Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Media, Cultuur en Reizen » Berlijn tips?
kobuz
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 24 Mrt 2008 15:29 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik wil met mijn vriendin een paar dagen Berlijn doen in de meivakantie. Nu heb ik hier al vaker mensen over Berlijn gehoord en vaak in flink positieve zin. Ik zou het relekst vinden om wat tips te krijgen waar we vooral wel (of vooral niet) heen moeten gaan en misschien relekste slaapadressen. We hebben een auto, dus we zijn niet gebonden aan vlieg/busreizen btw. Uiteraard zijn we als student nog steeds wel gebonden aan low/mid budget.

Alvast bedankt Smiley
Robert-Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 24 Mrt 2008 15:57 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

K2, white trash, sputnik kino, tresor?
allemaal gaaf Smiley

Bericht Geplaatst: 24 Mrt 2008 16:02 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Citystay bij Alexanderplatz is een bijzonder relaxed hostel. Cheap, schoon en de bar is meestal de hele nacht open waarnaast de mensen die er werken fakking aardig zijn. Maargoed, heb al vele hostels gezien in Berlijn en ze vallen me eigenlijk nooit tegen...Smiley

Qua uitgaan zou ik me vooral ook laten verassen, dat lukt daar dan ook meestal bijzonder goed. Hoorde wel dat de Bassie Cowboyclub legendarisch is dus misschien moet je daar wel effe heen.

Bericht Geplaatst: 24 Mrt 2008 16:36 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Robert-Jan schreef:
tresor?
allemaal gaaf Smiley

Ik was op de laatste avond ooit van Tresor. In april 2005.... Ff je bronnen checken voordat je de connaisseur uit gaat hangen jongen Knipoog

Bericht Geplaatst: 24 Mrt 2008 16:43 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Tom, zie je het vraagteken? Dat was omdat ik niet zeker wist of dat ding nog bestaat.

Bericht Geplaatst: 24 Mrt 2008 16:49 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

con·nais·seur (dem; connaisseurs)
1 (formeel) kenner op een bepaald vlak
n de la phonque
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 24 Mrt 2008 16:59 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Panorama bar is een must!
Tom
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 24 Mrt 2008 17:09 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ja, met die ongeschoren KUT van 4 bij 8 aan de muur! Mmm

Bericht Geplaatst: 24 Mrt 2008 17:13 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

kut (de; kutten)
1 (informeel) vagina
Lonja
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 24 Mrt 2008 17:36 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

ver·as·sen (overgankelijk werkwoord; veraste, heeft verast; verassing)
1 in, tot as doen overgaan
2 cremeren

Dennums schreef:

Qua uitgaan zou ik me vooral ook laten verassen, dat lukt daar dan ook meestal bijzonder goed.

Bericht Geplaatst: 24 Mrt 2008 20:36 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

City stay mitte vond ik ook erg rielekst. Daar in de buurt zit nog brauhaus mitte....awesome.....Verder exact wat danny zei, gewoon overal waar het er leuk uit ziet naar binnen lopen en kijken wat er te doen is; het fijne is dat het over het algemeen toch niet duur is. Als het kan 's middags al gaan drinken in zo'n huiskamer bar.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 24 Mrt 2008 20:54 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

n de la phonque
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 24 Mrt 2008 21:02 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

prins geert schreef:
Als het kan 's middags al gaan drinken in zo'n huiskamer bar.
...inderdaad: de Fire Bar, volgens mij vlakbij de Oranienburgerstrasse.
Mart
Junior Addict

Bericht Geplaatst: 24 Mrt 2008 22:29 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Nou Tommie, de Tresor in sinds een paar maanden weer gewoon open! http://www.tresorberlin.de/

Verder is er een verlaten pretpark in het het Treptowerpark (google Spreepark), en een verlaten afluisterstation uit de Koude Oorlog in het Grunewald, wat ik nog met Danny heb bezocht (en uiteraard legio andere verlaten pleken mocht dat je ding zijn).

Bassy Cowboy begint al mythische vormen aan te nemen.
Watergate als je van minimale techno houdt.
De hoeren in de Oranienburgerstrasse, als corsetten je ding is.
Brauhaus Mitte, dat lijkt me logisch.
Onder het spoor bij Alexanderplatz zit de kleinste en meest deprimerende bar ooit, ook heerlijk!
De Fleischerei voor de meest Seksistische Kackscheisse! Waarvan akte.
Tom
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 24 Mrt 2008 22:35 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Shit, sta ik ff mooi voor lul. Sorry RJ Bling

http://en.wikipedia.org/wiki/Tresor

Quote:
Tresor closed on the 16th April 2005, after several years prolonged short-term rent. The city sold the land to an investor group to build offices on the Leipziger Straße location. It was open for each night of April 2005, with the final event starting the Saturday night with queues stretching all the way down the road, and still going Monday morning.

Tresor reopened on 24th May 2007 in a renovated power plant on Köpenickerstrasse in Mitte.

Bericht Geplaatst: 24 Mrt 2008 23:19 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Zullen we dan over een maandje maar voor de rebound gaan? Smiley
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
Robert-Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 25 Mrt 2008 00:44 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Mag ik dan mee, ik zeur en ben alleen maar stierlijk irritant en jaag alle knappe mannen weg.

Bericht Geplaatst: 25 Mrt 2008 01:19 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Dat is mooi, dan blijven er meer vrouwen over he...?
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
Robert-Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 25 Mrt 2008 01:45 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Aan jou de keus Smiley

Bericht Geplaatst: 25 Mrt 2008 08:15 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Blijft toch lastig...met te weinig mensen gaan er steeds minder mee en wordt het maar afgeblazen, met teveel mensen worden het er alleen maar meer en zit je er weer met 12 man... Laten we gewoon niets plannen en op een gegeven moment gewoon gaan...Knipoog

Bericht Geplaatst: 25 Mrt 2008 10:30 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Quote:
Onder het spoor bij Alexanderplatz zit de kleinste en meest deprimerende bar ooit

ah...dat was inderdaad ook een toppertje!
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 25 Mrt 2008 12:29 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Klinkt allemaal heel spannend, bedankt voor de tips Smiley Als ik straks wat meer tijd heb zal ik het allemaal eens gaan googlen.

Hoe gaat dat eigenlijk met vervoer daar? Taxi? Bus? Metro?

tnx in ieder geval, heb er steeds meer zin in Smiley
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 25 Mrt 2008 12:58 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

S Bahn, U Bahn en Tram moet je eigenlijk voor betalen, maar ben pas 1x gecontroleerd daar.. Engeltje

Taxi kost ook geen reet.
kobuz
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 25 Mrt 2008 13:04 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Allemaal Oost Berlijn neem ik aan?
Michel
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 25 Mrt 2008 14:22 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Tachele is leuk!

Mart
Junior Addict

Bericht Geplaatst: 25 Mrt 2008 17:40 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

TacheleS

Inderdaad wel een keer een goed feestje gehad daar, en meegespeeld in mijn laatste (tevens ook enige) legendarische jamsessie!
uomo'd onore
Addict

Bericht Geplaatst: 26 Mrt 2008 00:21 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Tom schreef:
Shit, sta ik ff mooi voor lul. Sorry RJ Bling

http://en.wikipedia.org/wiki/Tresor

Quote:
Tresor closed on the 16th April 2005, after several years prolonged short-term rent. The city sold the land to an investor group to build offices on the Leipziger Straße location. It was open for each night of April 2005, with the final event starting the Saturday night with queues stretching all the way down the road, and still going Monday morning.

Tresor reopened on 24th May 2007 in a renovated power plant on Köpenickerstrasse in Mitte.

Nieuwe Tressor is nog kutter dan in de 2 jaar voor de sluiting, daar wil je niet dood gevonden worden, wat een takke tent is dat geworden. Panorama bar / Berghain is onbeschoft gaaf, tenzij je homofoob bent lachen Heb er een paar keer gespeeld, zowel Berghain als Panoramabar, en metname Berghain is 1 van de ranzigste tenten ooit Smiley Leernichten, darkrooms, disco... the works... Maar echt de moeite waard, vooral vrijdagavonden (lees: zaterdag ochtend) in de Panaorama bar. Delicious Donuhts is een toeristenval vol cokeheads, niet doen. Tape is okay, Cookies was okay maar nu niet meer, Beatstreet is wel weer leuk, 103 en Watergate kunnen ook wel leuk zijn, maar als je kort blijft: Panorama Bar!

Als je ook maar matig geïnteresseerd bent in electronische dans muziek moet je zeker naar Das Drehmoment (vooral veel Neue Welle en Cosmic) en vooral Space hall. De uitbaters van Space Hall lijken chagrijnig, maar ze kennen hun winkel door en door en trekken zo de platen die je zoekt uit hun goed gevulde kelder. Vraag ze ook even of je naar het toilet mag.

Een goedkope slaapplaats waar ik ooit gedumpt ben en die ook nuchter goed beviel: Circus Hostel.

Bericht Geplaatst: 26 Mrt 2008 00:50 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

uomo'd onore schreef:

Als je ook maar matig geïnteresseerd bent in electronische dans muziek moet je zeker naar Das Drehmoment (vooral veel Neue Welle en Cosmic) en vooral Space hall.

Dan moet je ook naar Hard Wax lijkt me, daar zijn ze net zo chagerijnig als bij Space Hall echter.
uomo'd onore
Addict

Bericht Geplaatst: 26 Mrt 2008 07:40 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Hard Wax is inderdaad erg goed ja, had zeker niet mogen ontbreken. Ze hebben alleen geen 2e hands, toch?

Bericht Geplaatst: 26 Mrt 2008 08:40 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Als chagrijnig een criterium is, moet je ook een fuckyou burger in White Trash gaan eten.

Bericht Geplaatst: 26 Mrt 2008 21:49 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Haha, hoeven ons niet te vervelen zie ik al Smiley. Bedankt voor de tips allemaal Smiley
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 26 Mei 2008 14:43 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Toch tamelijk bizar dat de werkeloosheid daar nog steeds zo bizar hoog is
http://www.spiegel.de/flash/0,5532,12125,00.html . In Amsterdam was ie een jaar geleden 7.4%....

Is het dan eigenlijk goed of slecht om een bedrijf te starten daar..?
San
Addict

Bericht Geplaatst: 26 Mei 2008 18:24 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Meestal gaat een hoge werkloosheid gepaard met een laag conjuctuur?
Dus dat betekent lage koopkracht dus volgens mij is het dan niet echt een goed idee.

Bericht Geplaatst: 27 Mei 2008 13:05 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Hoor die Maynard Keynes daar eens Knipoog

Maar als nou de overheid instrumenten inzet om de koopkracht te verhogen/onderbesteding tegen te gaan, zoals lage rente, lage belastingen etc. Dan is het misschien juist wel weer aantrekkelijk om te starten, ga je weer lekker mee de hoogconjunctuur in met relatief lage start-kosten Knipoog

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur