Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Hardware en Gadgets » [HELP] Systeemherstel werkt niet, XP SP2 installeren...
Sietse
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 08 Jan 2008 20:02 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

...Lukt ook niet en het de-installeren ook al niet meer.

Ik zal even het hele verhaal doen:

mijn eigen computer kreeg ineens kortsluiting. Ik krijg een ander computer te leen, deze deed het gewoon, maar ik wilde mijn eigen slave-harddrive hierin aansluiten om de bestanden te kunnen redden.
Dit leek te lukken, maar de computer besloot om met onregelmatige interval maar erg vaak uit te springen en opnieuw op te starten wat resulteerde in een hoop schrijfcontroles en herstelmeldingen.

Na wat gepiel en opnieuw aansluiten van de hardware was dit probleem verholpen, maar i-net explorer en msn gaven toch veel foutmeldingen (en dat ze moesten worden afgesloten)

De computer gaf aan dat er een update klaar was voor installatie. Dit bleek servicepack2 te zijn. Het gaat hier om een legitieme installatie van windows, dus ik wilde dit installeren, het had namelijk vergelijkbare problemen op mijn oude computer opgelost.

Maar er ging ergens iets mis; windows kon een bestandje niet kopiëren en verdere installatie was niet mogelijk. de comp startte opnieuw op en gaf aan dat SP2 niet volledig was, dus het systeem zou instabiel zijn, dus ik moest het weer verwijderen via configuratiescherm --> software.
Hierbij krijg ik telkens een melding dat het systeembestand niet gevonden word en dus de-installatie niet mogelijk.

Tussen al deze perikelen door heb ik meerdere malen systeemherstel geprobeerd, maar elke keer als de computer dan opnieuw gestart is geeft ie aan dat het niet voltooid is. dat het mislukt is doordat er niet genoeg schijfruimte is...

Daarnaast kunnen de instellingen niet worden geladen (instellingen van bureaublad achtergrond etc.) winsdows start wel op, maar gewoon 'kaal' zeg maar. dit is niet zo erg, maar ook vreemd...

iemand enig idee hoe of wat? ik snap er iig geen zak van, maar dat is met computers bij mij nogal snel...

Bericht Geplaatst: 08 Jan 2008 22:39 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Windows is een puinhoop. Ik roep dit altijd vrij snel, omdat het over het algemeen de beste oplossing is.... Windows opnieuw installeren. Eventueel de HDD even in een andere pc hangen om bestanden te redden.
Sietse
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 09 Jan 2008 11:51 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Dat was ik aanvankelijk ook van plan, maar dan moet ik opnieuw aan een legitieme windows zien te komen. De eigenaar van deze computer heeft er geen cd-tje bij gekregen of is die kwijt...

Bericht Geplaatst: 09 Jan 2008 13:08 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Aan de productcode heb je genoeg. Zit er geen sticker op? Je moet alleen even checken of het een OEM versie is (staat op de sticker). Wat vrijwel zeker is wanneer de computer met XP installatie is geleverd.

Je kunt dan gewoon even een XP iso downloaden en branden (in de juiste taal) en installeren met de productcode op de sticker.
Sietse
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 09 Jan 2008 22:15 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

staat idd een nr op en dat het een oem product is.

ik heb me net laten vertellen dat het extra intern geheugen wat ik uit mijn oude gesloopt had en hier had ingebouwd voor problemen kan zorgen. misschien zelfs de hdd beschadigen, klopt dat?

Bericht Geplaatst: 10 Jan 2008 00:20 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

De HDD beschadigen zeker niet. Als het geneugen niet snel genoeg is kan het wel voor instabiliteit zorgen. Wat tot gevolg kan hebben dat windows crashed in het het ergste geval bestanden beschadigen in Windows waardoor Windows niet meer werkt. Maar de HHD fysiek beschadigen gaat je er niet mee lukken. Zlefs je Windows installatie verneuken is onwaaschijnlijk. Over het algemeen werkt het wel.....of niet. Niet half.
Sietse
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 10 Jan 2008 11:10 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

trouwens, wat betreft dat geheugen. de HDD die erin zit is verdeelt in 2 partities volgens mij. er zit 1 schijf in, maar er zijn een C: schijf en een D: schijf volgens de computer. de C schijf is ongeveer 5 GB en de D schijf is zo'n 30 GB

Nadat ik het geheugen weer verwijdert heb is er op de C-schijf ineens veel meer ruimte vrij. (wat imho kan duiden op het gebrek aan schijfruimte in eerdere situaties)

Bericht Geplaatst: 10 Jan 2008 11:32 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

dus als ik dat geheugen inbouw en het word herkend en meegeteld in de specs, dan moet dat gewoon goed zijn?

wat betreft xp downloaden in de juiste taal, bedoel je dan voor mezelf, dat ik geen chinees download, of is het belangrijk om de juiste taal bij de juiste productcode te hebben? XP is nu in het nederlands, dus ik neem aan dat dat dan klopt met de productcode?

misschien ben ik lastig, maar ik heb er de ballen verstand van en wil het graag in 1x goed doen.

Bericht Geplaatst: 10 Jan 2008 13:42 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Sietse schreef:
trouwens, wat betreft dat geheugen. de HDD die erin zit is verdeelt in 2 partities volgens mij. er zit 1 schijf in, maar er zijn een C: schijf en een D: schijf volgens de computer. de C schijf is ongeveer 5 GB en de D schijf is zo'n 30 GB

Nadat ik het geheugen weer verwijdert heb is er op de C-schijf ineens veel meer ruimte vrij. (wat imho kan duiden op het gebrek aan schijfruimte in eerdere situaties)

5GB is eigenlijk te weinig voor XP. 10GB is minimaal. Het zou logischer zijn wanneer je meer ruimte op de C schijf krijgt wanneer er meer ram bij wordt geplaatst. Wanneer het volledige ram wordt gebruikt gaat windows namelijk de HDD gebruiken (CSmiley als alernatief. Wat je systeem super veel trager maakt. Met meer RAM zal Windows minder snel je HDD gebruiken als RAM alternatief.
Bram
Site Admin

Bericht Geplaatst: 10 Jan 2008 13:44 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Sietse schreef:
dus als ik dat geheugen inbouw en het word herkend en meegeteld in de specs, dan moet dat gewoon goed zijn?

wat betreft xp downloaden in de juiste taal, bedoel je dan voor mezelf, dat ik geen chinees download, of is het belangrijk om de juiste taal bij de juiste productcode te hebben? XP is nu in het nederlands, dus ik neem aan dat dat dan klopt met de productcode?

misschien ben ik lastig, maar ik heb er de ballen verstand van en wil het graag in 1x goed doen.

De productcode is inderdaad gekoppeld aan een taal. Je kunt dus geen engelse XP installatie CD gebruiken met een Nederlandse productcode. Ook MOET het een OEM installatie CD zijn.

Het blijft een tijdrovend klusje de eerste paar keer Smiley
Sietse
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 10 Jan 2008 14:20 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Bram schreef:
Sietse schreef:

5GB is eigenlijk te weinig voor XP. 10GB is minimaal. Het zou logischer zijn wanneer je meer ruimte op de C schijf krijgt wanneer er meer ram bij wordt geplaatst. Wanneer het volledige ram wordt gebruikt gaat windows namelijk de HDD gebruiken (CSmiley als alernatief. Wat je systeem super veel trager maakt. Met meer RAM zal Windows minder snel je HDD gebruiken als RAM alternatief.

ja, dat klinkt voor mij ook logischer, maar zo was het dus niet. iig loopt ie nu een stuk beter zonder continu foutmeldingen nu ik dat geheugen er weer uit heb gehaald, dus ik laat het er ook mooi uit.

Als ik nu windows opnieuw installeer dan formatteer ik ook de schijf meteen en dan verdeel ik de schijf niet meer in 2 partities, tenzij dat een stuk beter is...maar dat weet ik dan weer niet.

Bericht Geplaatst: 10 Jan 2008 14:45 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Wanneer je van de twee partities 1 partitie maakt vanuit de WIndowsXP setup gaan ALLE data op de schijf verloren. Voor alle duidelijkheid....
Wanneer je de data op je D schijf wil bewaren zul je Partition Magic moeten gebruiken.

Ik gebruik altijd 40GB voor WIndows zodat ik nooit ruimtegebrek krijg, ook niet na een half jaar. Maar met 20GB moet je ook al een eind kunnen komen. Ik zou de schijf in twee partities van 20GB opdelen. Twee partities is beter omdat je dan de data die belangrijk is om te bewaren op je D schijf kunt opslaan. Als Windows dan een keer onverwachts in de soep loopt kun je het opnieuw installeren zonder dat je je belangrijke data kwijt raakt. Met 1 partitie kan dat niet. Je meoet namelijk altijd formatteren wanneer je een nieuwe XP installatie doet.
Sietse
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 10 Jan 2008 16:26 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

daarom wil ik ook mijn oude harde schijf gebruiken als D:-schijf. net als in mijn oude computer. maar daar had ik ook maar een c-schijf van 10 gig.

de data die nu op de d-schijf staat die bewaard moet blijven heb ik al op een usb-stick staan en kan ik nog ff branden, maar ik wil uiteindelijk die hele schijf een keer formatteren. maar dan moet ik wel eerst een goede XP-versie hebben. heeft iemand misschien een goede torrent voor nederlandse xp-OEM-versie?
(de sticker is trouwens wel in het engels, maakt dat nog iets uit?...)

Bericht Geplaatst: 10 Jan 2008 17:23 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

godverdomme, nu heb ik mijn oude hdd er weer ingebouwd en nu ineens kan ik daar niet meer op: "de schijf in drive F: is niet geformatteerd, wilt u deze nu formatteren?"

wat is dit nu weer?

Bericht Geplaatst: 11 Jan 2008 18:31 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

iemand?

Bericht Geplaatst: 03 Mrt 2008 22:01 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik heb het nog steeds niet op kunnen lossen, want ik kan niks downloaden. ik kan echt alleen nog surfen en msn-en.

Maar ik heb eindelijk een windows-cd, maar nu zit ik weer met het volgende:

Het gaat om een recovery cd-rom, geleverd bij een Fujitsu-Siemens-laptop. Mijn computer is ook een Fujitsu-Siemens. Er staat op de kast wel een product code op van XP, maar geen OEM. (op de betreffende laptop hetzelfde verhaal) Kan ik die recovery cd dan gebruiken? of gaat die alleen samen met de laptop waar die bij hoort?

Anderzijds heb ik dus een andere kast staan waar ook een code op staat wat wél een OEM is. Een vriendin van me heeft ook een recovery disc met XP en ook een OEM-versie. zou ik die kunnen gebruiken?

Of moet ik echt puur een windows versie OEM los hebben?
Of kan ik een willekeurige windows-cd gebruiken met de product-key die op de kast staat?
Misschien 'domme' vragen voor sommigen, maar ik heb er dus de ballen verstand van en ik wil het niet verneuken.

Bericht Geplaatst: 04 Mrt 2008 09:48 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik vind het wel grappig dat je nog steeds met het probleem zit maar nog steeds creatief naar een oplossing zoekt. Aan doorzettingsvermogen is er geen gebrek!

Als je weer eens een foto post van het leegdrinken van bierblikken of van stoere spierballen dan ben ik bereid uitgebreid antwoord te geven op je vraag. Smiley
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie
Berichten van afgelopen:   

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur