Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Hardware en Gadgets » Nieuwe Camera
Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 03 Sep 2008 07:44 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik voelde me in het begin van de nacht echt kut. Ik was er namelijk achter gekomen dat de camera's die we misten, werkelijk zijn gestolen en niet gewoon kwijt zijn. Waarschijnlijk is er iemand overdag binnengeslopen en heeft ze meegenomen. Want 's nachts zitten de deuren goed op slot, maar overdag staan de deuren en ramen altijd wijd open vanwege de hitte.
Ik baaaaaaaaalde extreem van mijn camera, ik voelde me er zo rot over omdat ik er blijkbaar echt aan gehecht was. Ik vond de camera gewoon zo fijn, echt alles wat ik erin zocht.

Totdat ik ben gaan googlen en extreem enthousiast ben geworden over de: Fujifilm S2000HD voor slechts 300 US dollar. Hij is per 26 september beschikbaar in de winkels. Ik wil mezelf nog niet wagen aan digitale spiegel-reflex, het gedoe met de lenzen etc. heb ik geen trek in. Verder zijn ze veels te duur voor me.

Deze Fujifilm S2000HD is alles wat ik momenteel zoek en zal een goede vervanger zijn voor mijn S5500.

http://www.fujifilm.com/products/digital_cameras/s/finepix_s2000hd/

Misschien ook wel een aanrader voor jou Bram, een vervanger voor je S5000.
Bram
Site Admin

Bericht Geplaatst: 03 Sep 2008 08:31 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ah, da´s inderdaad wel zuur man.

Ik heb nu de S7000. Toevallig ben ik ook een beetje aan het rondkijken voor een andere camera. Deze camera is cool, maar ook duidelijk midrange. Foto´s maken van een avond lucht (felle maan en sterren) is niet echt mogelijk. Als je een foto dan scherp krijgt heb je mazzel, of je bent een half uur met de instellingne aan het vogelen. Macro werkt redelijk, maar nog niet zo goed als ik zou willen. Ook duurt het me wat te lang voordat de foto daadwerkelijk wordt genomen na het op het knopje drukken.

Ik denk dat ik wel een spiegelreflex ga kopen. Mogelijk de Canon EOS 40D. Want de opvolger komt er aan, dus de prijzen gaan nog wat zakken. Het enige nadeel aan deze geweldige camera is dat je niet op het scherm kunt zien wat je gaat fotograferen (zoals bij veel spiegelreflex camera´s).

Als iemand een suggestie heeft wat camera betreft. Ook niet-spiegelreflex....ik hoor het graag!
Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 05 Sep 2008 03:17 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Een NIKON D70 is het geworden, digitale spiegelreflex. Heb m gehad van mijn / jou opa. Hij had een nieuwe camera gekocht. Ik kan niet wachten totdat het toestel arriveert. Smiley

Nu, wat toffe lenzen ervoor kopen. Want nu zit alleen de kit-lens erbij een 18-70.

Nu maar voorkomen dat deze wordt gejat. Eigenlijk vind ik het wel sneu om te posten. Maarja.....kan er ook niks aan doen.
Bram
Site Admin

Bericht Geplaatst: 05 Sep 2008 16:10 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Nice! Da's een serieuze camera!

http://www.letsgodigital.org/html/firstlook/nikon/d70/nikon_D70_NL08.html
Lucy
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 05 Sep 2008 18:07 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Coole camera. Ik heb 'm ook maar je moet je wel een beetje verdiepen in dat ding. Er komen niet zomaar goeie foto's uit.

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur