Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Hardware en Gadgets » Nieuwe router (probleem!)
Robert-Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 06 Sep 2008 18:12 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

M'n vader heeft altijd een draadloze verbinding gehad, maar hij heeft een nieuwe router en zijn laptop wil deze router simpelweg niet zien. Alle andere verbindingen in de omgeving ziet hij wel.
Het vreemde is, is dat alle laptops van mij en m'n broertjes de router wel gewoon zien.
Wat kan ik doen?

Bericht Geplaatst: 06 Sep 2008 21:45 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Misschien een domme vraag, maar staat WiFi wel ingeschakeld op de laptop? Smiley

Bericht Geplaatst: 06 Sep 2008 21:53 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

ja de laptop vindt wel de draadloze netwerken van de buren... maar de eigen router niet dus.

Bericht Geplaatst: 07 Sep 2008 15:29 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Wat voor een router is het? 802.11n (300mbs wifi) bijvoorbeeld is een vrije nieuwe standaard die oude laptops niet ondersteunen.
Je moet even in het configuratiemenu van je router kijken of de broadcast-mode op MIXED staat (of een andere mode die op 802.11B staat of B/G).
Je vaders laptop kan ook nog ouder zijn en alleen een 802.11b kaartje hebben (11mbs wifi) en de router 802.11g, je broertje en jij hebben een nieuwe laptop die die 54mbs wifi wel ondersteund.
Dat lijkt me de enige logische verklaring.

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur