Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Aangeboden en Gezocht » Woonruimte in Amsterdam gezocht!
n de la phonque
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 29 Feb 2008 23:42 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ach dat valt best mee. Ik moet eerlijk zeggen dat ik toch steeds wel daar bij dat Jatopa gebeuren blijf kijken tegen de A10 aan: 100m2 voor een strakke prijs in Amsterdam!!!
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 01 Mrt 2008 13:36 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Kappe nou. De Kolenkitbuurt is zo'n beetje het treurigste stukje stad dat ik in heel Nederland ken Smiley.. Ben benieuwd of we het overzelfde hebben: Bos en Lommerweg afrijden richting het westen. A10 over. Buurtje aan je rechterhand.
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
Maartje
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 01 Jul 2008 09:27 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Blijkbaar kan het dus toch, een huisje met tuintje (klik) in de Jordaan vinden, nog net te betalen...

En wij waren gisteren de eersten die belden! Klonk geweldig allemaal, wel wat klein (48 m2), om de hoek bij de Noordermarkt, maar al snel kwam de aap uit de mouw: illegale onderhuur bij de sociale woningbouw. We konden ons niet inschrijven op dat adres.
We hebben er even een uurtje over nagedacht, maar wisten eigenlijk al meteen dat we ons hier niet aan willen en kunnen wagen. Het zou vergaande gevolgen hebben voor mijn (tijdelijke) uitkering. Hadden we geen parkeervergunning kunnen aanvragen. De post altijd moeten ophalen in Den Bosch. Kans op enorme boetes bij ontdekking. En je altijd een illegaal in je eigen huis voelen. Niet gedaan dus.

Iemand wel positieve ervaringen met illegaal onderhuren? Smiley

Bericht Geplaatst: 01 Jul 2008 09:28 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

In ieder geval willen we onze slag slaan tijdens de komende vakantieperiode, dus wil iedereen in Amsterdam zijn oren en ogen openhouden!?!

Bericht Geplaatst: 01 Jul 2008 09:45 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Heb je al makelaars aangeschreven?
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
Maartje
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 01 Jul 2008 09:55 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Nee, ga ik nu ook maar eens doen.

Bericht Geplaatst: 01 Jul 2008 11:23 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Illegaal onderhuren moet je niet doen. Ze hebben er nu boetes voor, je voelt je altijd arlxt in je 'eigen' huis. Het is je eigen huis niet, dus je zal je er nooit thuisvoelen. Als ik trouwens die prijs zo zie, houdt ze er waarschijnlijk een euro'tje of 300 aan over per maand.

Zet de Jordaan nou maar uit je hoofd voor die prijs Maartje Smiley.
Maartje
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 01 Jul 2008 15:23 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik denk dat ze er wel een eurootje of 600 aan overhoudt, of zelfs meer... Ze had het over huursubsidie, en dat deze constructie haar huis in Bergen betaalt. Tja...
Ik had de Jordaan allang uit mijn hoofd gezet, is ook eigenlijk helemaal niet handig voor ons, maar toen kwam dit ineens voorbij! Ja, dan bel je toch wel even. Maar illegaal gaan we sowieso niet doen.
Zometeen eens even een standaardbrief schrijven, en die dan 50x op de post doen! Smiley

Bericht Geplaatst: 01 Jul 2008 16:13 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Exactly. Als het een goede brief is, moet je wel iets kunnen vinden!
Maartje
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 01 Jul 2008 16:39 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ben er nu mee bezig, maar wat is een "goede" brief? Moet je sec opschrijven wat je gegevens zijn en wat je zoekt, of moet je er juist een persoonlijk verhaaltje van maken? Zo ja, werkt een "zielig" verhaal beter? Pfff. Ik kom er niet uit.

Bericht Geplaatst: 14 Aug 2008 17:38 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Nou, we zijn inmiddels weer een paar stappen verder!
Brieven naar makelaars zijn allang de deur uit (nog niks opgeleverd), en verder check ik dagelijks tig keer het vaste riedeltje sites: Marktplaats, Hyves, 2 betaalde sites en een paar bemiddelingsbureau's.

Bij een van die bemiddelingsbureau's had ik als eerste gebeld na een advertentie op Marktplaats, dus daar staan wij nu op de 1e plek als er iets geschikts voorbij komt. Maar na 2 weken bijna dagelijks bellen, en dan weer wel een huis en dan weer niet, begin ik er een beetje een hard hoofd in te krijgen. Ze hebben vooral woningen van boven de 1200,- en woningen in onze prijsklasse (850/ 900,-) komen amper voorbij. Maar ze zijn er wel, benadrukte hij vandaag nog.

Verder stuitte ik op Hyves op een advertentie, waar ik ook de eerste was die reageerde. Het is van een investeringsbedrijfje, op de Jan van Galenstraat, 60 m2 en oorspronkelijk 1000,- exclusief. We zijn vorige week gaan kijken.
Nu is dit een heel hoog bedrag, dus we hadden zoiets van: alleen als het heel leuk is. Dat is niet echt het geval, maar er is ook niks mis mee.
Het is klein, maar best goed ingedeeld, extra bergruimte op zolder, een balkon (op het noorden...) en niet zo lang geleden opgeknapt.
Maar dat vonden wij geen 1000,- waard. Dus gezegd dat we het niet zouden doen, om die reden. Komt hij ineens over de brug met de mededeling dat we het voor 900,- excl. mogen huren. Is nog steeds veel, maar niet veel meer dan we nu betalen.

Maar ja, wat nu? We werden niet heel erg warm van het appartement bij binnenkomst. Maar we kunnen ons er wel in voorstellen. Onze meubels passen er ook nog bijna allemaal in, de buurt is leuk, mijn zusjes wonen letterlijk om de hoek (Thijs ook Smiley), park om de hoek, vlakbij de ring en redelijk snel een parkeervergunning (als het goed is).
Maar ja: dat bemiddelingsbureau kan nog met iets interessants op de proppen komen. Voor minder geld, en vermoedelijk groter. Dus nemen we die gok, met het risico dat we nog heel lang moeten wachten op iets wat waarschijnlijk minder goed onderhouden is, of spelen we op zeker en gaan we voor dit wat kleine appartment?

En dan komen we ook nog eens in de knoop met onze vakantie en dus een dubbele maand huur betalen, dat is ook wat minder. Plus: we hebben geen haast om in Amsterdam te gaan wonen. (Het liefst wel op korte termijn.)

Meningen?

Bericht Geplaatst: 14 Aug 2008 17:47 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Jan van Galenstraat is de straat met de meeste fijnstof van Nederland Knipoog

Maar zou wel leuk zijn als je ook naar de Westzijde komt!

Bericht Geplaatst: 14 Aug 2008 17:53 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Tja, dat is idd zo. Ramen maar dicht houden doen Tongsmiley
Het is trouwens op de hoek met de Adm. de Ruijterweg, dus ook echt vlakbij jou Tom. Gelukkig is het aan de goede kant van de Jan van Galenstraat.

Bericht Geplaatst: 14 Aug 2008 18:04 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Je bedoelt aan de Bos en Lommerkant? Want anders is er wél een wachtlijst voor je parkeervergunning he?

Tsja, die vrachtwagens onder je raam zijn niet zo fijn. Maar ze zijn bezig om de hoofdingang van het Food Center naar de Haarlemmerstraat te verplaatsen, dus daar ben je op den duur vanaf. En zoveel zijn het er nou ook weer niet.

Ik zou het wel weten, als ik op zoek was. Ik zou namelijk in mijn handen klappen en naakt door de tuin rennen. Maar jullie lat ligt nogal hoog Smiley.

En aangezien de Adm de Ruijterweg licht krom is, heb je met mazzel 's avonds nog een een paar stralen zon op je balkon Knipoog.

Inclusief komen jullie per persoon dus eigenlijk op exact dezelfde prijs uit als ik. Alleen heb ik voorlopig nog huursubsidie...
Maartje
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 14 Aug 2008 21:34 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Thijs R. schreef:
Ik zou het wel weten, als ik op zoek was. Ik zou namelijk in mijn handen klappen en naakt door de tuin rennen.

Welke tuin!!?!?!! Huilen

Ik bedoelde de goede kant van de Bos en Lommerkant Smiley

En tja, die huurprijs, voor de helft kom je in je eentje vaak nog niet zo ver. Dus zo slecht is het nog niet. Is goed geisoleerd bovendien, dus die inclusief-prijs zal ook wel meevallen.

Zaterdag gaan we een 2e keer kijken...

Bericht Geplaatst: 14 Aug 2008 22:24 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Bij mij is inmiddels zo'n SMS-bedrijf aan de haal gegaan met m'n gegevens.

Genaamd NuAdam op http://www.nuadam.nl
Quote:

Datum nieuwe kamer: 14 augustus 2008 Beschikbare kamer: Bos en Lommer, Erasmusparkbuurt 2k.appartement €350/kamer tot€ 700 Reageren op kamer: zend sms-code: nu adam aan naar nummer: 4477 / send textmessage-code: nu adam aan to number : 4477 (de contact informatie wordt 14 augustus om 20.00 toegezonden)

Wat nou 2-kamerappartement? Wat nou 350?!?! Stelletje mongolen. Heb al geprobeerd ze te achterhalen, maar de nogal ballerig klinkende Eindhovennaar heeft een collectie 06-nummers verzameld, zo lijkt het. Zijn bedrijfje zit wel in hetzelfde pand als een oud-huisgenoot van me.

Maargoed. Veel doe je er niet aan, misschien figureert ie nog een keer in een artikeltje. Het enige wat ik heb kunnen doen is iedereen op de hoogte stellen van het feit dat die toko dus niet te vertrouwen is. Terwijl ze wél op de site van de gemeente Amsterdam staan.

Dus heb m'n volledig volgelopen mailbox maar een mailtje gestuurd, met veel reacties terug.
Quote:

Bedankt voor de waarschuwing. Ik ga me afmelden.

Bedankt voor je reactie! het is een teleurstelling maar dan weet ik in ieder geval dat ik van NuAdam niet veel te verwachten heb.

ik kwam via via op deze gratis site. Bedankt voor je mailtje. Ik zal er zeker voor uitkijken en geen gebruik meer van maken. Bedankt voor je tips.

bedankt voor de tip over NuAdam.

Echt tof van je om dit te melden. Had al een klein beetje het vermoeden dat het niet helemaal haaks zat ook door valse gegevens te smsen.
Heel erg bedankt en ik ga me gelijk afmelden. THX!

etc etc etc
Maartje
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 14 Aug 2008 22:36 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Die site ben ik ook al vaker tegen gekomen, en vond het er al meteen onbetrouwbaar uitzien. Ook hoe ze zichzelf omschrijven zeg, als een "sms-advertentie magazine". Wat? Hamer

Bericht Geplaatst: 24 Aug 2008 16:44 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Het is gelukt dus??
Michel
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 24 Aug 2008 19:08 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik heb maar besloten om mijn zoektocht naar een appartement in Utrecht uit te breiden naar Amsterdam. Aangezien ik ook werk in Amsterdam ga ik mijn pijlen nu ook op deze stad richten. Dus wie o wie heeft de gouden tip? Smiley

Roalt
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 24 Aug 2008 19:38 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Thijs R. schreef:
Het is gelukt dus??

Hoogstwaarschijnlijk wel, dinsdag gaan we het contract tekenen, als we het eens zijn met de inhoud. Knipoog Het gaat nog steeds om de Jan van Galenstraat, maar nu per 1 oktober, dus geen dubbele maand huur. Meer info volgt. Smiley
Roalt
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 26 Aug 2008 15:55 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Nou, we gaan verhuizen naar Amsterdam, net een aangepaste versie van het contract getekend, dus per 1 oktober wonen er weer twee niet-Amsterdammers extra in Amsterdam. Smiley

Iemand op zoek naar een appartement in DB?
Floor
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 26 Aug 2008 16:20 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Woehoe! Gefeliciteerd joh! Gezellig wordt dat! lachen
Nu ik nog een huis....
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 26 Aug 2008 16:37 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Nice! In Bos en Lommer, wie had dat ooit gedacht Knipoog.

De Erasmusparkbuurt is heel chill hoor. Welkom in West!

Gaan jullie dan wel mee bier drinken?
Roalt
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 26 Aug 2008 17:29 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik wel, maar Maartje mag geen bier meer. Knipoog
Tom
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 27 Aug 2008 08:43 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Dadelijk meer Brabanders dan Marokkanen is Amsterdam-West Knipoog

Welkom!

Bericht Geplaatst: 27 Aug 2008 09:49 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Dank, dank! Ik heb er erg zin in, maar eerst nog even op vakantie. Smiley

Bericht Geplaatst: 27 Aug 2008 23:10 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Roalt schreef:
Nou, we gaan verhuizen naar Amsterdam, net een aangepaste versie van het contract getekend, dus per 1 oktober wonen er weer twee niet-Amsterdammers extra in Amsterdam. Smiley

Iemand op zoek naar een appartement in DB?

Een collega van me, vrij dringend. Als het appartement nog beschikbaar is, hoor ik het graag.

RAWK!
Maartje
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 28 Aug 2008 05:53 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Het is nog beschikbaar, en we hoorden dat de huisbaas een makelaarskantoor wilde gaan inschakelen om het te verhuren, dus als we het zo kunnen oplossen, zou dat mooi zijn.
Het is een appartement in de Orthenstraat, van 100 m2 met 20 m2 dakterras en een berging. Inpandige fietsenkelder. Houten vloer, glas-in-loodramen. 2 slaapkamers en een inloopkast, los toilet. Wij betalen nu 840,-
Ik PM je even zijn telefoonnummer.

Bericht Geplaatst: 28 Aug 2008 06:27 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Even nog een puntje van aandacht, het is dus per 1 oktober!
udo
Addict

Bericht Geplaatst: 28 Aug 2008 09:35 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Super - gefeliciteerd!
...en geniet van de laatste weken boodschappen doen in DB! Knipoog
Rudeless
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 29 Aug 2008 14:46 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Dank! Heb 't doorgegeven.

Veel sterkte in A'dam Knipoog

RAWK!
jasper
Addict

Bericht Geplaatst: 01 Sep 2008 12:07 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Quote:
Dadelijk meer Brabanders dan Marokkanen is Amsterdam-West Knipoog

jep! ik woon nu ook in de Bestevaerstraat! Smiley

Bericht Geplaatst: 01 Sep 2008 13:19 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Waanzin. Iedereen woont hier nog om de hoek ook!

Nouja, behalve Danny dan... Smiley
Floor
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 01 Sep 2008 13:22 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ja, ik kom bij jou om de hoek wonen, Thijs. Smiley

Om nog even in de geest van deze topic te blijven: Ik heb per 1 januari een woning, maar zoek tot die tijd (vanaf nu), voor 3/4 maanden dus, nog een kamertje. Dus als iemand nog iets weet, hoor ik het graag!
ROnald
Addict

Bericht Geplaatst: 13 Sep 2008 10:17 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Gefeliciteerd Roalt & Maartje! Bling
Roalt
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 15 Sep 2008 20:54 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Dank je! Hoest leven in London eigenlijk, we zagen laatst nog een heel artikel over Foster, echt vet dat je daar werkt. Smiley
Maartje
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 21 Sep 2008 09:17 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Nou, inmiddels zijn we bezig met inpakken en vanalles regelen!
Alleen komen we wat mankracht tekort omdat we op een doordeweekse dag moeten verhuizen. We zijn nu met z'n vieren.

Dus Tommie, Jasper, wie dan ook: als je dinsdagmiddag 30 september tijd hebt en in de buurt bent, zou je dan alsjeblieft een paar dozen mee naar boven willen dragen?!? Tongsmiley

Bericht Geplaatst: 21 Sep 2008 13:12 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Dinsdagmiddag moet ik filmen. Dinsdagavond is geen probleem... Of ben je dan al klaar? Als ik nog iets anders moet doen zeg t maar!

Bericht Geplaatst: 21 Sep 2008 14:56 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik denk dat we dan wel klaar zijn ja, tenzij het allemaal heel erg tegen zit. Daar ga ik niet van uit, maar anders bel ik je wel effe Smiley
In ieder geval bedankt voor je aanbod!

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur