willen van hun Dollars af, en daar voor in de plaats nemen ze Euro's... Als ze daar voor in de plaats Yen's hadden genomen was dat nu de stijgende muntsoort geweest.

Hier zie je ook dat de reserves in alle muntsoorten afnemen, en bij de € toenemen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Reserve_currency#Global_currency_reserves

Pim
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 22 Apr 2008 20:55 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Hehe, eindelijk $1,60..

Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 01 Mei 2008 09:44 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Hij trekt met een hoog tempo bij: 1.554
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 17 Jun 2008 01:29 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Damn.. Ik had constant in m'n achterhoofd dat die lage dollarkoers de edge zou afhalen van die hele Amerika-reis van me in september. Maar die prijzen beginnen nu echt lachwekkend te worden. Hostels voor minder dan 15 euro per nacht in New York... Dat zijn Berlijnse prijzen!

Is wel mooi. Want nu is m'n geld 1,5x zoveel waard. Dan word ik er wel blij van dat 'n tomtommetje 2e hands nog maar 50 euro is, en een auto als deze maar 1100 euro... lachen
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
Xurk
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 17 Jun 2008 08:14 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Het is ook mooi dat het rond de 1,54 / 1,55 weet te blijven en niet keldert naar 1,3 ofzo ineens Smiley Over precies 1 maand is mijn trip naar de USA namelijk een feit. Ik zit XE.com echt dagelijks te checken nu, jammer dat het niet meer op of rond de 1,6 zit zoals een paar weken terug, ik wil namelijk iets van € 1.000 "zakgeld" meenemen / beschikbaar hebben voor mijn vakantie en 1,5 of 1,6 scheelt toch weer $ 100 dan Tongsmiley

Bericht Geplaatst: 17 Jun 2008 09:05 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Een simpele schoonmaak beurt zou die auto ook zo 200 dollar meer laten kosten. Hamer
Xurk
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 23 Sep 2008 08:27 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Het begint zo onderhand meer een volwaardige soap te worden dan een mini-series zeg Tongsmiley Ik dacht dat het allemaal "back to business as usual" ging, aangezien de dollar in volgens mij nog geen maand tijd van € 1,55 naar € 1,37 zakte. Maar nu stijgt de euro t.o.v. de dollar weer dagelijks redelijk en vandaag zelfs met 2,2% Hamer
Het is nu dus weer € 1,00 = $ 1,48. Ik ben benieuwd naar de volgende aflevering Knipoog

Bericht Geplaatst: 23 Sep 2008 09:03 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Voor 102 dollar pinnen tijdens mijn vakantie was ik anders circa 75 euro kwijt zag ik. Maar dat kan ook te maken hebben met pinkosten.

RAWK!
Xurk
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 23 Sep 2008 09:27 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Bij sommige automaten zijn de PIN-kosten € 3,00 en bij anderen weer slechts € 1,00. Op de websites van de banken staat dat zij hun eigen tarief hanteren wat betreft pinnen vanuit een ander continent, maar ik weet niet of de bedragen die op het PIN-bonnetje staan daar nog bij op komen of dat ze die vervangen...

In ieder geval: toen ik daar in de zomer was en de koers tussen de € 1,00 = $ 1,57 - $ 1,60 schommelde, werd er € 130,00 van mijn rekening afgeschreven als ik $ 200,00 uit een ATM haalde Smiley Net even in de historie van mijn bij- en afschrijvingen opgezocht.

Bericht Geplaatst: 23 Sep 2008 10:17 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Eergisteren: $ 401,50 = 280,02

$1 = E 69,743
E1 = $ 1,43

Bij de postbank.
Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 23 Sep 2008 12:48 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Je kan bij de postbank voor 10 euro per jaar gratis pinnen in het buiteland kopen! Iets van de postbank dat wel goed is.

In Suriname, hebben ze andere oplossingen gevonden om deze pinkosten te ontwijken en hogere koersen uit te kunnen betalen. Pinnen bij het wisselkantoor, er wordt ingebeld naar Nederland en er staat letterlijk op je rekening afschrift Pinpay Amsterdam. Dus alsof je werkelijk in Adam was Smiley.

Je moet dan wel weer 2% betalen over het gepinde bedrag, maar je krijgt wel een veel betere koers dan de bankkoers.
Lonja
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 30 Sep 2008 01:25 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik vraag me af hoe het allemaal af gaat lopen, ik heb het idee dat het nu toch echt serious business wordt nu het reddingsplan niet doorgaat... Monddicht

Bericht Geplaatst: 30 Sep 2008 03:22 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

http://finance.yahoo.com/currency/convert?from=EUR&to=USD&amt=1&t=5d

Koers heeft er nog niet veel onder geleden 1.43, morgen zullen we zien wat de effecten zijn. Na zijn speech is er ook niet echt veel gebeurd met de koers.
Tom
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 30 Sep 2008 10:19 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Volgens mij heeft Lonja het niet over de Euro-Dollar-koers Jan Knipoog

Bericht Geplaatst: 30 Sep 2008 14:08 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Maar daar merk ik het wel aan, ik had verwacht wanneer het reddingsplan niet door zou gaan dat de dollar enorm zou droppen. Met een beurs die 7% gedaald is gisteren. Maar de dollar is juist gestegen tegenover de euro.
Lonja
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 30 Sep 2008 14:16 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Je zou inderdaad verwachten dat dat samenhangt.
Maar wat nu gebeurt lijkt ook best op het scenario wat geschetst wordt in de uitzending van de dag dat de dollar valt.

Bericht Geplaatst: 30 Sep 2008 14:31 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

kan ik dat programma zien?

Welke zender? Welke omroep? Uitzending gemist ofzo?
Lonja
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 30 Sep 2008 17:27 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Is echt al heel oud hoor:
http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/afleveringen/24877874/

En dan die directeur van de Vereniging van Nederlandse banken, Boele Staal gisteren keihard in Pauw en Witteman zitten zeggen dat niemand een crisis aan had zien komen, als ik me dan bedenk dat de gemiddelde burger het dus drie jaar geleden al wist Hamer
Oké, het loopt natuurlijk niet zoals in die aflevering, maar de kern is hetzelfde.

Bericht Geplaatst: 30 Sep 2008 18:37 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Dan heb ik een verrassing.. er is een deel 2, het vervolg, van 2008:

http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/afleveringen/38234978/

Lonja
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 30 Sep 2008 19:23 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Oh, wist ik helemaal niet! Ook al is die ook al dik 3/4 jaar oud. Ga 'm zeker kijken!

Bericht Geplaatst: 10 Okt 2008 04:53 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ok. Dus hoe slechter Wall Street het doet, hoe hoger de dollar...?!

1 Euro = 1.3582 U.S. dollars

Snappet niet..

Tegelijkertijd zijn we wel lekker geschiedenis aan het schrijven zeg... Poeh...

http://news.yahoo.com/s/ap/20081010/ap_on_bi_ge/financial_meltdown
Robert-Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 10 Okt 2008 09:58 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Nou ja Europa wordt nu ook geraakt, dus de Euro gaat omlaag nov de dollar.

Maar hoe is het daar nou in US, met deze crisis, want na Ijsland is Amerika er wel belabberd aan toe... Ik weet dat ze al nauwelijks iets uitgeven qua investeringen in het buitenland.

Bericht Geplaatst: 17 Okt 2008 01:28 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Is een veelgestelde vraag. Iedereen maakt zich zorgen, maar het blijft een redelijk abstracte kwestie voor veel mensen. Als je het erover hebt, lepelen toch een hoop mensen op wat ze eerder uit de krant hebben gehoord.

Ik hoorde van wat mensen die aandelen hadden, dat ze al lang geleden zijn uitgestapt. Sommigen rijken zijn snel huizen aan het opkopen. Maar verder, alledaags, blijft het nog een getalletje op de voorpagina van de krant.

Btw: Wat ik meer uitgeef aan dollars vanwege de nieuwe koers, verdien ik weer terug met de dalende benzineprijs...
http://www.gasbuddy.com/gb_retail_price_chart.aspx?time=24

Toen ik hier aankwam, betaalde ik in Seattle 4 dollar per gallon. Gisteren tankte ik voor 3,09 dollar, terwijl de prijs in een vrije is en ik nu naar het gedeelte van het land ga waar de benzine het goedkoopst is.

2,40 per gallon. Oftewel 47 eurocent per liter! lachen
Robert-Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 17 Okt 2008 10:15 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Nou ik denk dat de gewone man het pas na een tijdje gaat voelen als de crisis voor de banken al bijna weer voorbij is.
Het blijft ook hier boeiend getallen en cijfers te lezen in de krant en dat het allemaal niet goed gaat, maar ik ken niemand die in de problemen zit ofzo.. Vreemde ontwikkeling eigenlijk wel.

Bericht Geplaatst: 17 Okt 2008 13:39 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Thijs R. schreef:
Is een veelgestelde vraag. Iedereen maakt zich zorgen, maar het blijft een redelijk abstracte kwestie voor veel mensen. Als je het erover hebt, lepelen toch een hoop mensen op wat ze eerder uit de krant hebben gehoord.

Ik hoorde van wat mensen die aandelen hadden, dat ze al lang geleden zijn uitgestapt. Sommigen rijken zijn snel huizen aan het opkopen. Maar verder, alledaags, blijft het nog een getalletje op de voorpagina van de krant.

Btw: Wat ik meer uitgeef aan dollars vanwege de nieuwe koers, verdien ik weer terug met de dalende benzineprijs...
http://www.gasbuddy.com/gb_retail_price_chart.aspx?time=24

Toen ik hier aankwam, betaalde ik in Seattle 4 dollar per gallon. Gisteren tankte ik voor 3,09 dollar, terwijl de prijs in een vrije is en ik nu naar het gedeelte van het land ga waar de benzine het goedkoopst is.

2,40 per gallon. Oftewel 47 eurocent per liter! lachen

Damn, kun je niet een paar honderd liter opsturen!
Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 18 Okt 2008 19:34 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Robert-Jan schreef:
Nou ik denk dat de gewone man het pas na een tijdje gaat voelen als de crisis voor de banken al bijna weer voorbij is.
Het blijft ook hier boeiend getallen en cijfers te lezen in de krant en dat het allemaal niet goed gaat, maar ik ken niemand die in de problemen zit ofzo.. Vreemde ontwikkeling eigenlijk wel.

Maar RJ had jij geen aandelen in Fortis dan of je vader? Tongsmiley
Robert-Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 19 Okt 2008 00:34 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Nee hoor Smiley. Maak je maar geen zorgen, alle aandelen zijn al een paar maanden geleden verkocht.

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur