Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Hardware en Gadgets » Internet op je mobiele telefoon: Ja of Nee?

Internetten met je mobieltje?
Doe ik niet aan
38%
 38%  [ 8 ]
Heel soms
9%
 9%  [ 2 ]
Maandelijks
4%
 4%  [ 1 ]
Wekelijks
4%
 4%  [ 1 ]
Paar keer per week
19%
 19%  [ 4 ]
Dagelijks
23%
 23%  [ 5 ]
Totaal aantal stemmen : 21

Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 19 Mrt 2008 09:40 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Onbeperkt voor 10 euro per maand en verder heb je tegenwoordig wat meer toetsen dan 10 Smiley
Rudeless
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 19 Mrt 2008 09:54 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Jan schreef:
Onbeperkt voor 10 euro per maand en verder heb je tegenwoordig wat meer toetsen dan 10 Smiley

Ik hou ook niet van die veel te grote smartphones of pda's. Heb mijn telefoon altijd in m'n broekzak zitten, moet dus klein zijn.

RAWK!
Pim
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 19 Mrt 2008 09:55 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik gebruik pas sinds dat ik een mobieltje heb een agenda Smiley

Uiteindelijk smelten alle vormen van communicatie samen.. Dan stuur je geen sms, mms of email, maar gewoon een bericht.. En je smsjes wil je overal kunnen lezen, dus uiteindelijk je email ook.

Ik kan me nog herinneren dat ik in 1997 als een van de eerste een mobiele telefoon had, daar waren toen zoveel mensen op tegen.. Echt gestoord hoe loos de mening van de massa kan zijn Hamer

Tom
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 19 Mrt 2008 10:16 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik heb tegelijk met jouw een telefoon gekocht en dat volgens mij 1999... In '97 liepen er alleen 2 rijkeluiszoontjes op Maurick mee rond Smiley

Bericht Geplaatst: 19 Mrt 2008 10:56 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

In 1997 had ik voor mijn werk bij de HSL een mobiele telefoon..

Mr.Zop
Site Admin

Bericht Geplaatst: 19 Mrt 2008 11:02 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Jonge, '97, toen had IK zelfs al een pocketline pascal

Bericht Geplaatst: 19 Mrt 2008 11:03 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Rudeless schreef:
Mobiel internet vind ik te duur en te onhandig.

Het wordt steeds haalbaarder; bij veel providers heb je nu onbeperkt Internet voor rond de €10,- per maand, wat ik echt heel goedkoop vind, aangezien je zonder zo'n pakket voor 100KB al €2 ofzo betaalt [tenminste, dat had ik op mijn vorige telefoon als ik op het Internet ging].
En als je een beetje een geavanceerd telefoon hebt is het Internetten ook niet onhandig, omdat de websites bijna precies zo worden getoond zoals dat op de computer gebeurt. Ik gebruik Opera Mini op mijn HTC Touch, wat echt heel erg fijn en intuïtief werkt; daarbij komt dat je op de Touch door een pagina kan scrollen door gewoon je vinger over het scherm te slepen, wat het Internetten wat mij betreft nóg minder onhandig maakt Smiley

Over de grootte: ik wil ook geen telefoon die je heel de tijd voelt zitten en die moeilijk in en uit je zak te halen is door de grootte, als dit bij de Touch zo was, dan had ik die nooit genomen... toen het gepresenteerd werd, werd het gempromoot als de kleinste PDA ter wereld, maar ik weet niet of dit nu nog steeds opgaat.

Maar wel allemaal een beetje offtopic het bovenstaande... ik ben van mening dat de meeste mensen die nu beweren dat mobiel Internet stom is [want daar komt het uiteindelijk op neer] het nog niet hebben gebruikt op een moderne telefoon en gewoon zo reageren als gewoonlijk wanneer er verandering optreedt. Dat heb ik zelf ook regelmatig en velen met mij denk ik; we vinden ook allemaal iedere keer weer de nieuwste versie van Windows heel kut, evenals nieuwe in het eerste opzicht vreemde modetrends en in mijn geval de overgang van Zelda en Mario van 2D naar 3D, maar uiteindelijk moeten we er toch aan geloven en vinden we het stiekem nog best leuk dan.

Dit hoeft natuurlijk niet voor iedereen op te gaan, maar van de "grote massa" is dit wel de typische trend wat mening / gedrag betreft Smiley

Argumenten waarom informatie op je mobiel opzoeken in plaats van het oldschool tastbaar uit te zoeken en mee te nemen hoef ik niet meer op te noemen aangezien anderen dat al met goede voorbeelden hebben gedaan in dit topic.

Bericht Geplaatst: 19 Mrt 2008 11:07 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Voor mensen met Symbian op hun telefoon (vooral Nokia), er is al een tijdje Joikuspot, kun je je telefoon omtoveren in draadloos accesspoint.
http://www.joiku.com/?action=products&mode=productDetails&product_id=310
Het is nu nog beta maar eind maart komt er een officiele release.
Werkt superhandig, kan nu met mijn ipod touch overal online, en die browser is gewoon een echte volwaardige browser met multi-touch Smiley

Bericht Geplaatst: 19 Mrt 2008 12:13 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Jan schreef:
Volgens mij ben ik eigenlijk de enige die daarover kan oordelen aangezien ik van de laatste technologische ontwikkelingen naar de 3e wereld vertrok waar toentertijd SMS net aan de man was gebracht. (2.5 jaar geleden).

Ik moet eerlijk zeggen, ik mis het niet, ook nu niet nu ik in Nederland ben. Alles is toch al overdreven goed aangegeven in dit koude landje.

En eerlijk gezegd ben ik veel liever in de trein bezig met de mensen om mij heen, ik maak een praatje, luister naar andermans gesprekken of doe een dutje.

Tot 2.5 jaar geleden zat ik ook gehaast met de laatste technologische snufjes te kijken of mijn trein wel op tijd kwam en welke aansluiting ik perfect zou kunnen nemen, gamend blalbalblablab.

Maarja, ieder zo zijn vermaak en plezier, ik moet eerlijk zeggen dat ik ziek word van mensen die bellen om te bellen. Ik kan 500000000000000 minuten bellen deze maand dus ik moet ze ook volbellen. Lijkt me zo vermoeiend om constant bezig te zijn, onderweg te zijn terwijl je stem al op locatie is.

Ik ben blij met mijn beltegoed, is lekker snel op, ik kan niet te lang bellen! De boodschap doorgeven en ophangen. Ik laat me niet meer gek maken door de laatste technologische ontwikkeling. Ik hou me momenteel nog bezig met de mens tegenover me in de trein, in zijn pracht en praal, steeds anders, steeds veranderend, intrigerend en vooral steeds uitdagend. Smiley

Sluit ik me helemaal bij aan. Ik zit al de hele dag achter computers electrische rommel aan te prijzen. Het faciliteert allemaal vooral de behoefte van de producenten om winst te maken.

Bericht Geplaatst: 19 Mrt 2008 12:20 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Jongens, wat als ik gewoon zeg dat ik het simpelweg noodzakelijk is voor mij. Anders was mijn dag vandaag en morgen helemaal de mist in gegaan en hadden er waarschijnlijk shows gecancelled moeten worden.
Hoe duidelijk kan ik zijn?

Bericht Geplaatst: 24 Mrt 2008 13:52 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Dagelijks:

Nu.nl
Gmail
Hotmail
TUmail
Forum van vrienden

Wekelijks:

Buienradar
PSV nieuws rss (tussenstand als ik moet werken)

Jullie hebben het steeds over google maps. Bedoelen jullie die applicatie of een internet site? De applicatie werkt namelijk vrij kut op mijn SE m600i.
Robert-Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 24 Mrt 2008 13:53 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

oh hij werkt prima op mijn htc tytn II (google maps applicatie)

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur