Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Interaddict Blog » Architectuur in Peking...
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 07 Aug 2008 10:50 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Nu we het toch over de Olympische Spelen hebben...

http://www.washingtonpost.com/wp-srv/artsandliving/interactives/chinabuildings/index.html

Ik vond het wel interessant. Vervelende voice-over alleen...
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"

Laatst aangepast door Thijs R. op 08 Aug 2008 11:19, in totaal 1 keer bewerkt
prins geert
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 07 Aug 2008 11:17 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

En wat vind je van deze gebouwen thijs?
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 07 Aug 2008 12:36 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik ben geen architectuurcriticus... Smiley

...

Maar nu je het toch vraagt:

Die Rem Koolhaas vind ik te gek. Punt 1 omdat het een levensechte Escher is, ten tweede omdat het toch een soort wolkenkrabber blijkt. Ik had er eerder nog niet naar gekeken als zijnde een dominerend, authoritair gebouw. Dat maakt het misschien nog wel een stukje interessanter Smiley.

Over dat zwembad heb ik niet zoveel te zeggen...

En wat dat stadion betreft: Per definitie monumentaal, dus wat dat betreft is het doel bereikt. Maar al vanaf het eerste moment dat ik dat ding zag, kwam het toch op een of andere manier geforceerd op me over. "Wij willen ook iets bijzonders", dat idee.

Veel leuker in deze repo's vond ik juist de Chinese context van die gebouwen. Dat ze middenin enorme pleinen staan. Dat zelfs de lantaarnpalen het individu proberen te elimineren. Dat vind ik altijd wel vet. Architectuur bedoeld om een volk te onderdrukken... Smiley

(Was pas in Berlijn naar die tentoonstelling over Germania. Kèèènkerharde shit daaro. Ik kon er wel van genieten Smiley)
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 07 Aug 2008 21:13 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

En jij dan Geertje? Smiley
prins geert
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 07 Aug 2008 22:02 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik weet het niet zo goed; enerzijds zijn het indrukwekkende gebouwen, anderzijds vind ik ze totaal niet interessant. Ik vindt eigenlijk alleen die toren van Koolhaas écht vet en de rest is inderdaad het resultaat van het zoeken naar een soort spannende gebouwen met groot budget, wat ze wel erg ééndimensionaal maakt. Maar dan.... dat vogelnest is echt een sterk staaltje, en dat eipera-gebouw is echt groot....das toch ook wel weer vet. Ik denk dat het vooral de functie van de gebouwen is die ervoor zorgt dat ik ze niet echt boeiend vind. Zoals ik al zeg, ik weet het niet zo goed Smiley

Ik zal er nog eens over nadenken.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 08 Aug 2008 10:15 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Nu we het toch over de toren van Koolhaas hebben...Smiley

Ik zit met de crew in het Penthouse (25ste etage) van een van de betere hotels in Peking...echt fakking groot en gruwelijk luxe!

Nu vond ik het toch een mooi moment dat ik het balkon op ging en zag dat we zowaar recht op de CCTV toren uitkijken! Dat is wel een mooi momentje van besef dat je inderdaad in Peking zit. Vette toren!

Bericht Geplaatst: 08 Aug 2008 10:28 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

post eens een foto? Ben wel benieuwd!
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 08 Aug 2008 11:44 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ook grappig dat een gebouw van een Nederlander je doet beseffen dat je echt in Peking zit Smiley

Maar idd, foto's pikko! Jij met een klein Chineesje op de foto. Is vet!
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 08 Aug 2008 16:26 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Haha, Danny wel een kaartje voor de opening, en de architecten van het stadion zelf niet lachen.
udo
Addict

Bericht Geplaatst: 08 Aug 2008 21:21 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Er zijn wel ook chinezen met werkelijk waanzinig mooie ideeën: helaas winnen ze niet (altijd) - kijk maar:
Futian Science & Technology Plaza, Shenzhen, 2006

http://www.world-architects.com/index.php?seite=cn_profile_architekten_detail_en&system_id=141240
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie
Berichten van afgelopen:   

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur