Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Aangeboden en Gezocht » Woonruimte in Amsterdam gezocht!
Maartje
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 25 Feb 2008 12:45 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Tijd voor een oproepje! Roalt en ik willen nu toch echt in Amsterdam gaan wonen!

Ik mis mijn vriendinnen en zussen, en ik wil er straks werk vinden. Bovendien wordt ons appartement in Den Bosch te duur voor ons, dus er is ook nog enige haast bij geboden.
Zou je dus alsjeblieft de komende tijd je ogen en oren willen open houden voor ons?!

We richten ons in eerste instantie op Amsterdam Zuid (Oud-Zuid, Rivierenbuurt, Buitenveldert of Amstelveen-Noord), vanwege de bereikbaarheid van de snelwegen en het station daar. Maar Oost en West vinden we ook leuk.
Dit is wat we zoeken:

- ± 625,- excl. / 800,- incl.
- minimaal 70 m²
- buitenruimte: tuin, dakterras of balkon
- parkeergelegenheid

Dus ken je mensen die graag van Amsterdam naar Den Bosch willen verhuizen, collega's die een jaar naar het buitenland gaan of ben je bevriend met een makelaar: grijp ze bij hun kladden!!! Geef mij hun telefoonnummer en dan ga ik ze stalken! Knipoog

Bij eventuele interesse hebben wij in de aanbieding:
Leuk en groot appartement (100 m²) in de binnenstad van Den Bosch, met ook nog eens 20 m² dakterras. Voor 825,- excl.

Bericht Geplaatst: 25 Feb 2008 13:02 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

625 is vrije sector he? Dan zou ik eens kijken bij de vrije sector woningen van de woningbouwverenigingen, of daar iets betaalbaars tussen zit. De reden dat ik daar niet terechtkwam was omdat de inkomenseis veel te hoog was in m'n eentje.

En als je dan toch in Amsterdam terecht wil komen en je zusjes wil zien, moet je niet weer de fout maken om buiten de ring te gaan wonen Knipoog.
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
Tom
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 25 Feb 2008 13:15 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Wel grappig dat je Den Bosch te duur vindt en dan in Amsterdam gaat zoeken. Niet echt veel goedkoper namelijk Knipoog Hoe heb je Roalt trouwens in godsnaam over de streep gekregen? Worship

Bericht Geplaatst: 25 Feb 2008 13:43 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik kan eens mijn huisbaas vragen. Die hebben inmiddels best wel wat gerenoveerde woningen in de Indische Buurt (ook erg mooi aan het worden), ik woon er ook.

Kan dat in mijn eentje niet betalen maar samenwonend is vaak makkelijker... Goed dat jullie hier weer gaan wonen iig...Smiley

Bericht Geplaatst: 25 Feb 2008 15:29 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Nou Danny, dat zou fijn zijn!

Maar het zal nog lastig worden in de vrije sector, vanwege die inkomenseis van vaak minstens 4 keer de kale maandhuur. Aangezien ik momenteel geen inkomen heb, moet Roalt dat dus (tijdelijk) kunnen betalen. Dus we zouden bijv. wel 800,- kunnen betalen, maar dan moet je wel een heel stevig maandinkomen hebben...
En voor de woningbouw moet je vaak economisch aan Amsterdam gebonden zijn, en dat ben ik (nog) niet. Dat is ook de reden dat we ons niet kunnen inschrijven bij bijv. de AHAM.

Het is dus niet het beste moment om iets in Amsterdam te zoeken, maar als we dan toch uit ons appartement weg willen (DB is niet te duur, het appartement wel), dan meteen ook naar een andere plaats. We gaan niet ergens anders in Den Bosch wonen!

En tja, buiten de ring wonen Thijs... Je hebt gelijk, maar het is voor Roalt belangrijk om zo dicht mogelijk bij de A2 en de A9 te wonen, zonder eerst elke dag een half uur in de file op de Ring te staan... Hij is grotendeels afhankelijk van zijn auto voor zijn werk, dus vandaar ook de parkeermogelijkheid.

Overigens staan we ook al op woningruil.nl, dat levert misschien nog wel iets op. Zo is Linda aan haar nieuwe huis op Java-eiland gekomen...

Bericht Geplaatst: 25 Feb 2008 15:41 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Wow, woont zij nu op Java-eiland? Cool hoor!

Maareh, Bos en Lommer zou ik zeggen. Smiley. Goedkope woningen, A10 er recht doorheen. En ook in de ochtend via Noord binnen een kwartier bij de A2! (En je zusje woont er) En idd, geen wachttijd voor een parkeervergunning.
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"

Laatst aangepast door Thijs R. op 25 Feb 2008 16:07, in totaal 1 keer bewerkt
Dennums
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 25 Feb 2008 15:48 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Tevens is het in jullie geval uiteraard erg belangrijk dat er geen lange wachttijden op een perkeerplek zijn... Dat scheelt namelijk nogal van de 7 jaar in de Jordaan tot geen wachttijd in bijv. Indische Buurt of Bos en Lommer.

Bericht Geplaatst: 25 Feb 2008 16:39 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Jep, dat klopt. Indische buurt zou op zich wel leuk zijn, want daar wonen al een aantal vriendinnen van me. En een vriend van Roalt. Twee van hen wonen trouwens wel in een koopwoning.
Maar dan nog wil ik me vooral op Zuid richten. Maar hee, beggars can't be choosers... Smiley

Overigens raadde Maarten me aan om brieven te sturen naar makelaars, iemand daar ervaring mee?

Bericht Geplaatst: 25 Feb 2008 16:40 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Geen ervaring daar ik daar altijd te lui voor ben geweest... Schijnt idd te werken... Smiley

Bericht Geplaatst: 25 Feb 2008 16:51 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Jij weet dan dus ook niet wat je in die brief moet zetten?

Bericht Geplaatst: 25 Feb 2008 17:17 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik zou beginnen met het feit dat je op zoek bent naar een huis....Knipoog

Bij makelaars moet je gewoon geluk hebben. Er zijn er echter tyfusveel dus die moet je allemaal aanschrijven. Dan heb je dus kans dat je wat aanbiedingen krijgt daar zij best wat hebben in hun portefeuille.
Ook wil het best zo zijn dat ze iets wat ze niet verkocht krijgen toch maar willen gaan verhuren.

Het feit dat het er erg veel zijn heeft ervoor gezorgd dat het er bij mij nooit van is gekomen...Smiley

Bericht Geplaatst: 25 Feb 2008 19:11 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Wat dacht je van kopen? Of is dat geen optie?
Lonja
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 25 Feb 2008 19:23 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Maartje schreef:
Aangezien ik momenteel geen inkomen heb

Bericht Geplaatst: 25 Feb 2008 20:01 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Dennums schreef:
Ik zou beginnen met het feit dat je op zoek bent naar een huis....Knipoog

Bij makelaars moet je gewoon geluk hebben. Er zijn er echter tyfusveel dus die moet je allemaal aanschrijven. Dan heb je dus kans dat je wat aanbiedingen krijgt daar zij best wat hebben in hun portefeuille.
Ook wil het best zo zijn dat ze iets wat ze niet verkocht krijgen toch maar willen gaan verhuren.

Het feit dat het er erg veel zijn heeft ervoor gezorgd dat het er bij mij nooit van is gekomen...Smiley

Haha, da's wel een goed idee ja Tongsmiley Maar ik denk dat ik het maar zie als je inschrijven bij een uitzendbureau: op internet staan wel wat baantjes, maar de leukste krijg je als je eenmaal bij ze bekend bent, en zij jou opbellen.
Dus dan zet ik mijn gegevens en onze wensen in die brief. Plus wat we kunnen besteden.

Bericht Geplaatst: 25 Feb 2008 22:31 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Maaruu Maartje.
Is t niet tijd voor een baby? Meestal komt de drang voor een baby na een mislukte carriere. Kijk maar naar mij Zweet Hoe kan je nou zonder werk zitten, je vorig jaar nog de banen voor het uitzoeken...
Maartje
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 26 Feb 2008 13:19 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Een baby? Neen dank u. Whatever

Ik zit momenteel ziek thuis, met een burn-out, dus vandaar dat ik geen werk heb. Was helaas zo stom om ontslag te nemen, dus een uitkering krijg ik ook al niet.

Bericht Geplaatst: 26 Feb 2008 18:02 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

bijstand kun je toch altijd krijgen? is wel weinig, maar beter dan niks.

Bericht Geplaatst: 26 Feb 2008 18:12 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Voor zover ik weet niet als je zelf ontslag hebt genomen. Maar heb er niet echt verstand van hoor.

Bericht Geplaatst: 26 Feb 2008 18:35 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Dat is waarschijnlijk idd zo, maar daar kom ik uberhaupt niet voor in aanmerking aangezien ik met Roalt samenwoon, en hij meer dan de bijstandsgrens verdient (die geloof ik rond de 1200 euro bruto per maand ligt).

Bericht Geplaatst: 26 Feb 2008 19:23 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

ik heb 'm zelf niet aangevraagd, maar wel nagezocht laatst, dus ik pin me er ook niet op vast, maar volgens mij krijg je als je ontslagen wordt of iig zoveel weken van de afgelopen X-aantal weken hebt gewerkt een ww uitkering. Anderzijds, als je er niet voor in aanmerking komt, heeft eenieder recht op een bijstandsuitkering. Maar goed, dat doet er niet toe als Roalt idd teveel verdient.

Bericht Geplaatst: 26 Feb 2008 19:28 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Tja, als je ontslag neemt (en samenwoont) wordt je vogelvrij verklaard. Ik val overal tussen de wal en het schip. Overigens heb ik wel uitkering gekregen, maar die moet ik lekker gaan terugbetalen..

Bericht Geplaatst: 26 Feb 2008 20:35 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Als je zoals ik te veel verdient en geld hebt geerft wat ergens vaststaat en je niks mee kunt, dan heb je ook nergens recht op. Geen enkele subsidie, geen huurttoeslag of teruggave belasting of wat dan ook Smiley.
Dus moet ik maar weer andere dingen verzinnen.

Bericht Geplaatst: 26 Feb 2008 22:41 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Huh RJ?!, jij moet in ieder geval vooraftrek kunnen krijgen. Tenminste jij "bezit" toch ook een huis?....en betaalt dus ook rente?
Robert-Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 27 Feb 2008 00:25 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Nee ik betaal geen rente en ik bezit het huis maar voor een gedeelte, wat niet genoeg is om af te trekken.
Nu heb ik een andere constructie, maar handig vind ik het niet. En het liefste zou ik gewoon in een appartementje wonen die ik huur ergens in Den Bosch, maar ik heb geen huursubsidie, geen ziektekostensubsidie, helemaal niks.

Bericht Geplaatst: 27 Feb 2008 03:37 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Als je zo graag huurtoeslag en zorgtoeslag wilt t.w.v. 130 euro per maand.

Dan kan dat geregeld worden hoor. Je geeft mij al je geld van je bank, spaarrekeningen, huisgedeelte, aanspraak op erfenissen aandelen en beleggingsfondsen. Dan regel ik dat je ook nog eens goed in de min staat.

Ik kan mij ook nog heugen dat jij RJ-tje jarenlang aanvullend studiebeurs hebt gehad. Volgens mij ook niet helemaal terecht, ik heb je toen ook niet horen klagen, of wel?

Bling
Robert-Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 27 Feb 2008 08:33 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Lieve Jan, groot gedeelte van alles zit in fondsen en wordt besteed aan goede doelen. Verder wil ik juist geen gebruik ervan maken, omdat ik er zelf niet voor gewerkt heb, maar ik word er wel continu aan herinnert. Je ziet mij niet een dure broek kopen of iets dergelijks Smiley. Ik ben net zo'n brakke lamzak als altijd.
En ik had wel gewoon recht op die aanvullende studiebeurs aangezien mijn ouders geen belastbaar inkomen hadden.
Deze aanvullende studiebeurs was in totaal 16000 euro, wat me achteraf is kwijtgescholden natuurlijk, maar dat staat op geen enkele manier in verhouding met hoeveel belastig ik al betaald heb.
Maar ja, je hoort me ook niet klagen normaal, stem ook gewoon uit principe op Groenlinks. Maar het gaat er hier gewoon even over, vandaar.

Bericht Geplaatst: 28 Feb 2008 00:38 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

RJ, je mag gewoon niet klagen. Smiley

Volgens mij heb jij een verzameling gitaren cd's en dvd's ter waarde van ................. ? Zweet

Het is niet zo dat je OOIT 1 dag zonder geld zit.
Roalt
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 28 Feb 2008 07:36 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Gasten, ga dit ergens anders uitvechten a.j.b.
Robert-Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 28 Feb 2008 07:40 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Nee Jan, maar de dag dat ik gezellig ergens iets ga huren of ga verhuizen of wat dan ook, zal ook lang op zich laten wachten. Want concreet heb ik geen geld om daaraan te besteden. Ik heb nauwelijks geld voor mezelf, alles zit ingewikkeld weggeschoffeld. Ik moet het met net zoveel doen als anderen alleen dan zonder subsidies. Alles wat ik heb aan spullen, gitaren en wat ik doe.. dat is allemaal betaald door mijn hardverdiende geld, waar ik in totaal 35 uur voor lesgeef en 35 uur per week muziek voor maak.

Bericht Geplaatst: 28 Feb 2008 07:41 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Roalt schreef:
Gasten, ga dit ergens anders uitvechten a.j.b.

Je hebt gelijk, sorrie Smiley

Bericht Geplaatst: 28 Feb 2008 10:12 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Dat lijkt me nog wel het meest frustrerend: wel teringveel geld hebben maar er niets mee kunnen...een fakking tantaluskwelling!

Bericht Geplaatst: 28 Feb 2008 11:16 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Het is ook niet zo veel en het is ook niet erg. Niemand kan mij ooit verwijten dat ik niet hard werk voor wat ik doe Smiley. Alleen als Jan met z'n nieuwe Surinaamse lambal instelling gaat roepen dat ik het zo goed heb en hij zo'n arme student is, dan frons ik m'n wenkbrauwen eventjes...
Genoeg, ik hoef ook niet in Amsterdam te wonen, haha... Ik ga een proefwerk geven..

Bericht Geplaatst: 28 Feb 2008 12:17 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik heb niet echt heel veel zicht op de huizenmarkt in Amsterdam, maar, ik zou persoonlijk eerder in Haarlem gaan wonen dan in Amstelveen. Iets in de Indische buurt zou wel relaxed zijn. Oud-Zuid lijkt me bijna onmogelijk.

Bericht Geplaatst: 28 Feb 2008 17:17 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Robert-Jan schreef:
Alleen als Jan met z'n nieuwe Surinaamse lambal instelling gaat roepen dat ik het zo goed heb en hij zo'n arme student is

Misschien komt ie over een paar jaar wel gewoon de asielzoeker uithangen hier Monddicht
Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 28 Feb 2008 23:22 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Wat is mijn nieuwe Surinaamse instelling?
Knalhard werken en geen reet verdienen? Die instelling bedoel je?

Hoe denk je dat ik rondkom van 200 euro (loon per maand), studiefinanciering en bijna 3 kinderen. Denk je niet dat ik ontzettend hard moet werken. IK rijd zelfs fokkin' taxi af en toe, ben weer helemaal in de webdesign alles om een extra centje te kunnen verdienen om brood op de plank te krijgen.

En verder pest ik je maar wat Smiley Maar uiteindelijk ben ik degene die op de kast zit. Zweet
Maartje
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 29 Feb 2008 13:13 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

koos en ivo schreef:
Ik heb niet echt heel veel zicht op de huizenmarkt in Amsterdam, maar, ik zou persoonlijk eerder in Haarlem gaan wonen dan in Amstelveen. Iets in de Indische buurt zou wel relaxed zijn. Oud-Zuid lijkt me bijna onmogelijk.

Haarlem hebben we ook overwogen (leuk!), maar dat gaat voorbij aan onze wens om dicht bij vrienden te zitten. Dan moet je wéér eerst de trein pakken! En vanuit Amstelveen (echt het randje dan hè, diep in Amstelveen vind ik ook geen optie) gaat er gewoon een metro de stad in. Vandaar.

Onder Oud-Zuid valt ook de Pijp hè, waar jij (Koos) notabene woont! Toch?!?
Ik heb het er maar bij gezet, want wie weet.
Maar ik denk dat de Baarsjes en misschien de stadskant van Bos en Lommer ook goede opties zijn voor ons. Het Surinameplein en het huis waar Floor woont, zouden voor ons ideaal zijn! Vandaag hun makelaar maar eens bellen Smiley

Bericht Geplaatst: 29 Feb 2008 13:29 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Klopt, ik heb wel een beetje mazzel gehad met mijn woning. Maar, mocht ik iets horen wat in jullie budget past dan laat ik het wel weten.

Bericht Geplaatst: 29 Feb 2008 14:35 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

De arrogantie alleen aan de stadskant van Bos en Lommer te willen wonen... Knipoog

Wees nou maar blij als je überhaupt iets vindt! Osdorp is bijvoorbeeld ook een optie, en helemaal niet verkeerd om te wonen...

Laatst aangepast door Tom op 29 Feb 2008 17:07, in totaal 1 keer bewerkt
Maartje
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 29 Feb 2008 15:26 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Pff, moet jij zeggen! Knipoog

Osdorp. Wat moet je daar nou!?

Bericht Geplaatst: 29 Feb 2008 18:10 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Aan de andere kant van Bos en Lommer wil je ook echt niet wonen hoor Smiley. B&L is alleen een vogelaarwijk omdat het daar werkelijk verschrikkelijk is. Wel eens doorheengefietst? Echt deprimerend.

Maargoed. Dat ligt lekker verscholen achter de A10.. De rest van Bos en Lommer is verder prima Smiley.
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie
Berichten van afgelopen:   

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur