Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Sport en Auto's » UEFA Champions League
Oelle
Addict

Bericht Geplaatst: 25 Aug 2005 17:45 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

[b]Groep A:

Bayern M?nchen (Dui)
Juventus (Ita)
Club Brugge (Bel)
Rapid Wien (Oos)

Groep B:

Arsenal (Eng)
Ajax
Sparta Praag (Tsj)
FC Thun (Zwi)

Speelschema Ajax:
14/09: Sparta Praag - Ajax
27/09: Ajax - Arsenal
18/10: Ajax - FC Thun
2/11: FC Thun - Ajax
22/11: Ajax - Sparta Praag
7/12: Arsenal - Ajax

Groep C:

FC Barcelona (Spa)
Panathinaikos (Gri)
Werder Bremen (Dui)
Udinese (Ita)

Groep D:

Manchester United (Eng)
Villarreal (Spa)
Lille (Fra)
Benfica (Por)

Groep E:

AC Milan (Ita)
PSV
Schalke '04 (Dui)
Fenerbahce (Tur)

Speelschema PSV:
13/9: PSV - Schalke '04
28/9: Fenerbahce - PSV
19/10: AC Milan - PSV
1/11: PSV - AC Milan
23/11: Schalke '04 - PSV
6/12: PSV - Fenerbahce

Groep F:

Real Madrid (Spa)
Olympique Lyon (Fra)
Olympiakos (Gri)
Rosenborg (Noo)

Groep G:

Liverpool (Eng)
Chelsea (Eng)
Anderlecht (Bel)
Real Betis Sevilla (Spa)

Groep H:

Internazionale (Ita)
FC Porto (Por)
Glasgow Rangers (Sch)
Artmedia Bratislava (Slw)

Eerste wedstrijden op 13/14 september. Eerste twee van de acht groepen gaan naar tweede ronde.

[/b]
Marinho
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 25 Aug 2005 17:51 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik had eigenlijk gehoopt dat Rapid Wien in een 'Nederlandse' poule terecht zou komen, een prachtige club vind ik dat. Deze loting is niet ongustig, zeker niet voor Ajax. PSV zal het moeilijker krijgen dan vorig jaar (Schalke en Fenerbah?e zijn van een ander niveau dan Panathinaikos en Rosenborg), maar met de nodige dosis geluk kunnen ze ook deze poule doorkomen.

Wat is eigenlijk de Groep Des Doods? D?

Bericht Geplaatst: 25 Aug 2005 18:00 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

'We' mogen niet klagen dacht ik zo. Al zijn het wel van die groepen waarbij je door een kleine misstap er op het laatste moment er uit zou kunnen liggen.

Xurk
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 25 Aug 2005 18:34 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik ben tegenwoordig niet meer zo op de hoogte van buitenlands voetbal [buiten de 'grote landen' [Engeland, Itali?, Spanje]] als vroeger, maar ik zie poule D niet als een 'poule des doods'.
Benfica en Man. United okee, maar Villareal is vorig seizoen door AZ uitgeschakeld in de kwartfinale van de UEFA Cup, en Lille zegt me ook niet bijzonder veel. Maar Marijn is voetbalgod, dus hij zal het wel niet zonder reden zeggen Tongsmiley

Ajax mag inderdaad niet klagen, ze hebben geluk dat er bij de voorrondes enkele hoger gewaardeerde ploegen zijn uitgeschakeld, nu hebben ze een veel minder zware poule Smiley FC Thun?? Volgens mij heb ik daar nog nooit van gehoord. Arsenal wordt gewoon eerste, Ajax kan weleens tweede worden, al heeft Sparta Praag daar meer kans op denk ik, tenzij Ajax ineens massaal vorm vindt.

PSV zit echt in een zware poule zeg! Hopelijk kunnen ze nu revanche nemen op AC Milan, maar met Schalke en Fenerbahce zal het al een hele prestatie worden om tweede in de poule te worden, zeker gezien ze niet meer zo het elftal van vorig seizoen zijn.

Bericht Geplaatst: 26 Aug 2005 16:30 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Gemiddelde Uefacoefficienten van de poules:

A: 64.010
B: 49.030
C: 64.600
D: 61.813
E: 68.344
F: 74.007
G: 66.633
H: 60.064

Deze getallen zeggen iets over de prestaties van de clubs van de afgelopen 5 jaar. Dus bijvoorbeeld bij Chelsea is de coefficient relatief aan de lage kant omdat ze pas 2 jaar een topclub zijn.

Maar het is wel duidelijk dat poule F veruit de sterkste en B veruit de zwakste is.
Paul
Addict

Bericht Geplaatst: 26 Aug 2005 16:39 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

De gemiddelde coeeficient van de tegenstanders van Ajax is 47.991 en die van PSV 63.076
Michel
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 26 Aug 2005 17:45 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Wat een geneuzel allemaal. Uiteindelijk hangt 50% van de uitslag af van een dosis geluk. En dan tellen die cijfers niet meer mee.

Xurk
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 14 Sep 2005 21:55 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Gisteren:
Natuurlijk geweldig die overwinning van PSV tegen Schalke, dat had ik echt niet verwacht van 'dit' PSV Smiley
En de vernedering van Real Madrid!

Vandaag:
Van zulke wedstrijden als Sparta Praag - Ajax van net krijg ik echt een slappe lul.
Het is z? frustrerend om een team veel beter te zien spelen en legio kansen te krijgen en dan ineens op achterstand komen [prachtige goal, dat wel!] :bah:
Gelukkig deed Sneijder nog een replay van Sparta's goal voor ons, anders was mijn frustratie nog erger.

Ajax heeft echt een afmaker nodig zeg. Charisteas, Rosenberg, Rosales; alledrie geloof ik wel dat ze goed kunnen voetballen, maar bij Ajax laten ze dat nog niet echt zien. Babel kan geweldig met de bal overweg, maar hij lijkt alleen af en toe met zondagsschoten te scoren, dus ook geen echte afmaker.
Ik snap ook echt niet waarom ze Arveladze niet hebben geaccepteerd, ik geloof 100% dat hij er vanavond wel minstens ??n in zou hebben geschoten [van de 50 kansen].

Bericht Geplaatst: 14 Sep 2005 22:54 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik weet niet waar welke wedstrijd iedereen heeft zitten kijken, maar ik heb echt geen goed Ajax gezien. Waarom roept iedereen (inclusief commentator) dat toch? Het was vooral chaotisch en ze mogen blij zijn dat ze op het laatste moment nog gelijk hebben weten te maken.

FerryvD
Addict

Bericht Geplaatst: 15 Sep 2005 07:30 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

De combinaties liepen goed, het tempo lag het grootste deel van de wedstrijd redelijk hoog, ze kwamen alleen niet goed door in het strafschopgebied en er is niet echt iemand om de goals af te maken. Maar het was toch best wel goed voetbal hoor en een overwinning was meer dan terrecht geweest.

Maarja het blijft voetbal, maakt het ene team niet de goal dan valt ie gewoon aan de andere kant.
Paul
Addict

Bericht Geplaatst: 15 Sep 2005 11:38 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Als een ploeg zich zo terugtrekt is het geen kunst om de bal achterin snel rond te spelen. Maar het gaat toch echt om de aansluiting met de aanval en in dat opzicht vond ik Ajax allerminst overtuigen.

Je weet van te voren dat Sparta voor die ene kans gaat en als je dat als slecht afschilderd is dat echt arrogant te noemen. Het was echt de klasse van die Matusovitsj die Ajax bijna de das omdeed, maar dat zag de commentator blijkbaar ook niet door zijn Ajaxbril.
Xurk
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 22 Nov 2005 23:05 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Wat kan Ajax tegenwoordig goed klungelig spelen zeg Shocked
Maar goed, ze hebben wel gewonnen, al staat die tegengoal in de laatste minuten wel lelijk bij de score.

Jammer dat Rosenberg niet scoorde [??n huge kans], ik gun het die gast echt wel..

Bericht Geplaatst: 23 Nov 2005 00:10 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Goed dat Ajax gewonnen heeft. Ik heb de wedstrijd niet gezien, dus ik weet niet hoe ze gewonnen hebben. Maar dat boeit me ook niet. Ze overwinteren in Europa, en dat is belangrijk voor het Nederlandse voetbal. Het gaat de wereld over. Prima resultaat, wie weet hoe ver ze nog gaan komen.

ivo en koos
Addict

Bericht Geplaatst: 23 Nov 2005 10:38 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Paul, over brillen gesproken, is het niet eens tijd dat jij af en toe je PSV-bril afzet om Ajax het succesje in een internationale competitie te gunnen? Hoewel ik geen supporter van PSV ben was ik ook in de slechte wedstrijden die de Eindhovenaren in het begin van de Champions League van vorig jaar hebben gespeeld gewoon voor PSV. Ik vind het een beetje kinderachtig om tegen teams uit eigen land te zijn in een internationale competitie omdat het een rivaal van je eigen club is.

Bericht Geplaatst: 23 Nov 2005 10:46 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Goed gedaan van Ajax. Ze speelden niet geweldig, maar de punten tellen. Gefeliciteerd Ajacieden.

En nu: COME ON PSV!
Tom
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 23 Nov 2005 18:50 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Hoe lang is het eigenlijk geleden dat twee Nederlandse clubs doorgingen naar de 2e ronde CL?

Europees gezien balen dat Feyenoord er al uitligt, anders was dit echt een topjaar geweest.

http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uefa/data/method3/ccoef2006.html

Bericht Geplaatst: 23 Nov 2005 19:01 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Is volgens mij de eerste keer dat er 2 nederlandse clubs de 2e ronde halen.

Moet alleen psv het nog wel even doen, maar dat moet ook wel lukken denk ik.
Xurk
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 23 Nov 2005 22:57 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

De tering. Ik had ?cht niet zien aankomen dat PSV afgeslacht ging worden door nota bene Schalke Wtf?
Dan pik je vier punten van Milan [serieuze kanshebber], dan word je op de pijnbank gelegd door Schalke [geen schijn van kans]...

Maar ja, twee penalties, dus een beetje een scheve verhouding.

Bericht Geplaatst: 23 Nov 2005 23:05 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

wel een erg geflatteerde uitslag
Tom
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 23 Nov 2005 23:09 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Heb je gezien hoeveel kansen Schalke heeft gemist? Geflatteerd? Tsja...

Bericht Geplaatst: 23 Nov 2005 23:48 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Schalke:
1 zeer gelukkige penalty
1 hele mooie bal op de paal
1 mooie lob
1 professioneel uitgelokte strafschop (maar onterecht)

PSV
1 grote kans robert
1 handsbal in het strafschopgebied (dan had dit ook een penalty moeten zijn)
1 grote kans cocu

Qua veldspel was de wedstrijd redelijk in evenwicht

Dan is 3-0 toch geflatteerd of niet?
ivo en koos
Addict

Bericht Geplaatst: 24 Nov 2005 08:22 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Over die penalty voor PSV ben ik het niet met je eens. Ik vond dat Schalke over de hele wedstrijd gezien een overwicht had. Jammer dat PSV niet met 2-1 heeft verloren zodat het saldo in hun voordeel zou werken.

Edit: Trouwens die van Robert was geen grote kans maar wel een mooi schot. Dan blijft de kopbal van Cocu nog over, wel erg mager voor negentig minuten voetballen.

Bericht Geplaatst: 06 Dec 2005 22:28 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

HISTOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOORRRRRRRRRRRRRRRRRRIIIIIIIIIIIIIEEEEEEEEEEEEEEE!!!!

leve Fritsie, TWEE Nederlandse clubs naar de tweede ronde, en AZ ook nog Europees.

Portugal voorbijiijijijijijijijiijijijijij :rock:

Bericht Geplaatst: 06 Dec 2005 22:29 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

haha en cocu wat een haantje

Bericht Geplaatst: 06 Dec 2005 23:43 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Schitterend inderdaad! PSV door. En het kan alleen maar beter worden als Kone, Varynnen en Culina dan mee mogen spelen. lachen

Tom
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 16 Dec 2005 12:34 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Chelsea FC v FC Barcelona
Real Madrid CF v Arsenal FC
Werder Bremen v Juventus
FC Bayern M?nchen v AC Milan
PSV Eindhoven v Olympique Lyonnais
AFC Ajax v FC Internazionale Milano
SL Benfica v Liverpool FC
Rangers FC v Villarreal CF

Nou, 't had erger kunnen uitpakken. Chelsea - Barca en Madrid - Arsenal, pfoe! Maar dan nog geef ik PSV en Ajax weinig kans...

Bericht Geplaatst: 16 Dec 2005 12:56 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

PSV kan Olympique hebben.
Over Inter weet ik het nog niet, ik heb ze de laatste paar jaar niet echt gevolgd / opgemerkt. Zijn ze sterk dit jaar?

Drie potenti?le "finales" Smiley
De twee bovengenoemde plus Bayern M?nchen - AC Milan!

Is het al vastgesteld hoe de verdere koppeling in de knock-out fase verloopt?
Bijvoorbeeld winnaar wedstrijd 1 tegen winnaar wedstrijd 4 | winnaar wedstrijd 3 tegen winnaar wedstrijd 7 en vervolgens de twee winnaars daarvan tegen elkaar?
Dan kunnen we namelijk zien of Ajax en PSV een haalbare kwartfinale zouden kunnen krijgen Smiley

Bericht Geplaatst: 16 Dec 2005 14:33 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Wat een ontzettende kut loting!

Barcelona - Chelsea en Glasgow Rangers - Villareal, wat een onrecht als de Rangers of Villareal de kwartfinale haalt en Barca niet. Hetzelfde verhaal als vorig jaar Boos

En voor Ajax en PSV lijkt me het doek ook al gevallen. Olympique vind ik ieder jaar een van de grootste kanshebbers, ik denk dat ze momenteel met Barcelona het sterkste team hebben. En Ajax maakte waarschijnlijk alleen een kansje tegen Glasgow Rangers..
Guus
Junior Addict

Bericht Geplaatst: 16 Dec 2005 14:55 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Wat een ontzettende KUT loting zeg!!!!!!! Lyon wordt echt een probleem die hebben zooooon stabiele ploeg. Voor de rest zijn er wel echt vette wedstrijden, Barca-Chelsea, Bayern-AC, Arsenal-Real. Dus dat wordt wel smullen.
Ik hoop voorderest wel echt dat Barca Chelsea echt met huid en haar opvreet.
Michel
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 16 Dec 2005 15:23 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Het zat er natuurlijk dik in dat we een zware loting zouden krijgen. We hadden het wel slechter kunnen treffen. Eerlijk gezegd denk ik dat we na deze wedstrijden afscheid moeten nemen van PSV en Ajax op Europees gebied. Misschien dat PSV met Kone en Varynnen nog wel een kleine kans maakt. Maarja, we zullen het zien volgend jaar.

Marinho
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 17 Dec 2005 02:47 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Stel nou dat Ajax op het punt staat om uitgeschakeld te worden door Inter, dan kunnen ze het Nederlands voetbal alsnog een grote dienst bewijzen door al die Argentijnen in Italiaanse dienst voor een paar maanden buiten de lijnen te schoppen. Hebben we daar in ieder geval geen last meer van in Duitsland Smiley

Bericht Geplaatst: 23 Dec 2005 14:32 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

:idea: Goed idee zeg Knipoog

Bericht Geplaatst: 03 Jan 2006 14:18 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Michel schreef:
Het zat er natuurlijk dik in dat we een zware loting zouden krijgen. We hadden het wel slechter kunnen treffen. Eerlijk gezegd denk ik dat we na deze wedstrijden afscheid moeten nemen van PSV en Ajax op Europees gebied. Misschien dat PSV met Kone en Varynnen nog wel een kleine kans maakt. Maarja, we zullen het zien volgend jaar.

ik vrees er ook voor. Kone en vayrinen kunnen zeker iets toevoegen, maar op dit moment draait de motor gewoon niet vloeiend bij PSV. maar goed het duurt nog ruim anderhalve maand, dus we hebben nog even.
wat ajax betreft heb ik er een harder hoofd in, maar ook die hebben nog even de tijd en het zal daar toch een keer terug op de rails moeten komen, dus misschien wel nu...
mag huntelaar eigenlijk voor ajax meespelen?

hopelijk wil heerenveen nu sibon wel terug met een flinke som geld erbij. :wink:
FerryvD
Addict

Bericht Geplaatst: 03 Jan 2006 14:55 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Huntelaar kan meespelen. Maar het is toch nog afwachten of dat wel gaat werken.
Xurk
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 22 Feb 2006 21:05 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ajax speelt tot nu toe eigenlijk belabberd [teveel miscommunicaties en balverlies], maar staan wel mooi 1 - 0 voor [hoe lang zal dat blijven?], dankzij Huntelaar! Smiley
Uiteindelijk toch een goede aankoop, gezien de afgelopen paar wedstrijden van hem. Ook nu, hij lag half op de grond met zijn rug naar de bal, één seconde later kopte hij de bal in het doel Smiley

Bericht Geplaatst: 22 Feb 2006 21:06 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Oh wtf, terwijl ik dat net typte werd het alweer 2 - 0 lachen
Ik geloof er echter nog steeds niet in, als Inter even aanzet scoren ze zo een paar keer, aangezien Ajax echt best aan het klungelen is...

Bericht Geplaatst: 22 Feb 2006 22:38 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Gisteren en vanochtend werd Ajax compleet kansloos geacht in de kranten en dergelijke, dus 2 - 2 tegen Inter Milaan spelen is echt niet onaardig. Het is alleen zuur doordat ze eerst met 2 - 0 voorstonden...

Dit kut-Cruz had er in de eerste helft al uitgemoeten, na die klap zonder de bal in de buurt, aan Heitinga En in de tweede helft doorgaan met overtredingen en dan ook nog de gelijkmaker scoren!

Maar Trabelsi, Emanuelson, Huntelaar: wat een kanjers

Bericht Geplaatst: 22 Feb 2006 22:57 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik had ook het idee dat Cruz bij de eerste goal de bal met de arm aannam voordat hij hem doorspeelde.

Verder erg zuur zeker gezien de eerste helft waar ze duidelijk lekker in de wedstrijd zaten. Ik heb het idee dat ze in de tweede helft probeerde de voorsprong te verdedigen ipv aan te vallen.

Vooraf zou ik zeer tevreden geweest zijn met een 2-2 maar nu ben ik toch wat teleurgesteld. :roll:
Xurk
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 08 Mrt 2006 22:35 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Bericht Geplaatst: 08 Mrt 2006 22:56 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik had niet verwacht dat ze het nog zouden redden maar dit had ik dus ook niet verwacht.

Wel erg mooie goal van Fred (4-0)
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie
Berichten van afgelopen:   

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur