Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Games » [Game] Crytec Crysis
Bram
Site Admin

Bericht Geplaatst: 02 Okt 2007 10:36 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

De eerste beta, die eigenlijk niet gratis zou worden, is uit. Als je snel bent kun je nog een van de multiplayer beta testers zijn. Je moet je daarvoor registreren waarna je een productcode krijgt.
Je moet ook aan minimale systeemeisen voldoen. Ik weet niet precies welke dat zijn maar wel is duidelijk dat de systeemeisen niet mals zijn. Ben ik even blij dat mijn 8800 GTS gisteren is binnen gekomen Tongsmiley

Registreren
http://www.fileplanet.com/promotions/crysis/beta/

Een snelle donwload mirror
http://ftp.snt.utwente.nl/pub/games/crysis/beta/
dasjj
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 02 Okt 2007 17:40 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Eindelijk! Ik ben echt heel benieuwd of-t-ie ook een beetje loopt met een 8800 GTS (zal toch wel...?) Zweet
En multiplayer: het kan zó vet zijn: een jungle, dikke guns en alles naar de tyfus kunnen schieten Smiley Wat een slagvelden moet dat gaan geven Engeltje

Ben echt benieuwd naar je ervaringen, ik zal nog even moeten wachten op een nieuwe computer Huilen

Bericht Geplaatst: 02 Okt 2007 18:38 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik heb hem draaien. Hij draait goed op 1280x1024 alle detail medium. Dus dat valt niet tegen. Mijn 8800 draait nog op standaard snelheden. Ik ga hem zo even OCen naar GTX sneheden (wat standaard kan met deze kaart).

Echt spelen heb ik nog niet kunnen doe wat het stikt van de bugs. Ik moet de shaders op High zetten om textures te krijgen, wat de performance op standaard snelheden niet ten goede komt. Als hij dadelijk op GTX snelheden draait zal dat een stuk beter gaan. Maar zelfs met de Shaders op High zijn er nog texture problemen.

Het blijft een Beta Smiley Maar vannavond ga ik het eens stevig aan de tand voelen!De minimale systeemeisen zijn geloof ik een 2Ghz processor, 1GB RAM en een 6800GT met 256MB ram. Ik vermoed dat dat wel echt de MINIMALE systeemeisen zijn.
Bram
Site Admin

Bericht Geplaatst: 02 Okt 2007 21:50 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik heb hem nu een uurtje of twee gespeeld. Toch maar op 1024x768 want het hangt nogal af van waar in een veld je bent wat je framerate is. Het is spel is zeker nog niet bugvrij, maar de beta is genoeg om een indruk te krijgen. De special effects zijn super spectaqulair. Echt enorm vet en ik zie ze zelfs nog maar op matige qualiteit. Er is mogelijkheid tot interactie met bijna alles. De gameplay is tof, maar een superrappe videokaart is (bij de beta, performance zal zeker nog verbeterd worden) echt noodzakelijk om je niet te hoeven storen aan de responsetijden na een actie. Mijn videokaart is dus eigenlijk niet echt snel genoeg.

De beta gebruikt enkel nog DirectX 9. Ik ben benieuwd wat hij doet met DirectX 10 Mmm
dasjj
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 03 Okt 2007 18:51 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Hamer zo'n 8800 gtx is dus 450€. En dan is het krap aan... sjeses. Wat denk je, gaat de performance met dx10 omhoog of omlaag?
Waarom maken ze niet gewoon een lelijke game waar je alles aan gort kan schieten met 100 fps?!

Bericht Geplaatst: 03 Okt 2007 22:20 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Met DX10 gaat de performance omlaag. Maar vergeet niet dat dit een beta is. De prestaties zullen nog flink geoptimaliseerd worden. Er mag ook nog wel wat aan de gameplay gesleuteld worden. Wanneer de ene partij (een partij in het bijzonder) in de map die bij de demo zit een beetje weet wat ze doen is het vrijwel onmogelijk om te winnen.
Bram
Site Admin

Bericht Geplaatst: 10 Okt 2007 23:32 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

LOW DX9

Medium DX9

High DX9

Very high DX10

[/img]
Pim
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 11 Okt 2007 12:53 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik wil het wel gaan spelen, maar ik heb nog steeds een AMD2500 met 512mb intern..

Een complete upgrade wordt me wat te duur, dus eens kijken of 2GB + een nieuwe videokaart van +/- €200,- het speelabar kunnen maken..
Halflife2 kon ik iig zonder problemen spelen op mijn systeem..

Bram
Site Admin

Bericht Geplaatst: 11 Okt 2007 13:08 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Daar ga je het niet mee redden. Je processor is sowieso al veel te traag en zelfs de allersnelste AGP kaart gaat er veel moeite mee krijgen, al is het alleen al door de AGP bussnelheid.

Maargoed. Voor +/- 300 euro heb je al een Ati X1950XT PCI-e en 2GB DDRII 800Mhz. Leg er nog 200 bij en je hebt een nieuwe PC die het wel 'redelijk' zal trekken (DX9 en verwacht niet té veel).

Mijn processor is nu wel ruim snel genoeg (3.6Ghz C2D met 4MB cache). Maar zelf mijn toch best rappe 8800GTS 320MB heeft er bar veel moeite mee (al zal dat nog wel een beetje verbeteren in de final).
4GB RAM i.p.v. de 2GB die ik nu heb is ook geen overbodige luxe.
Ik heb gelezen dat de laadtijden al veel langer duren bij SATAI schijven dan bij SATAII schijven. Laat staan bij ATA133 schijven.

Eigenlijk is het spel absurd zwaar in verhouding met de eyeacandy.
Een spel wat er erg vet uit ziet, maar waar je ook een nieuwe PC nodig hebt (met minder absurde specs als bij Crytec) is Medal of Honor Airborne. Ziet er ook fantastisch uit, maar vraagt weel minder van de hardware.
Bram
Site Admin

Bericht Geplaatst: 11 Okt 2007 23:05 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Hier zijn wat verschillen tussen DX9 en DX10 te zien.
http://www.pcgameshardware.de/?menu=browser&mode=article&article_id=616710&entity_id=-1&image_id=710522&page=1
dasjj
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 13 Okt 2007 09:49 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Oeh, de COD4 demo is nu ook te downloaden! Smiley

http://videogames.yahoo.com/events/call-of-duty-4/call-of-duty-4-demo/533701

Bericht Geplaatst: 28 Okt 2007 00:11 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

ff een tip...
wie crysis wil spelen, kan best die nieuwe nvidia 8800GT overwegen Knipoog
http://www.tweaktown.com/news/8399/index.html
kost maar rond de 200€ (na een weekje ofzo- early adaptors he Tongsmiley ))

Hier ter orientatie een testje:
http://www.tweaktown.com/articles/1211/2

Anders dan de naam doet vermoeden, is de GT totaal andere koek dan de GTS/GTX!
Weer eens een smerig marketingtrucje Boos

Ati komt met een tegenhanger: de nieuwe 3000-serie (RV670) 15november ofzo...
best verwarrend allemaal, sorry, maar het is niet anders Engeltje
thodekroo
Junior Addict

Bericht Geplaatst: 08 Nov 2007 14:09 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

dasjj schreef:
Oeh, de COD4 demo is nu ook te downloaden! Smiley

http://videogames.yahoo.com/events/call-of-duty-4/call-of-duty-4-demo/533701

Heb hem inmiddels uitgespeeld, erg toffe game!

Geloof dat ie hier rond de 9e (morgen) in de winkel komt, misschien dat ik hem ook nog ga kopen, ben toch wel erg benieuwd naar de mulitplayer.
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie
Berichten van afgelopen:   

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur