Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Algemeen en Actualiteit » DEEEESSSIIII DEEELLAAANNOOOO BOOOOUUTTTEEERRSSSEEEEE!!!!!
Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 29 Nov 2007 14:12 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

DEEEESSSIIII DEEELLAAANNOOOO BOOOOUUTTTEEERRSSSEEEEE!!!!!

Gillen de luidsprekers voordat hij op het podium verschijnt.
Een interessante man, heb een maal een kort gesprekje met hem gehad.
Maar in de tijd dat ik hier woon ben ik hem gaan waarderen, hij kan het volk prachtig bespelen met zijn woorden. Inhoudelijk zegt hij niks, maar het is een heel evenement om naar een van zijn speeches te gaan. Waar veelal gratis bier te vinden is.

Nouja, over wat hij in het verleden heeft gedaanm, de december-moorden kan ik niet oordelen. Dat zal het proces uitwijzen. Ik weet dat hij een paar gekke onderofficieren hadden die constant hun recht in eigen handen namen. En het niet mogelijk was deze uit hun positie te heffen.

Ik werk dagelijks samen met 1 aan de dood ontsnapte journalist, die uit het land moest vluchten vanwege Bouterse. Echter koestert hij geen enkele wrok tegen Bouterse en noemt hem zijn vriend.

De onderstaande beschuldiging:

Quote:

'Bouterse heeft aanslagen voorbereid'
Uitgegeven: 28 november 2007 14:20
Laatst gewijzigd: 28 november 2007 15:53

PARAMARIBO - De Surinaamse oud-legerleider Dési Bouterse heeft met het oog op het begin van het proces rond de Decembermoorden aanslagen in zijn land voorbereid.

Dat heeft de Surinaamse minister van Justitie, Chan Santokhi, woensdag gezegd. Hij zegt dat de informatie bij politie-eenheden en andere diensten is binnengekomen.

Destabilisatie

Volgens Santokhi heeft Bouterse en zijn achterban een "grootschalige destabilisatie" van Suriname in voorbereiding. Die bestaat uit onder meer geplande moordaanslagen op Santokhi zelf en op andere belangrijke functionarissen, aldus de minister, die geen verdere details gaf.

Bouterse is hoofdverdachte in het proces rond de Decembermoorden uit 1982, dat vrijdag moet beginnen. Bouterse heeft steeds gezegd niet voor de krijgsraad te zullen verschijnen.

Aanslag

Volgens de minister heeft een arrestatieteam twee weken geleden een inval gedaan waarbij behalve Surinamers ook "buitenlanders" zijn aangehouden. Zij waren volgens de bewindsman in een vergevorderd stadium met het plannen van een aanslag.

Santokhi zei "harde informatie" te hebben dat er "mensen uit het buitenland" zijn ingehuurd om aanslagen te plegen en/of chaos te veroorzaken, onder meer door het stichten van branden.

Aanhangers

De minister, een oud-politiechef, verklaarde dar er zich momenteel bewapende aanhangers van Bouterse ophouden in het Surinaamse binnenland.

Hij onderstreepte ook een mogelijk opportunistisch gelegenheidsverbond tussen de Bouterse-aanhang en "exponenten van de georganiseerde misdaad" die zich zorgen maken over het steeds strengere politieoptreden. Santokhi: "Er zijn meer belangen dan van enkele individuen." De destabilisatiepogingen verwacht de minister ook op Surinaams politiek en vakbondsniveau.

Machtstaat

De minister gaf aan dat deze ontwikkelingen de democratie van Suriname kunnen ondergraven en dat het doel uiteindelijk kan zijn om van Suriname een "machtstaat" te maken. "We zijn nu bezig om de problemen zelf op te lossen.

Wij zullen de staatsveiligheid verdedigen", aldus Santokhi. We zijn de veiligheidsmaatregelen aan het reorganiseren. We hebben de afgelopen maanden enorm veel geïnvesteerd in veiligheidsdiensten." Hulp van buiten is volgens hem nog niet aan de orde.

Onderzoek

Santokhi meldde verder dat de situatie inmiddels is besproken met president Ronald Venetiaan, de ministers, de veiligheidsdiensten en de procureur-generaal van het Openbaar Ministerie. Hij zei op dit moment nog niet alle informatie te kunnen delen. "Er loopt nu een justitieel onderzoek."

Santokhi reageerde woensdag in het regeringsgebouw op de harde aanval die Desi Bouterse maandagavond op hem en de Surinaamse regering had gedaan.

Wanbeleid

De oud-bevelhebber noemde Santokhi een cocaïnehandelaar en beschuldigde president Ronald Venetiaan en zijn regering van diefstal en wanbeleid. Bouterse maandagavond: "De regering steelt, liegt en bedriegt en bestaat uit oplichters, boeven, schurken."

Deze toespraak van Bouterse was een publiek voorbeeld van de destabilisatiepogingen, verduidelijkte de Surinaamse minister van justitie fijntjes. In die toespraak zinspeelde de vroegere machthebber van Suriname op zware tijden voor zijn familie. Waarom en hoe liet hij in het midden.

Wat hierboven staat is niks en dan ook daadwerkelijk niks van waar. Bouterser heeft niks voorbereid en er is niks gaande, hij zal vandaag waarschijnlijk niet verschijnen. Hij houdt er natuurlijk wel van dat de regering met dit soort uitspraken naar buiten komt, omdat hij zelf waarschijnlijk de roddels de wereld in heeft gebracht. Surinaamse politiek is veel interessanter dan de Nederlandse hoor.

LET A FAYA BAKA! (laat het vuur branden)
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 29 Nov 2007 15:22 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ah. Nu al geindoctrineerd? Smiley
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
Robert-Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 29 Nov 2007 23:46 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ja ongelofelijk hoe een cultuur kan verzanden in de gedachte dat sommige dingen als normaal beschouwd mogen worden. Deze man is zo fout als het maar zijn kan.

Bouterses naam is zowel verbonden met de militaire machtsovername die Suriname heeft beheerst van 1980 tot begin jaren 1990, als met de Binnenlandse Oorlog, de Decembermoorden (1982), en gebeurtenissen in het marrondorp Moiwana in 1986; die laatste vloeiden voort uit de strijd met het rebellerende Junglecommando onder aanvoering van Ronnie Brunswijk. Daarna werd hij meermalen beticht van betrokkenheid bij drugstransporten. Voor zijn betrokkenheid bij de drugshandel is hij in Nederland bij verstek tot 11 jaar gevangenisstraf veroordeeld. Zijn zoon Dino werd in augustus 2005 in Paramaribo veroordeeld tot 8 jaar celstraf, wegens actieve betrokkenheid bij internationale drugshandel en wapensmokkel.

Dit is de man die jij bewondert Jan, waar jij gezellig de hand mee hebt geschud.

Bericht Geplaatst: 30 Nov 2007 00:49 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ja het is wel heel vreemd hoe jij, Jan, zo makkelijk je gezonde verstand aan de kant kan zetten. Als iemand 12 mensen laat omleggen, dan kan je dat met allemaal vage randredenaties wel recht proberen te lullen, maar da blijft toch krom nie? Smiley

Die Bouterse is een soort Tony Soprano, of Willem Holleeder. Foute dingen doen, maar zoveel attitude uitstralen dat mensen je cool proberen gaan vinden.
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
Robert-Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 30 Nov 2007 01:12 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Nou ik heb Jan eens horen vertellen hoe leuk hij het had gehad bij meneer Bouterse thuis op een feestje.
Ik kon en kan daar met m'n gezonde verstand nog steeds niet bij, omdat die man een al veroordeelde crimineel is en misschien nog wel veroordeeld wordt voor nog veel meer gruwelijke dingen.

Hoeveel drama en ellende heeft die man wel niet op zijn geweten, het een bewezen en het andere wordt misschien bewezen.

Bericht Geplaatst: 30 Nov 2007 08:49 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Beetje raar dat iemand die met moord en drugs geassocieerd wordt nog zo populair kan zijn. Ik vraag me af hoe dat in Nederland zou gaan; dat Rutte de helft van de SP top uit zo laten moorden omdat ze met hun VINEX-commando's in de weg zaten van zijn drugstransporten.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 30 Nov 2007 11:12 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik weet wat er in Moiwana is gebeurd, heel goed zelfs. Ben vaak in de omgeving van Moiwana.

Maar laat het volgnde DUIDELIJK zijn, ik bewonder de man om het feit hoe hij mensen weet te bespelen, hoe zijn speeches zijn, hoe gestructureerd hij te werk gaat, een echte showman. De enige die wat klaar krijgt gespeeld in Suriname. Vergelijk hem nou eens met president Venitiaan, die de uitstraling heeft een baksteen.

Ik schrijf nergens dat ik hem waardeer voor zijn decembermoorden en binnenlandse oorlog.

Maarja nogmaals, ik heb daarvan niks meegemaakt en kan daarover dus niet oordelen. Daarover zal een waarheids-commissie de komende tijd oordelen. Wat is er eigenlijk gebeurd bij de decembermoorden? Wie heeft opdracht gegeven? Dat is toch de vraag waar het nu over gaat? Dat is hetgene waar achter gekomen moet worden. Echter, zou het best mogelijk zijn dat er de komende periode hele andere dingen aan het licht zullen komen.

Tevens heb ik hem inderdaad de hand ooit eerder geschud op zijn verjaardag. Wat niet bij hem thuis was trouwens maar op het NDP terrein.
Het feit dat ik iemand de hand schud en bedank voor het bier dat ik van hem heb gehad en welkom was op zijn verjaardag.

Het enige waarvoor deze man momenteel nog voor is veroordeeld zijn drugstransporten, waar deze week ook een hoger beroep in NL voor wordt ingediend. Ik geloof dat ieder hier op het forum ook te maken heeft gehad met drugs en dan misschien op een wat kleinere schaal als eindgebruiker. Mag ik daarom je hand niet meer schudden de volgende keer?

Maarja, misschien moeten jullie dan maar eens een kijkje komen nemen in Suriname. Dan kan je met eigen ogen zien hoeveel corruptie hier gaande is, dat wilde ik aantonen met het gequote artikel, wat volop wordt overgenomen in het buitenland. Maar waar niks van waar is, een minister van justitie die openlijk leugens de wereld inbrengt.

Dan komt bij mij de vraag op; Wat is nog waar?
Robert-Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 30 Nov 2007 11:23 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik zou op uitzendinggemist de wereld draait door maar eens kijken, Advocaat Spong (Surinamer en ook adviseur voor openbaar ministerie in Suriname) vertelt heel duidelijk wat er aan de hand is.

Bericht Geplaatst: 30 Nov 2007 12:08 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik denk dat ik dagelijks spreek met direct betrokkenen...maar ik zal proberen de uitzending te bekijken. Heb je een linkje? Want ik kan het niet vinden...EN Nogmaals, ik kan niet oordelen over decembermoorden of binnenlandse oorlogen.

Tom komt in januari, ik zal Tom uitgebreid onderzoek laten doen onder de direct betrokkenen van de decembermoorden. En dan kijken we wat zijn mening vervolgens is.

ECHTER

Mijn post gaat niet over decembermoorden, binnenlandse oorlogen maar eigenlijk over feit dat deze man onschuldig wordt beschuldigd door Santokhi (ook wel "de Sherrif") genoemd.

Dat vind ik zo raar. Dan reizen er bij mij meerdere vragen op.

Laatst aangepast door Jan op 30 Nov 2007 12:28, in totaal 1 keer bewerkt
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 30 Nov 2007 12:27 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Snap je punt over zijn karakter ook wel hoor. Maar dan blijft ie een soort mafiabaas natuurlijk. Demoniseren hoeft niet natuurlijk, maar je hoeft ook niet te zeggen dat je niet kan oordelen over een oorlog of over een politieke afrekening.

Dat je ergens niet bij bent geweest betekent niet dat je er geen mening over kan hebben. (Het zou alleen vreemd zijn als je die mening van de toren ging blazen)
Tom
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 30 Nov 2007 15:45 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Hoho Jan! Ik kom in FEBRUARI Smiley (onder voorbehoud... Moet ff kijken of het haalbaar is)

Bericht Geplaatst: 30 Nov 2007 16:15 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik vertrek 20, da ge t wit he...
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie
Berichten van afgelopen:   

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur