Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Sport en Auto's » Wintersport 2007/ 2008
Tom
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 15 Dec 2007 13:49 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik ga volgende week naar Les Deux Alpes, met Maya en haar familie. Ben benieuwd, mij staat iets bij van "Het snowboardwalhallah".

Gaan jullie nog dit jaar, en zijn er mensen hier al eens in Les Deux Alpes geweest? (Maartje toch?)

Bericht Geplaatst: 15 Dec 2007 14:00 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik ben er ook geweest en je kunt er inderdaad aardig cruisen maar het is ook rammend druk, zeker volgende week Smiley

Ik vertrek volgende week richting steiermark, oostenrijk om daar de 2 weken erna snowboardles te geven. 4 uur per dag en de rest van de dag lekker cruisen Smiley

Bericht Geplaatst: 15 Dec 2007 14:50 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik ben er ook geweest, erg relaxd! mooi snowboardpark ook.

Bericht Geplaatst: 15 Dec 2007 17:49 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ga 22 februari naar Tignes.

Bericht Geplaatst: 16 Dec 2007 00:34 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Relekst daar, vooral de donkerrode piste terug naar het appartement was leuk elke keer Smiley. Goeie kans dat ik eind februari er heen ga.
Maartje
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 16 Dec 2007 11:24 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik ben er idd ook geweest, maar dat is serieus al 10 jaar geleden... Het was leuk, maar ik kan me herinneren dat het niet zo'n groot gebied was. Dat komt denk ik doordat het de eerste week van het seizoen was (oktober?), en er nog weinig sneeuw lag. We waren sowieso elke dag eerst drie kwartier met liften onderweg voordat we de eerste sneeuw zagen liggen. Dus. Daar heb je niet echt veel aan he? Smiley
In ieder geval heel veel plezier!!! Ben je nog even op de baan geweest om in te rijden?

Bericht Geplaatst: 17 Dec 2007 12:07 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Hier ben ik een jaar of 8 geleden ook geweest, maar ik zou me niet eens meer kunnen herinneren hoe het gebied was Smiley Was denk ik m'n tweede boardvakantie ooit (eens ff weer wat foto's opduikelen, misschien dat het dan terug komt).

Maar wat ik er nog wel van weet is dat het een vette vakantie was en voor mij genoeg piste / mogelijkheden. Destijds met Husk gegaan, maar lang niet alle apres-ski-activiteiten meegedaan, dus of het daar goed toeven is kan ik niet zeggen. Ik ga echter vooral om de sneeuw.

Zelf ga ik naar Les Menuires dit jaar (eindelijk weer eens na 4 jaar 'droog' te hebben gestaan), met een 8-daagse skipas voor Les Trois Valees. Ruimte genoeg dus Smiley Is met een grote studentenwintersportreis, dus het gehalte feest ligt redelijk hoog (maar nog steeds ga ik vooral voor de sneeuw).
Xurk
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 17 Dec 2007 17:43 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Koen schreef:
Ga 22 februari naar Tignes.

Tignes Kwijl... Zoveel leuke pistes en ook nog een best vette snowpark aan het eind van één van die pistes [bij het treintje]... en natuurlijk ook nog de gletsjer!

ROnald schreef:
met een 8-daagse skipas voor Les Trois Valees. Ruimte genoeg dus Smiley

Daar ben ik ook geweest in 2001 [specifieker: Val Thorens], vond het erg cool maar toch vond ik Tignes vetter Smiley

Zelf ga ik sowieso net voor Oud & Nieuw tijdens een weekendje Düsseldorf bij een indoor park snowboarden en als het financieel meezit ga ik eind april denk ik weer eens mee met Burnside - geen idee nog waar ze dan naartoe gaan Smiley

Offtopic: Is er voor deze forumsoftware geen add-on / update met Multi-quote erin? Dat zit op bijna iedere forum tegenwoordig en nu is het zo kut om meerdere mensen te quoten Smiley

Bericht Geplaatst: 18 Dec 2007 10:18 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik ben net terug uit Axamer Lizum. Het was vet en ik heb nu 2 weken om bij te komen en dat ga ik naar Kirchberg. Whiehoe!
Er liggen ook nog plannen in de kast om naar St. Anton am Arlberg te gaan omdat het daar ook dit seizoen nu al een dik poederparadijs is.

Bericht Geplaatst: 18 Dec 2007 11:44 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

ik ben er ook geweest. Lekker groot gebied.
In Tignes ben ik trouwens ook een keer geweest. Zeker lekker boarden

Bericht Geplaatst: 18 Dec 2007 20:28 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik heb betere herinneringen aan Val Thorens, dat is zo'n belachelijk groot gebied (nou ja, Trois Vallees dan)! Geweldig! Ook heel veel offpiste geboard, echt spectaculair was dat, om een meertje heen!

Bericht Geplaatst: 19 Dec 2007 09:59 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Wij over een meertje in valtho, lekker splashen Knipoog

Bericht Geplaatst: 19 Dec 2007 11:36 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Eindelijk weer de site gevonden van de toko waar ik de 30ste naartoe ga Smiley Alpin Center

Ik heb er zin in!

Bericht Geplaatst: 26 Dec 2007 18:44 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Het is hier fantastisch! Vetste funpark ooit, prachtig weer, goede sneeuw en er is geen hond!!!
Hamer

Fijne kerst allemaal!
x Tom

Bericht Geplaatst: 26 Dec 2007 22:24 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Vet Tom!

Prettig kerst
Xurk
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 02 Jan 2008 22:49 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Alpin Center vond ik zwaar tegenvallen... nergens meer dan 10 centimeter sneeuw en op sommige stukken grote sneeuwloze plekken waar je snel uitglijdt en daar KEIhard valt [heb nu nog blauwe plekken op mijn knieën van de eerste paar keer dat ik hard met mijn knieën op het ijs viel en die prompt dik werden]. En ook nog een totale tijd van drie minuten ongeveer om naar beneden te rijden - zonder een al te hoge snelheid te halen - waarna je een halfuur in de rij moet wachten om tien minuten op een loopband-lift te staan die om de paar minuten stilvalt doordat er water in de machine komt. En dus na ongeveer drie kwartier weer de mogelijkheid om die ijzige piste een paar minuten te kunnen berijden.

Op de helft van de piste had je links een parkje van iets van 30 meter met een soort van roll-in en dan eerst een redelijke schans met "brug"-grindbox erlangs, erna iets van twee of drie kleinere jumps. Dat was dan nog wel geinig, maar al met al vond ik het geen €45,- waard, ook niet met onbeperkt vette hap + drinken.

Nu heb ik wel nog meer zin in de lente, om lekker een week te gaan snowboarden, in plaats van 3,5 uur te ijsboarden, waarvan misschien 1 uur effectief.

Bericht Geplaatst: 03 Jan 2008 01:04 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ben nu een paar dagen terug uit Les Deux Alpes. Gek genoeg was de kerst enorm rustig daar, had ik niet verwacht. Op een paar drukke punten waar alle pistes samenkwamen dus geen enkel probleem!

Het snowpark was het mooiste dat ik ooit heb gezien, zo groot en vet! Op de laatste dag de big jump toch maar gedaan, maar was geen esthetisch hoogstandje Smiley

Hier wat foto's (oa bij een schansje)

Berg boven mijn hoofd is de Mont Blanc!

Bericht Geplaatst: 03 Jan 2008 12:42 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Leuke foto's Tom! Ik dacht even dat ik je mat zag wapperen, maar het is denk ik je capuchon Tongsmiley
Fantastisch uitzicht daar he, zo helemaal bovenaan! Al die bergtoppen waar je over uitkijkt... Zucht...

Bericht Geplaatst: 04 Jan 2008 20:22 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik vertrek morgen weer naar Nederland Huilen
Na een goede 2 weken in Oostenrijk, elke dag 4 tot 6 uur les gegeven aan beginners en gevorderden van alle nationaliteiten (Zuid-Afrika, Colombia, doorsnee Duitsers en Oostenrijkers en een handje Nederlanders). Super om die mensen van niks kunnen naar bochtjes te zien gaan en van iets kunnen naar scherp gesneden bochten.

Natuurlijk op mijn vrije dagen even wat foto's geschoten.

Bericht Geplaatst: 04 Jan 2008 21:07 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik heb nooit les gehad. Eigenlijk wel jammer, zelf uitvinden is wel goedkoop maar niet altijd het beste...

Bericht Geplaatst: 04 Jan 2008 22:29 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik heb ook nooit les gehad. De twee keren dat ik echt op wintersport ben geweest [Val Thorens - 2001 en Tignes - 2006] waren beiden met het skatepark Burnside mee, de eerste keer zeiden ze dat er les zou zijn, maar dat was zo informeel als wat - bestond uit de locals die mee waren en een paar dingen uitlegden, om vervolgens met zijn allen vet hard de piste af te gaan, de n00bs achterlatend Tongsmiley
Na die week kon ik rijden en springen, maar nog geen bochten maken. Na Tignes kon ik wél redelijk scherpe bochten maken en beter springen en boardslides. Ook allemaal zelf geleerd dus eigenlijk, maar het ging me wel redelijk makkelijk af, want een vriend waar ik beide keren mee ben geweest is wel tussen de twee trips ieder jaar nog met zijn familie geweest en aan het eind van het weekje Tignes waren we op hetzelfde niveau Smiley

Toch lijkt het me wel erg fijn als ik die eerste keer wel echt les had gehad, dan had ik nu waarschijnlijk een veel betere basistechniek en wist ik meer handige dingetjes.
In ieder geval waarschijnlijk eind april weer met Burnside mee en ik heb er echt keiveel zin in!

Bericht Geplaatst: 08 Jan 2008 12:01 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik ben net terug van weekje snowboarden. Was op zich wel weer mooi en leuk en gezellig maar ik durf echt bijna niks meer, nog geen halve meter hoog te springen en nergens meer over heen. Baal ik van.

Bericht Geplaatst: 08 Jan 2008 12:52 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Tja, da's niet zonder reden he... Het zou eerder raar zijn geweest als je meteen ging knallen en niet stil stond bij wat er is gebeurd!
Misschien moet je nu een andere manier van snowboarden leren...?

Bericht Geplaatst: 08 Jan 2008 17:35 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik geloof ook niet zo heel erg in les. Wij konden volgens mij allemaal (Tom, Pim, Ik) binnen een paar dagen bochtjes maken enzo. Zonder les.
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
Sterre
Addict

Bericht Geplaatst: 25 Jan 2008 00:43 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Oooooh, superdol!!!! Ik ga als alles goed verloopt (en dat zal wel) naar de seizoensaflsuiter in Val Thorens! Dolle fucking pret!

Bericht Geplaatst: 30 Jan 2008 00:07 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Les Menuires + Trois Vallees was echt super! Nog nooit zulke haast perfecte condities gehad! En veel gezelligheid met zo'n 800 andere (ex)-studenten.
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie
Berichten van afgelopen:   

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur