Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Hardware en Gadgets » Internet op je mobiele telefoon: Ja of Nee?

Internetten met je mobieltje?
Doe ik niet aan
38%
 38%  [ 8 ]
Heel soms
9%
 9%  [ 2 ]
Maandelijks
4%
 4%  [ 1 ]
Wekelijks
4%
 4%  [ 1 ]
Paar keer per week
19%
 19%  [ 4 ]
Dagelijks
23%
 23%  [ 5 ]
Totaal aantal stemmen : 21

Tom
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 17 Mrt 2008 21:20 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

http://www.nu.nl/news/1484315/51/%27Sterke_groei_mobiel_breedband%27.html

Naar aanleiding van bovenstaand bericht ben ik benieuwd of jullie al vaak internetten op je telefoon. Ik momenteel een paar keer per week ofzo, maar heb vanaf binnenkort een abonnement met onbeperkt Internet voor 10 euro, dus dan wordt het zeker dagelijks!

Laatst aangepast door Tom op 17 Mrt 2008 22:32, in totaal 1 keer bewerkt
Marinho
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 17 Mrt 2008 21:28 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Heel soms ff m'n Gmail checken als ik onderweg ben en een mailtje verwacht. Verder heb ik er ook niet echt behoefte aan..

Bericht Geplaatst: 17 Mrt 2008 21:31 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik heb een onbeperkt Internet add-on voor €9,50 bij mijn abonnement, dus als we strikt spreken dan gebruik ik dagelijks het Internet, aangezien ik op de "voorpagina" van mijn HTC Touch via een RSS feed het weer binnenhaal, maar als ik écht ga surfen, dan is dat minimaal een paar keer per week. Als ik onderweg ben en even iets moet weten [bv. reisinformatie], iets wil checken [e-mail, voetbal tussenstanden] of me gewoon verveel, zit ik met dat ding te Internetten Smiley

Al moet ik wel zeggen dat de eerste twee maanden het intensiefst waren wat Internet-gebruik betreft, tegenwoordig zit ik eigenlijk heel de tijd als ik onderweg ben afleveringen van TV-series te kijken op mijn telefoon in plaats van te Internetten.

Bericht Geplaatst: 17 Mrt 2008 22:16 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Minstens een keer per week. Vaak ov9292 en zo nu en dan Google Maps, als ik de weg kwijt ben.
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
jasper
Addict

Bericht Geplaatst: 17 Mrt 2008 23:10 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

ik heb t wel maar ik gebruik het eigenlijk nooit. Misschien ook omdat ik meer dan de helft van elke dag toch achter een computer zit met internet. Dus een beetje overbodig in mijn geval. En een enkele keer naar 9292ov idd. Maar daar blijft het bij.

Bericht Geplaatst: 17 Mrt 2008 23:26 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Doe ik niet aan. Waarom zou je ook?

Bericht Geplaatst: 17 Mrt 2008 23:31 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

ik heb die nieuwste htc tytn II en ik sta continu online, msn, email ontvangen, weerberichten, even kijken hoe lang een film duurt, in de les even m'n gegeven van het netwerk halen.

Bericht Geplaatst: 17 Mrt 2008 23:45 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Maartje schreef:

That's the spirit!!! Nieuwe technologieën suck!!! Voortuitgang is SLECHT! Koken op haardvuur is veel beter dan op een fornuis! Knipoog

Bericht Geplaatst: 17 Mrt 2008 23:55 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ja precies. Waarom zou je in godsnaam op de mobiel checken hoe laat de laatste trein gaat, as je hem ook gewoon kan missen! En waarom zou je op een verlaten bedrijventerrein meteen weten waar je moet zijn, terwijl je ook in de regen kan blijven ronddolen?!

Een leven zonder techniek is zoveel charmanter..!
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
Xurk
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 18 Mrt 2008 00:41 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik moet ook toegeven hoe relaxed Google Maps op de mobiel wel niet is... toen ik aan het solliciteren was voor een afstudeerplek was ik in Houten en moest ik om 14.00u daar zijn, maar ik zag op het station dat alle bussen al geweest waren en wist dat het niet héél ver weg was, dus op Google Maps even een route gepland en in tien minuten was ik er naartoe gelopen Worship Ook die straal van 15km waarbinnen je zit als je "Mijn locatie" kiest vind ik wel cool.

Bericht Geplaatst: 18 Mrt 2008 00:43 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Je had ook een laptop mee kunnen nemen en kunnen zoeken naar een internet verbinding ergens... gewoon voor de zekerheid Smiley

Bericht Geplaatst: 18 Mrt 2008 01:22 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Want.......? Het meezeulen van een laptop en het zoeken (en vinden) van een internetverbinding is makkelijker dan het binnen 30 seconden opzoeken op je telefoon?

Wat een gekkigheid hier... Dat je het niet gebruikt omdat je telefoon het niet kan, niet weet hoe het moet of omdat je er nooit bij hebt stilgestaan dat het kan: ok.

Maar het opzoeken van slappe excuses om het niet te gebruiken slaat op zo weinig.

"E-mail? Nahhh, doe maar niet.. Ik loop er wel heen en kijk wel of ze thuis zijn."
Robert-Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 18 Mrt 2008 07:20 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Tongsmiley

Bericht Geplaatst: 18 Mrt 2008 09:01 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

ia-smiley

Bericht Geplaatst: 18 Mrt 2008 10:33 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Dagelijks.
Check het nieuws
Check NS.nl
Check 9292ov
Check buienradar
Check google maps

In de trein tether ik hem met mn notebook, mail checken, website aanpassen via ftp gaat allemaal soepel.

Het is genieten! Smiley

Bericht Geplaatst: 18 Mrt 2008 12:39 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik bel prepay + mijn telefoon ondersteund het niet Tongsmiley
Maartje
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 18 Mrt 2008 13:04 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Tom schreef:
Maartje schreef:

That's the spirit!!! Nieuwe technologieën suck!!! Voortuitgang is SLECHT! Koken op haardvuur is veel beter dan op een fornuis! Knipoog

De vraag is of je aan internetten op je mobiel doet, ja of nee. Ik zeg nee, want ik heb daar geen behoefte aan (en kan waarschijnlijk ook niet eens). Misschien had ik moeten zeggen: waarom zou ik?

Thijs R. schreef:
Ja precies. Waarom zou je in godsnaam op de mobiel checken hoe laat de laatste trein gaat, as je hem ook gewoon kan missen! En waarom zou je op een verlaten bedrijventerrein meteen weten waar je moet zijn, terwijl je ook in de regen kan blijven ronddolen?!

Een leven zonder techniek is zoveel charmanter..!

Vooruitgang is niet slecht, zeg ik nergens. Wel vind ik het ietwat dom om zoiets op je telefoon te moeten checken, terwijl je met een beetje goede voorbereiding vantevoren checkt wanneer de laatste trein gaat, of waar je naartoe moet voor een sollicitatiegesprek.
Echt handig, om 00.00 op je mobiel zien dat de laatste trein 10 minuten geleden ging. Ach ja, dan kun je meteen op Google Maps zien waar de taxi-standplaats is, want waarom zou je bij het station ook eerst maar even zelf gaan kijken waar het is....

Bericht Geplaatst: 18 Mrt 2008 13:09 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Mijn telefoon kan het niet, en ik heb het nooit gemist eigenlijk.

Bericht Geplaatst: 18 Mrt 2008 13:50 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Maartje schreef:

Vooruitgang is niet slecht, zeg ik nergens. Wel vind ik het ietwat dom om zoiets op je telefoon te moeten checken, terwijl je met een beetje goede voorbereiding vantevoren checkt wanneer de laatste trein gaat, of waar je naartoe moet voor een sollicitatiegesprek.
Echt handig, om 00.00 op je mobiel zien dat de laatste trein 10 minuten geleden ging. Ach ja, dan kun je meteen op Google Maps zien waar de taxi-standplaats is, want waarom zou je bij het station ook eerst maar even zelf gaan kijken waar het is....

Maartje, luister naar jezelf en hoor een boer in 1850 die treinen totaal overbodig vond omdat je ook met een paard kon gaan... Smiley

Je kan toch moeilijk beweren dat er geen situaties zijn waarin Internet bij de hand hebben niet verrekte handig is...

Bericht Geplaatst: 18 Mrt 2008 14:28 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Dat klopt, maar naar mijn mening zijn dat uitzonderingssituaties.

Daarbij zeg ik overigens niet dat ik mobiel internetten overbodig vind. Ik heb er alleen geen behoefte aan. Ik plan vantevoren goed, en hoef niet opeens accuut mijn mail te checken, omdat Henk mij misschien wel een mailtje heeft gestuurd! Dat kan ook wachten, tot ik thuis ben om de computer aan te zetten. En voordat ik naar een sollicitatiegesprek ga, weet ik al uit mijn hoofd welke trein en welke bus ik moet hebben, en ook hoe ik dan nog er naartoe moet lopen. Daar heb ik geen telefoon voor nodig.

Maar misschien heeft een beurshandelaar wel de behoefte om elke minuut de AEX te bekijken (ofzoiets Smiley). Maar dat is dan nog stom, want dan kan 'ie beter op zijn werk bij de beurs zitten.

Ik zie er de meerwaarde gewoon niet zo van in.

Bericht Geplaatst: 18 Mrt 2008 14:43 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Daar is toch een naam voor, dat er eerst iets uitgevonden wordt en dat dan pas de behoefte is, ipv andersom

Bericht Geplaatst: 18 Mrt 2008 15:10 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

push marketing?
Lonja
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 18 Mrt 2008 15:12 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Zoiets was het ja.

Oja, ik heb hier een buik voor je bier.

Bericht Geplaatst: 18 Mrt 2008 15:37 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

mijn telefoon heeft veel te kleine toetsjes ik ben allang blij als ik iemand kan bellen.
Telefoon is gemaakt om mee te bellen. Je kan ook iemand bellen die achter internet zit, als je verdwaalt bent.
Je kan ook thuis je route op een papiertje schrijven

Kortom allemaal onzin deze nieuwerwetse fratsen

Bericht Geplaatst: 18 Mrt 2008 15:59 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

"Telefoon is gemaakt om mee te bellen" [citation needed]
ROFL

De vraag was niet of jullie het ééns zijn met Internetten op een telefoon (over een paar jaar realiseren jullie je toch wel dat dit conservatieve gelul achteraf compleet de plank missloeg) maar hoe váák... GnaGna

Bericht Geplaatst: 18 Mrt 2008 16:16 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ben het er niet mee eens.
Ik denk dan ook dat we in de toekomst een verschuiving gaan zien van de multitasker naar de unitasker.
Je wilt apparaatjes die een ding hooguit twee heel goed kunnen, niet alles een klein beetje.
Vandaar dat mijn visie eerder ultraprogressief dan conservatief is, meelopertje.
Smiley

Bericht Geplaatst: 18 Mrt 2008 16:19 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

dan loop ik straks met een tas voor unitaskers rond, das niks.
Ik ben dolblij met mij PDA en zou niks anders willen.. behalve een andere provider.

Bericht Geplaatst: 18 Mrt 2008 17:29 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

dasjj schreef:

Je wilt apparaatjes die een ding hooguit twee heel goed kunnen, niet alles een klein beetje.

Ik wil een telefoon die én een goede camera heeft, én een goede mp3speler, én een goede internetfunctie, én goed kan bellen, én een overzichtelijke agenda, én een navigatiefunctie, én gamen ondersteunt, én media perfect afspeelt, en bestanden kan verzenden, én als betaalapparaat fungeert, én een volledig woordenboek heeft, én als academische rekenmachine, én als radio, én hele boeken weergeeft, én Microsoft Office bezit, én, én, én.... Hamer

Bericht Geplaatst: 18 Mrt 2008 19:13 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Wat ben ik dan toch blij met genetische diversiteit. Als sommigen hier 5500 jaar geleden het wiel was getoond, hadden ze met droge ogen gemompeld dat het hout beter dienst zou hebben gedaan om een vuurtje van te maken.

Het nieuws checken op m'n mobiel doe ik niet, daarvoor is het me teveel gedoe en leest het te ongemakkelijk. Mail checken is me te duur.

Maar mensen die het hebben over een 'slechte planning' hebben blijkbaar nog nooit een baan gehad waarbij je veel moet reizen op allerlei verschillende tijden.. Dit kost me een minuut. Alle mogelijke opties uitprinten kost me 10 minuten en veel sleepwerk.
dasjj
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 18 Mrt 2008 19:40 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Wat is dat nu toch voor flauwekul, ik zie ook geen heil in wel meer dingen maar dat maakt me toch niet meteen een holbewoner.
Je moest eens weten wat er allemaal al is uitgevonden aan superhandige shit die geen hond wil hebben

Bericht Geplaatst: 18 Mrt 2008 20:57 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Zoals een vork die je kan buigen, maar altijd weer in dezelfde vorm terugkomt omdat ie op die manier is gegoten op een hoge temperatuur.

Heeft m'n pa ooit gezien. Die uitvinder kon er niks mee Smiley.
uomo'd onore
Addict

Bericht Geplaatst: 18 Mrt 2008 21:36 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik heb nu dik een jaar zo'n alles kunner: camera, gps internet, mp3, divx, radio, en af en toe office mobile... Voorheen sjouwde ik met een laptop, een kleine camera en een telefoon, nu alleen nog met een telefoon. Internet gebruik ik niet zo heel veel maar ik vind het wel erg prettig, zeker als ik wat langer van huis ben en zo nog wat belangrijke mails kan beantwoorden, of voor de typische Google momenten...

Bericht Geplaatst: 18 Mrt 2008 22:12 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Volgens mij ben ik eigenlijk de enige die daarover kan oordelen aangezien ik van de laatste technologische ontwikkelingen naar de 3e wereld vertrok waar toentertijd SMS net aan de man was gebracht. (2.5 jaar geleden).

Ik moet eerlijk zeggen, ik mis het niet, ook nu niet nu ik in Nederland ben. Alles is toch al overdreven goed aangegeven in dit koude landje.

En eerlijk gezegd ben ik veel liever in de trein bezig met de mensen om mij heen, ik maak een praatje, luister naar andermans gesprekken of doe een dutje.

Tot 2.5 jaar geleden zat ik ook gehaast met de laatste technologische snufjes te kijken of mijn trein wel op tijd kwam en welke aansluiting ik perfect zou kunnen nemen, gamend blalbalblablab.

Maarja, ieder zo zijn vermaak en plezier, ik moet eerlijk zeggen dat ik ziek word van mensen die bellen om te bellen. Ik kan 500000000000000 minuten bellen deze maand dus ik moet ze ook volbellen. Lijkt me zo vermoeiend om constant bezig te zijn, onderweg te zijn terwijl je stem al op locatie is.

Ik ben blij met mijn beltegoed, is lekker snel op, ik kan niet te lang bellen! De boodschap doorgeven en ophangen. Ik laat me niet meer gek maken door de laatste technologische ontwikkeling. Ik hou me momenteel nog bezig met de mens tegenover me in de trein, in zijn pracht en praal, steeds anders, steeds veranderend, intrigerend en vooral steeds uitdagend. Smiley
Robert-Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 18 Mrt 2008 22:43 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Jan, zonder dat ding mis ik gewoon afspraken. Zoals dat ik laatst moest opnemen en in ierland moest zijn en ik in april een festival heb en in griekenland moet zijn en ik m'n mail niet kan openen op school, maar wel met m'n mobiel. Dat ik bestanden kan afspelen op een laptop via usb. Met buitenlandse mensen kan praten over msn, wat me anders honderden euro's kost. Routebeschrijvingen, omdat het anders uren per week extra kost, tijd die ik niet heb of liever besteeds aan lamzakken.

Bericht Geplaatst: 18 Mrt 2008 23:20 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik onthoud gewoon....afspraken. Als ze heel belangrijk zijn, dan onthoud ik ze Smiley
Robert-Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 18 Mrt 2008 23:26 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Mijn afspraken zijn in principe allemaal onbelangrijk. Maar de reden waarom ik die afspraken maak vind ik wel belangrijk, om tot een resultaat te komen. Ik zeg toch duidelijk dat ik vluchten af heb moeten zeggen ivm planning etc. Ik plan nu al dingen voor 2009.. hoe kan ik dat allemaal onthouden. En ik hoor zonet dat ik misschien moet spelen komende donderdag, was een spoedgeval waar ik met spoed op moest reageren omdat het anders sowieso niet door kon gaan. Het is zo handig, voor mij.

Bericht Geplaatst: 18 Mrt 2008 23:36 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Maar onze levens liggen ook zo ver uit elkaar...over het algemeen zelfs 8000 kilometer. Verder heb ik gewoon een secretaresse / administratieve kracht die over het algemeen mijn afspraken bijhoudt. En mij opbelt om te zeggen: "Jan zus zus en zo...."
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 19 Mrt 2008 01:08 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik dacht ook altijd dat ik afspraken wel kon onthouden, maar daar werd ik alleen maar onrustig van.

Dan ging 't in m'n hoofd op maandag constant0 van "ik ga deze week drinken met x, moet een dag werken, heb 'n keer college, moet y bellen, vrijdag feestje z."

Maar toen ik zulk soort dingen op ging schrijven zag m'n agenda er bijvoorbeeld zo uit
Ma:
Di:
Wo: Werken 9-17, y bellen
Do:
Vr: college 15-17, met x drinken, feestje z.

En weg was de onrust... Dus lang leve de agenda, en lang leve mobiele technologie Smiley
Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 19 Mrt 2008 07:12 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Vet dat jij het principe van de agenda uitlegt met bijbehorend voorbeeld Smiley
Rudeless
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 19 Mrt 2008 09:23 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Mobiel internet vind ik te duur en te onhandig.

De agenda van mijn mobiel gebruik ik ook niet. Ik vind een sms versturen al een ramp, moet er niet aan denken dat ik mijn agenda ook nog bij moet houden met 10 toetsen.

RAWK!
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie
Berichten van afgelopen:   

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur