Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Onzin » Post Je Gevoel - Deel 2
MelK
Addict

Bericht Geplaatst: 28 Jul 2005 09:38 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Deze mag ook wel eens vernieuwd worden.

Gevoel? Wat is gevoel? Is het datgene dat je zomaar, vanuit het niks voelt? Of dat wat je oproept te voelen?

Tsja, ik voel me nog wat moe, relaxed, opgefokt, uitgeput, energiek. De ochtend staat weer vol met contradicties.

Bericht Geplaatst: 28 Jul 2005 09:41 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik voel me nog steeds lichtelijk depressief door mijn zelfmoordaanslag op mijn koptelefoon. Na informeren bij diverse winkels is gebleken dat het onmogelijk is om onderdelen voor koptelefoons te bestellen. Nu heb ik industrielijm besteld op aanraden van ??n van de winkels, moet sterker zijn dan secondelijm. Wie weet. Wie weet.

Ich habe keine Lust.

Bericht Geplaatst: 28 Jul 2005 13:48 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

tee-hee!
In een dag tijd een redelijk complex PHP script omgeschreven naar ASP. En dat terwijl ik nog nooit 1 'woord' ASP gezien had. Eitje :smoke:

Bericht Geplaatst: 28 Jul 2005 17:40 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Moe maar toch wel goed Smiley

Bericht Geplaatst: 28 Jul 2005 18:03 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Moe, redelijk uitgeput en heb een beetje een kutgevoel... Om verschillende redenen. Die ik maar mooi voor mezelf hou.

Bericht Geplaatst: 28 Jul 2005 23:44 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Sterf met je hitte. STERF!

Bericht Geplaatst: 29 Jul 2005 00:01 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Gevoel? heb ik niet.
Koen
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 29 Jul 2005 17:35 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

looskuh schreef:
Damn, die kutjan allemaal op mijn naam reageren! Ik vind het w?l vet dat je naar Cuba bent geweest Koen Smiley. Hoe was't?

Erg gaaf, leuk, apart en erg veel gezien. Sigaren gerookt, een hoop rum gedronken. Natuurlijk oude auto's gezien, Havana was erg mooi en indrukwekkend. Een hoop propaganda voor Fidel, Che wordt aanbeden. Musea gezien, hoop dorpjes. Sigaren makerijen (mochten we geen foto's van maken, hadden al eens gezeik gehad met Amnesty) verder ook een aantal nationale parken. Daarna nog een week in een hotel gezeten in Varadero, maar ik ben toch meer van het actievere rondreizen.
Was echt wel gaaf dus Smiley

Bericht Geplaatst: 29 Jul 2005 18:02 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Moe, maar voldaan. WEEKEND! Echt weekend ook deze keer. Leuke dingen doen. Films bekijken, feestjes bezoeken, zomercarnaval bezoeken, grote gezellige diners. Alles erop en eraan.
En ik kreeg vandaag een brief van de Belastingdienst. Ik ben Zelfstandig Ondernemer. Ik begin al goed dit weekend, ik ga veel ondernemen!

Bericht Geplaatst: 29 Jul 2005 19:18 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik ruik ineens een ongelovelijke wietgeur, terwijl ik niks rook. En als je weet in wat voor wijk ik woon, verbaast je het. Misschien zijn ze mediwiet aan het verbranden in het ziekenhuis hier achter mijn huis.

Bericht Geplaatst: 29 Jul 2005 19:18 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Voel mij Am?liencholisch

Bericht Geplaatst: 30 Jul 2005 08:53 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Voldaan gevoel. Ik heb gisteren 100 km gefietst. Van Utrecht naar Amsterdam en terug. Vervolgens heb ik vannacht ook geslapen als een blok. Heerlijk!

n de la phonque
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 30 Jul 2005 09:32 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

.......knap hoor maar weet je zeker dat 't 100km is? Volgens mij minder hoor, hoe ben je gefietst?
Michel
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 30 Jul 2005 10:05 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

n de la phonque schreef:
.......knap hoor maar weet je zeker dat 't 100km is? Volgens mij minder hoor, hoe ben je gefietst?

We hebben een speciale route gefietst, langs het water. Die meandert door al die kleine plaatjes, Maarssen, Breukelen, Loenen, Abcoude, etc. Dus dan wordt de afstand uiteraard wat langer.

n de la phonque
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 30 Jul 2005 10:26 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ja nee, ik krijg een kilometervergoeding voor 35km. Vanuit Overvecht, A2 op naar A'dam. Binnendoor, inderdaad via die plaatsjes, is 30 km meer wel veel lijkt me. Ben je dan na Loenen aan de Vecht over de brug via Baambrugge naar Abcoude gereden? Mooie route he, gebruik ik 's ochtends vaak om file's te omzeilen.
Rene
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 30 Jul 2005 10:55 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik word echt helemaal dol. Al 2 uur lang de kiet aan het schoonmaken. BWAAAH!
Maar dalijk wel een lekker schoon huisje Smiley

Bericht Geplaatst: 30 Jul 2005 12:15 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Gisteren na mn werk trein gepakt en wezen stappen in Den Bosch, was echt super! Voel me wel gaar nu.. :#

Strax werken, stappen in Zoetermeer en dan morgen weer werken..

Ben wel benieuwd hoe ik me dan morgenavond voel Smiley

Bericht Geplaatst: 30 Jul 2005 12:30 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Stappen in den bosch? Waar ben je geweest dan?
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 30 Jul 2005 12:42 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Fuck it. Sta ik om 12 uur bij Ticketbox in Tilburg, is Oasis al helemaal uitverkocht. Op Marktplaats staan de kaartjes al voor 70 euro per stuk. GodverdeGODVER.

Bericht Geplaatst: 30 Jul 2005 21:31 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik weet nog dat we begonnen in De Cuba, daar had ik al zoveel wijn en Martini op dat ik niet helemaal heb gevolgd waar we allemaal zijn geweest.. :holy:

Ik geloof dat we zijn ge-eindigd bij de Carousel ofzoiets? Ohja en we zijn nog in de Silva geweest en 't Pumpke.. Hele kroegentocht Smiley

Wel heel anders dan Rotterdam en Zoetermeer waar ik normaal ga stappen, maar t was ?cht gezellig (kwam ook door de mensen met wie ik was hoor!) en nu weet ik zeker dat ik op kamers in Den Bosch wil.

Dus ?ls iemand nog iets hoort.. Het liefst vanaf december Smiley

Maar ik ga omkleden en me klaarmaken om een avondje te boppen! Have fun allemaal! :bye: kus

Bericht Geplaatst: 30 Jul 2005 22:30 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Koen schreef:
Erg gaaf, leuk, apart en erg veel gezien. Sigaren gerookt, een hoop rum gedronken. Natuurlijk oude auto's gezien, Havana was erg mooi en indrukwekkend. Een hoop propaganda voor Fidel, Che wordt aanbeden. Musea gezien, hoop dorpjes. Sigaren makerijen (mochten we geen foto's van maken, hadden al eens gezeik gehad met Amnesty) verder ook een aantal nationale parken. Daarna nog een week in een hotel gezeten in Varadero, maar ik ben toch meer van het actievere rondreizen.
Was echt wel gaaf dus Smiley

Mijn broer en vader zijn er ook geweest, maar zij konden geen duidelijk antwoord krijgen op de vraag waarom het daar verboden is rundvlees te eten, weet jij het?

Bericht Geplaatst: 31 Jul 2005 15:57 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Mijn party zomer is still going strong. Gisteren een leuk tuinfeest gehad bij een kast van een studentenhuis in Baarn. We hebben daar de tent op gezet en de drank deed vervolgens de rest.

Koen
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 31 Jul 2005 16:43 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Laurens schreef:
Mijn broer en vader zijn er ook geweest, maar zij konden geen duidelijk antwoord krijgen op de vraag waarom het daar verboden is rundvlees te eten, weet jij het?

Sorry, maar daar heb ik niets van gehoord, en ook niets van gemerkt, wij hebben er op verschillende dag wel gewoon rundvlees gegeten.

Bericht Geplaatst: 31 Jul 2005 17:21 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Eej, ik voel me wel ok hier in Brasil!
Lekker weertje, veel capoeira en feesten, dus ik kom m?n tijd wel door. Alweer bijna halverwege, maar daar denk ik maar niet aan. Ate mais!
Maartje
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 31 Jul 2005 17:46 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Hee ROnald, lekker aan het partyen dus?! Veel plezier nog de komende weken! Geen ongemakkelijke situaties gehad trouwens?

Bericht Geplaatst: 01 Aug 2005 12:11 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Zojuist mijn aller- allereerste factuur verstuurd van mijn eigen ondernemerschap. En nu geld vangen Tongsmiley

Roalt
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 01 Aug 2005 15:42 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik ben best wel moe, vanochtend om half 7 uit Sion weggereden en nu, in totaal 887 km. later ben ik weer thuis. Nog nooit zoveel kilometers achter elkaar zelf gereden...
tss
Addict

Bericht Geplaatst: 02 Aug 2005 13:16 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik voel me wat geamputeerd. @home levert weer es nauwelijks verbinding. Soms kan ik even snel kijken hoe 't er voor staat, daarna weer een kwartier geen verbinding. Al sinds zaterdag Boos

Hierop kantoor natuurlijk wel verbinding, maar ja, hier word ik geacht te werken Smiley

[offtopic] Smiley[/offtopic]
Rene
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 02 Aug 2005 13:17 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

[offtopic]wat dat werken betreft had ik eigenlijk nog wel een reactie van je verwacht op http://www.onlinepeople.nl/forum/showpost.php?p=15496&postcount=1506 Smiley[/offtopic]

Bericht Geplaatst: 02 Aug 2005 13:52 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Je hebt gelijk Smiley

Rene schreef:
Goh, bekend probleem
Ik heb ook te weinig te doen, of ik werk te snel, ik weet 't niet. Maar ze zijn wel erg tevreden over m'n functioneren.
De tijd die ik over heb vul ik gewoon met zelf bedachte projectjes. Ik kan programmeren, dus ik ga gewoon rond op de afdeling, vragen of er nog iets geautomatiseerd kan worden. Afgelopen weken daardoor zelfs met te weinig tijd gezeten en dat voelt goed. En als er echt niets is, dan kan vermaak ik me wel online, er is altijd wel een interessant artikel te vinden. Of ik steek de tijd in m'n studie en deze week wil ik een begin maken aan het leren van ASP.
Je moet dan wel het geluk hebben dat ze het niet erg vinden als je dat allemaal zit te doen.

Wat het zegt? Tja, in ieder geval dat het bedrijf te veel geld heeft In mijn geval is het meer een lullige combinatie van verantwoordelijkheid en de praktijk; de functie vereist een HBO-er qua verantwoordelijkheid, maar de praktijk is erg routinematig (dus ik ram overal in sneltreinvaart doorheen).
Ik kan me er iig niet druk om maken, ze zijn tevreden over me, 't verdient erg goed, en ik vermaak me wel de +/- 6 uur (!) per dag dat ik niets te doen heb.
Maar buiten dat ben ik ook bezig met vacatures zoeken, want dit blijf ik niet lang doen zo. Zonde van m'n tijd

Tsja, het probleem is voor mij ook bekend, ik loop hier al jaren tegenaan. Lang geleden, toen ik gewoon bij een drukke helpdesk aan de telefoon zat, had ik altijd genoeg te doen. Later, op een helpdesk met zo'n 10 telefoontjes per dag (let wel: voor de hele afdeling) werd dat minder. Gelukkig mochten we daar er wel es uit om een presentatie te geven, en mochten wij cursussen volgen. Dus ik heb een cursus presenteren gevolgd, en presentatie-ervaring opgedaan. Toen dat uit het werkpakket verdween ben ik cursus Excel & Acces gaan volgen (was totale computer-n00b). En daarna maar een HBO opleiding. En ook maar een hoop eigen tooltjes voor afdelingen gemaakt.

Op die manier ben ik natuurlijk ook omhooggeklommen in de organisatie. Vorig jaar eruit gereorganiseerd, nu een nieuwe baan, HBO niveau, dankzij die opleiding baan gekregen Smiley Waar ik erg blij mee ben, en eigenlijk zou het niet mogelijk moeten zijn zo te niksen. Maar hier zitten collega's ook vaak te niksen, en de leiding is ervan overtuigd dat we mensen te kort komen. Het wordt vast niet op prijs gesteld als ik etaleer niks te doen te hebben. (Bij KPN in elk geval niet; door mijn geklaag is uiteindelijk wel de hele afdeling opgeheven Smiley )

Een van de vervelendste dingen vind ik dat doordat ik soms dagen niks te doen heb, ik op dagen dat er wel wat te doen valt geen zin heb (werkt voor hele afdelingen zo, heb ik gemerkt).

Ik vrees dat het in mijn geval gewoon onvermijdelijk is. Ik heb geen zin veel verantwoordelijkheid te dragen, dus ik wil uitvoerend werken. En voor zover ik totnogtoe gezien heb is uitvoerend kantoorwerk boven MBO-niveau vaak nogal relaxed. Grotere bedrijven lijken inderdaad teveel geld in combinatie met te weinig overzicht te hebben.
Medewerkers hebben te weinig invloed om dit te willen veranderen, en te weinig belang erbij. Directe managers hebben er ook geen belang bij om hun afdeling te verkleinen, dat kost prestige.

Maar goed: het voordeel is, het betaalt zeer goed, ik word er niet moe van, de leiding is tevreden.
Mijn liefste heeft meer lol in zijn werk, maar het betaalt slecht en hij moet echt hard werken. Oneerlijk verdeeld, maar ja, het leven is niet eerlijk Smiley
Rene
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 02 Aug 2005 14:18 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik denk dat ik m'n mond maar ga houden, want een opgeheven afdeling wil ik, zolang ik daar niet over dien te adviseren of die beslissing zelf niet neem, niet op m'n geweten hebben Knipoog
Eigenlijk te gek voor woorden. Ik werk nu een vol jaar full-time in een "echte" kantoorbaan en alles wat je zegt klinkt me bekend in de oren. Zelfs dat "geen zin hebben".
Het heeft tevens tot gevolg dat ik met "wat-doe-je-nu-oh-leuk-en-wat-houdt-dat-dan-precies-in-gesprekken" totaal niet enthousiast kan vertellen wat ik doe en het meestal afwimpel met "och ik vermaak me wel, en hoe is 't met jou".
Ik moet echt n?dig weg hier. Er gaat vanavond nog een sollicitatiebrief de deur uit, en NIET naar een groot bedrijf, hahaha Smiley

Bericht Geplaatst: 02 Aug 2005 14:27 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Rene schreef:
Het heeft tevens tot gevolg dat ik met "wat-doe-je-nu-oh-leuk-en-wat-houdt-dat-dan-precies-in-gesprekken" totaal niet enthousiast kan vertellen wat ik doe en het meestal afwimpel met "och ik vermaak me wel, en hoe is 't met jou".
Oh ja, herkenbaar! Ik heb echt banen gehad waarvan ik met de beste wil van de wereld niet begreep wat zelfs maar de bedoeling was dat er gedaan zou moeten worden &)
Quote:
Ik moet echt n?dig weg hier. Er gaat vanavond nog een sollicitatiebrief de deur uit, en NIET naar een groot bedrijf, hahaha Smiley
Goed zo! Grote bedrijven zijn slecht voor liberale overtuigingen, haha Marktwerking blijkt een gigantisch inefficient onproductief edoch winstgevend zooitje op te kunnen leveren..
Rene
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 02 Aug 2005 14:53 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Het moet haast wel zo zijn dat drang naar overregulering in onze natuur zit. Als ik toch hoor waar mensen notabene full-time mee bezig zijn, dan wil m'n mond daar nog wel eens van open vallen (en dan heb ik het nog niet eens over ambtenaren).
Ook niet zo verwonderlijk dat als het een keertje slecht gaat, het aantal ontslagen altijd zo enorm groot is bij grote bedrijven. Kom op, een hele afdeling schrappen. Wat zaten ze daar dan v??r die tijd te doen? Als er winst gedraaid wordt is er geen reden meer tot efficient werken, lijkt haast wel.

Bericht Geplaatst: 02 Aug 2005 14:59 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ja, mijn conclusie na jaren rondkijken is dat het in de menselijke natuur ingebakken zit. Niet in ieder evenveel, maar de gewenste gemiddelde inefficientie ligt vrij hoog.

En niet speciaal bij ambtenaren. In een diensteneconomie zoals de onze is het goed zichtbaar. Praten, babbelen, koffieleuten, oh even wat doen, vergaderen, bila'tje (brrr) workshopje, werkoverleg..

Maar nu zit mijn diensttijd erop, ik zwaai af :bye: Morgen vrij, ik ben blij Smiley
Gerbens
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 02 Aug 2005 15:08 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Eigenlijk is dit forum gewoon een verblijfplaats voor werkende nietsnutten.

Bericht Geplaatst: 02 Aug 2005 18:39 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

ik ben op het moment redelijk onderste boven van het aanbod wat ik zojuist voorgeschoteld krijg.
Ik ben momenteel met wat collega's bezig een korte wild west animatie (3d) te maken ([url="http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=257860"]http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=257860[/url]). Nu krijg ik van een noorse striptekenaar de vraag zijn stripboek over een wild west stadje in film vorm om te zetten. Wat dus de bedoeling is dat het een filmpje moet worden van 15 tot 30 minuten.
Hier ga ik het volgens mij behoorlijk druk mee krijgen.
Michel
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 02 Aug 2005 19:55 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Zo, ik heb vandaag weer 85 km gefietst. We zijn vanuit Utrecht richting Veenendaal gefiets om vervolgens via Amersfoort richting Utrecht te gaan, Echter, bij Den Dolder brak mijn trapper af. Toen heb ik het laatste stukje met de trein gedaan. Toch jammer.

MelK
Addict

Bericht Geplaatst: 02 Aug 2005 21:17 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik ben de hele middag in Rotterdam geweest en heb nieuwe spijkerbroeken aangeschaft. Verder heel veel mooie meiden gezien en gekookt voor een chick. En dan morgen weer auto's poetsen. Wat een bestaan. Geef mij maar geen kantoorbaan.

Bericht Geplaatst: 02 Aug 2005 22:21 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik ben al heel de avond in Premiere bezig om 1 ding voor elkaar te krijgen, maar ik kan niet echt zeggen dat het wil lukken!

Bericht Geplaatst: 03 Aug 2005 16:57 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik voel me raar. Jeroen (=mn vriendje) is op vakantie en ik heb 't nu nog te druk om 't te beseffen, maar ben bang dat ik m wel heel erg ga missen..

Ik ga maar zorgen dat ik het druk blijf hebben de komende twee weken denk ik..

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur