Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Media, Cultuur en Reizen » Hehe, eindelijk gaat het beginnen. THE LISZT CD PRESENTATIE!
Robert-Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 16 Apr 2008 18:19 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

www.theliszt.com

Hey people!

10 euro en krijg je de nieuwe cd er gratis bij. Nou das toch wel heel goedkoop. Eind deze week gaat de verkoop officieel beginnen, maar via onze site www.theliszt.com, kun je al kaarten bestellen!

Ik zou het fantastisch vinden als, net als de vorige keer, er weer veel mensen van dit forum zouden willen komen.

Kan ook niet wachten om weer te beginnen, heb veel te lang stil gezeten. Jullie kunnen ook nog wat nieuwe liedjes luisteren via de website!!

Ik hoop dat het heel druk gaat worden. Ik verwacht dat het net zal gaan uitverkopen, aangezien er maar 170 man in Plein 79 kunnen en er de afgelopen keer 250 in de W2 waren. En nu zit met (hoop ik dan maar Smiley ), al weer lang op ons te wachten!![/img][/url]

Bericht Geplaatst: 16 Apr 2008 19:12 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

we gaan luisteren, we gaan luisteren.

....

Ja leuk ik trek het wel eigenlijk Smiley
Goed refrein in het eerste nummer, hebben jullie er bewust voor gekozen om dat min of meer meezingbaar te maken?

Bericht Geplaatst: 16 Apr 2008 19:24 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Vanwaar de keuze voor het gitaargeluid? Als ik m'n mening even mag geven, het gaat vervelen namelijk.
Robert-Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 16 Apr 2008 23:08 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Natuurlijk mag je een mening geven, maar het was voor mij niet zozeer een keuze. Dit gitaargeluid past goed bij mijn stem en vooral bij de sfeer en persoon die ik ben. Niet dat ik daar zo nadrukkelijk naar luister. Maar de producer heeft goed begrepen hoe hij mijn sfeer (noem het saaiheid) in kaart wil brengen.
Ik heb nog nooit een plaat gemaakt die zo ontzettend klopt bij mijn eigen persoonlijkheid. En ja, ik ben een beetje saai.

En over de zanglijnen Jetse. Ik zit gewoon thuis met een akoestisch gitaartje en dan komt er een zanglijn, that's it. En de producer zorgt ervoor dat het klinkt en klopt allemaal en wil me nog wel eens vertellen wat ik anders moet doen,maar dan meer met timing en niet met melodieën.

Bericht Geplaatst: 17 Apr 2008 10:07 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Henk schreef:
Vanwaar de keuze voor het gitaargeluid? Als ik m'n mening even mag geven, het gaat vervelen namelijk.

Is dit nu een serieus bedoeld commentaar uhmmm
beetje vreemde opmerking voor een gitaarband hè

Bericht Geplaatst: 17 Apr 2008 10:21 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Een kritische noot van een buitenstaander:

10 euro voor een live show + album is een leuke aanbieding.
Ik kan me voorstellen dat het plein gevuld gaan zijn met bekenden van de band of in ieder geval mensen die sowieso het album willen hebben.
Maar ik heb bijvoorbeeld nog niet van je band gehoord, dan is het voor mij niet uitnodigend om 10 euro entree te betalen.
Ik weet niet wat de doelstelling precies is, maar de kans is niet erg groot dat je met deze hoge entree prijs nieuw publiek binnen haalt.
Het lijkt mij als band interessant om juist bij het openbaar maken van je nieuwe release, je fanschare groter te maken.
Wellicht zit ik er naast en is dit een feestje voor de bestaande club supporters.
Anders zou ik een alternatieve entreeprijs bieden voor de mensen die er niet meteen voor kiezen het nieuwe album te halen.
Henk
Addict

Bericht Geplaatst: 17 Apr 2008 11:09 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

dasjj schreef:
Henk schreef:

ohja, natuurlijk, want een gitaarband kan geen 'slecht' gitaargeluid hebben uhmmm
Robert-Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 17 Apr 2008 16:01 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

maurice schreef:
Een kritische noot van een buitenstaander:

10 euro voor een live show + album is een leuke aanbieding.
Ik kan me voorstellen dat het plein gevuld gaan zijn met bekenden van de band of in ieder geval mensen die sowieso het album willen hebben.
Maar ik heb bijvoorbeeld nog niet van je band gehoord, dan is het voor mij niet uitnodigend om 10 euro entree te betalen.
Ik weet niet wat de doelstelling precies is, maar de kans is niet erg groot dat je met deze hoge entree prijs nieuw publiek binnen haalt.
Het lijkt mij als band interessant om juist bij het openbaar maken van je nieuwe release, je fanschare groter te maken.
Wellicht zit ik er naast en is dit een feestje voor de bestaande club supporters.
Anders zou ik een alternatieve entreeprijs bieden voor de mensen die er niet meteen voor kiezen het nieuwe album te halen.

normaal zou ik het met je eens zijn. maar dit komt wel vol. vorige keer waren er in de w2 zon 260 man a 8.50e. dit keer kunnen er mar 170 in. komt bij dat de band groter is geworden en er nu leden van astrosoniq inzitten, waaronder ik. en daar komen in oss 750 man op af a 12.50. dus lijkt het me juist mooi zoiets moois ald dit voor de diehard vrienden en fans te doen. Ik snap commercieel gezien dat dit in een andere stad waar we niet bekend zijn, niet slim is!

ik typ op mijn pda trouwens, als je denkt wat en slechte tekst, haha

Bericht Geplaatst: 17 Apr 2008 16:07 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Henk schreef:
dasjj schreef:
Henk schreef:

ohja, natuurlijk, want een gitaarband kan geen 'slecht' gitaargeluid hebben uhmmm

dat het saai is ala, maar het is geen slecht gitaargeluid. typerend, maar dat ben ikk, dat geluid. ik heb wel zoveel ervaring dat ik weet wat een slecht gitaargeluid is. dan vind je het gitaargeluid van smashing pumpkins op siamese dream ok slecht?

Bericht Geplaatst: 17 Apr 2008 16:39 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Zie '' om slecht, vanwege het gebruik van woord in mijn zin. Slecht als in: ik vind het saai worden na een tijdje, dus een plaat die ik niet volledig zou kunnen draaien.

Ik zeg niet dat je muziek kut is, slecht is of niet functioneel Tongsmiley, ik vind het gewoon niets om lang naar te luisteren door het gitaargeluid.
Lonja
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 18 Apr 2008 00:14 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik heb een week of 2, 3 geledendie op youtube The Liszt tussen hun grote voorbeelden hebben staan: http://nl.youtube.com/user/MySonBand

Gaat goed!

Bericht Geplaatst: 21 Apr 2008 21:52 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ja, das inderdaad wel grappig Smiley. Hey jij en bram komen deze keer toch wel gezellig luisteren he Smiley?

Bericht Geplaatst: 21 Apr 2008 22:36 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik heb het in m'n agenda staan, maar ik was eerst vast van plan om te komen, en toen las ik vandaag of gisteren of zo iets anders, en toen dacht ik: 'kut, dan kan ik niet naar de CD-presentatie van de Liszt' maar ik weet nu niet meer wat dat was. Kortom, kweenie, want dat andere was heel belangrijk geloof ik.

Edit: Oh, Ik lees nu die post hierboven van mij en er zijn wat woorden weggevallen maar ik bedoel dat ik dat bandje toen gezien had op een heel tof punkfeestje.

Bericht Geplaatst: 23 Apr 2008 16:43 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik hoop dat er weer een hoop mensen van dit forum aanwezig zijn, tis tenslotte Den Bosch Smiley!

Bericht Geplaatst: 01 Mei 2008 16:05 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

http://www.last.fm/event/606650

RAWK!
Robert-Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 09 Mei 2008 15:02 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

nog 1 week en de voorverkoop loopt goed! Beter dan ik had verwacht! Ik verwacht dat we uiteindelijk 100 kaarten in voorverkoop hebben en dan nog wat bobo's, dus dan is er nog plek voor een man of 30 aan de kassa.
Maar ik zou het nog steeds gaaf vinden als er mensen van dit forum komen. Aangezien ik eigenlijk van de voorverkoop geen enkele bekende uit den bosch zie, die ik van m'n eigen vriendenkring nog ken...

Bericht Geplaatst: 12 Mei 2008 23:41 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Er staan weer een aantal nieuwe liedjes online op www.myspace.com/theliszt
check it out!

Bericht Geplaatst: 16 Mei 2008 17:59 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik ga het waarschijnlijk niet redden iig succes!
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 17 Mei 2008 18:29 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Was gezellig!
Geluid stond alleen veuls te zacht. Pas toen ik midden voor het podium stond, leek het ergens op. Er werd ook irritant hard over de muziek heen geluld, nog een reden om het volume op te voeren. Fatsoen hebben veel mensen blijkbaar niet, dan maar stilte forceren. CD vanmiddag voor het eerst gecheckt. Is sowieso niet helemaal mijn genre maar de productie is erg lekker.

RAWK!
Henk
Addict

Bericht Geplaatst: 18 Mei 2008 13:15 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Rudeless schreef:

Fatsoen hebben veel mensen blijkbaar niet

Inderdaad. Waar gaat de wereld heen. Beetje staan ouwehoeren met elkaar in de kroeg. Kom op zeg.
Robert-Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 18 Mei 2008 14:27 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Het overkomt me de laatste tijd niet vaak meer dat ik een band live zie die me echt overtuigt, die me overdondert en omver blaast. Het overkomt me de laatste tijd niet vaak meer dat ik een band live zie die ervoor zorgt dat ik zó geboeid sta te kijken dat ik voor andere zaken geen oog meer heb. Maar The Liszt presteerde het om me gedurende het hele optreden te boeien, en met gemak.

Normaal gesproken zou ik ervoor willen waken bands te overladen met complimenten. Ik houd er niet van me overdadig in superlatieven uit te drukken. Maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik bijna niet anders kan. Want verdomme, wat een geweldig optreden gaf deze ‘Bossche’ band. Met verve presenteerde de behoorlijk vernieuwde band het overigens eveneens welluidende, tweede album: ‘Slaves’.

The Liszt is geen band die er alles aan doet om het publiek te vermaken door een gelikte, gladde show te geven. Nee, de band neemt de regie liever in eigen hand en laat zich niets gelegen aan de wil van het publiek. Deze ‘take-it-or-leave-it’-mentaliteit werkt wonderbaarlijk goed. Niet lullen, maar gewoon spelen, en wat je doet, doe je goed!
Scherpe rocksongs met inhoud, dat is de meest simpele omschrijving voor de niet altijd even gemakkelijke nummers die de band brengt. Muziek waarbij het écht draait om de liedjes. Gebracht met de gedachte: neem het tot je en zie maar wat je ermee kunt en doet. De band had er duidelijk zin in en liet zien hoe belangrijk het is om met plezier op het podium te staan en om met plezier dat te geven waarvoor al die mensen naar je komen kijken. Gezegd moet worden, dat het bijzonder lastig is om in Plein79 op te treden: het geluid is lastig te regelen en de belichting is niet optimaal. Maar ondanks de soms lastig verstaanbare zang redde men zich erg goed. Ondanks het feit dat dit het eerste optreden in lange tijd was speelde de band niet alleen met plezier maar ook zeer overtuigend en strak.
De stevige rocksongs werden regelmatig afgewisseld met mooie, sfeer- en passievolle tussenstukken. Zanger Duffhuës betrad het podium om het nummer ‘Gold Glitters’ mee te zingen, een mooi rustpunt. Maar het geniale gitaarspel van Ron van Herpen in twee nummers leidde zelfs tot een extatisch en orgastisch hoogtepunt waarbij elke vorm van muziekkritiek verdween als sneeuw voor de zon en plaatsmaakte voor kippenvel en een onweerstaanbare drang tot bewegen.

Dit doet absoluut verlangen naar meer, en hoewel het album zeker niet slecht klinkt is The Liszt toch echt een band die op het podium weet te overtuigen. Nu is The Liszt er de band niet naar om 120 shows per jaar te geven. The Liszt is als de reclame van Peijnenburg: ze houden je een heerlijk stuk koek voor, laten je ernaar happen, halen het weg en vervolgens moet je tijden wachten voordat je weer de kans krijgt. Ach, tot die tijd neem ik maar genoegen met het album.

The Liszt. Gezien: Plein79, vrijdag 16 mei 2008

3voor12 vpro recensie!

Bericht Geplaatst: 27 Mei 2008 23:36 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

[/img]

Bericht Geplaatst: 28 Mei 2008 03:46 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Damn, lees deze topic nu pas... Je zal maar zo'n recensie krijgen zeggen! Gefeliciteerd Smiley Uitnodiging van Lowlands al op de mat?

Bericht Geplaatst: 28 Mei 2008 08:02 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Dat werkt zo niet helaas Smiley. Maar ik ben wel blij met deze recensie hoor (anders had ik em ook niet gepost), maar dat maakt verder niks uit qua optredens ofzo.

Bericht Geplaatst: 28 Mei 2008 17:03 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Las trouwens over de vader van jullie gitarist... Da's wel bizar kut zeg, de dag na zo'n optreden :\

Bericht Geplaatst: 29 Mei 2008 00:07 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Jep, das wel echt bizar. Zo zie je maar dat het leven erg relatief is. Gisteren hebben we met z'n allen even bijgebabbeld in een kroeg. Het trekt zich d'r wel doorheen, tis een sterke jongen... Maar dan nog...

Bericht Geplaatst: 03 Jun 2008 23:17 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

The backward Avantgarde - The Liszt presenting Slaves
Current mood: grateful

The backward Avantgarde. The Liszt presenting "Slaves" by Stephanie

"Without knowing one's past, one cannot move into the future." The Liszts motto charakterizes their music inevitably. These pioneers in rock music draw from the past and romanticism in particular. This line also implies the influences of other musicians like Kyuss, Nirvana, Led Zeppelin, Sonic Youth. Yet the band has its own sound.

On Mai 16th 2008 they presented their new album "Slaves" in Plein 79, Den Bosch. Never seeing them perform live before, one can immediately conclude that the raw sound is a treat and they play life as good as in the studio, maybe even better. The atmosphere was good and the band looked like they had fun playing. As powerful and overwhelming as the music was one could only let go and let the music take oneself away… Each band member showed his talent and love for music. They played convicing and smooth. It's unbelievable how perfectly vocalist Robert-Jan Gruijthuijzen controled his voice. As a little extra every one, who is part of the album, got up on that stage and rocked: RJ, Marcel, Tim, Ro, Duffhuës, Ron, Remco and even Brant Bjork. Well… they used a sample, which is also part of the album.

Back home one can only listen to record again and again and recall the good times of the show. Which is also a good thing, because the music and lyrics ask for some extra attention. It gets pretty deep sometimes.

"Slaves" is romantic music. Romanticism used in that sense as it was used during the romantic period, roughly in late 18th till mid 19th century Europe. Emotions are very important and the music can be best described as romantic, melancholic, intimite, calm, rythmic, raw, hard and experimental. The band is named after Franz Liszt, the famous Hungarian composer, because they share the same romantic feeling for melancholy.

The Liszts romantic search for the true nature of rock music reminds one of Novalis' Heinrich von Ofterdingen. With his "progressive universal poetry" Novalis wanted to unite science and poetry by continually relating political, religious, historical and scientific phenomena to each other. In this novel is the idea reflected that a universal world harmony can only be reached with the help of poetry: Only a poet can comprehend the universe and winn the so called blue flower. The blue flower is the symbol for the unity of the temporary and the eternal and the symbol for the unity of dream and reality. It functioned as a universal symbol of romantic desires and became even a symbol for the whole german romanticism. When listening to "Slaves" one can hear the quest for unifying the temporary and the eternal: the difficulties on the road towards the goal, the existential dualism – one is left, torn between two possibilities – or more concrete: long-distance relationships, "gold that turns into stone", cheap entertainment, paying the price for being famous, duplicity…

The search for the true nature of rock music reminds one also of Goethes Faust I and II. The novels are about Fausts strive for unity with the devine resp. the strive for the completeness of the human and the devine. Faust tries to realise the desire for the sensual temporary life and the desire for the eternal devine both at the same time, by taking possession of the completeness. The faustic strive can be found in the contradiction of the human existence; in the union of the male and the female and in the search for a love, that's so deep, that she unites sensuality, lust if you will, and eternity. The Liszts search is this ambivalent too. To capture the true nature of rock music, one has to unite both desires for the wordly and the everlasting. Goethes Faust failed on the straight way however…

"Slaves" has also a motto, which is hidden. One can find it by playing the first song and then rewind. The motto consists of Brant Bjorks lines that are also part of the song "Sunny Side". These words capture the entire album: the realisation of both the sensual temporary life and the desire for the eternal devine at the same time, but also the fear that "we're all gonna be slaves some day", slaves of a system. Which is also a strong protest against slavery in today's world.

A few lines about the single songs of the album:

7th Spine – The album opens sophisticated. Drums and bas invite you to move on their rhythm, while the guitars play refined. The singing is powerful and bears a lof of emotions.

High Road – The sophisticated sound continues with alternate soft and powerful singing.

45 Minutes – Speeds it up from the start. Emotions are expressed in a compelling kind of way. The ending reminds me of Nirvana and the good times listening to "In Utero".

Gold Glitters – A calm song with beautiful, intimite lyrics, passionately sung by Duffhuës.

Ashes – Starting as what seems a calm ballad, turning into a vivid rock song, a protest, a strong accusation. Guitar plays are brilliant, raw and hard.

Snow – My favourite song. It's very ambiguous: calm on one hand and an energetic guitar play on the other hand.

Sunny Side – A very rythmic song, also because of Rems performance on cowbell. Typical is the spoken word by no other than Brant Bjork. It just narrows it all down to that one thing that's important. We shouldn't allow others to oppress.

Trust – Variable drums, slow and raw singing plus brilliant, hard guitar play.

01-01-2007 – Relaxing instrumental song. The fireworks you hear are the ones on New Years Day in Oss.

For more info about the band go to http://www.myspace.com/theliszt and/or http://www.theliszt.com

Van een hele lieve fan die ons nog nooit had gezien en bij de cd presentatie aanwezig was!

Bericht Geplaatst: 01 Okt 2008 12:00 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Zat even te kijken waar Brant Bjork speelt van de week (maar er wil hier toch niemand mee dus... afijn) Zie ik in het voorprogramma The Liszt... vind ik toch best erg cool! Smiley
Robert-Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 01 Okt 2008 13:45 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Brant heeft zelfs op onze nieuwe cd meegedaan, ken em best aardig Smiley

Bericht Geplaatst: 01 Okt 2008 21:25 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Worship
Ik begrijp trouwens dat ik vorige maand een erg goed optreden van jullie ben misgelopen in cafe de Deut. Extra jammer omdat ik die avond wel naar een heeeeel slecht bandje in Arnhem ben wezen kijken.
Robert-Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 01 Okt 2008 22:38 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

het ging vrij aardig en we waren een van de beste nieuwe nederlandse bands etc. etc. Maar dat is niet zo moeilijk en ik vond het zelf wel aardig, kan nog veel beter. Dit was ons eerste akoestische optreden ooit en daar hebben we flink op gerepeteerd, dus dan is zo'n review wel aardig.
kom eens keer kijken!

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur