Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Multimedia, Internet en Design » Post je eigen muziek #2
Bram
Site Admin

Bericht Geplaatst: 09 Nov 2007 09:37 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik zou zweren dat er ooit een deel 1 van dit topic was, maar ik kan het nergens meer terug vinden.

Ik heb van de week eindelijk een midi keyboard gekocht. Wilde ik al een hele tijd doen maar het kwam er nooit van. Ik had al een matige Electrische gitaar en een slechte bas (but they do the job for now). Het is echt lang geleden dat ik zo veel met muziek maken bezig was. Gisteren heb ik dus voor de eerste keer mijn midi keyboard gebruikt bij een opname. De keyboard en gitaarlijn zijn maar een keer ingespeeld. Over de baslijn heb ik wat langer gedaan omdat ik de hele tijd wat miste. Nu weet ik ook wat. Er moet gewoon nog wat subtiel slagwerk achter. Ik heb alleen geen snare en brushes. Dus die moet ik even ergens lenen. Ik wil het niet digitaal doen, dat maakt het zo statisch.

Mijn maatgevoel is overigens nogal matig Tongsmiley

http://kraak-forum.nl/remote/muziek/Bram%20Kerst%20CD/funcky%204_live%20bas.mp3
dasjj
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 09 Nov 2007 18:40 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

zo hé, chill!! Kan zo rustig een uur doorkabbelen voor mij Smiley
Echte Rhodes? Op zich mis je de drums nog niet eens, maar er kan misschien een orgeltje bij ofzo of gewoon een synth 'tapijtje' eronder voor wat meer body Smiley

Maar zo is ie dus ook echt relaxt al vind ik!

Bericht Geplaatst: 10 Nov 2007 00:49 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Lekker zwoel. Het enige wat dit wat mij betreft mist, is lengte... ik trek dit namelijk wel zo.

Bericht Geplaatst: 11 Nov 2007 00:12 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Een beetje Kruder en Dorffmeister-achtig. Ik kan hier ook goed naar luisteren. Goed werk!

Bericht Geplaatst: 13 Nov 2007 00:17 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Bedankt voor de toffe feedback! Langer maken wil nog niet echt lukken. Maar ik heb wel aardig wat toegevoegd en aangepast. De basijn is nu totaal anders en bestaat uit 3 lagen Een virtuele MiniMoog, een echte electrische bas en een virtuele Rhodes. De basis lijnen die er al in zaten waren ook een Rhodes, maar dan een andere VST plugin. Die in de baslijn zit komt uit de Super Quartet VST plugin.

Ableton Live is zo relaxt. Het bevat een groot gedeelte van wat Cubase heeft maar werkt veel impulsiever. ZO hoef ik minder met de computer bezig te zijn en meer met de daadwerkelijke muziek.

Update!
dasjj
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 13 Nov 2007 12:45 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Bram schreef:

Ableton Live is zo relaxt. [/url]

Echt he Smiley

zit m nu te luisteren op een koptelefoontje, klinkt goed nog steeds! Het wordt nu meer een echte song als een jamsessie. Nu wil ik er ook nog wel zang enzo bij Tongsmiley

Bericht Geplaatst: 13 Nov 2007 22:13 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ableton is zeker een fijn stukje software, zo blijkt maar weer Smiley

Ik ben wat minder gecharmeerd van de drums, ze maken het mij iets te lift muziek, meer een stijl oefening ofzo. Maar misschien dat een mooie stem de boel voor mij weer recht zou trekken Smiley

Bericht Geplaatst: 13 Nov 2007 22:41 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Dat van die drums heb ik inderdaad ook een beetje. Het wordt er iets wat minder spannend door. Al vind ik de sound van de Orchestra drumkits wel geweldig.
Ik zoek nog naar een VST vocoder die ik tijdens het opnemen kan bespelen met het keyboard. De Orangvocoder klinkt veruit het vest van wat ik heb kunnen vinden, maar die kan ik alleen met de muis bedienen en je zet noten aan en uit. 3x klikken dus om van toonhoogte te veranderen. Dan heb ik het over 1 toets... dat schiet niet op.
Suggesties?
Ik kan niet bijster goed zingen (verre van eigenlijk). Dus lijkt een vocoder me wel een geschikte camouflage Smiley
uomo'd onore
Addict

Bericht Geplaatst: 13 Nov 2007 23:13 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Een vocoder, intressante keus... Waarom niet, inderdaad.
Dit zou wel een mooie (en hopelijk bruikbaardere-) software vocoder kunnen zijn, zeker voor bij deze track ook:

http://www.eiosis.com/elsvocoder

Bericht Geplaatst: 13 Nov 2007 23:36 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Tijdens het zoeken naar die vocoder loop ik tegen dit topic aan...
http://synthforum.be/forums/showthread.php?t=42999&pp=20

lachen lachen Geweldig! Goed voor uren luisterplezier ia-smiley
Bram
Site Admin

Bericht Geplaatst: 14 Nov 2007 00:10 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Dit is wel een lekkere sound (komt uit dat topic dus even door de muziek heeb luisteren Tongsmiley)
http://www.phochos.org/muziek/ThisMiNight.mp3

edit: Kan het niet laten om deze ook even te posten.. Ja-knikker Gieren
The CrazyFrog Jazz Expiriment
uomo'd onore
Addict

Bericht Geplaatst: 14 Nov 2007 00:29 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ha, Phochos! Dat is een beroemdheid binnen bepaalde kringen. Ik heb ergens nog een paar CD's van 'm liggen Bling

Bericht Geplaatst: 14 Nov 2007 01:02 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Gieren Ik kom niet meer bij....!!! Gieren

Ze hebben het resultaat van die topics verzameld in een serie virtuele CD's

Cunt Up The Beat (a new style of musuck)
dasjj
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 18 Nov 2007 12:32 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Bram schreef:
Tijdens het zoeken naar die vocoder loop ik tegen dit topic aan...
http://synthforum.be/forums/showthread.php?t=42999&pp=20

lachen lachen Geweldig! Goed voor uren luisterplezier ia-smiley

Hu... je kan ook gewoon naar www.synthforum.nl , is hetzelfde.

http://www.myspace.com/loveyourjunos mijn myspaceje (puur voor de leuk) Smiley

Bericht Geplaatst: 18 Nov 2007 16:17 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Zo Dasjj, dat klinkt niet mis. Die Railroad Manners is wel erg dik... 101 Short en 56 RYH 2 ook... Je moet 'ns op zoek naar een labeltje voor die dingen, zou me niet verbazen als daar wel oor naar is.

Hoe heb je het trouwens voor elkaar gekregen om meer dan 4 tracks in je Myspace player te krijgen?

En over juno's gesproken (prima naam dasjj Smiley ) nog een laatste werkje van mijn hand: juno 106, juno 60, jx8p (toch een soort über juno). En yammie dx100. Maar dat terzijde.

Bericht Geplaatst: 18 Nov 2007 16:57 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

He bedankt! Maar een labeltje, ik weet het niet, complimenten vind ik altijd wel relax maar kritiek nooit zo. Tongsmiley
Gisteren wat op myspace stond er af gehaald, dat waren er ook 4, maar kon er ineens 6 opzetten, volgens mij is dat veranderd dan...

loveyourjunos (earcon) Knipoog

Bericht Geplaatst: 19 Nov 2007 19:12 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Heb jij die dingen genaakt op je myspace dasjj? Klinkt erg vet, dit soort dingen heb ik nog weinig van je gehoord!
Site Admin

Bericht Geplaatst: 19 Nov 2007 20:00 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik ben nu Buizenpost aan het luisteren. Echt geweldig. De nostalgie druipt er vanaf en de Juno bas is zo geil!

Er zijn bij ons thuis wel eens Electro avondjes (live sets en DJ's), al is dat al weer even geleden. Kan ik jou een keer mailen om dit soort dingen live te doen, als er weer eens een gelegenheid is? Verwacht geen vergoeding...
Bram
Site Admin

Bericht Geplaatst: 28 Nov 2007 19:46 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Nog een update va mijn nummertje. Nog niet naar tevredenheid, maar al wel wat langer.
Bram
Site Admin

Bericht Geplaatst: 10 Dec 2007 19:06 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ok, mijn Windows installatie is f*cked. Dus noem ik het nummer nu maar 'af'.

http://www.kraak-forum.nl/remote/muziek/Bram%20Kerst%20CD/Bordello/Bordello.mp3
dasjj
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 16 Dec 2007 12:58 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Mooi! Hij luistert lekker weg, leuk dat overnemen van de piano solo's door de gitaar.
Maar... ik vind het zelf altijd fijn als je een soort refrein of themaatje hebt als houvast, er zitten genoeg mooie melodielijntjes in, maar allemaal maar een keer,dat geeft het nummer iets randoms <- Moeilijk om dat te bewoorden, want ik vind het vooral een mooi nummer dus!! Smiley

Bericht Geplaatst: 16 Dec 2007 15:25 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

stukje juno 6 en dx 7(en heel veel wangwangwangwangwang.... Smiley ) wat ik in elkaar had geknutseld. Ik vind m echt een winters sfeertje hebben: stukje

sta er nog steeds versteld van wat voor mooie, warme, brede strings ik uit de juno kan toveren
(die houterige clavinet in de tweede maat ga ik fixen.... )

Bericht Geplaatst: 18 Dec 2007 11:42 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

dasjj schreef:
stukje juno 6 en dx 7(en heel veel wangwangwangwangwang.... Smiley ) wat ik in elkaar had geknutseld. Ik vind m echt een winters sfeertje hebben: stukje

M'n favoriete synths bij elkaar en geen mp3 te vinden... darn...

Ook weer wat gemaakt: juno60 bas, juno 106, 707, 727. Inclusief fluitjes Smiley

edit: had 't verkeerde nummer te pakken lachen

Bericht Geplaatst: 18 Dec 2007 14:31 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Lekker juno basje hoor Smiley

Ik had m er weer af gehaald om dat het eigenlijk nog niks was. Mag zelfs wat minder claptrap sampletjes ( Hamer ), wat meer shakertjes etc. , afijn er moet nog een hoop aan gebeuren Grappig trouwens, ik vind die DX7 op zich niet eens zo vet om solo op te spelen, maar als je m in je muziek gebruikt 'kan' ie eigenlijk toch altijd wel...

Bericht Geplaatst: 18 Dec 2007 15:11 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

De DX7 is een werkpaardje. Het is voor mij ook bijna nooit de basis synth, of de synth die ik als eerste gebruik, maar wel een synth waar ik naar grijp als ik ' iets' zoek, en bijna altijd wel met succes. De DX100 pak ik de laatste tijd wel wat vaker, maar die is ook wat makkelijker in 't gebruik, en past ook vaak beter bij de analoge warmte van de juno's en korgs en zo, hij is wat minder dik en romig dan de DX7. Ik zit nu te denken om binnenkort 'ns een Korg 707 te kopen, dat lijkt me ook wel een geinig FM bakje. Quazar heeft nog een hitje gehad met de laserbass preset uit de Korg 707:

Bericht Geplaatst: 19 Dec 2007 14:56 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

dasjj schreef:
Mooi! Hij luistert lekker weg, leuk dat overnemen van de piano solo's door de gitaar.
Maar... ik vind het zelf altijd fijn als je een soort refrein of themaatje hebt als houvast, er zitten genoeg mooie melodielijntjes in, maar allemaal maar een keer,dat geeft het nummer iets randoms <- Moeilijk om dat te bewoorden, want ik vind het vooral een mooi nummer dus!! Smiley

Dank je, voor het compliment en de kritiek.
Het liedje heeft inderdaad niet een heel duidelijk terugkerend thema. Dat doe ik bewust. Ik vind het leuk om 'verhaaltjes te schrijven'. Het liefst met open eind. Dan gaat het mezelf niet zo snel vervelen.
Laurens
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 18 Jan 2008 21:33 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik zal de sfeer eens vergallen met mijn eigen muziek:

Bericht Geplaatst: 20 Jan 2008 12:11 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Grijze Massa - De Rijm Blijft Je Verbazen

Niet mijn -eigen- muziek, maar tot mijn verbazing zit mijn stem wel in het nummer (ik zal nog eens bij iemand een voicemail inspreken).

Tip: einde nummer pas. Maar de rest is ook dope.

Bericht Geplaatst: 20 Jan 2008 23:12 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

De Vrolijke Vissen - Ut Gevuul

Let vooral niet op de zang...

Bericht Geplaatst: 03 Feb 2008 15:34 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

De groove van gisteren
De baspartij is gitaar een octaaf omlaag gepitcht...Verder heel veel pod 2.0 Rock on

Bericht Geplaatst: 05 Feb 2008 09:23 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Klinkt een beetje als caffe reggio van Isaac Hayes Smiley Heb jij die soundtrack van Though Guys (ook van I.H.)? Die is zo vet omdat 'ie zo lekker aan alle kanten rammelt; het zou vet zijn om dat met zo'n opname als dit ook te doen! (ohja, en meer fuzz(zo heet dat toch?)-solo's)
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 05 Feb 2008 11:07 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ja meer fuzz daar heb je helemaal gelijk in. Er zit een mooie fuzz in dat apparaatje... maar het valt nog vies tegen om dingen een beetje netjes te spelen, melodietjes enzo, akkoorden ook eigenlijk... lastig Smiley
Maar ik doe elke dag een akkoordje meer, dit is 2, eergisteren 3 akkoorden en gisteren maar liefst wat gemaakt met 4 akkoorden! Ik word nog ns echte singer/songwriter. Zzzz

Bericht Geplaatst: 05 Feb 2008 11:15 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Dan moet je maar eens met singen beginnen Smiley Dan kun je eindelijk de blanke, bossche Isaac worden. (of misschien de nieuwe Nate Dogg?)
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 05 Feb 2008 11:40 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik wil toch ook wel een beetje de JJ Cale kant op (weinig akkoorden per nummer ! ) Maar dan met wat meer wah-wah Smiley

Bericht Geplaatst: 06 Feb 2008 20:22 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Eerste opnames van de nieuwe band FEHLER
Zelf opgenomen in het repetitiehok met een stuk of 7 mics, dus niet optimaal van kwaliteit.

http://www.myspace.com/wearefehler

RAWK!
n de la phonque
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 06 Feb 2008 21:15 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Eerste reactie: vet! Wat een gitaarsound, erg lekker. Vind alleen, als ik mag zeuren Smiley, dat de gitaar iets te veel aan het drijven is: sneller wil gaan spelen. Maar voor een oefenruimte demo en zeven mic's klinkt dit erg goed!
Rudeless
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 07 Feb 2008 13:57 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Zeiken mag, dat is het bestaansrecht van elk forum Smiley

RAWK!
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie
Berichten van afgelopen:   

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur